- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 105
Arma ainakin omien kokemusten mukaa vaatii oikeasti prosessoria vaa sillonku lennetää jollaa helikopterilla että sitä piitoetäisyyttä oikeasti myös käytetään pitkälle piirtämiseen. Normaali tallaaminen maassa ei niin raskasta ole. En itse suosittele ohjelmaksi.
Moni uusi peli skaalaa erittäin hyvin useammalle prosessorille, mutta vaaditaan myös tilanteita joissa se gpu sitten ei oikeasti rajota menoa. Varmaan parhaiten usealle ytimelle skaalautuvia pelejä, joka vielä hyötyy myös yhden säikeen suorituskyvystä on Watch Dogs 2. Division säikeistyy myös hyvin, mutta on vähän jopa liian hyvin optimoitu että cpu pullonkauloja ei hirveästi tule.
Ashes of singularityssä on myös hyvä cpu benchmark testi itsessään DX12 rajapintaa käytettäessä.
Ja jos oikeasti halutaan eroa esim I5 ja I7 mallien väleille niin SLI/Crossfire testi mukaan.
Olisi myös hyvä nähdä muutamasta pelistä prossu scaalautuminen sekä nVidian että AMD:n huippumallilla. AMD:lla peleissä tulee enemmän niitä yhden säikeen pulllonkauloja kuin nvidialla (driver overhead). Ei tietenkään jokaisesta pelistä tarvitse tehdä koska testauskuorma kasvaa kohtuuttomaksi.
SLI/CFX on sen verran epäluotettava että en ajaisi mitään testejä niillä jos tarkoituksena on testata CPU suorituskykyä. Armaan tosiaan ei taida olla mitään kunnon benchmarkkia joka olisi lennossa.