Käytetyn auton tuonti ulkomailta

Ctrl_F

Team SER
Liittynyt
23.09.2022
Viestejä
17
Tere,

Sampsan Porschen tuontivideon innoittamana olen selaillut aktiivisesti mobile.de:tä ja harkinnut itsekin pientä matkaa Saksaan. Tämä on itselle kuitenkin uutta ja ihmeellistä ja nyt olisi tarve saada tietää kokeneemmilta "kehäketuilta" hieman lisätietoja itse prosessiin. Googletellessa tulee vain tuontifirmojen sivuja ja varsinaisia neuvoja siihen, miten yksityisen kannattaa tuo haku suorittaa ei tunnu ainakaan helpolla löytyvän. Eli jos jollain on vinkata joko omia kokemuksia tai jokin valmis blogi tms. mistä voisi opiskella yhdestä paikasta tarvittavaa tietoutta käytännön asioiden hoitamiseen niin olisi erittäin buenoa. Patteriauto on hakusessa kakkosautoksi työmatkoihin (80km edestakaisin) ja olen alustavasti katsellut tarjontaa suunnalta Teslan model 3 tai Volkkarin ID3 mutta mitään merkkiuskollisuutta ei ole rasitteena ;)

Jos tästä oli jo ketju (en etsimällä löytänyt) niin linkatkaa siihen niin poistan tämän ketjun tarpeettomana.
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 888

Saattaisin kokemattomana laittaa sen 1-2k kiinni siihen, että joku joka työkseen noita tuo ja kahlaa läpi tarkistaa ja tuo sen tänne ilman, että lähtisin itse kokeilemaan. :comp:

Mutta haki entinen työkaverikin sieltä auton omin nokkineen reilu 15v takaperin, että toisenlaisiakin tapoja varmasti on. Riskinhallintaahan se on, kuten vakuutukset; riskin realisoituessa tilanne on paskamainen, silloin saattaa miettiä "kannattiko säästää." :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
319
Auttaa jos osaa edes vähän tankata saksankielisiä ilmoituksia. Yleensä jos halpa auto isoilla markkinoilla niin siihen on jokin syy… Riskejä voi minimoida ostamalla merkkiliikkeestä takuunalaisen tai valmistajan vaihtoautotakuuohjelmassa olevan auton. Euroopan kattavia on, kansallisten lisäksi. Kattelee vaikka vw.de ja gebrauchtwagensuche, jos volkkari kiikarissa. Takuuehtoja kannattaa siis tavailla, mutta yllättävän kattavia takuut parhaimmillaan on.
 

Ctrl_F

Team SER
Liittynyt
23.09.2022
Viestejä
17
Jos matkalle tulee lähdettyä niin liikkeestä aikomus ostaa ja alle 50tkm ajettu max 3v. vanha koska tuossa segmentissä tuntuu löytyvän jo itselle ihan tarpeeksi alennettuun hintaan kun kotimaan hintoihin vertaa. Ainahan noissa autokaupoissa riski on, mutta tarkoitus kuitenkin minimoida suurimmat riskit ja sudenkuopat. Kiitokset vinkeistä, jatkan opsikelua ja voin vaikka tänne päivittää tilannetta jos projekti joskus etenee konkretian puolelle :geek:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 801
Viestejä
4 385 579
Jäsenet
72 853
Uusin jäsen
Nipsu!

Hinta.fi

Ylös Bottom