Kaksi reititintä

Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Moi, mulla on Oculus Quest 2 VR-lasit ja tarkoitus on hommata virtual desktop ja pelata Oculus Quest 2 pelejä langattomasti. Tarvitsee ilmeisesti reitittimen, jossa on 5Ghz wifi? Nykyisessä ei ole, kuin 2,4Ghz. Hommasin uuden, niin kuinka noi saa kytkettyä toisiinsa, että homma toimii? Mulla netti tulee sim kortilta vanhassa reitittimessä. Kokeilin, että laitan tietokoneesta nettipiuhan uuteen reitittimeen (wan) kohtaan ja sit toisella nettikaapelilla yhdistin uuden ja vanhan, mutta ei toimi. Sitten kun laitoin tohon lan2 kohtaan, niin toimi, mutta ei taida olla uusi reititin käytössä, vaan toimii vanhan kautta? Oikealla vanha ja vasemmalla uusi. Olen ihan aloittelija näissä :)
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Vedät johdon uuden reitittimen WAN-porttiin tuosta modeemista vaikka kohdasta LAN1. Sen jälkeen uudesta reitittimestä jostakin LAN-portista koneeseen piuha ja ihmettelemään reitittimen web-hallinnasta asetukset kuntoon. Jos nykyinen modeemi on reitittävässä tilassa, niin suosittelen vaihtamaan tuon uuden reitittimen AP/Tukiasema -tilaan. Toinen vaihtoehto on laittaa vanha modeemi siltaavaksi ja uusi reitittäväksi. Noin saat kummatkin toimimaan samassa aliverkossa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Eli nyt nähtävästi on kytketty niin kuin tuossa ohjeistin. Mikä reititin on kyseessä? Avaapa Komentorivi ja anna komento ipconfig
Kopioi tuolta IP-osoite kohdasta Oletusyhdyskäytävä / Default gateway ja syötä se selaimen osoiteriville, niin pitäisi päästä reitittimen web-hallintaan käsiksi.
Jos ei pääse, niin kerrotko mitä näkyy samaisen ipconfig komennon IPv4-osoite kohdassa.

Niin ja viestejä ei voi poistaa, mutta voit kyllä muokata vanhaa. Jos turhat viestit haluaa poistoon, niin voit esim. raportoida oman viestisi.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124