Kaljuuntuminen ja sen hidastaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anonyymi
  • Aloitettu Aloitettu
OFF TOPIC

Minulla on taas päinvastainen ongelma, sillä haluaisin lopettaa hiustenkasvun kokonaan. Laaseroinnilla (monta kertaa) pitäisi onnistua, mutta se maksaa vielä hieman liikaa. Kunpa olisi joku pilleri tähänkin "vaivaan".

OFF TOPIC

Minulla on taas päinvastainen ongelma, sillä haluaisin lopettaa hiustenkasvun kokonaan. Laaseroinnilla (monta kertaa) pitäisi onnistua, mutta se maksaa vielä hieman liikaa. Kunpa olisi joku pilleri tähänkin "vaivaan".
Itse kaljuunnun ohimoilta ja päälaelta, mutta takaraivolla tukka kasvaa todella nopeasti ja tuuheana. Kohta varmaan vedän kaljun, mutta harmittaa jo valmiiksi se työmäärä mikä tuosta takatukan poissa pitämisestä tulee.

Jos ei kerran kasva niin mieluummin ei sitten kasvaisi missään. Tai sitten kasvaisi koko päässä. Ikävin tämä tilanne kun puolessa päässä ei kasva ja toisessa puoliskossa kasvaa senkin edestä.

Tai sitten pitää mennä johonkin siirrättämään takatukkaa ohimoille ja päälaelle.

Kysytääs nyt vaikka täällä, kun toissapäivänä tuli pienenä shokkina se, miten paljon oma kaljuuntuminen on nyt päälaelta hiuksia verottanut ihan kuukauden sisään. Tätä on odotettu sellaiset viimeiset 15 vuotta, kun äidin puolella sukua tätä esiintyy ja siellä on kaikki vanhemmat miehet olleetkin Larry Davideja tai Danny DeVitoja tyyliltään viidenkympin jälkeen.

Itse en tuollaista aio lähteä katselemaan, tympii jo tuo kalju päälaki muutenkin vaikkei sitä itse edes joudu katselemaan muuten kuin parturin penkillä. Taidan seuraavaksi parturissa käydessä (noin kuukauden välein olen nykyään käynyt) pyytää ajelemaan siilin, mulla ei ole itsellä OneBladea suurempaa konetta, joten lähdetään tutkailemaan että miten tuo tyyli itselle sopisi. Intissä olin viimeksi kalju 20v sitten mutta siitä on kroppa muuttunut sen verran urheilullisemmaksi ja lihaksikkaammaksi että nyt siili tai kalju voisi sopiakin paremmin.

Minkä pituisesta siilistä olette lähteneet liikkeelle uutta tyyliä mallaillessanne? 1mm, 3mm, 6mm? Vaimolta jo heltisi lupa lähteä siiliä koittamaan joten se puoli on onneksi kunnossa. Samoin sen olen aina tiennyt etten lähde hiustenlähtöä vastaan taistelemaan vaan päinvastoin, aion omaksua sen täysillä.

Kysytääs nyt vaikka täällä, kun toissapäivänä tuli pienenä shokkina se, miten paljon oma kaljuuntuminen on nyt päälaelta hiuksia verottanut ihan kuukauden sisään. Tätä on odotettu sellaiset viimeiset 15 vuotta, kun äidin puolella sukua tätä esiintyy ja siellä on kaikki vanhemmat miehet olleetkin Larry Davideja tai Danny DeVitoja tyyliltään viidenkympin jälkeen.

Itse en tuollaista aio lähteä katselemaan, tympii jo tuo kalju päälaki muutenkin vaikkei sitä itse edes joudu katselemaan muuten kuin parturin penkillä. Taidan seuraavaksi parturissa käydessä (noin kuukauden välein olen nykyään käynyt) pyytää ajelemaan siilin, mulla ei ole itsellä OneBladea suurempaa konetta, joten lähdetään tutkailemaan että miten tuo tyyli itselle sopisi. Intissä olin viimeksi kalju 20v sitten mutta siitä on kroppa muuttunut sen verran urheilullisemmaksi ja lihaksikkaammaksi että nyt siili tai kalju voisi sopiakin paremmin.

Minkä pituisesta siilistä olette lähteneet liikkeelle uutta tyyliä mallaillessanne? 1mm, 3mm, 6mm? Vaimolta jo heltisi lupa lähteä siiliä koittamaan joten se puoli on onneksi kunnossa. Samoin sen olen aina tiennyt etten lähde hiustenlähtöä vastaan taistelemaan vaan päinvastoin, aion omaksua sen täysillä.
Niin lyhyeksi kuin koneella saa, ellei ole valmis höyläämään. Kasvaa kyllä takaisin nopeasti, mutta mielestäni mitä lyhyempi sen parempi.

Niin lyhyeksi kuin koneella saa, ellei ole valmis höyläämään. Kasvaa kyllä takaisin nopeasti, mutta mielestäni mitä lyhyempi sen parempi.

Joo tuossa on kyllä järkeä. Voisi kokeilla tuota ensin parturin toimesta kuukauden päästä, mulla ei tosiaan mitään konetta ole enkä ala tusaamaan OneBladella :D

Tällaisellla itse operoinut nuppia, ilman noita muovikampoja, säätövipu pisimmällä asetuksella.
Tekee ihan tarpeeksi lyhyttä jälkeä. Tehokas ja nopea.

Tällaisellla itse operoinut nuppia, ilman noita muovikampoja, säätövipu pisimmällä asetuksella.
Tekee ihan tarpeeksi lyhyttä jälkeä. Tehokas ja nopea.

Minkälaista jälkeä tulee tuolla pisimmällä asetuksella, onko ihan samanlainen jälki kuin noissa kaljukoneissa vai vielä ihan selvä siili? Katselin että tuo HC9100 olisi Elisalla 70€ hintaan saatavilla Remington Heritage Hiustenleikkuri HC9100

Mun päänahkassa on sen verran luomia ja kallo on omituisen muotoinen että tiedän jo nyt etten mitään höylää pysty käyttämään niin tuollainen kone voisi olla helppo ratkaisu.

Tämähän on täysin yksilöllistä, mutta siinähän se ajaessa nopeasti selviää mikä tyyli sopii kun ensin leikkaa pidemmällä kammalla ja siirtyy sitten lyhyempään jos siltä tuntuu...

Eli kokeilee ensin vaikka jollain 6-10 mm kammalla/asetuksella ja siitä sitten alaspäin jos siltä tuntuu.

Mä vedän itse asiassa sivuilta ja päältä eri pituuksille, eli sivuilta ihan sängeksi mutta päälle jätän vähän enemmän. Tähän liittyy sitten toki sellainen salatiede, että pitää osata feidata se yhtymäkohta nätisti.

Viimeksi muokattu:
Minkälaista jälkeä tulee tuolla pisimmällä asetuksella, onko ihan samanlainen jälki kuin noissa kaljukoneissa vai vielä ihan selvä siili? Katselin että tuo HC9100 olisi Elisalla 70€ hintaan saatavilla Remington Heritage Hiustenleikkuri HC9100

Mun päänahkassa on sen verran luomia ja kallo on omituisen muotoinen että tiedän jo nyt etten mitään höylää pysty käyttämään niin tuollainen kone voisi olla helppo ratkaisu.
Ihan selvä siili, Sanoisko jotain 2mm. Todella tyylikäs mun mielestä tässä harvahiuksisessa päässä.
Sitä pienintä asetusta kannattaa ilmeisesti sinunkin välttää. Itselläni oli ongelmaa sen kanssa koska follikuliitti päänahassa ja tiukin asetus voi vähän nirhata päänahkaa.
Pisimmällä asetuksella mennyt jo vuosia. Ne muovikammat heivattu jo kierrätykseen kauan sitten.

Itse käyn parturilla kynittää 5mm noin kolmen viikon välein. Se on lyhyt mutta ei vielä hiusten alta nahka erotu.

1mm on hyvä :cool: Ja parin päivän välein siistiminen aamutoimien ohessa niin pysyy sotkun määrä vähäisenä.

Toissa syksynä huomasin ensimmäisen kerran että ihan kuin toiselta ohimolta olisi hiukset harvenemassa. Vähän ehkä kielsin asian olemassaolon silloin, ja meni reilu vuosi kun kävin sitten ihotautilääkärillä muun asian takia ja mainitsin lopuksi noista hiuksista. Totesi tuon yleisimmän hiustenlähdön androgeenisen alopecian, ja lähdettiin kokeilemaan hoitoa finasteridilla. 1,25mg per päivä (5mg tabletteja jaettuna neljään osaan). Tällä menty pian 2kk. Aloin myös käyttämään samalla apteekin Nizoral-hilseshampoota, vaikka hilse ei oikeastaan ongelma olekaan, mutta siinä olevan aktiivisen ainesosan (ketokonatsoli) pitäisi auttaa myös hiustenkasvuun.

Aika paljon olin etukäteen lukenut pelotteluja mahdollisista finasteridin sivuvaikutuksista, mutta ainakaan itsellä ei ole ollut toistaiseksi yhtään mitään 2kk aikana. Tuloksia odotellessa 🙏 Aloituskuva otettu talteen, ja puolen vuoden jälkeen vois yrittää tehdä vertailua. Ei tuo ainakaan liikaa maksa jos toimisi kuten pitää. 100 tabletin paketti = 400 päivän annokset = reilu 30€.

Viimeksi muokattu:
Varmasti erottuu jos on riittävästi kaljuuntuva. Mutta tämähän on täysin yksilöllistä touhua. Ei voi tietää, mikä näyttää parhaalta kenelläkin ja se on myös makuasia.
Nojuu, miä ehkä vähän jäävi tähän lankaan. Leikkasin armeijassa siilin ja olen pitänyt sitä siitä asti, eli nyt vissiin 26v. Ei siis lähde hiukset mihinkään.

Itse käyn parturilla kynittää 5mm noin kolmen viikon välein. Se on lyhyt mutta ei vielä hiusten alta nahka erotu.

Varmasti erottuu jos on riittävästi kaljuuntuva. Mutta tämähän on täysin yksilöllistä touhua. Ei voi tietää, mikä näyttää parhaalta kenelläkin ja se on myös makuasia.

Joo tämä juuri mietityttää eli haluaisin nähdä miltä tuo oma kallon muoto ja sopusuhtaisuus näyttää, voi olla että odottelen nyt vielä rauhassa ensi kuulle ja sulattelen päätöstä ja sitten parturin penkillä katsotaan joku siili 1-5mm väliltä. Voi olla että tosi lyhyeksi joutuu vetämään jotta hiustenlähtö päälaelta ei näy.

1mm on hyvä :cool: Ja parin päivän välein siistiminen aamutoimien ohessa niin pysyy sotkun määrä vähäisenä.

Jep kyllä se oman koneen hankinta on joka tapauksessa edessä jos tästä nykyisestä yhtään lyhyemmäksi haluaa. Kerran kuussa parturissa käynti on kivaa sinänsä ja huoliteltu lookki hivelee itsetuntoakin mutta parturikäynnit ottaa oman aikansa arjen keskellä ja käy kukkaron päälle.

Jep kyllä se oman koneen hankinta on joka tapauksessa edessä jos tästä nykyisestä yhtään lyhyemmäksi haluaa. Kerran kuussa parturissa käynti on kivaa sinänsä ja huoliteltu lookki hivelee itsetuntoakin mutta parturikäynnit ottaa oman aikansa arjen keskellä ja käy kukkaron päälle.
Jos siilin haluaa siistinä pitää, pitäisi parturissa ravata harvase päivä, joten kotona ajelu on varmasti järkevää. Vaikka olisi varaakin siihen parturilla ravaamiseen. Kotona homma hoituu parissa minuutissa...

Itse kaljuunnun ohimoilta ja päälaelta, mutta takaraivolla tukka kasvaa todella nopeasti ja tuuheana. Kohta varmaan vedän kaljun, mutta harmittaa jo valmiiksi se työmäärä mikä tuosta takatukan poissa pitämisestä tulee.
Se työmäärä on itseasiassa todella pieni, aina kun käyt suihkussa höyläät ja siihen menee se 1-2 minuuttia. Aloin pitämään kaljua jo ennen kuin tukka varisi juuri tuon helppouden takia, säästää paljon aikaa kun ei ole partureita tai tarvi asetella lettiä.

Koneajo parturissa kestää noin 10min. Nykyään parturit jo kyselleet että saako trimmata kulmakarvoja. Rupeaa olemaan vähän vallattomia pitkiä joista osa harmaita niin mukana.

Miulla joskus oli oma kone jolla ajelin. Kyllästyin sitten siihen siivoamiseen. Eli maksan ihan mielellään sen 15€ palvelusta. Mutta jokainen tavallaan.

Jos siilin haluaa siistinä pitää, pitäisi parturissa ravata harvase päivä, joten kotona ajelu on varmasti järkevää. Vaikka olisi varaakin siihen parturilla ravaamiseen. Kotona homma hoituu parissa minuutissa...
No tämä. Ehkä vartti menee ajelussa ja paikkojen siistimiseen ja koneen puhdistamiseen.

Se työmäärä on itseasiassa todella pieni, aina kun käyt suihkussa höyläät ja siihen menee se 1-2 minuuttia. Aloin pitämään kaljua jo ennen kuin tukka varisi juuri tuon helppouden takia, säästää paljon aikaa kun ei ole partureita tai tarvi asetella lettiä.
Ehkäpä täytyy kokeilla. Nyt tulee ajettua itse koneella tukka kohtuu lyhyeksi kerran kuussa suunnilleen. Nopea ja helppo homma, mutta pakeneva hiusraja ja päälaen kaljuuntuva alue vaan alkavat näyttää jo aika hölmöiltä.

Täytyy ehtiä ensin ennekuin luontoäiti ehtii ensin.
Kahden viikon välein ajelen itse. Pidempi sänki näyttää epäsiistiltä.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 088
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
engh123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom