Kalastus

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 067
Itse pidän noita viistohommia vähän turhakkeina mitä kaverin paadilla olen vähän räpeltänyt, mutta live-hommat alkaneet kiinnostelemaan. Hinnat on vaan ainakin vielä toistaiseksi niin suolaiset, että ei kyllä pysty oikeasti moiseen lähtemään. Käytännössä tuollainen halvin mahdollinen live-settikin maksaisi jokseenkin saman verran kuin koko nykyinen kalastuskalusto (vene+moottori+kaiku+vavat&kelat+kaikki muu) yhteensä.... :-D
Tyylejä ja makuja on toki monia, itselleni viisto on ehdottomasti tärkein. Liveen en tykästynyt, kun yksin veneen ja anturin pyörityksen lisäksi pitäisi vielä heittääkkin.. ja toisekseen en nauti niin paljon pelkästä ruudun tuijottelusta. Livekin hyötyy toki viistosta siinä vaiheessa kun niitä kaloja etsitään.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
276
Mun mielestä viisto on ainoa "pakollinen" kaikuluotain kalastushommissa.
Mutta se vaatii vähintään sen 9 tuumasen tai mielellään isomman ruudun.

Jostain seiskatuumasesta on aika tuskaa ainakaan yksittäisiä kaloja löytää.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 235
New yorkin keskuspuistossa kalastushommia.

softshell turtle lähti kuin kuppa töölöstä kun sai koukun irti tassusta. Ainoa kilppari mikä on tuntunut kalalta siimanpäässä.
1718801597478.png

Jonkinsortin koikarppi. Oli karpit aika heikkohappisen näköisiä. Taitaa olla kutu rasittanut eivätkä vielä ole saaneet tankattua
1718800868291.png


Reissun komeimmaksi jäänyt kala katkaisi haavinvarren ja siima poikki kun kurkottelin haavia vedestä ja kala otti hepulit. Episodi on gopro:lla. En tiedä viitsiikö katsoa, voi kuolla vitutukseen.

jonkinsortin monni
1718801341584.png

1718801524566.jpeg

Edelleen voi suositella new yorkia kaupunkiloma+kalastus komboon. Ehkä lammikot alkaa oleen koluttu niin seuraavilla kerroilla jokea ja coney islandin kalastuslaituria testiin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 067
Mun mielestä viisto on ainoa "pakollinen" kaikuluotain kalastushommissa.
Mutta se vaatii vähintään sen 9 tuumasen tai mielellään isomman ruudun.

Jostain seiskatuumasesta on aika tuskaa ainakaan yksittäisiä kaloja löytää.
Komppaan vahvasti. En oikeastaan edes muista milloin viimeksi olisin alasluotausta edes käyttänyt. 9” ruutu on sen verran pieni että viiston pitää mieluusti koko näytöllä.

Uusia paikkoja luodatessa yhden näytön taktiikalla menee kyllä näyttö ahtaaksi.
screenshot_2022-09-10_19.51.30.png
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
540
1399€ olisi 12" Echomap ultra. Muuten kiva, mutta näytön reso on sama kuin 10" versiossa. Mietin vielä, että kummalla menisi. 12" voi kyllä olla vähän julma Fasterin pulpettiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
161
Kannattaa käyttää 455-taajuutta. Vaikka kuva on suttuisempi, johtuu se pääosin siitä kun keila ylettyy pintaan asti. Näkyy kauempana välivedessä olevat parvet paremmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
198
@nuusk1s sun viistokuva on kyllä tarkka ja siisti.
Minulla on nyt 3 reissua takana viiston kanssa (Lowrance HDS Live 12) ja opettelua vaatii.

Huomasin että käytössä sinulla on 800Hz.
Oletko miten päätynyt tähän etkä yleensä suosittuun 455HZ:iin?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 067
@nuusk1s sun viistokuva on kyllä tarkka ja siisti.
Minulla on nyt 3 reissua takana viiston kanssa (Lowrance HDS Live 12) ja opettelua vaatii.

Huomasin että käytössä sinulla on 800Hz.
Oletko miten päätynyt tähän etkä yleensä suosittuun 455HZ:iin?
Erottelutarkkuus on minulle tärkeämpää kuin äärimmäinen range. Saan tarpeeksi rangea ja paremman kuvan niin en näe syytä muuttaa.
Pehmeällä pohjalla 455 jää pohjakalat helposti taustakohinaan.

Ja ihan tarpeeksi hyvin näkyy välivedestäkin parvet.
screenshot_2021-09-02_21.44.47.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 012
Viestejä
4 275 495
Jäsenet
71 588
Uusin jäsen
Aamos H

Hinta.fi

Ylös Bottom