Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse kaljuunnun ohimoilta ja päälaelta, mutta takaraivolla tukka kasvaa todella nopeasti ja tuuheana. Kohta varmaan vedän kaljun, mutta harmittaa jo valmiiksi se työmäärä mikä tuosta takatukan poissa pitämisestä tulee.OFF TOPIC
Minulla on taas päinvastainen ongelma, sillä haluaisin lopettaa hiustenkasvun kokonaan. Laaseroinnilla (monta kertaa) pitäisi onnistua, mutta se maksaa vielä hieman liikaa. Kunpa olisi joku pilleri tähänkin "vaivaan".
Niin lyhyeksi kuin koneella saa, ellei ole valmis höyläämään. Kasvaa kyllä takaisin nopeasti, mutta mielestäni mitä lyhyempi sen parempi.Kysytääs nyt vaikka täällä, kun toissapäivänä tuli pienenä shokkina se, miten paljon oma kaljuuntuminen on nyt päälaelta hiuksia verottanut ihan kuukauden sisään. Tätä on odotettu sellaiset viimeiset 15 vuotta, kun äidin puolella sukua tätä esiintyy ja siellä on kaikki vanhemmat miehet olleetkin Larry Davideja tai Danny DeVitoja tyyliltään viidenkympin jälkeen.
Itse en tuollaista aio lähteä katselemaan, tympii jo tuo kalju päälaki muutenkin vaikkei sitä itse edes joudu katselemaan muuten kuin parturin penkillä. Taidan seuraavaksi parturissa käydessä (noin kuukauden välein olen nykyään käynyt) pyytää ajelemaan siilin, mulla ei ole itsellä OneBladea suurempaa konetta, joten lähdetään tutkailemaan että miten tuo tyyli itselle sopisi. Intissä olin viimeksi kalju 20v sitten mutta siitä on kroppa muuttunut sen verran urheilullisemmaksi ja lihaksikkaammaksi että nyt siili tai kalju voisi sopiakin paremmin.
Minkä pituisesta siilistä olette lähteneet liikkeelle uutta tyyliä mallaillessanne? 1mm, 3mm, 6mm? Vaimolta jo heltisi lupa lähteä siiliä koittamaan joten se puoli on onneksi kunnossa. Samoin sen olen aina tiennyt etten lähde hiustenlähtöä vastaan taistelemaan vaan päinvastoin, aion omaksua sen täysillä.
Niin lyhyeksi kuin koneella saa, ellei ole valmis höyläämään. Kasvaa kyllä takaisin nopeasti, mutta mielestäni mitä lyhyempi sen parempi.
Tällaisellla itse operoinut nuppia, ilman noita muovikampoja, säätövipu pisimmällä asetuksella.
Tekee ihan tarpeeksi lyhyttä jälkeä. Tehokas ja nopea.
Remington Heritage hiustenleikkuukone HC9100
Remington-hiustenleikkuukone 11 pituusvalinnalla, 300 mm/s -leikkausnopeudella, laajoilla asetuksilla sekä klassisella muotoilulla.www.gigantti.fi
Tämähän on täysin yksilöllistä, mutta siinähän se ajaessa nopeasti selviää mikä tyyli sopii kun ensin leikkaa pidemmällä kammalla ja siirtyy sitten lyhyempään jos siltä tuntuu...Minkä pituisesta siilistä olette lähteneet liikkeelle uutta tyyliä mallaillessanne? 1mm, 3mm, 6mm? Vaimolta jo heltisi lupa lähteä siiliä koittamaan joten se puoli on onneksi kunnossa. Samoin sen olen aina tiennyt etten lähde hiustenlähtöä vastaan taistelemaan vaan päinvastoin, aion omaksua sen täysillä.
Ihan selvä siili, Sanoisko jotain 2mm. Todella tyylikäs mun mielestä tässä harvahiuksisessa päässä.Minkälaista jälkeä tulee tuolla pisimmällä asetuksella, onko ihan samanlainen jälki kuin noissa kaljukoneissa vai vielä ihan selvä siili? Katselin että tuo HC9100 olisi Elisalla 70€ hintaan saatavilla Remington Heritage Hiustenleikkuri HC9100
Mun päänahkassa on sen verran luomia ja kallo on omituisen muotoinen että tiedän jo nyt etten mitään höylää pysty käyttämään niin tuollainen kone voisi olla helppo ratkaisu.
Itse käyn parturilla kynittää 5mm noin kolmen viikon välein. Se on lyhyt mutta ei vielä hiusten alta nahka erotu.Kysytääs nyt vaikka täällä, kun toissapäivänä tuli pienenä shokkina se, miten paljon oma kaljuuntuminen on nyt päälaelta hiuksia verottanut ihan kuukauden sisään. Tätä on odotettu sellaiset viimeiset 15 vuotta, kun äidin puolella sukua tätä esiintyy ja siellä on kaikki vanhemmat miehet olleetkin Larry Davideja tai Danny DeVitoja tyyliltään viidenkympin jälkeen.
Itse en tuollaista aio lähteä katselemaan, tympii jo tuo kalju päälaki muutenkin vaikkei sitä itse edes joudu katselemaan muuten kuin parturin penkillä. Taidan seuraavaksi parturissa käydessä (noin kuukauden välein olen nykyään käynyt) pyytää ajelemaan siilin, mulla ei ole itsellä OneBladea suurempaa konetta, joten lähdetään tutkailemaan että miten tuo tyyli itselle sopisi. Intissä olin viimeksi kalju 20v sitten mutta siitä on kroppa muuttunut sen verran urheilullisemmaksi ja lihaksikkaammaksi että nyt siili tai kalju voisi sopiakin paremmin.
Minkä pituisesta siilistä olette lähteneet liikkeelle uutta tyyliä mallaillessanne? 1mm, 3mm, 6mm? Vaimolta jo heltisi lupa lähteä siiliä koittamaan joten se puoli on onneksi kunnossa. Samoin sen olen aina tiennyt etten lähde hiustenlähtöä vastaan taistelemaan vaan päinvastoin, aion omaksua sen täysillä.
Varmasti erottuu jos on riittävästi kaljuuntuva. Mutta tämähän on täysin yksilöllistä touhua. Ei voi tietää, mikä näyttää parhaalta kenelläkin ja se on myös makuasia.Itse käyn parturilla kynittää 5mm noin kolmen viikon välein. Se on lyhyt mutta ei vielä hiusten alta nahka erotu.
Nojuu, miä ehkä vähän jäävi tähän lankaan. Leikkasin armeijassa siilin ja olen pitänyt sitä siitä asti, eli nyt vissiin 26v. Ei siis lähde hiukset mihinkään.Varmasti erottuu jos on riittävästi kaljuuntuva. Mutta tämähän on täysin yksilöllistä touhua. Ei voi tietää, mikä näyttää parhaalta kenelläkin ja se on myös makuasia.
Itse käyn parturilla kynittää 5mm noin kolmen viikon välein. Se on lyhyt mutta ei vielä hiusten alta nahka erotu.
Varmasti erottuu jos on riittävästi kaljuuntuva. Mutta tämähän on täysin yksilöllistä touhua. Ei voi tietää, mikä näyttää parhaalta kenelläkin ja se on myös makuasia.
1mm on hyvä Ja parin päivän välein siistiminen aamutoimien ohessa niin pysyy sotkun määrä vähäisenä.
Jos siilin haluaa siistinä pitää, pitäisi parturissa ravata harvase päivä, joten kotona ajelu on varmasti järkevää. Vaikka olisi varaakin siihen parturilla ravaamiseen. Kotona homma hoituu parissa minuutissa...Jep kyllä se oman koneen hankinta on joka tapauksessa edessä jos tästä nykyisestä yhtään lyhyemmäksi haluaa. Kerran kuussa parturissa käynti on kivaa sinänsä ja huoliteltu lookki hivelee itsetuntoakin mutta parturikäynnit ottaa oman aikansa arjen keskellä ja käy kukkaron päälle.
Se työmäärä on itseasiassa todella pieni, aina kun käyt suihkussa höyläät ja siihen menee se 1-2 minuuttia. Aloin pitämään kaljua jo ennen kuin tukka varisi juuri tuon helppouden takia, säästää paljon aikaa kun ei ole partureita tai tarvi asetella lettiä.Itse kaljuunnun ohimoilta ja päälaelta, mutta takaraivolla tukka kasvaa todella nopeasti ja tuuheana. Kohta varmaan vedän kaljun, mutta harmittaa jo valmiiksi se työmäärä mikä tuosta takatukan poissa pitämisestä tulee.
No tämä. Ehkä vartti menee ajelussa ja paikkojen siistimiseen ja koneen puhdistamiseen.Jos siilin haluaa siistinä pitää, pitäisi parturissa ravata harvase päivä, joten kotona ajelu on varmasti järkevää. Vaikka olisi varaakin siihen parturilla ravaamiseen. Kotona homma hoituu parissa minuutissa...
Ehkäpä täytyy kokeilla. Nyt tulee ajettua itse koneella tukka kohtuu lyhyeksi kerran kuussa suunnilleen. Nopea ja helppo homma, mutta pakeneva hiusraja ja päälaen kaljuuntuva alue vaan alkavat näyttää jo aika hölmöiltä.Se työmäärä on itseasiassa todella pieni, aina kun käyt suihkussa höyläät ja siihen menee se 1-2 minuuttia. Aloin pitämään kaljua jo ennen kuin tukka varisi juuri tuon helppouden takia, säästää paljon aikaa kun ei ole partureita tai tarvi asetella lettiä.