Kaksi reititintä

Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Moi, mulla on Oculus Quest 2 VR-lasit ja tarkoitus on hommata virtual desktop ja pelata Oculus Quest 2 pelejä langattomasti. Tarvitsee ilmeisesti reitittimen, jossa on 5Ghz wifi? Nykyisessä ei ole, kuin 2,4Ghz. Hommasin uuden, niin kuinka noi saa kytkettyä toisiinsa, että homma toimii? Mulla netti tulee sim kortilta vanhassa reitittimessä. Kokeilin, että laitan tietokoneesta nettipiuhan uuteen reitittimeen (wan) kohtaan ja sit toisella nettikaapelilla yhdistin uuden ja vanhan, mutta ei toimi. Sitten kun laitoin tohon lan2 kohtaan, niin toimi, mutta ei taida olla uusi reititin käytössä, vaan toimii vanhan kautta? Oikealla vanha ja vasemmalla uusi. Olen ihan aloittelija näissä :)
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Vedät johdon uuden reitittimen WAN-porttiin tuosta modeemista vaikka kohdasta LAN1. Sen jälkeen uudesta reitittimestä jostakin LAN-portista koneeseen piuha ja ihmettelemään reitittimen web-hallinnasta asetukset kuntoon. Jos nykyinen modeemi on reitittävässä tilassa, niin suosittelen vaihtamaan tuon uuden reitittimen AP/Tukiasema -tilaan. Toinen vaihtoehto on laittaa vanha modeemi siltaavaksi ja uusi reitittäväksi. Noin saat kummatkin toimimaan samassa aliverkossa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Eli nyt nähtävästi on kytketty niin kuin tuossa ohjeistin. Mikä reititin on kyseessä? Avaapa Komentorivi ja anna komento ipconfig
Kopioi tuolta IP-osoite kohdasta Oletusyhdyskäytävä / Default gateway ja syötä se selaimen osoiteriville, niin pitäisi päästä reitittimen web-hallintaan käsiksi.
Jos ei pääse, niin kerrotko mitä näkyy samaisen ipconfig komennon IPv4-osoite kohdassa.

Niin ja viestejä ei voi poistaa, mutta voit kyllä muokata vanhaa. Jos turhat viestit haluaa poistoon, niin voit esim. raportoida oman viestisi.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Uusi reititin on tp-link archer axe75. Ei pääse web-hallintaan ja ipv4 on: 192.168.1.100
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
614
Uusi reititin on tp-link archer axe75. Ei pääse web-hallintaan ja ipv4 on: 192.168.1.100
Siis modeemin asetuksiin ei tarvitse koskea. Liitä ensin koneesi kiinni suoraan uuteen TP-Link reitittimeen (resetoi se nyt kun oot jo tehnyt asetuksia ilmeisesti siihen) piuhalla ja käy sen asetuksista muuttamassa se Access Point -tilaan. Sen jälkeen kytket piuhan modeemin LAN-portista TP-Linkin WAN-Porttiin, niin pitäisi alkaa toimimaan.

[edit] Oletan, että modeemi on ekassa viestissäsi kuvassa, jossa näkyy SIM-kortti SIM-paikassa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Siis ei mene millekkään sivulle ja toi minkä laitoit on sille vanhalle reitittimelle. Uudelle on Trying to configure the Router? | TP-Link, mut ei mene.
Kyllä on piuhalla, mut oli wlan päällä. Otin pois. Ei verkkoyhteyttä
Tuli tuossa vahingossa väärä linkki. Eli tuo linkkisi on se oikea, jolla pitäisi päästä suoraan web-hallintaan käsiksi.
Kokeile tosiaan vielä noita SamCer:in ehdotuksia. Eli WAN-portista johto pois ja TP-linkille tehdasresetti. Sen jälkeen sitten uusi yritys ja AP-tila päälle. Lopuksi kun homma toimii, niin johto takaisin WAN-porttiin.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Laitoin pelkästään uuden reitittimen nettipiuhalla koneeseen ja ipconfig, niin default getaway on tyhjä. Mistä pääsen muuttamaan ton acces point tilaan?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
WAN-portti pitäisi tosiaan mennä siihen modeemin LAN-porttiin (Esim LAN1) kuten ohjeistin ensimmäisessä viestissäni ja samoin SamCer omassaan. WAN menee aina netin suuntaan, siihen ei loppulaitteita ole tarkoitus kytkeä ja sitä kautta ei oletuksena asetuksiin pääse käsiksi.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Nyt tais alkaa toimimaan. (Ehkä). Tarviiko mun nyt muuta säätää tuolta webhallinnasta? Palomuuria tms? :):)
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
614
Nyt tais alkaa toimimaan. (Ehkä). Tarviiko mun nyt muuta säätää tuolta webhallinnasta? Palomuuria tms? :):)
Sen uuden TP-Linkin muuri on pois käytöstä Access Point-tilassa, ihan kuten kuuluukin. Ainoastaan ehkä WLAN-verkon asetuksia, jos on tarvetta (nimi jne.).
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Advanced > System > Operation Mode, valitse Access Point, paina Save. Kun TP-link on käynnistyny uudelleen, liitä kaapeli modeemin LAN-portista sen TP-linkin WAN-porttiin, kone LAN-porttiin ja kovaa käyttöä.
Advanced > System > Operation Mode, valitse Access Point, paina Save. Kun TP-link on käynnistyny uudelleen, liitä kaapeli modeemin LAN-portista sen TP-linkin WAN-porttiin, kone LAN-porttiin ja kovaa käyttöä.
Ei löydy system alta tuollaista.
 

Liitteet

Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Advanced > System > Operation Mode, valitse Access Point, paina Save. Kun TP-link on käynnistyny uudelleen, liitä kaapeli modeemin LAN-portista sen TP-linkin WAN-porttiin, kone LAN-porttiin ja kovaa käyttöä.
Advanced > System > Operation Mode, valitse Access Point, paina Save. Kun TP-link on käynnistyny uudelleen, liitä kaapeli modeemin LAN-portista sen TP-linkin WAN-porttiin, kone LAN-porttiin ja kovaa käyttöä.
Olihan se siellä, kun rullas alaspäin. :)
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Kyllä nyt toimii! KIITOS TODELLA PALJON!!! Mitenkäs nyt, jos haluan Oculus Quest 2 hommata sen virtual desktop jutun, että voi pelata langattomasti, niin laitan vaan wlan päälle tietokoneesta, vai toimiiko se ilmankin? Anteeksi, olen ihan aloittelija!
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
614
Kyllä nyt toimii! KIITOS TODELLA PALJON!!! Mitenkäs nyt, jos haluan Oculus Quest 2 hommata sen virtual desktop jutun, että voi pelata langattomasti, niin laitan vaan wlan päälle tietokoneesta, vai toimiiko se ilmankin? Anteeksi, olen ihan aloittelija!
Mulla ei oo pienintäkään kokemusta VR-jutuista, niin joku muu saa jatkaa sen suhteen. Niinjoo ja ei tarvitse pyydellä anteeksi kysymistä! Kysymistä varten tää ongelma-ketju on perustettu :).
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Mulla ei oo pienintäkään kokemusta VR-jutuista, niin joku muu saa jatkaa sen suhteen. Niinjoo ja ei tarvitse pyydellä anteeksi kysymistä! Kysymistä varten tää ongelma-ketju on perustettu :).
Mites valitseeko automaattisesti 2.4ghz/5ghz, vai miten? Siis, jos/kun tarve on vaikka 5ghz
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
614
Mites valitseeko automaattisesti 2.4ghz/5ghz, vai miten? Siis, jos/kun tarve on vaikka 5ghz
Pitäis valita automaattisesti, mutta se automatikka kuseksii myös usein.

Itse oon tehny eri verkon eri tajuuksille tyyliin MunVerkkko_2.4 ja MunVerkko_5.0, jota kautta voin aina liittää siihen verkkoon kumpi on parempi.

Toinen vaihtoehto on kytkeä 2.4GHz kokonaan pois käytöstä, mut VR:stä kun on kyse, niin paras ois ehkä pitää 5GHz vain VR:lle varattuna ja kaikki muut laitteet sitten hitaampaan 2.4GHz -verkkoon. Muistaakseni jossain LTT:n videossa oli mainintaa, et VR ois herkkä kun samalla taajuudella on muuta liikennettä (voin toki muistaa väärinkin, joten ota suolan kanssa).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 568
Eikö väärin tulleita viestejä voi poistaa tältä foorumilta? :(
Ei voi itse poistaa, mutta voit raportoida ne poistettavaksi.

Omia viestejä voi myös editoida jos tulee jotain lisättävää niin ei ole tarvetta kirjoitella peräkkäisiä viestejä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Itse oon tehny eri verkon eri tajuuksille tyyliin MunVerkkko_2.4 ja MunVerkko_5.0, jota kautta voin aina liittää siihen verkkoon kumpi on parempi.
Tämä on hyvä jos on vanhempia laitteita jotka tarvitsee sen 2.4GHz yhteyden puhelimeen asennuksen aikana, esim. kuten omat kamerat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 660
Viestejä
4 237 224
Jäsenet
71 237
Uusin jäsen
joshimm

Hinta.fi

Ylös Bottom