Käyttövoimakeskustelu: Diesel vs. bensa vs. kaasu vs. sähkö vs. vety yms.

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 969
Jaa. Muissa vehkeissä saattaa joku yrittää lämmittääkin tuota Ureaa, mutta Toyotalla ei lämmitintä ole. Jäätynyt Urea on toimintakunnossa ehkä n 1 tunnin lämmityksen jälkeen, kuten tuossa taitaa olla siitä mainittukin. Kaikki lyhyemmät pätkät sitten menee umpijäässä niissä olosuhteissa, joissa Urea jäätyy.
Edelleen sama linkki uudelleen ja uudelleen. VTT:n tehtyyn tutkimukseen aikanaan en löytänyt linkkiä, mutta sen mukaan siis litkut oli muutoin lähes identtisiä vaatimusten täyttämisessä. Laitteisiin ei tarvita muutoksia.

Autolla ajaminen tulee ehdottomasti estää teknisesti, jos päästöjen puhdistuslaitteistot eivät ole toimintakunnossa. Käynnistyksen jälkeen odottaa vaikka minuutin ja jos laitteisto ei toimi, sammuttaa auton ja ilmoittaa, että vieraile korjaamolla. Rikkinäisellä autolla ei saa ajaa.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
823
Voi Kaiken tietysti kääntää hirtehishuumorinkin puolelle, mutta ratkaisukeskeinen lähestymistapa voisi olla hedelmällisempi tämänkin jutun ympärillä. Yksi ehdotus olisi nyt vetämässä tuon liuoksen tekemisen suhteen. Aikalailla edullinen ja edistyksellinenkin vs jatkaa toivotonta taistelua ja pyrkiä jatkamaan tuota Adblue litkun tekohengitystä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 039
Ei tuo typeryys voi mitenkään mennä läpi. Ajokieltoon joutuvien autojen määrä olisi Keski-Euroopassa miljoonia ja Suomessakin varmaan useita satoja tuhansia.

Kyllähän tuo on jopa idioottimaisen EU-byrokratian luokassa niin käsittämätön päätös, että ei voi mennä noin.

Sitäpaitsi jos samaa logiikkaa noudettatetaan niin kaikki autothan pitää laittaa ajokieltoon, käyttövoimasta ja standardista riippumatta: Mikään niistä ei pääse standardin mukaisiin arvoihin, kun ajetaan jossain muissa kuin mittausstardin mukaisissa tilanteissa, puhutaan sitten päästöistä, kulutuksesta, melusta, turvallisuudesta tai mistä vaan.

Teslat ajokieltoon jos eivät pääse ilmoitettuun kulutuslukemaan 40 asteen pakkasella kärry perässä, renkaat puolityhjinä ylinopeutta ylämäkeen. Tai jos CO2 päästöt eivät olekaan ilmoituksen mukaiset nolla kun kun tulkitaan uudestaan standardin vastaisesti tämän tarkoittavaan koko elikaaripäästöjä energialle ja autolle. Samoin kaikki autot jotka eivät pääse törmäystestistä samaan tulokseen kun vedetäänkin kahtasataa seinään sen 60 km/h sijasta.

Tuo olisi ihan sama asia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
823
Onko kellään vielä tuosta Ammoniumformiaatin hommaamisesta ja sen kanssa jatkamisesta sellaista knowhowta, että pääsisi liikkeelle? Lähtökuopissa ollaan jo, jos pientä avitusta löytyisi edistyneemmiltä lukijoilta!
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 814
Onko kellään vielä tuosta Ammoniumformiaatin hommaamisesta ja sen kanssa jatkamisesta sellaista knowhowta, että pääsisi liikkeelle? Lähtökuopissa ollaan jo, jos pientä avitusta löytyisi edistyneemmiltä lukijoilta!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 620
Sähköautonkin ”polttoaineen” co2 päästöt ovat jotakin 30g/km, jos ladataan töpselistä.
Suomessa sähköntuotannon keskimääräiset co2-päästöt on 30g/kWh. Oma auto kuluttaa lataushäviöineen ja kaikkine esilämmityksineen vuoden keskiarvona 19kWh/100km, eli päästöt on (19kWh*30g/kWh)/100km = 5.7g/km. Ja tuo luku pienenee koko ajan kun sähköä tuotetaan jatkuvasti pienemmillä päästöillä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 039
Näköjään nyt ihan EU-tasollakin on todettu, että tämä idiotia oli jonkun yksittäisen poliitikon aivopieru:

Kuten sanottu, mikään auto ei pääse standardin mukaisiin tuloksiin oikein missään suureessa, kun mitataan muuten kuin standardin mukaisesti.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 647
Suomessa sähköntuotannon keskimääräiset co2-päästöt on 30g/kWh. Oma auto kuluttaa lataushäviöineen ja kaikkine esilämmityksineen vuoden keskiarvona 19kWh/100km, eli päästöt on (19kWh*30g/kWh)/100km = 5.7g/km. Ja tuo luku pienenee koko ajan kun sähköä tuotetaan jatkuvasti pienemmillä päästöillä.
Lisäksi jos lataat yleensä halpojen tuntien aikaan pääset helposti alle tuon 30g/kWh keskiarvon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 719
Viestejä
4 349 841
Jäsenet
72 492
Uusin jäsen
Nailla_Mennaan1

Hinta.fi

Ylös Bottom