Minulla alkoi myös hiukset ohenemaan päälaelta tuossa noin 30 vuoden ikäisenä. Tästä muutama vuosi eteenpäin oli pysäyttävää huomata tilanne valokuvista, jotenkaan peilistä katsottuna tilanne ei näyttänyt niin pahalta. Jännä ilmiö tämäkin.
Päälaella on siis selkeästi erottuva hevosenkenkä. Täysin hiukset eivät ole päältä vielä kuitenkaan kadonneet. Olen nyt pari vuotta ajanut hiukset lyhyeksi koneella ja tämä on ollut ihan tyydyttävä ratkaisu tilanteeseen.
Kuitenkin nyt vuoden vaihteessa tuli sellainen tunne, että voisihan sitä kokeilla jotain hiuksia stimuloivaa tuotetta. Jossain sosiaalisessa mediassa tuli vastaan Spartan Root Activator shampoo, jota totta kai kehuttiin mullistavaksi tuotteeksi. Ajattelin, että asiaan voisin sen verran panostaa ja tällaista tuotetta kokeilla. En ole koskaan ulkomailta mitään ostanut ja tilaamisen koin sen verran hankalaksi, että tuote jäi hankkimatta.
Ajatus kuitenkin jäi vahvaksi, että jotain voisin yrittää tehdä. Ei jäisi sitten jossiteltavaa. Yliopiston apteekissa olikin tarjous Briorinin tuotteista ja sitä kautta tilasin stimuloivan hoitonesteen, biotiini kapseleita sekä kofeiinia sisältävää shampoota. Koko setti maksoi reilu 50e. Vaimo minulle naureskeli, että noista ei ole mitään hyötyä, mutta päätin olla kuuntelematta häntä tälläkin kertaa.
Nyt olen tuotteita käyttänyt 43 päivää. Tai shampoota selvästi vähemmän, kun jatkoin hiusten koneellista leikkaamista koko tammikuun. Hoitonestettä olen hieronut päälaelle aina iltaisin ja aamuisin olen napannut biotiini kapselin. Tulokset huomasin melko nopeasti, ihan parin viikon käytön jälkeen. Selvästi uutta kasvustoa alkoi ilmestymään. Aluksi toki epäilin havainnon johtuvan vain siitä, että nyt tarkastelen asiaa poikkeuksellisen tarkasti peilaten. Uusi kasvusto kun oli sellaista erittäin hentoa vaaleaa huntua, joka näkyi vain tietyllä tavalla valoa vasten peilaten.
Helmikuun alussa päätin olla ajamatta hiuksia lyhyeksi ja katsoa, että kasvavatko nämä haituvat ja kyllä ne todentotta kasvaa. Nyt kahden viikon kasvatuksen jälkeen niitä ei edelleenkään tahdo erottaa eikä kukaan ulkopuolinen ole mitään eroa huomannut tai ainakaan kommentoinut, mutta sormilla saan pinsettiotteella jo näistä haituvista kiinni otettua.
Eli mitään varsinaista iloa tästä muutoksesta ei vielä ole, mutta nyt jännityksellä odotan, että josko nämä uudet vaaleat haituvat alkaisivat vahvistumaan sen verran, että ne erottaisi ihan normaalisti peilatessa. Olen siis koittanut olla liikaa innostumatta asiasta, mutta halusin nyt tämän kokemuksen tähän asti jakaa, kun huomasin ketjun aiheen. En ole tutkinut, mistä oma hiustenlähtö on johtunut, mutta selvästi uusia hiuksia voi kasvaa. Tai kenties oma päälaki on päättänyt puskea uusia hiuksia ihan vaan vaimolle vittuillakseen, mikä sekin on oikein pätevä ja kunnioitettava syy. Harmittavasti en ottanut kuvaa lähtötilanteesta, mutta nyt voisin kuvan napata kun kameralla huomattavaa muutosta ei ole ainakaan vielä tapahtunut.
Samalla olen aloittanut painon pudottamisen ja fyysisen kunnon parantamisen, sillä vastapainoksi tekee hyvää keskittyä sellaiseen asiaan, johon pystyy vaikuttamaan. Ja jos osoittautuu, että ei näistä uusista haituvista ole mitään iloa niin kyllähän se kalju näyttää vähän paremmalta treenatussa kropassa.