Kalastus

Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Tuo tasurionginta on siittä herkkä laji, että 2D.n kaikukeila on niin hemmetin kapea ja jos kala on jo lähtenyt kauempaa nousemaan pilkille, eikä näy kuvassa ja teet liian rajun nyppäsyn niin se säikähtää sitä ja peli on menetetty sen osalta.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Kukkaan ei pyytänyt, mutta laitan kuitenkin.
Eli näin on ähelletty AT.n boxi, akku,sulakepesä, ja latausliitin Oolssonin Lassen lootaan sisälle. :)
Helppo raapasta rojut irti ja siirtää kesäks veneeseen. :) Veneeseen toki täytyy vielä keväällä rakentaa AT.lle teline. :)
1676609658514.png


Perhanan AKT.n lakko jumittaa tuon pilkkitelineen matkaa. :( Piti jo eilen tulla, mutta lähetysseuranta sanoo että päivällä myöhästyy. Josko tuo tänään tulisi kuitenkin.
Varasuunnitelmana on ottaa kaverin vanha ite tehty teline viikonlopuksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
160
Tuo tasurionginta on siittä herkkä laji, että 2D.n kaikukeila on niin hemmetin kapea ja jos kala on jo lähtenyt kauempaa nousemaan pilkille, eikä näy kuvassa ja teet liian rajun nyppäsyn niin se säikähtää sitä ja peli on menetetty sen osalta.
Keilan leveys riippuu käytetystä taajuudesta. Matalammat hertsit ja laajempi keila.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Keilan leveys riippuu käytetystä taajuudesta. Matalammat hertsit ja laajempi keila.
Juu niin riippuu, mutta esim Garminin Dual Beam pilkkianturissa on 45-15 astetta riippuen hertseistä. Active Targetin keila on 120 astetta ja max range eteenpäin n.70m!

Ite pilkin vielä suht matalissa vesissä (3-5m) normaalisti niin tuo 2D on vähä huono siihen. Eri asia on sitten kun mennään 10-15m veteen niin siellä kaikukeilan peitto on paljon suurempi. :)

Ja tuo active target on huippulaite heittokalastukseen sulan veden aikaan!
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Onko kukaan käyny hailuodossa kalalla kesäisin ja oisko heittää vinkkejä?

Oon lähössä muijan mukaan sinne kesäksi ku töitä sai, ja menee varmaan aamut kolutessa rantoja virvelin/ongen kaa

Rannat ilmeisesti melko matalia

E.

Kellään suositella kelluntarengasta hintaan 100-300e? Tuskin kannattaa halvinta ostaa vai onko noilla niinkään eroja?

Kattelin lähinnä näitä:




Gunki ja keeper kiinnostais eniten koska on noi pussukat tossa hollilla
 
Viimeksi muokattu:

FallenOne

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
113
Laitampa minäkin jotain, kun kerrankin sain. Tai no pari viikkoa sitten sain.
Yleensä tulee näitä pari kertaa kaudessa käytyä pilkkimässä. Mukavia lyhyitä reissuja, jos ei parissa tunnissa löydy elämää niin joutaa pois.

Puntarit loppui kotoa kesken, niin piti käydä kaupan kautta. Jos nyt ei aivan ihmeitä tapahdu, niin pitäisi olla suomen tämän vuoden suurin, 5330gr.

IMG-20230218-WA0030.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Juu niin riippuu, mutta esim Garminin Dual Beam pilkkianturissa on 45-15 astetta riippuen hertseistä. Active Targetin keila on 120 astetta ja max range eteenpäin n.70m!

Ite pilkin vielä suht matalissa vesissä (3-5m) normaalisti niin tuo 2D on vähä huono siihen. Eri asia on sitten kun mennään 10-15m veteen niin siellä kaikukeilan peitto on paljon suurempi. :)

Ja tuo active target on huippulaite heittokalastukseen sulan veden aikaan!
Kovat setit oot hommannut, siinä on vanhan liiton papparaisilla varmaan ihmettelemistä kun näkevät nuo jäällä :cool: Garminin livescopea olen itse kuolannut pilkkihommiin mutta odottelen hintojen laskua.. :D

Asiasta toiseen. Pilkkiantureissa jos on CHIRP asetus päällä/tukee sitä niin se skannaa _koko_ hertsialueelta mitä anturi tukee. Eli keilan leveys riippuu anturin matalimmasta tuetusta taajuudeesta. Nyt on garminin GT8 jossa taajuus on 150-240 kHz ja keilan leveys on 24 astetta. Leveyttä riittää kyllä syviin vesiin mukavasti. Mutta toisella järvellä missä pilkin ahven viihtyy matalikoiden lähellä 1,5-2,5m vedessä. Siinä tuo 2D on aika turha...tai no näkee siitä nyt jotain että onko elämää.

Olit aika jytkyn akun ostanut :D Active target hörppää ilmeisesti MAX 1,5A (https://www.gpscentral.ca/wp-content/uploads/Lowrance_ActiveTarget_Specifications.pdf) ja kaikuyksikkö varmaan saman verta. Oma garmin ulra 102 imee noin 1,5A 2D anturilla pilkkikäytössä.

Nyt on kaksi talvea ollut 18Ah LiFePo akku ollut käytössä ja käytännön kapasiteettia riittää johonkin 10h sessioon ja vielä jää hyvin varaa ettei akku mene liian tyhjäksi. Omassa käytössä käytännössä kaksi reissua kun en siellä koko päivää viihdy...
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Perkeleenmoinen tuuli ja lumisade.
Aamu näytti huonolta. Kalat uiskenteli karkuun ja ei kiinnostunu olleskaan.
Mutta sitten alko tapahtua.

Ensin ruapasin hyvän alkupalan.
740g.
IMG-20230312-WA0001.jpeg


Sitte vähän sen jälkeen kahtelin että haukikos se sieltä tulla vipottaa?
Meinasin jo että en 25€.n tasuria sille syötä, että vaihan jigin.

No en kuitenkaan vaihtanu vaan sama KalaPelen uitto jatku. Menkööt perhana jos niikseen on.
Ja mitä vielä! Sehä naukas kiinni ja ylös. Ei ollukkaan hauki vaan ahvena.
1015g ja 42cm! Ovi auki ja kilokerhoon MARS!

IMG-20230312-WA0020.jpg


Sitte alko hirvee somettamimen tietenki ja kohta kahtoin näyttöö... Ei vihtu sieltähän on tulossa lisää!

No seuraava ampu suoraan kiinni ilman mitään vehtaamista.
Irtos jäänreunalla vielä pilkistä, mutta sain potkastua jäälle.
1135g ja 44cm

IMG-20230312-WA0025.jpg


Yheltä reiältä kaikki kalat!
:D

IMG-20230312-WA0013.jpeg


Joitakii lohdutuspalkintoja vielä anto siihen päälle, mutta olipahan hieno reissu!
:kouhoti:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Kaksi yli kilosta, hohhoh pistää kateelliseksi :eek:

Tää vuosi on henk koht jäänyt ihan suutariksi kun iso aapo on vakiojärveltä kadonnut aivan tyystin vakiomestoilta syvänteiden laitamilta. Viime vuosikin oli vähän epäilyttävä mutta ei sentään näin huono. Vaihdoin järveä niin on pysynyt sentään kalassa.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Kyllä tästä lähin lasken takasin kasvamaan yli kilon köllit.
Melekosia puukotettavia on jo nuo.
Olin vaan niin fiiliksissä kun tuommosia nappas kiinni! Aikasemmin on 970g ollu isoin ahven ja oli aika karvas pettymys ku ei menny kilo rikki.
Nyt kai sitä pitää alkaa jahata 1,5kg rajapyykkiä! :)
Mutta on toki noilla järvillä vietettykin aikaa. Talvilomaviikko niin kuutena päivänä olin järvellä. :D Hieno loman lopetus!

Ja joka viikonloppu tulee jossakin kalastettua päivä tai kaksi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 860
Miltei 20 vuoden tauon jälkeen innostunut taas pilkkimisestä.
Mikään kova kalamies saaliin suhteen en ole ollut koskaan ja suurin appura mulla vain 780g

Viime reissulla oli joku tosi iso kiinni, mutta kämmäsin kun väsyttäessä siima kiertyi sormen ympäri ja kalan sukeltaessa naps poikki ja kalalla pilkki huulessa :facepalm:
Samasta kohtaa tuli tänään kohtalainen.
appura.jpg
appura 655g.jpg

Mukavaa puuhaa kelien osuessa kohdalle, vaikkei saalista juuri tulisikaan :smile:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Hieno lanka ja unohtanut täysin!

Tälläisena sunnuntai pilkkijänä ja kesä kalastelijana kyselisin Lowrance HOOK2 4X All Season kannettavan kaikuluotaimen säädöistä.
Luotainhan ei millään tasolla ole mikään pro vehje, mutta omistaako joku samaa luotainta ja voisi antaa hyviä vinkkejä sen säätöön?
Välillä se toimii kuten pitää mutta välillä menee säädot pieleen. Eli en osaa sitä 360 näkymää tai sitten se että jos olen asettanut veden syvyydeksi esim 4-6m niin joskus toimii, joskus sekoaa täysin ja näyttää sitä "grafiikaa" mikä ei kerro minulle mitään.

Käytän sitä välillä myös uistelussa.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Hieno lanka ja unohtanut täysin!

Tälläisena sunnuntai pilkkijänä ja kesä kalastelijana kyselisin Lowrance HOOK2 4X All Season kannettavan kaikuluotaimen säädöistä.
Luotainhan ei millään tasolla ole mikään pro vehje, mutta omistaako joku samaa luotainta ja voisi antaa hyviä vinkkejä sen säätöön?
Välillä se toimii kuten pitää mutta välillä menee säädot pieleen. Eli en osaa sitä 360 näkymää tai sitten se että jos olen asettanut veden syvyydeksi esim 4-6m niin joskus toimii, joskus sekoaa täysin ja näyttää sitä "grafiikaa" mikä ei kerro minulle mitään.

Käytän sitä välillä myös uistelussa.
En ole sen omanikaan kanssa kovin pro ole, mutta talvella pilkkiasetus, syvyys manuaalilla, herkkyys minulla ollut 40-50% välille ja värilinjaa harjoittelen.

Sitä jää-korjausta pitäisi säätää, eli sitä ylälaidan säätöä. Häiriönpoistoa kokeilen, onko parempi päällä vai pois.
Tässä voi sitten kuunnella osaavampien vinkkejä, jos sitä itse oppisi myös jotain.

Sitä "rengasta" en ole yrittänytkään tajuta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
88
Itselläni on Lowrance Hook2 4x, en sen enempää osaa sanoa säätämisestä, omat asetukset on; pilkki moodi, pulssi 100%, häiriönpoisto 0%, värit 85% ja sit vaan herkkyyttä säätelen syvyyden mukaan, 35-50% välillä.

Riippuen kuinka paljonko partikkeleja vedessä on tai jos sohjoista, niin alkuun piirtää kaikenlaista höttöä mutta selkeentyy hetken kuluttua kuva.

Siitä "donitsi moodista" en ole päässyt kärryille ollenkaan, ehkä joku logiikka mikä ei minulle aukea.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
En ole sen omanikaan kanssa kovin pro ole, mutta talvella pilkkiasetus, syvyys manuaalilla, herkkyys minulla ollut 40-50% välille ja värilinjaa harjoittelen.

Sitä jää-korjausta pitäisi säätää, eli sitä ylälaidan säätöä. Häiriönpoistoa kokeilen, onko parempi päällä vai pois.
Tässä voi sitten kuunnella osaavampien vinkkejä, jos sitä itse oppisi myös jotain.

Sitä "rengasta" en ole yrittänytkään tajuta.
Samoja mietteitä. Joko se on ihan paska ostos tai en vain osaa käyttää. Saanut ihan ok arvosteluja lehdissä/netissä. Se on noin 2 vuotta ollut käytössä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Toi höttö juuri häiritsee, kun sen kuvan saa toimimaan niin näen pilkin, mutta sitten se saataa sekoa jossain vaiheessa. Eli välillä toimii loistavasti ja nähnyt kun kala pohjasta tulee mutta sekoaa välillä.
Sama uistelussa. Näet "kalat" mutta sitten täysi sekavuus. En tiedä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Pilkillä kiinnostaa enemmän onko siellä edes mitään. Ne paikat mistä kesällä tulee ahventa ja haukea on aivan kuolleita talvella, siksi toi luotain. Terapiaa minulle :)
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Pilkillä kiinnostaa enemmän onko siellä edes mitään. Ne paikat mistä kesällä tulee ahventa ja haukea on aivan kuolleita talvella, siksi toi luotain. Terapiaa minulle :)
Ei se minulla varsinaisesti sekoile mitään, siellä on vedessä kaikenlaista roskaa ja huttua, sitä pitää vain seurata, mikä käyttäytyy kalan lailla ja mikä pitää säätää herkkydellä pois näytöstä.

Kaveri osti itselleen isommalla näytöllä ja paremmilla ominaisuuksilla olevan Garminin. Pitää testata vaihtamalla pönttöjä, että paljonko enemmän saa budjetin 2,5 kertaistamalla. Tod. näk joutuu jättämään tämän pojalle.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Se donitsi on ainakin sekava omasta mielestä. Eipä sieltä oikein muuta tarvi säätää kun syvyysasetusta ja herkkyyttä. Häiriönpoistoo voi kokeilla sitte mikä on hyvä taso.
Eukolla oli aikasemmin Hook 3x pilkkianturin kanssa, kunnes minulta jäi hälle käyttöön Garminin Striker 4 PLUS kun siirryin ite liveen.
Tuo Garmini on minusta selkeimmän kuvan omaava näistä alle 300€ vekoittimista. Ainut mikä minua häirihti siinä niin aina sammutuksen jälkeen käynnistäessä piti herkkyys ja syvyysasetus laittaa kohilleen. Ne menee aina autolle.

Noista siimoista jos vielä keskustellaan, niin mitä käytätte siimoina?

Itellä käytössä 0,45mm Trabuccon monofiili ja sitten leikari ja n.50-60cm pätkä fluorocarbonia ja leikarilla oleva kietasulukko.
Tasurikäytössä toimii varsin oivasti, mutta morrihommiinhan se on jo himpan jäykkää kamaa.

Sen koommin ole alkanu hifistelemään noilla siimoilla. Tuota Trabuccon Tournament Touchia löytyy jokunen 3km kela veneestä ja tallista. :D 27kg on vetolujuus tolla siimalla. Oliko vajaa 15kg fluorocarbonilla. Aika rajusti saa repiä kaloja ylös.
Hauet joskus potkii siimat kappaleiksi solmujen juuresta. Niitten kanssa joutuu himmaamaan mut appanat saa vedellä täysillä. :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 860
Duunikaverin vinkistä vaihdoin kalustetappion (ja ison kalan :cautious: ) jälkeen Trabucco Fluorocarbon Saltwateriin.
Parissa vavassa 0,20 ja yhdessä 0,25 / 0,20 tapsissa.
Ei tuota tartte kuin sen 15m/puola.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Laitampa minäkin jotain, kun kerrankin sain. Tai no pari viikkoa sitten sain.
Yleensä tulee näitä pari kertaa kaudessa käytyä pilkkimässä. Mukavia lyhyitä reissuja, jos ei parissa tunnissa löydy elämää niin joutaa pois.

Puntarit loppui kotoa kesken, niin piti käydä kaupan kautta. Jos nyt ei aivan ihmeitä tapahdu, niin pitäisi olla suomen tämän vuoden suurin, 5330gr.

Suurempikin on saatu - tosin katiskalla - 6,63Kg.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Eilen askartelin Active Targetin moduulille alumiinistä lämmönsiirtolevyä siihen boxiin. Meinaa näin kevät keleillä lämmetä se moduuli niin paljon että alkaa piiputtaa.
Siitä ei tullutkaan kuvia napsittua, mutta sitten vielä modailin tuota gearmarketin livepilkkitelinettä.
Pätkäsin päästä muutaman sentin pois ja sorvasin POMista tulpan jossa on keskellä M8 kierre ja jonka 2K epoksiliimalla junttasin varren päähän kiinni ja laitoin liiman kanssa tuommosen sormimutterin. Helpompi pyöritellä kun saa paremman otteen siitä.
1678870563026.png
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Tasurivapa hankinnassa merelle. Onko noista Kirpunvavoista kokemuksia? Esim. Kirpunvapa Modattu Delfin 35/50 Oranssi pilkkivapa | Karkkainen.com verkkokauppa
Vai ostaako suosiolla paljon halvemman Delfin Presidentin: Delfin President 502 pilkkivapa 50 mm lasikuitukärki | Motonet Oy
Minä ongin ihan noilla delfinin perusongilla. Ainut että kärjet vaihdan aina jäykemmät niihin.

En ole vielä ainakaan itse kokenut tarpeelliseksi maksaa yli 30€ vavasta. Kuitenkin lukisin itseni aktiivipilkkijäksi. 2-6krt viikossa tulee istuttua reiän reunalla. :)

Näitä kärkiä saa irtaallaan:
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Kiitos. Pitää käydä hakemassa pari Delfinin vapaa ja niihin vähän jäykemmät kärjet. Mitä jäykkyyttä sinä olet käyttänyt?

Minulla oli sopivasti 20v taukoa pilkkimisestä, teininä tuli kierrettyä kaikki mahdolliset kisat, SM-kisat ja Miljoonapilkki mukaan lukien, mutta sitten muut harrastukset (ensin vaimo ja sitten lapset) veivät kaiken ajan ja mielenkiinnon.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Kiitos. Pitää käydä hakemassa pari Delfinin vapaa ja niihin vähän jäykemmät kärjet. Mitä jäykkyyttä sinä olet käyttänyt?

Minulla oli sopivasti 20v taukoa pilkkimisestä, teininä tuli kierrettyä kaikki mahdolliset kisat, SM-kisat ja Miljoonapilkki mukaan lukien, mutta sitten muut harrastukset (ensin vaimo ja sitten lapset) veivät kaiken ajan ja mielenkiinnon.
Isolle ahvenelle ihan nuita jäykimpiä.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Ja joissakin ongissa on paikallaan näitä tokmannin versioita. Ostin kuopion tokun hyllyn tyhjäks näistä jäykistä. Oli kaikki pilkkitarvikkeet -20%.

Nää ei oo ihan yhtä jäykkiä ku nuo motonetin versiot. Mut kiloahvenet nousee näilläki! :D
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Onko kokemusta akkuporakone ja Kaira käytössä tämänkaltaisista adaptereista?
Vai mikä olisi hyvä ratkaisu kun löytyy tarpeeksi tehokas porakone, mutta siihen ei saa sivukahvaa.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Onko kokemusta akkuporakone ja Kaira käytössä tämänkaltaisista adaptereista?
Ei kokemusta.
Itellä käytössä Milwaukkeen 18V 135nm kone ja 8" Striker Masterin kaira. Se sivukahva on tuossa milkkarissa aivan susi ja ei pysy paikallaan niin oon ajellu ilman!
Eilen just milkkarin edustajan kanssa juttelin, niin sano että uusissa koneissa on muuttunu erilaiseks jo se.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Kait tämäkin kysymys kalastamiseen liittyy. Kumpi noista pilkkirepuksi?
vai

Ensimmäisessä on kalaämpäri, mutta toisen istumakorkeus on 8cm korkeampi.

Peltisellä pöntöllä olen mennyt tähän asti, mutta sinne on vähän haastava laittaa eväitä ja sen kantaminen vähänkään suuremmalla kalamäärällä on tympeää.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Minulla tuo IceFishing. Prota ei ollut silloin kun tuon ostin. Sanko on ok, muttei mikää deal-breaker, kuten ei mikään muukaan mukaan laitettu tilpehööri. (Vieherasia, istuinalusta...) Vapapidike on ok, jos pieniä vapoja.

Tottunut istumaan jalat suorana eteen ja matalammallakin kalastanut. Ehkä koeistuisin nyt molemmat ja valinnan tekisin paremman asennon puoleen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 860
Ehkä, reppu oli rotanpaskoma ulkovarastossa talvella eli olisi vaatinut ainakin kunnon pesun.
Itse jakkaran leikkasin talteen josko joskus jollekin tarvetta vaikka rallipolun varrella istumiseen.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Ite tykkään noista pilkkipöntöistä enemmän. Tämmösen 120kg körmyn alla reppujakkaran putket painautuu persposkiin ikävästi... :D
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Saman totesin kun kävin istumassa molemman korkuiset Retki reppujakkarat paikallisissa liikkeissä, en ala. Pitää yrittää löytää jostakin hyvä pönttö. Rapalalla on yksi malli ja Retkellä yksi.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Huomiselle lupailee aivan sysip#skaa keliä. 7m etelätuuli ja 10mm lunta räntää vettä.
Kai se on kopattava teltta mönkkärin kyytiin ja kykittävä paikallisreissu pohjois kallamerelle.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Nyt on uusi pönttö testattu. On todella tukeva, kevyt, mukava istua ja sisään mahtuu 50mm delfin vavat, 70mm on niin paljon pidempi kahva, että sen kanssa on turhan tiukkaa. Tein ekan pilkkireissun 17-18 vuoteen ja saaliiksi tuli viisi siikaa (liian pieniä, vapautin) ja 15 ahventa joista 10 oli syötävän kokoisia. Kaikki morrilla, syönti oli huonoa. Nyt sitten tekisi mieli ostaa kaiku. Vinkkejä siihen?
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Tein ekan pilkkireissun 17-18 vuoteen ja saaliiksi tuli viisi siikaa (liian pieniä, vapautin) ja 15 ahventa joista 10 oli syötävän kokoisia. Kaikki morrilla, syönti oli huonoa. Nyt sitten tekisi mieli ostaa kaiku. Vinkkejä siihen?
Hyvät paikat sinulla pilkkiä. Itse en ole saanut 40v aikana siikaa pilkillä, vaikka siikapitoisia vesiä, jopa lampia missä niitä kasvatetaan, on kokeiltu.Sitä talous-siikaa, punaisilla silmillä ainoastaan. :)

Oma kaiku on Hook4-2 GPS, olisiko vielä All season, kun tuli molempien anturien ja laukun kanssa. Älä osta sellaista. Toimiva laite, mutta enemmän ja parempaa kaipaisin.
Tietysti jos on veneessä isot ruudut, joita ei jaksa pilkille viedä, niin sitten tuon tyylinen, mutta sittenkin 5 - 7" ruudulla ja jotain chirppiä mukaan.

Testasin vkl 9" Garminia pilkki-anturilla, niin on siinä enemmän kaikkea. Ainoaksi laitteeksi ottaisin nyt jonkun sellaisen, pelkäksi pilkkikaijuksi en ehkä.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Nyt on uusi pönttö testattu. On todella tukeva, kevyt, mukava istua ja sisään mahtuu 50mm delfin vavat, 70mm on niin paljon pidempi kahva, että sen kanssa on turhan tiukkaa. Tein ekan pilkkireissun 17-18 vuoteen ja saaliiksi tuli viisi siikaa (liian pieniä, vapautin) ja 15 ahventa joista 10 oli syötävän kokoisia. Kaikki morrilla, syönti oli huonoa. Nyt sitten tekisi mieli ostaa kaiku. Vinkkejä siihen?
Garmin striker 4 PLUS!
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Veneen ruutu on kiinteä (joku 7" Raymarine ilman viistoa), sitä ei oikein jaksa rueta repimään irti. Sitä mietin, että veneessä olisi kiva, jos myös keulassa olisi kaiku, kun siellä tulee itse oltua keulakoneen vieressä heittelemässä eli onko järkevintä ostaa veneeseen viistokaiku, live on kustannuksiltaan vielä vähän turhan suolainen, johon hankkii pilkkipaketin. Tuo pilkkipaketti voisi mennä toisella anturilla myös kakkoskaikuna veneessä: Humminbird Helix Ice 5 G3 Chirp GPS kaikuluotain | Karkkainen.com verkkokauppa. Toisaalta tuo Striker 4 plus olisi hyvin kustannustehokas (279€) valinta ja tuokin vähän kalliimpikin menisi, mutta saatavuutta ei tietenkään juuri nyt ole: Garmin Striker Vivid 5CV pilkkipaketti | Karkkainen.com verkkokauppa
Pitää miettiä hetki, että mitä tässä tekee.

Mereltä saa vähän kaikkea kalaa jos sattuu hyvä tuuri. Ahventa täällä on runsaasti, siiasta osa on istutettua ja siksi ainakaan minä en noita pienempiä halua ottaa, nämä olivat 20-25cm. Joku toinen varmaan olisi lyönyt nekin sen kummemmin miettimättä pönttöön.

Edittiä. Tosin ei tuo olisi ihan sekopäisen hintainen: Lowrance Elite FS 9" NOXD yhdistelmälaite ilman anturia | Karkkainen.com verkkokauppa
+ tietty live kaveriksi Lowrance Active Target liveanturi ja boxi | Happy Angler
Tuo paketti olisi just mahtava veneen keulassa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
177
Ja kannattaa nimenomaan ottaa tuo PLUS malli tuosta Garminista, jos siihen päätyy.
Se pelkkä nelonen on pienemmällä näytöllä ja normaalilla peräpeilianturilla. Plussassa on kunnon pilkkianturi ja notkee johto.

Eilen illalla tyrkkäsin Active Targetin anturin maahantuojalle.

Pimeni kaks segementtiä.
1679298909650.png


Keskiviikkona pitäisi olla uuden anturin kourassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 460
Viestejä
4 200 207
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom