Kamux konkurssin partaalla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sir
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Lienee sanomattakin selvää että sillä ei tulla ajamaan näitä tällaisia 500-600tkm ajosuoritteita samalla motilla ainakaan sitä avaamatta moneen kertaan

Longlife öljynvaihdoilla ei varmaankaan, mutta jos vaikka 15-20tkm välein öljyt+suodatin niin ei mitenkään mahdotonta.

Ja mikä sen "ikuisen" dieselin öljynvaihtoväli oli? Öljytilavuuskin vaikuttaa, onhan se selvää että 4 litraa paskoontuu nopeammin kuin 6 litraa jne.
 
On se tieliikenteen kuolemien ja vakavien loukkaantumisien kannalta.

Arvelisin, että autokannan modernisoinnin tuomat mahdollisuudet alkaa olla käytetty loppuun. Esim USA:ssa liikennekuolemissa on ollut jo pidemmän aikaa (n. vuodesta 2010) nousujohteinen trendi, vaikka autot ovat turvallisempia kuin koskaan.

Harvoin enää näkee kärryjä, joilla ei Euroncap-tähtiä olisi. Ja aika peruskauraa alkaa olla jo 6 turvatyynyä + ESC. Paljonko saadaan enää karsittua lisäämällä tekniikkaa? Kuitenkin kuolemaan johtavista onnettomuuksista yli kolmannes ajetaan päihtyneenä ja sitten on ne itsemurhat, ylinopeudet sekä turvavyön käyttämättä jättämiset...

Longlife öljynvaihdoilla ei varmaankaan, mutta jos vaikka 15-20tkm välein öljyt+suodatin niin ei mitenkään mahdotonta.

Ja mikä sen "ikuisen" dieselin öljynvaihtoväli oli? Öljytilavuuskin vaikuttaa, onhan se selvää että 4 litraa paskoontuu nopeammin kuin 6 litraa jne.

Mitkä muut tekijät vaikuttavat öljyn paskoontumiseen? Nykyäänhän kierrosluvut ovat alhaisempia turbojen ansiosta ja toisaalta polttoaineenkulutuskin on pienempi. Voisiko ajatella, että longlife ei sittenkään ole niin paska idea, vaikka ei paras mahdollinenkaan?
 
Longlife öljynvaihdoilla ei varmaankaan, mutta jos vaikka 15-20tkm välein öljyt+suodatin niin ei mitenkään mahdotonta.

Ja mikä sen "ikuisen" dieselin öljynvaihtoväli oli? Öljytilavuuskin vaikuttaa, onhan se selvää että 4 litraa paskoontuu nopeammin kuin 6 litraa jne.
En suostu ajamaan millään omistuksessani olevalla polttomoottorivehkeellä yli 15 000km öljynvaihtovälllä.
 
Mitä helvettiä näillä on tekemistä Kamuxin kanssa?

Niin jos tästä ketjusta siivoaisi Kamuxiin liittymättömät viestit pois niin jäljelle jäisi kourallinen viestejä jossa todetaan todisteiden kera, että ei. Kamux ei todennäköisesti ole menossa konkurssiin.

Nyt tästä on tullut täysin avopallohärdelli ja se on modejen päätettävissä, että kannattaisiko löyhästi aiheeseen joskus liittyvää keskustelua antaa jatkaa vai lukottaa ketju tai poistaa/siirtää 90% viesteistä.

Ping @Juha Kokkonen
 
Nykyään kaikki tehdään mahdollisimman "taloudelliseksi", eli rakenteet kevyiksi moottorin sisuskaluja myöden ja sehän me kaikki tiedetään mikä lopputulos nyt sitten on ollut.

Edellinen paku itsellä oli VW ikuisella dieselillä, mutta ikää sillä oli sen verran että alkoi jo olemaan "ehtoopuolella" muutoin kuin tekniikaltaan, ja nykyinen kerrostalon kokoinen auto onkin sitten 1,6d tuplaturbolla. Lienee sanomattakin selvää että sillä ei tulla ajamaan näitä tällaisia 500-600tkm ajosuoritteita samalla motilla ainakaan sitä avaamatta moneen kertaan.
Ei nykymoottorit sisuskaluiltaan heppoisia ole, jos sinne moottoriin kurkkaa sisään, eikä näissä pikkuturboissa ole tietääkseni kellään valmistajalla ollut ongelmia moottorin iskutilavuudesta johtuvia ongelmia.

Se että rakennetaan ketjujakopää, ilman esikiristintä, ei ole iskutilavuuden syy, tai että laitetaan jakohihna öljykylpyyn, rakenne on kyllä huono, mutta riippumaton moottorin koosta.

Tietysti tuplaturbo moottorissa on kaksinkertainen todennäköisyys turbon hajoamiselle, mutta osittain tuo on myös seurausta siitä että halutaan tehokkaampia moottoreita, se 90-luvun portterin jumalainen 2,5l kyllä puksutti puolimiljoonaa, mutta moniko on valmis tänäpäivänä ajelemaan edes pakulla alle 100 hp koneella?
 
Tietysti tuplaturbo moottorissa on kaksinkertainen todennäköisyys turbon hajoamiselle, mutta osittain tuo on myös seurausta siitä että halutaan tehokkaampia moottoreita, se 90-luvun portterin jumalainen 2,5l kyllä puksutti puolimiljoonaa, mutta moniko on valmis tänäpäivänä ajelemaan edes pakulla alle 100 hp koneella?

Näyttäisi 2.5 TDI olevan myös 128 kW / 174 Hv versiona, ainakin 2000-luvun puolella.
 
Ei näytä tämän ketjun keskustelu liittyvän pääosin mitenkään ketjun aiheeseen, kaikelle löytyy jo alueelta omat keskusteluketjunsa.

Pistetäänpäs tämä ainakin toviksi jäähylle odottamaan putsausta ja katsotaan samalla mikä on ketjun kohtalo.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 833
Viestejä
4 558 634
Jäsenet
75 056
Uusin jäsen
TPKFi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom