Vain 40% ei toisaalta myöskään tarkoita, että loputkin menee. Mutta onko sulla siis tietoa, että nimenomaan päätäntävalta olisi menossa noiden 40% mukana? Koska muuten tämä on vain hirveä määrä spekulaatiota.
Mulle ihan sama. Joka jotain väittää tapahtuvaksi, esittäkööt todisteet ja tämä tästä.
Tää koko keissi on hyvin vahvan spekuloinnin ja tunneperäisten reaktioiden varassa. Joku 50000 nimeä vedettiin hetkessä adressiin "ne myy meiän vedet ulkomaille" sloganilla ja nyt kaikki todenmukaisempikin yritään maustaa jollain "kaverille menee kuitenkin ja alehintaan" paskalla.
Jos myydään 40% äänioikeutettuja osakkeita, niin siinä myydään nimensämukaisesti 40% päätäntävallasta.
Spekulointiin on seuraavat syyt:
Yrityksen arvonmääritys - salainen
Yrityksen yksityiskohtainen taloudellinen tilanne - salainen (en tarkoita julkisia
lyhyitä tilinpäätöstietoja)
Osakkeiden kauppakirja - salainen
Osakassopimus ja ehdot - salainen
Hallituksen pöytäkirja, jossa hallitus esittää kauppoja yhtiökokoukselle - salainen
Kaupat siunaavan yhtiökokouksen pöytäkirja - salainen
Omistajastrategia - salainen
Kerrotko nyt meille mistä saat faktat, vai todetaanko, että kansalaisten on turha keskustella yhteisen omaisuuden myynnistä, koska faktoja ei koskaan saada selville.
Ainoat "faktat" ovat ne, jotka poliitikot meille kertovat avoimesti ja rehellisesti mediassa. Itse olen huomannut viimeaikoina sellaisen trendin, että poliitikot kertovat kansalaisille muunneltua totuutta.
Seuraavat faktat toki tiedämme ja ne tulevat Suomen laista.
- vähemmistöomistajan oikeudet
- osakkaiden yhdenvertainen kohtelu
Noilla kahdellakin faktalla pääsee pitkälle, kun tutustuu mitä se tarkoittaa erityisesti sellaisen omistajan kanssa, jolla on riidankykyiset ja haluiset juristit.