Jimm's Emolevyn RMA

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Oliko gigabyte?
Tämä oli Asus Z270-F, mutta ei tehdä tästä minun threadiani - sanon vaan, että olen tehnyt niinkuin sanoin ja ei mennyt Jimm'sille ylimääräisiä maksuja tästä. Silloin se olisi ollut 50€ kiristysmaksu, ettei mene SER:iin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Ei myyjäliikkeitä yleisesti ottaen kiinnosta onko asiakas rikkonut tuotteen mutta Jimm'sillä tykkäävät nämä aina diskata.
Ei välttämättä aina asiakas ole rikkonut, eikä aina ole rikki siitä kohdasta, mutta jos ensisijainen tarkastus löytää naarmun, niin takuu tuppaa lähtemään. Tästä on paljon kokemuksia Jimm'sin omassa ketjussa.

Kannattaa vaan kuvata se emolevy ennen lähetystä myös itse ja tarkasti.

--

Tässä threadin emolevyssä, josta pitäisi puhua, eikä minun vanhasta casestani (joka ei ollut kyllä syyni), niin kaikissa kuvissa on mekaanista vauriota. Itse en antaisi korvausta, mutta vieläkin voi olla prossukannassa ne pari pinniä vinossa, joka tämän ongelman aiheuttaa, eikä niistä ole keskusteltu yhtään, koska Jimm's ei päässyt sinne asti.

Nyt tuntuu siltä, että tehtiin naarmutarkistus, sitä ei läpäisty ja ei edes mennyt huollolle selvitettäväksi, koska haukansilmä oli mikroskoopilla ja kameran makrolinssillä löytänyt sitä ennen "ongelman". Tämä on se suurempi ongelma noissa Jimm'sin threadin takuupalautuksissa.

Sitten @Kizmo saa ehkä näppeihinsä muualta risan emolevyn, ja kaikki pettyy.

Tämä tietenkin vaan spekulaatiota, mutta ne ongelmat taitaa olla syvällä takuukäytännöissä tässä.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Kiitoksia säikeen aloittajalle. Tässä oli hyvä muistutus, että jos tulee ongelmia minkä tahansa komponentin kanssa, niin sarjanumerot ja tarkat itse otetut kuvat aina talteen ennen takaisin lähettämistä.

Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Kannattaa kuvata se tuote heti kun otat boksista ulos, ennen kuin yrität asentaa yhtään mitään.

Ihan vaan varmuuden vuoksi. :giggle:

(tämän takia myyjää ei varmaan ne sinun kuvat paljon kiinnosta jos ovat itse havainneet tuollasia jälkiä)
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 447
Onhan tuo kuvien
Ei välttämättä aina asiakas ole rikkonut, eikä aina ole rikki siitä kohdasta, mutta jos ensisijainen tarkastus löytää naarmun, niin takuu tuppaa lähtemään. Tästä on paljon kokemuksia Jimm'sin omassa ketjussa.

Kannattaa vaan kuvata se emolevy ennen lähetystä myös itse ja tarkasti.

--

Tässä threadin emolevyssä, josta pitäisi puhua, eikä minun vanhasta casestani (joka ei ollut kyllä syyni), niin kaikissa kuvissa on mekaanista vauriota. Itse en antaisi korvausta, mutta vieläkin voi olla prossukannassa ne pari pinniä vinossa, joka tämän ongelman aiheuttaa, eikä niistä ole keskusteltu yhtään, koska Jimm's ei päässyt sinne asti.

Nyt tuntuu siltä, että tehtiin naarmutarkistus, sitä ei läpäisty ja ei edes mennyt huollolle selvitettäväksi, koska haukansilmä oli mikroskoopilla ja kameran makrolinssillä löytänyt sitä ennen "ongelman". Tämä on se suurempi ongelma noissa Jimm'sin threadin takuupalautuksissa.

Sitten @Kizmo saa ehkä näppeihinsä muualta risan emolevyn, ja kaikki pettyy.

Tämä tietenkin vaan spekulaatiota, mutta ne ongelmat taitaa olla syvällä takuukäytännöissä tässä.
Taitaa nämä valmistajien takuuehdot sulkea heti kättelyssä tuotteen siihen kuulumattomaksi jos siinä on jonkinnäköisiä mekaanisia/fyysisiä vahinkoja tms. Siihen ei varmaan itse myyjä oikein muuta voi.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Ei tullut privaa tuosta emolevystä, ja jimms ootti vastausta.

Kone tosiaan toimi kasattuna jos muistit oli single-channelina ja vakaana, mutta kun kone ei tullut itselleni ja olen siitä rahani saanut niin ei ollut enää intressiä jimmsiltä sitä 30€ lunastaa ja taas se pakkauksen ja lähetyksen vaiva plus postimaksut.

Ostin siis samanlaisen emolevyn ja se pelittää ja noudatin samaa ohjetta mutta ilmeisesti varovaisemmin?

Uskon että joko spacer pettänyt tai jotain muuta outoa on tapahtunut tuossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Taitaa nämä valmistajien takuuehdot sulkea heti kättelyssä tuotteen siihen kuulumattomaksi jos siinä on jonkinnäköisiä mekaanisia/fyysisiä vahinkoja tms. Siihen ei varmaan itse myyjä oikein muuta voi.
Taitaa myös olla virhevastuu 2 vuotta tällaisten takuuehtojen takia..
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
59
Vähän pureksittu juttu jo, mutta pari havaintoa ja kyllä olen tässä Jimmsin tulkinnan puolella.

Arcticin asennusvideoissa EI edes laiteta mitään tuomoisia ohuita rinkuloita perus 115x asennuksissa, mutta Arcticin 1700 asennusvideoissa sellaiset taas laitetaan.

Oma tulkintani on se, että tosin kuin noissa asennusvideoissa, näitä tolppia EI ole laitettu sormikireydelle vaan väännetty jollain työkalulla niin kireälle että ovat jyrsineet emolevyä. Varsinkin jos siellä välissä ei ole mitään ohuttakaan rinkulaa.

Tämmöistä tapahtuu muutenkin askarrellessa mikäli näppituntuma ei ole herkkä ja tulee myös huomata että vääntömomentti on varrellisilla työkalulla paljon enemmän kuin luulisikaan.

Arctic Freezer i35 näyttää korjanneen mahdollisen ongelman, koska tolpat ovat holkkeja joita ei pyöritetä lainkaan eli ei taatusti vaurioita emolevyä.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 271
itse epäilisin että jäähyn tapit kiristetty niin lujaan että alkanut kantaa reunalta vaikka spaceri onkin välissä.
Jotakinhan tuossa konseptissa on pielessä jos tuommoisia nirhaumia tulee pelkästään ruuvien kiristämisestä.

Itse väänsi Z390 emolevyllä jäähyn niin tiukalle että ruuvi napsahti kierteen aloituskohdasta poikki, eikä siinäkään emolevylle tullut mitään jäliä tai vaurioita.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
59
Kun noita vähän käy etsimässä niin jälki aivan OP:n näköistä, kuten keskustelu 1 + kuva 1 tai keskustelu 2 + kuva 2 ja emolevyn korjausvideo jossa unohtui suojarinkulat asentaa toiselle puolelle.

Eihän noiden reikien vieressä ole kuin minimaalisesti varoaluetta varaa millekään. Sekin voi hämätä että johdoituksien päällä on koristemaalausta josta voisi luulla että ei ole mitään vaaraa.

Mää kun olen tämmöinen jolle stokkijäähyt toimii riittävästi niin en ole osannut huomioida tällaista, eikä mielestäni jäähdytttimien arvosteluissa asiasta ole pahemmin huudeltukaan.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Joo, ei tuohon vihreään pinnoitteseen kannata luottaa. Jos nyt oikein muistan, niin se on vaan juotteenestopinnoite, eikä mikään suojapinnoitus. Eli, jos kiristät liikaa ilman spaceria, niin toi vihreä pinnoite lähtee heti mukana ja vetää oikkarin. Noita juotteenestopinnoiteita on varmaan satoja erilaisia, toiset kestää ja toiset ei.

Tosin, jos siellä oli ne spacerit välissä, niin aika outoa.

Sekin on outoa, että OP kertoo ottaneensa kuvia emosta, mutta ei ole niitä vieläkään tänne postannut.

Voin myös sanoa että, kun tarkistat emon socketin pinnien kuntoa, niin sä tuskin kiinnität mitään huomiota mitä socketin ulkopuolella on.

OP tosin vakuuttaa, että hän on noudattanut asennusohjeita. Samaan aikaan on yleisesti todistettu, että ihmisen muisti on parhaimillaankin hatara, vaikka muistissa olevassa tapahtumasta olisi vain vuorokausi. Sen vuoksi epäilen OP:tä asennus virheestä.

Ei ole tarkotus kettuilla OP:tä kohtaan! Tarkoitus on muistuttaa ihmisen muistin sekavuudesta, sitä mukaa kun tunteja tulee tapahtuneen päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.12.2022
Viestejä
16
Näyttää kyllä siltä että joku on ruuvannut ihan liian lujaa ruuvit kiinni. Luultavasti myös ilman suojarinkuloita/spacereita/mitä lie. Ei tollaista jälkeä muuten saa aikaiseksi.

Jimmsillä nyt on kyllä välillä erikoisia RMA tapauksia, mutta tuskin ne nyt itse ovat noi jäljet saaneet aikaan. Joku amatööri on kyllä ollut liikkeellä.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Itse palautin kerran yhden emon kun en saanut täysin uutta konetta kasattua toimivaksi. Tuli vastaus että emossa ei ole mitään vikaa ja laskutettiin muistaakseni joku 50€ turhasta tarkastuksesta. Kun haettiin emo takas huomattiin sarjanumerosta että ei ollut sama mikä sinne vietiin.... tästä ilmoitettaessa peruivatkin yhtäkkiä turhan tarkastusmaksun. Kyseessä ei ollut Jimms vaan eräs toinen suomen suurimmista tietokone roippeen myyjistä.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 491
Itse palautin kerran yhden emon kun en saanut täysin uutta konetta kasattua toimivaksi. Tuli vastaus että emossa ei ole mitään vikaa ja laskutettiin muistaakseni joku 50€ turhasta tarkastuksesta. Kun haettiin emo takas huomattiin sarjanumerosta että ei ollut sama mikä sinne vietiin.... tästä ilmoitettaessa peruivatkin yhtäkkiä turhan tarkastusmaksun. Kyseessä ei ollut Jimms vaan eräs toinen suomen suurimmista tietokone roippeen myyjistä.
No mikä se yritys oli?
 

Timanttia

Köyhä
Liittynyt
16.02.2021
Viestejä
279
Itse palautin kerran yhden emon kun en saanut täysin uutta konetta kasattua toimivaksi. Tuli vastaus että emossa ei ole mitään vikaa ja laskutettiin muistaakseni joku 50€ turhasta tarkastuksesta. Kun haettiin emo takas huomattiin sarjanumerosta että ei ollut sama mikä sinne vietiin.... tästä ilmoitettaessa peruivatkin yhtäkkiä turhan tarkastusmaksun. Kyseessä ei ollut Jimms vaan eräs toinen suomen suurimmista tietokone roippeen myyjistä.
En kyllä ole ikinä ymmärtänyt että miksi niitä liikkeitä ei voi vain suoraan nimetä kun tälläisiä tapauksia on. (Vaikka jotain voikin päätellä)
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
En kyllä ole ikinä ymmärtänyt että miksi niitä liikkeitä ei voi vain suoraan nimetä kun tälläisiä tapauksia on. (Vaikka jotain voikin päätellä)
Jaksa turhaan suolata jos siellä joku toope joskus hölmöilee kun pääosin kokemukset ovat olleet hyviä.
 
  • Tykkää
Reactions: NKO

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
641
Tässä hyvä video kuinka helposti noin käy, perinteinen Coolermaster 212 asennus. Jäähyä kiristettäessä tupataan ruuvaamaan liian kireälle, vakiona sormiruuveissa ohuet teipit suojaamassa emo kontaktiin.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 146
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom