Ratkaistu Kahden näytön tunnistamisongelma!

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 261
Moro. Vaihdoin tänään koppaa ja siinä samalla toki alusta siirty uuteen koppaan. No nyt starttaillessa huomasin, että kakkosnäyttö ei herää päänäytön ollessa samassa näytönohjaimessa kiinni. Piuhat on DVI ja ajurit on uusimmat. Sama combo toiminut aijemmin ongelmitta.

Pähkinänkuoressa:

- Alusta siirretty uuteen koppaan tänään
- GTX680 SLI
- Uusimmat ajurit asennettu
- Windows 10
- Sama setti toimi toissapäivänä normaalisti.

Kokeiltu on seuraavaa:

- Ottaa päänäytön johto irti -> Kakkosnäyttö herää heti eloon.
- Vaihtaa johtojen paikkaa päittäin, ei vaikutusta kakkosnäyttö edelleen kuollut.
- Laittaa toinen näyttö eri näyttikseen kiinni. Toimii kyllä, mutta vasta kun SLI disabloitu.
- Uusimmat ajurit asennettu poiston lisäksi. Ei vaikutusta

Tässä tilanne, kun ovat eri näyttiksissä ja SLI päällä:



Tässä tilanne, kun ovat eri näyttiksissä SLI disabloituna:



Samassa näyttiksessä eivät toimi edes SLI disabloituna. Samsungi heittäytyy hengettömäksi.

Mitähän tässä kokeilisi seuraavaksi?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Jos mahdollista niin kannattaa kokeilla vaihtaa jomman kumman näytön DVI-kaapelin esim. HDMI tai DisplayPort kaapeliin. Itse olen kokeillut iskeä töissä kannettavan telakkaan kaksi DVI-kaapelia, mutta toinen näytöistä ei noussut kuin vasta silloin kun olin ottanut toisen näytön irti. Toinen minkä voisi katsoa NVIDIA Ohjauspaneelista on "useiden näyttöjen asetukset", kun molemmat näytöt ovat DVI:llä kiinni ja koittaa tuota kautta ottaa toinen näyttö käyttöön. Windowsin "Laitehallinnasta" kannattaa mennä katsomaan, jos vaikka Windows antaa näytön ajurista herjaa ja sitä kautta koittaa päivittää näytön ajuri tai etsiä valmistajan sivuilta.

Tossa ainakin muutama vinkki, jotka pystyn lonkalta heittämään. :smoke:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
723
Kokeile myös toiseksi uusimmilla ajureilla (mikäli uusissa olisi jokin bugi).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 297
Viestejä
4 232 035
Jäsenet
71 188
Uusin jäsen
Ttuksu

Hinta.fi

Ylös Bottom