Käyttövoimakeskustelu: Diesel vs. bensa vs. kaasu vs. sähkö vs. vety yms.

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 283
Aina sellaisia sakkoveroja kannatetaan jotka ei osu itselle. Minusta sähköautojen lisäksi pitäisi myös hevosia rangaista veroilla yhtä ankarasti kuin ICE koneita.
Nuo päästökauppaverot koskisivat juuri minua. Dieselautoissa on taas kyse heidän keskinäisestä tasauksestaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 283
Onko sillä diesel-autoilijan näkökulmasta merkitystä miksi häneltä peritään satasia vuodessa?
Merkitystä sille, kuka valitsee dieselin. Minä vaihdoin dieselistä bensaan, kun ajoa ei tullutkaan tarpeeksi. Harva vähän ajava ostaa dieselin vaikka diesel kuluttaisi vähemmän. Raha ohjaa kuluttajia, ainakin minua. Etätöiden takia ei tule päivittäistä ajoa, joten bensa on minulle parempi. Ladattava hybridi taikka sähkö ei oikein käy, kun arvonaleneman takia hinta kilometrille nousisi. Toisena mietityttää tuollaisen kymmenen vuotta vanhan akuston kestäminen.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
625
Totta, tuo 75% on "vanhoista hinnoista". Dieselillä sitten päälle tulee vielä käyttövoimaverot, joten tuo toteutunut verotus voi olla hyvin lähellä sataa jos ajetaan todella vähän. Harrastemaasturilla kun ajaisi 1000km/v, niin käyttövoimavero olisi luokkaa 50€/100km ja siihen polttoaineen verotus päälle.
Ei kai kukaan ole luvannut että harrastuksien pitäisi olla halpoja. Sinänsä synteettiset polttoaineet olisi ideaalinen ratkaisu tuollaiseen harraste-ajoon. Kallis synteettinen polttoaine ei haittaa kun kilometrejä kertyy vähän.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 161
Ei kai kukaan ole luvannut että harrastuksien pitäisi olla halpoja. Sinänsä synteettiset polttoaineet olisi ideaalinen ratkaisu tuollaiseen harraste-ajoon. Kallis synteettinen polttoaine ei haittaa kun kilometrejä kertyy vähän.
Harrastus saatta olla esimerkiksi metsästys, ja olisi mukavaa päästä metsäpolkua myöten hakemaan kaadettu hirvi.

Jos laitan sinulle tilinumeron, niin siirrätkö sinne 10€? Eihän se haittaa kun on nii pieni summa ;)

Epätasa-arvoiset rangaistusverot harmittaa. Ajan itse vain 10tkm vuodessa bensalla, joten sähköauto ei ikinä maksaisi itseään takaisin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 283
Viestejä
4 312 462
Jäsenet
72 001
Uusin jäsen
LeoEelis

Hinta.fi

Ylös Bottom