Kaby Lake / Ryzen -artikkelit - testiohjelmia, toiveita?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
13 057
Kaby Laket ovat jo saapuneet io-tech.fi:n testilabraan ja artikkeli valmistellaan julkaistavaksi heti julkaisupäivänä :kippis:

Mukana menossa Sandy Bridge, Ivy Bridge, Haswell, Broadwell, Skylake ja suunnitelmissa prosessoritestien osalta perussettiä:

Cinebench R15
POV-Ray
7-Zip
Blender
Handbrake
AIDA64
SiSoft Sandra
3DMark Fire Strike -fysiikkatesti
+
Pari pelitestiä.. (Erityisesti näihin toivoisin ehdotuksia ja perusteluita)

Battlefield 1
Total War: Warhammer


Muutenkin sana vapaa liittyen io-tech.fi tuleviin prosessoriartikkeleihin :comp:

:atk:

@hsalonen olit tuolla MuroBBS:n puolella vähän näihin muro/io-tech-testeihin liittyen kommentoinut, niin täällä peli avattu..
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin Total War Warhammer on käsittääkseni melko prosessorisyöppö peli, joten olisi mielenkiintoista nähdä millaisia eroja syntyy. Tietysti joku perus battlefield 1 varmaan kannattaa ottaa ainakin mukaan pelitestiin suuren yleisön takia.
 
Overwatch pelitestiin vaikka ei prossusyöppö olekkaan.

Tämä vain siksi koska more fps less input lag.
 
Pelitesteihin on mielestäni paljon valinnanvaraa prosessorirajoitteisista peleistä varsinkin kahden näytönohjaimen konfiguraatiota käytettäessä. Yllättävän moni peli hakkaa CPU-limittiä vastaan kun FPS nousee yli kuudenkymmenen.

Tässäpä joitain poimintoja: Rise of the Tomb Raider (erityisesti Geothermal Valley -alue), Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Fallout 4 (erityisesti kaupungit), Battlefield 1 moninpeli, War Thunder (tankeilla ajettaessa, erityisesti kaupungeissa)
 
Olisi kiva jos prossuja testattaisiin myös peleillä, mitkä ovat CPU rajoitteisia, kuten mm. Arma 3, GTA 5 (älä pliis käytä pelkästään GTA:n omaa benchmarkkia, nimittäin CPU ei tee siinä mitään vrt. oikeaan pelaamiseen)

Fallout 4 (erityisesti kaupungit)
Tämä hemmetin hyvä idea. Näkee helposti miten prossut pärjää kun CPU yskii ja GPU odotelee
 
Battlefield 1 lienee monelle 'se peli' mitä ne veivaa tällä hetkellä ja joka vaatii koneelta paljon. Varsinkin 64-pelaajan moninpelissä toi kyykyttää prossujakin ihan hyvin, joten ehkäpä sitä kannattaa harkita. RTS-peleistä raskaimmasta päästä lienee Warhammer - Total War, ainakin se raiskaa prossuja tehokkaasti, tsekkaa vaikka: http://www.pcgamer.com/total-war-warhammer-benchmarks-strike-fear-into-cpus/ sekä http://www.guru3d.com/articles_page..._graphics_performance_benchmark_review,8.html

Itse ehdottaisin tämmöistä:

Voisi testata miten prossu suoriutuu streamaamisesta ja pelivideon tallentamisesta. Monihan perustelee justiinsa i5 -> i7 päivitystä sillä että HT jelppaa twitchiin striimaamisessa ja/tai pelivideon tallentamisessa niin ettei tule FPS-hittiä.
 
Battlefield 1 on jo, mutta lisätääs Total War: Warhammer listaan
 
Onko toi ARMA 3 oikeasti kovinkin CPU-syöppö? Jos on niin millä asetuksilla tai millaisesas skenaariossa?
 
Onko toi ARMA 3 oikeasti kovinkin CPU-syöppö? Jos on niin millä asetuksilla tai millaisesas skenaariossa?
Onhan se suht syöppö kyllä, ultra ja piirtoetäisyys useampaan kilometriin. Jollain 1-2km etäisyyksillä ei vielä, mutta vedäppä 5+km :geek:
 
Ihan vaan kiinnostuksen vuoksi vois laittaa vielä CPU-Z:n nopeustesti. Lähinnä kiinnostaa tietää antaako samansuuntaista tulosta kuin muut testit (kun sen pätevyydestä ei oikein osaa sanoa).
 
Miten olisi esim Battlefieldin kohdalla että yksi testivariaatio olisi esim. 144HZ tavoittelu 1080p resoluutiolla sen sijaan että vedetään 4K resoluutiolla jolloin testi on lähinnä näytönohjaimen suorituskykyyn pohjautuva. Korostuisi hiukan se että sandy bridgen 4-ydin ei välttämättä olekkaan riittävä jos hakusessa on muuta kuin 60FPS.

E:
-GTA V:ssä kätevä benchmark valmiina ja aika CPU-painotteinen
-Witcher 3 Novigrad kaupungissa.
-ARMA 3 joka kuvaisi aika hyvin IPC-kehitystä

Aika turha benchmarkata pelejä @ 4K jollain GTX 1080 kun pyöritään kummiskin jossain 50-60FPS tuntumassa :psmoke:
 
Viimeksi muokattu:
eikai 4k-resolla testata, jos prosessori on testikohteena..
 
Hyvä että Total War: Warhammer on listassa, siitä kannattaa ottaa sekä DX11 että DX12 testit.

Jos mitenkään viitsitte niin yksi testi mikä todella rasittaisi paitsi prosessoria myös näytönohjainta olisi ihan laittaa maksimi määrä CPU pelaajia sekä maksimimäärä armeijoita (yksiköitä) peliin ja zoomailla hidastetulla nopeudella sitä tallennettua peliä (eli siinä voi tehdä yksittäisen skirmish taistelun mihin laittaa olikohan 4vs4 pelaajaa ja ultra määrän yksiköitä, sitten antaa taistelun mennä miten menee ja tallentaa sen. Katsoo myöhemmin ja käyttää sitä benchmarkkina zoomaillen samoihin aikoihin samoihin kohtiin (lähelle taistelua, yksiköitä jne). Ei tietysti ole täysin sama kuin käyttää olemassa olevaa testiä mutta hyvin lähelle ja rasittaa eniten kokoonpanoa. (FPS mikä esim. demossa pysyy noin 60FPS tuntumassa tulee tippumaan alle 40, ehkä jopa 20 varmasti!)

Sama myös (jos löytyy) Ashes of the Singularity <= pelinähän tuo ei käsittääkseni mikään maailmoja mullista ole mutta kuten Warhammerkin rasittaa sekä prosessoria että näytönohjainta ja ottaa ytimet hyvin huomioon ja tehty erittäin hyvin DX12 huomioiden.
 
World Of Tanks varmaan myös yksi peli joka hyötyy eniten single-thread voimasta, jos ei halua Arma 3:sta alkaa räpeltämään.
 
Iciwanhan SER-romun käyttäjänä olis mielenkiintosta nähdä miten vanhat LGA1366 rojut pärjää nykypäivän kiviä vastaan. Tosin ymmärrettävää kyllä mikäli vanhaa romua ei enää testeihin oteta mukaan, ei taida enää olla hirveesti sakkia jolla ois alla kaheksan vuotta vanhaa rautaa.
 
Iciwanhan SER-romun käyttäjänä olis mielenkiintosta nähdä miten vanhat LGA1366 rojut pärjää nykypäivän kiviä vastaan. Tosin ymmärrettävää kyllä mikäli vanhaa romua ei enää testeihin oteta mukaan, ei taida enää olla hirveesti sakkia jolla ois alla kaheksan vuotta vanhaa rautaa.
Tätä itsekin toivoisin, ja aika moni muukin. Perus 1366 4-ydin @ 4GHz olisi aika hieno lisä, mutta ymmärtää kyllä jos ei ole aikaa moiselle. :)
 
@hsalonen olit tuolla MuroBBS:n puolella vähän näihin muro/io-tech-testeihin liittyen kommentoinut, niin täällä peli avattu..

Kyllä, sitten Murossa kävivät poistamassa kommenttini, vaikka ne eivät olleet mielestäni edes ilkeitä.

Käytännössä sanoin vain, että ensimmäinen Ryzen-testi on loistava tapa verrata laatua näiden kahden sivuston välillä ja heidänkin kannattaisi nyt vähän yrittää omien testiartikkeliensa kanssa.

--

Blender ja POV-ray ovat kivoja tuolla testilistassa, kun niitä AMD on käyttänyt itse omissa vertailuissaan.

--

Nyt hihasta vetämällä ei tule juuri nyt mitään benchmarkkia mieleen, jota ei listalla jo olisi.. Ehkä joku kevyen kuorman toimistobenchmark, esim:
http://browserbench.org/JetStream/
https://developers.google.com/octane/

(jotta näkee, kuinka hyvin nuo suoriutuvat jokapäiväisestä IO-Techin selailusta :rolleyes:)
 
Kyllä, sitten Murossa kävivät poistamassa kommenttini, vaikka ne eivät olleet mielestäni edes ilkeitä.

Käytännössä sanoin vain, että ensimmäinen Ryzen-testi on loistava tapa verrata laatua näiden kahden sivuston välillä ja heidänkin kannattaisi nyt vähän yrittää omien testiartikkeliensa kanssa.

/OT
Näköjään koko ketjun ovat poistaneet? En tajua, eihän siinä nyt oikeasti ollut mitään negatiivista kun sanottiin (useammankin henkilön toimesta) että odotetaan artikkeleita ja katsotaan miten homma lähtee käyntiin kun vuosi vaihtuu.

Ei mitään varoituksia / ilmoitusta ainakaan minulle ole tullut, viestit silti kadonneet eikä löydy edes viestihistoriasta.

Edit: tein ketjun aiheesta Muroon, saa nähdä tuleeko ylläpidolta vastausta.
/OT
 
Viimeksi muokattu:
Guild Wars 2? Itse tuota edelleen satunnaisesti pelailen ja hyvin pelaajarikkaissa paikoissa fps saattaa tippua 30 pintaan jolloin näyttis usage jossain 50% paikkeilla mutta cpu korkeammalla. Tosin tuo on haastava testattava sillä pelaajarikkaat paikat aina vaihtelevat :kahvi:
 
Olisi uuden sivuston myötä hyvä päivittää testiohjelmia ja testaustapoja ajantasalle.

Testiohjelmiin tilalle enemmän uudempia / avoimia ohjelmistoja.

- Pov-Ray pois (täysin vanhentunut ja huonosti optimoitu).
- Handbraken tilalle uusimmat X264 & X265 standalone enkooderit
- 7-Zip osittain tai kokonaan pois (WinRar tilalle). 7-Zipin LZMA2 pakkaus on erittäin tehokas, mutta formaatti on käyttökelvoton erittäin isoille arkistoille koska purku ei ole multithreadattu. RAR5 taas on taas multithreadattu molempiin suuntiin ja pakkauksen tehokkuus ei juurikaan LZMA2:lle jää. Lisäksi LZMA2:n suorituskyky ei riipu käytännössä mistään muusta kuin korkeimman tason välimuistin nopeudesta ja koosta, sekä muistikaistasta.
- Sandra on täysin vanhentunut, korvaus vaikka Geekbench 4:llä.
- Blender vain siinä tapauksessa että käytetään modernilla kääntäjällä käännettyä, uutta versiota (joka sisältää kunnolliset SIMD optimoinnit). Blender (Cycles) on tällä hetkellä erittäin huonosti optimoitu prosessoreille, varsinkin uudemmille arkkitehtuureille.

Lisänä voi ottaa testejä esim. Linux puolelta (Windowsille), esim. c-ray, 3DPM ja jotain esim. Rodinia test suitesta.

Pelipuolella BF1, Hitman, GTA V ja Witcher on hyviä testikuormia prosessoreille.
Suorituskykymittaus aina joko OCAT:llä tai PresentMonilla (ml. frametimet ja percentilet).
Total War Warhammer on toistaiseksi erittäin huono testikuorma, koska sen moottorissa vaikuttaa olevan jotain häikkää sekä DX11 että DX12 puolilla.
Pelin suorituskyky ei käyttäydy loogisesti ja monessa tilanteessa prosessoritehon kasvu huonontaa frameratea.

Olisi myös suotavaa suorittaa prosessorien tehonkulutusmittaukset esim. DCR:llä (käytettävästä emolevystä riippuen), tai sitten USB:tä tukevalla clampillä EPS12V / ATX12V virtaliittimestä. Eli mieluusti se Etechin pistorasiaan tuupattava energiamittari heitetään menemään, koska prosessorin tehonkulutuksen arviointi kokonaiskulutuksen perusteella on parhaimmillaankin arvailua. Mittaamalla virransyötölle sisäänmenevä teho, voidaan prosessorin tehonkulutus arvioida parin prosentin tarkkuudella. Ideaalitilanteessa toki mitataan virransyötön kelojen yli menevä virta (DCR), mutta se ei ole mahdollista läheskään kaikilla emolevyillä.

Voin auttaa noiden testikuormien tekemisessä, konffauksessa ja ylläpidossa jos tarve vaatii.
 
Blender ja POV-ray ovat kivoja tuolla testilistassa, kun niitä AMD on käyttänyt itse omissa vertailuissaan.

--

Nyt hihasta vetämällä ei tule juuri nyt mitään benchmarkkia mieleen, jota ei listalla jo olisi.. Ehkä joku kevyen kuorman toimistobenchmark, esim:
http://browserbench.org/JetStream/
https://developers.google.com/octane/

(jotta näkee, kuinka hyvin nuo suoriutuvat jokapäiväisestä IO-Techin selailusta :rolleyes:)

Joo nämä ihan hyvät ottaa mukaan, lisätty listaan. Peleihin täytyy vielä 1-2 cpu-intensiivistä kehittää, tuo Ashes of the Singularity taitaa kyllä olla sopiva.
 
Jonkun todella raskaan videon pyörittäminen? Eikös noissa uudemmissa prossuissa pitäisi olla jotain juuri tuon tapaisia varten?

Eli joku noista uudemmista codeceista, joiden tehovaatimukset saavat vanhemmat prossut huutamaan tuskaa ja kuolemaa.
 
Olisi uuden sivuston myötä hyvä päivittää testiohjelmia ja testaustapoja ajantasalle.

Testiohjelmiin tilalle enemmän uudempia / avoimia ohjelmistoja.

- Pov-Ray pois (täysin vanhentunut ja huonosti optimoitu).
- Handbraken tilalle uusimmat X264 & X265 standalone enkooderit
- 7-Zip osittain tai kokonaan pois (WinRar tilalle). 7-Zipin LZMA2 pakkaus on erittäin tehokas, mutta formaatti on käyttökelvoton erittäin isoille arkistoille koska purku ei ole multithreadattu. RAR5 taas on taas multithreadattu molempiin suuntiin ja pakkauksen tehokkuus ei juurikaan LZMA2:lle jää. Lisäksi LZMA2:n suorituskyky ei riipu käytännössä mistään muusta kuin korkeimman tason välimuistin nopeudesta ja koosta, sekä muistikaistasta.
- Sandra on täysin vanhentunut, korvaus vaikka Geekbench 4:llä.
- Blender vain siinä tapauksessa että käytetään modernilla kääntäjällä käännettyä, uutta versiota (joka sisältää kunnolliset SIMD optimoinnit). Blender (Cycles) on tällä hetkellä erittäin huonosti optimoitu prosessoreille, varsinkin uudemmille arkkitehtuureille.

Lisänä voi ottaa testejä esim. Linux puolelta (Windowsille), esim. c-ray, 3DPM ja jotain esim. Rodinia test suitesta.

Pelipuolella BF1, Hitman, GTA V ja Witcher on hyviä testikuormia prosessoreille.
Suorituskykymittaus aina joko OCAT:llä tai PresentMonilla (ml. frametimet ja percentilet).
Total War Warhammer on toistaiseksi erittäin huono testikuorma, koska sen moottorissa vaikuttaa olevan jotain häikkää sekä DX11 että DX12 puolilla.
Pelin suorituskyky ei käyttäydy loogisesti ja monessa tilanteessa prosessoritehon kasvu huonontaa frameratea.

Olisi myös suotavaa suorittaa prosessorien tehonkulutusmittaukset esim. DCR:llä (käytettävästä emolevystä riippuen), tai sitten USB:tä tukevalla clampillä EPS12V / ATX12V virtaliittimestä. Eli mieluusti se Etechin pistorasiaan tuupattava energiamittari heitetään menemään, koska prosessorin tehonkulutuksen arviointi kokonaiskulutuksen perusteella on parhaimmillaankin arvailua. Mittaamalla virransyötölle sisäänmenevä teho, voidaan prosessorin tehonkulutus arvioida parin prosentin tarkkuudella. Ideaalitilanteessa toki mitataan virransyötön kelojen yli menevä virta (DCR), mutta se ei ole mahdollista läheskään kaikilla emolevyillä.

Voin auttaa noiden testikuormien tekemisessä, konffauksessa ja ylläpidossa jos tarve vaatii.

Hyviä pointteja @The Stilt, eiköhän näitä ohjeita sovelleta tuohon aloitusviestin testirunkoon. Mielestäni testit tulisi olla käytännön läheisiä ja myös sellaisia, että lukijat pystyvät itse ne kohtalaisen helposti ajamaan, jotta pystyvät hahmottamaan suorituskykyä suhteessa omaan kokoonpanoonsa.
 
Viimeksi muokattu:
Täältä myös ääni x264 ja x265 pakkauksille.

Jos haluat hieman "eksoottisemman", mutta monipuolisen ja erittäin helpon CPU testin niin tässä SVPmark:
https://www.svp-team.com/wiki/SVPmark

Testaa videon decodausta, vectorien hakua ja kaikenlaista sekä single että multi-thread toimintaa. Tulokset tulee selkeinä vertailukelpoisina arvoina eikä ajo kestä kovin kauaa.

Signun koneella:

upload_2016-12-16_19-53-16.png


upload_2016-12-16_19-43-28.png

Asetuksista valitaan fullHD pakotetuksi ja GPU pois.

Edit: pieni update kuviin.
 
Viimeksi muokattu:
3Dmark11 fysiikka missä muistiohjaimen teho tulee esiin hyvin, peleistä far cry 4.
 
Jos jollain testillä pystyy arvioimaan HT vs SMT tehokkuutta niin se olisi mielenkiintoista tietää myös.
 
Jos jollain testillä pystyy arvioimaan HT vs SMT tehokkuutta niin se olisi mielenkiintoista tietää myös.

Kellotaajuuksilla säätää ensiksi esim AMD:n prossun ja 6900K vastaamaan tehoiltaan toisiaan ilman HT/SMT jonka jälkeen ajetaan testit uusiksi ja katsotaan kummankin prosessorin suorituskyvyn nousu(?).

Joku Cinebench, blender yms. toiminee?
 
SMT:n hyötysuhde ei muutu kellojen mukaan, joten pelkkä "tulos SMT päällä / tulos ilman SMT:tä" riittää.
 
SMT:n hyötysuhde ei muutu kellojen mukaan, joten pelkkä "tulos SMT päällä / tulos ilman SMT:tä" riittää.
Itseasiassa.... Jos kellotaajuuden nosto ei nosta muistiväylän nopeutta / laske muistien latensseja, niin SMT:n hyödyn pitäisi aavistuksen verran kasvaa kellotaajuuden noustessa, koska välimuistihudit jne. kestävät enemmän liukuhihnan kellojaksoissa ja tällöin SMT:stä saadaan enemmän hyötyä.

Vaikutus vaan taitaa olla niin pieni, että tuota tuskin pystyy huomaamaan?
 
http://hwbot.org/benchmark/hwbot_x265_benchmark_-_4k/
Itse tykkäsin tuolla testata vakautta, kun Sandyä kellottelin jokunen aika sitten, jäi omalle testiohjelmalistalle.

Jos pitää ihan pelitesti ottaa, joka pistää prossulle kuormaa, niin Star Ruler 2.
Pelin skaalautuvuus:

  • MINIMUM:
    • OS: Windows Vista
    • Processor: SSE2 Capable processor
    • Memory: 1 GB RAM
    • Graphics: AMD or Nvidia Graphics card w/ 512MB RAM, OpenGL 2.1 Support
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 600 MB available space
    • Additional Notes: Broadband required for internet play. Scroll wheel or full access to two mouse buttons required.

  • RECOMMENDED:
    • OS: Windows 7 64-bit
    • Processor: Intel Core i7 or AMD Phenom II
    • Memory: 2 GB RAM
    • Graphics: NVIDIA GTX 460 w/ 1GB RAM
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 600 MB available space
 
Viimeksi muokattu:
Erot erinopeuksisien muistejen välillä kiinnostaisi, vai olisiko tästä ihan oma artikkelinsa?
 
Olisi uuden sivuston myötä hyvä päivittää testiohjelmia ja testaustapoja ajantasalle.

Testiohjelmiin tilalle enemmän uudempia / avoimia ohjelmistoja.

- Pov-Ray pois (täysin vanhentunut ja huonosti optimoitu).
- Handbraken tilalle uusimmat X264 & X265 standalone enkooderit

Jep tämähän oli se AVX/2 juttu 256bit vs 128bit eli kuten Stilt tuolla selvensi toisessa ketjussa että vain H265 enkooderi tuossa osaa käyttää noita käskykantoja hyväkseen jolloin oletettavasti Core i7 vie voiton kohtuullisella erolla siinä hommassa.

Handbrake testissä(kin) siis olisi hyvä nähdä virrankulutus erot myös.

Ellen nyt käsittänyt väärin taas jotain :)
 
Fallout 4 olis tosiaan ihan hyvä testi. Varsinkin Corvega Factory -alueella ja Bostonin keskustassa katsottaessa tiettyyn ilmansuuntaan fps laskee tuntuvasti GPU loadin laskiessa.
Mukana menossa Sandy Bridge, Ivy Bridge, Haswell, Broadwell, Skylake ja suunnitelmissa prosessoritestien osalta perussettiä:

Tämä kai tarkoittaa että clock for clock testi tulossa? Mikäli näin niin mahtavaa.
 
Fallout 4 olis tosiaan ihan hyvä testi. Varsinkin Corvega Factory -alueella ja Bostonin keskustassa katsottaessa tiettyyn ilmansuuntaan fps laskee tuntuvasti GPU loadin laskiessa.


Tämä kai tarkoittaa että clock for clock testi tulossa? Mikäli näin niin mahtavaa.

Luulisin että ilman kellotuksia ja esim. 4-4½GHz kellotuksilla (koska kaikissa tuskin on samat maksimi kellot niin menee kalliiksi ja ehkä mahdottomaksi hankkia kaikista 5[6] arkkitehtuurista i5 ja i7 prossut mitkä kellottuvat esim. sen 5GHz). Koska todella moni ei ole koskaan elämänsä aikana kellottanut yhtään mitään / moni täällä palstalla viihtyvä kellottaa mutta tyytyy esim. johonkin 4½GHz ns. "löysät pois" periaatteella.
 
Arma ainakin omien kokemusten mukaa vaatii oikeasti prosessoria vaa sillonku lennetää jollaa helikopterilla että sitä piitoetäisyyttä oikeasti myös käytetään pitkälle piirtämiseen. Normaali tallaaminen maassa ei niin raskasta ole. En itse suosittele ohjelmaksi.

Moni uusi peli skaalaa erittäin hyvin useammalle prosessorille, mutta vaaditaan myös tilanteita joissa se gpu sitten ei oikeasti rajota menoa. Varmaan parhaiten usealle ytimelle skaalautuvia pelejä, joka vielä hyötyy myös yhden säikeen suorituskyvystä on Watch Dogs 2. Division säikeistyy myös hyvin, mutta on vähän jopa liian hyvin optimoitu että cpu pullonkauloja ei hirveästi tule.

Ashes of singularityssä on myös hyvä cpu benchmark testi itsessään DX12 rajapintaa käytettäessä.

Ja jos oikeasti halutaan eroa esim I5 ja I7 mallien väleille niin SLI/Crossfire testi mukaan.

Olisi myös hyvä nähdä muutamasta pelistä prossu scaalautuminen sekä nVidian että AMD:n huippumallilla. AMD:lla peleissä tulee enemmän niitä yhden säikeen pulllonkauloja kuin nvidialla (driver overhead). Ei tietenkään jokaisesta pelistä tarvitse tehdä koska testauskuorma kasvaa kohtuuttomaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän hetken uusimmat LinX ja IntelBurnTest. En ole missään nähnyt kunnon testiä, missä verrataan kyseisten testien gflops arvoja eri prosessorien välillä.

Cs:go 1080p, 1440p tai 4k low asetuksilla ilman herkkuja ja "fps_max 999". Steamista pelin launch optionsiin laitettuna " -threads 4 " tai oikeita ytimiä vastaava määrä.
Kaikissa testeissä on ollut joku pielessä mitä olen internetissä nähnyt. Yleensä fps rajoitettu kolmeen sataan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 665
Viestejä
4 543 173
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom