Jimm's Emolevyn RMA

Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Hyvää alkanutta joulukuuta,


Tilasin tuossa marraskuun alussa Jimm's komponentit enolleni,
olen kasannut elämässäni useita koneita (myös työkseen).


Koneen kasauksen jälkeen emolevy ei POST:annut ollenkaan ja sitä vikaa sitten aloin tutkimaan.

Huomasin että koneessa muistit toimivat vain Single-Channelissä mutta Dual-Channelilla koneeseen ei tullut kuvaa.
(Ja kyllä muistit olivat kitistä, eli ei vaan random yksittäisiä muisteja)

Tein bios-päivityksen, ei vaikutusta.

Ajattelin sitten että onkohan tässä emolevyssa jotain muuta vikaa ja pistin RMA Jimm's..
Kun paketti saapui Jimms tuli välittömästi että "Olet aiheuttanut itse fyysisiä vaurioita emolevyyn kun olet asentanut jäähdytintä koneeseen"


Pyysin sitten kuvat Jimm'siltä ja sain mielenkiintoiset kuvat.


Kyseinen jäähdytin jonka asensin ohjeiden mukaan oli

Vielä pakatessa tarkistin ettei pinnejä ole vinossa ja eikä ole mitään normaalia kummoisempia asennusjälkiä.


Onko muille käynyt näin huono tuuri Jimm's kanssa?

Edit: ja kyseessä on vielä sormiruuveilla kiristettävä jäähdytin.
 

Liitteet

Liittynyt
10.10.2020
Viestejä
969
Mitä ihmettä :(

Mä en kuvista huomaa, mikä siinä on rikki...

Anyways oma yksi huono kokemus:

On käynyt että paskahalvan jonkun RGB coolerin kanssa, poikittaispalkki HAJOSI kahtia asennuksen aikana (kun se piti tietysti painaa lukitukseen) ja siitä ne sanoi että itse aiheutettu - joo, mutta jos palikka on huonolaatuinen niin se hajoaa vissiin kun painetta tulee/kiristetään paikoilleen! Ei onnistunut RMA

Emt, koitan ymmärtää yrittäjää tietysti jottei joka jonne sählää ja aiheuttaa vikaa, mutta vitutti silloin kympillä koska tosiaan on itselläki takana 20v tätä harrastusta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
359
Onkohan jäähy ollut ihan ohjeiden mukaan asennettu, aikamoiset urat on emolevyyn tullut
1671000694616.png
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Mitä ihmettä :(

Mä en kuvista huomaa, mikä siinä on rikki...
Onhan tuossa ihan selkeät jäljet kiinnikereikien kohdalla ja johtimia katki.
Olihan tuo nyt varmasti oikein asennettu? Eli nuo spacerit (renkaat) laitettu kummallekin puolelle?

Tällainen pitäisi nähtävästi olla tuo LGA1700 mounttauskitti:
1671002101500.png


Edit:
Napattu ohje spacereiden asennuksesta pois kun en ole ihan varma mihin puolille nuo tulee. Tuossa kun on kahta eri sorttia renkaita. Tuo siis kannattaa tarkistaa manuskasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Onhan tuossa ihan selkeät jäljet kiinnikereikien kohdalla ja johtimia katki.
Olihan tuo nyt varmasti oikein asennettu? Eli nuo spacerit (renkaat) laitettu kummallekin puolelle?

Tällainen pitäisi nähtävästi olla tuo LGA1700 mounttauskitti:


Edit:
Napattu ohje spacereiden asennuksesta pois kun en ole ihan varma mihin puolille nuo tulee. Tuossa kun on kahta eri sorttia renkaita. Tuo siis kannattaa tarkistaa manuskasta.
Hep tälläinen kitti tosiaan tuli mukana, paketissa ei ollut mitään manuaalia niin katsoin netistä eli nuo ekat kumit tuli studien ja backplaten väliin ja sitren nuo toiselle puolelle.

Tilasin samanlaisen emolevyn johon tein saman asennuksen ja se toimii, jäin miettimään onko nuo naarmut tullut omasta tekemisestä mutta väitän että tollasia isoja kuparihinkkaunia ei ole voinut tulla.

Voiko tuollainen spacer tai kumi mennä väärän asentoon joka mahdollistaisi naarmut, kyselen siis sen takia että onko nuo naarmut todella tulleet siitä että jokin kumintai spacer väärässä asennossa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 814
Haluaisitko myydä emon? Voisin joutessani korjata sen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Sitten on kieltämättä kumma juttu jos nuo spaceritkin on olleet välissä. En oikein keksi miten nuo spacerit voisi mennä väärään asentoon.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Itsellä samanlaisia kokemuksia Jimmsin takuusta vuonna 2011. Emolevyssä ei toiminut muistipaikat ja laitoin sen takuupalautuksena Jimmssille. Olin kuulemma kiristänyt emolevyn liian tiukalle koteloon. Sain sitten päättää otanko emolevyn takaisin maksamalla postikulut vai jääkö emolevy sinne. Vastasin että pitäkää tunkkinne :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Joo minulle sama ehdotus, ilmaiseksi SER tai 30€ palautus itselleni.

Itsellä samanlaisia kokemuksia Jimmsin takuusta vuonna 2011. Emolevyssä ei toiminut muistipaikat ja laitoin sen takuupalautuksena Jimmssille. Olin kuulemma kiristänyt emolevyn liian tiukalle koteloon. Sain sitten päättää otanko emolevyn takaisin maksamalla postikulut vai jääkö emolevy sinne. Vastasin että pitäkää tunkkinne :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Sitten on kieltämättä kumma juttu jos nuo spaceritkin on olleet välissä. En oikein keksi miten nuo spacerit voisi mennä väärään asentoon.
Joo, katsoin vielä ohjeestakunkun tuon asensin.

Uusi emolevy laitoin samalla tavalla ja se toimii.

Mutta jos se on ollut huonosti ja päässyt löystymään eikö se vaikuttaisi myös siilen ja prossun kontaktiin?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
166
Miten isot nuo emon päälle tulevat tapit on?, Että onko ees mahdollista saada noin isoa jälkeä niillä aikaiseksi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Kyllähän tuossa ihan selvästi fyysiset vauriot näkyy, eli ihan oikeassahan jimms on.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
217
Mistä pystyy päättelemään että jimmsin lähettämä kuva vaurioista on nimenomaan siitä emolevystä josta on rma tapaus tehty. Ottiko lähettäjä kuvan emon sarjanumerosta ennen lähettämistä?
Muistuu mieleen tapaus, joka tapahtui kaverini ja jimms välillä aikoinaan. Kaverini laittoi rasituksessa oikuttelevan näyttiksen takuuseen, otti kuvat sarjanumerosta ennen lähettämistä. Viikon päästä tuli jimmsin mukaan korvaava näyttis tilalle, joka paljastuikin samaksi jonka kaverini oli jimmsille lähettänyt. Eipä olisi voinut millään todistaa jos ei olisi ollut kuvia todisteena.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Kyllähän tuossa ihan selvästi fyysiset vauriot näkyy, eli ihan oikeassahan jimms on.
Juu kyllä siinä isot rannut on, mutta se että en itse noita muka huomannut muka ennen lähetystä, ja mistä nuo jäljet ovat siihen tulleet.

Kaikista surullisinta tässä on että en olisi ainut Jimm's keplottelu jossa on yritetty vedättää, mitä katsoo viimeaikaisia palautteita.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Mistä pystyy päättelemään että jimmsin lähettämä kuva vaurioista on nimenomaan siitä emolevystä josta on rma tapaus tehty. Ottiko lähettäjä kuvan emon sarjanumerosta ennen lähettämistä?
Muistuu mieleen tapaus, joka tapahtui kaverini ja jimms välillä aikoinaan. Kaverini laittoi rasituksessa oikuttelevan näyttiksen takuuseen, otti kuvat sarjanumerosta ennen lähettämistä. Viikon päästä tuli jimmsin mukaan korvaava näyttis tilalle, joka paljastuikin samaksi jonka kaverini oli jimmsille lähettänyt. Eipä olisi voinut millään todistaa jos ei olisi ollut kuvia todisteena.
Minulle tuli kyllä tuosta sarjanumero kuva myös, mutta arvaa otinko sen talteen ennen kun lähetin joten en voi varmistaa että kyseessä on minun emolevyni koska nehän voi ottaa mistä vaan sarjanumerosta kuvan mutta ei ole millä verrata...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kannattaa aina kuvata romppeet ennen lähettämistä. Palkat nykyään niin olemattomia, että rma-tapauksissa voi muillakin kuin kuuluisilla paskahuolloilla olla väkeä töissä jotka rikkoo tavaroita eivätkä uskalla kertoa esimiehilleen ja näin vähintäänkin kolminkertaistavat vahinkonsa.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Kannattaa aina kuvata romppeet ennen lähettämistä. Palkat nykyään niin olemattomia, että rma-tapauksissa voi muillakin kuin kuuluisilla paskahuolloilla olla väkeä töissä jotka rikkoo tavaroita eivätkä uskalla kertoa esimiehilleen ja näin vähintäänkin kolminkertaistavat vahinkonsa.
Kaverini kyllä tästä sanoi ja otinkin kuvia mutta otin ihan vääristä asioista kuvia, ajattelin liian positiivisesti kun ei ole ikinä ollut Jimm's kanssa ongelmia ja tilauksia olen tehnyt lähes joka toinen vuosi pitkällä aikavälillä.

Mutta taitaa olla että joudun niellä tappioni tämän casen kohdalta, mutta hain tällä keskustelulla että onko nuo mielestänne ihan realistiset jäljet, ja varsinkin kun itse kun irrotin emolevyn kokoonpanosta en huomannut kyllä tuollaisia.

Sen ymmärrän että kun ruuvin kiinnittää johonkin niin siihen tulee aika helposti naarmu, mutta nuo näyttävät aika hurjilta...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Vähän kyllä epäilen että euroopan yksi isoin pc romujen kauppa kusettaisi systemaattisesti jossain takuuasioissa...

Ja miksi siellä takuuhuollossa alettaisiin ensinnäkään ruuvailemaan jotain emolevyä johonkin koteloon josta nuo naarmut tulisi, siellähän ensimmäisenä tehdään silmämääräinen katselmus tuotteeseen ja tässä tapauksessa huomattu että fyysisiä jälkiä on.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Kyllähän nuo jäljet olisit huomannut pinnejä tarkistellessa.

Voi olla että myyjäliike testatessaan saanut vanhingot aiheutettua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Mutta taitaa olla että joudun niellä tappioni tämän casen kohdalta, mutta hain tällä keskustelulla että onko nuo mielestänne ihan realistiset jäljet, ja varsinkin kun itse kun irrotin emolevyn kokoonpanosta en huomannut kyllä tuollaisia.
Mahdollisia vaihtoehtoja on kolme:

1. Jäljet on tulleet tehtaalla: todennäköisyys niin häviävän pieni että turha edes miettiä.
2. Jäljet on tulleet Jimmsin takuukäsittelijällä, joka kasaa ja käsittelee emolevyjä varmaan muutamassa kuukaudessa saman verran kuin kaikki ketjuun osallistuneet yhteensä elinikänsä aikana: todennäköisyys suurempi kuin tehtaan mokalla, mutta silti erittäin pieni. Muutenkin luulisi, että takuussa edes mitään jäähyä ruveta ruuvaamaan emon päälle vaan jonkun AIO:n tms. blokki vaan pistetään lämpötahnakitkalla prossua vasten testauksen ajaksi.
3. Jäljet on tulleet asiakkaan asentaessa prosessorijäähyä: todennäköisyys ylivoimaisesti suurin.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
itse epäilisin että jäähyn tapit kiristetty niin lujaan että alkanut kantaa reunalta vaikka spaceri onkin välissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Itse opin tästä ketjusta vaan sen, että Jimm'sin takuun kanssa on vieläkin pieniä ongelmia ja kannattaa kuvata tuote makrokameralla ennen lähetystä sinne.

Vieläkin lisäksi tuntuu siltä, että nuo oireet voi olla myös vääntyneistä pinneistä - mutta sehän ei näy kuvissa.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Vähän kyllä epäilen että euroopan yksi isoin pc romujen kauppa kusettaisi systemaattisesti jossain takuuasioissa...

Ja miksi siellä takuuhuollossa alettaisiin ensinnäkään ruuvailemaan jotain emolevyä johonkin koteloon josta nuo naarmut tulisi, siellähän ensimmäisenä tehdään silmämääräinen katselmus tuotteeseen ja tässä tapauksessa huomattu että fyysisiä jälkiä on.
Netti kertoo toista..

Jos tollaset naarmut olis ollut en olisi edes vaivautunut lähettämään.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 087
Netti kertoo toista..

Jos tollaset naarmut olis ollut en olisi edes vaivautunut lähettämään.
Netti kertoo kaikenlaista, nyt vaan harmillisesti ei ole kuin sana sanaa vastaan.
Kannattaa vielä tutkia niitä ottamiasi kuvia, nuo ovat sen verran hurjia jälkiä että melkein jo huonommistakin kuvista pitäisi näkyä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Minulle tuli kyllä tuosta sarjanumero kuva myös, mutta arvaa otinko sen talteen ennen kun lähetin joten en voi varmistaa että kyseessä on minun emolevyni koska nehän voi ottaa mistä vaan sarjanumerosta kuvan mutta ei ole millä verrata...
Kaverini kyllä tästä sanoi ja otinkin kuvia mutta otin ihan vääristä asioista kuvia, ajattelin liian positiivisesti kun ei ole ikinä ollut Jimm's kanssa ongelmia ja tilauksia olen tehnyt lähes joka toinen vuosi pitkällä aikavälillä.
Eli otit jotain kuvia kuitenkin? Näkyykö niistä esim. kellopariston tekstien asento? Tämä voisi vahvistaa ainakin sen, että kyseessä on sama emolevy.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Kaverini kyllä tästä sanoi ja otinkin kuvia mutta otin ihan vääristä asioista kuvia, ajattelin liian positiivisesti kun ei ole ikinä ollut Jimm's kanssa ongelmia ja tilauksia olen tehnyt lähes joka toinen vuosi pitkällä aikavälillä.
Otitko siis kuvan emolevystä vai jostain linnusta oksalla tai ohi kulkevasta naisesta?
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 055
ottamatta kantaa kuka teki ja mitä teki niin itse paskoin samalla coolerilla, käsinkiristämällä, yhden emon aikanaan.. unohdin spacerit
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
227
Mikäs se ketju olikaan kun muron mode laitto, jonkun koneen kasaus yrityksensä jätekassissa rma jälleenmyyjälle ?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 794
Ongelmat osiossahan noita käyttäjien mokia ihan jatkuvalla syötöllä, milloin on
- Ruuvattu emo koteloon ilman korokepaloja
- Virtiksen piuhat Hulkin raivolla laitettu väärinpäin, vääriin liittimiin, väärän virtalähteen piuhoja käytetty
- Prossu revitty irti socketista, prossussa pinnit lytys tai irti jne

Varmasti on houkutus kokeilla saisko oman töpin kauppiaan pussista, kauppias sitten saa paskaa niskaan kun ei korvaakaan.
Noita voi jollekin jimmsin kaltaiselle isolle toimijalle tulla oikeasti sen verran paljon, että hylkäävät kyllä surutta jos tommosia selviä vikoja löytyy.

Aloittaja kiistää spacerien puuttumisen, sillä mennään. Jimms on ilmeisesti eri mieltä, mutta eipä tule tänne itseään puollustamaan kun ei ole juurikaan voitettavaa.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Ongelmat osiossahan noita käyttäjien mokia ihan jatkuvalla syötöllä, milloin on
- Ruuvattu emo koteloon ilman korokepaloja
- Virtiksen piuhat Hulkin raivolla laitettu väärinpäin, vääriin liittimiin, väärän virtalähteen piuhoja käytetty
- Prossu revitty irti socketista, prossussa pinnit lytys tai irti jne

Varmasti on houkutus kokeilla saisko oman töpin kauppiaan pussista, kauppias sitten saa paskaa niskaan kun ei korvaakaan.
Noita voi jollekin jimmsin kaltaiselle isolle toimijalle tulla oikeasti sen verran paljon, että hylkäävät kyllä surutta jos tommosia selviä vikoja löytyy.

Aloittaja kiistää spacerien puuttumisen, sillä mennään. Jimms on ilmeisesti eri mieltä, mutta eipä tule tänne itseään puollustamaan kun ei ole juurikaan voitettavaa.
Juu ohjeista katsoin että nuo tuohon laitetaan ja ne on laitettu, ilmeisesti sitten kuitenkin spacer on pettänyt?
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
Laitoin Jimm'sille että pistävät sen SER-kierrätykseen, jos raati on sitä mieltä että sen saa kiristämällä aiheutettua.
Kaikki spacerit ja osat ovat olleet asennuksessa käytössä, mutta ilmeisesti sitten sormiruuvit ja huonot spacerit aiheuttivat tuon?
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
34
En missään vaiheessa ole kiistänyt että ei olisi itseaiheutettu, vaan ihmettelin naarmuja mitä en olevinaan huomannut kun tarkastelin emolevyä enenn rma-lähetystä..
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 087
Laitoin Jimm'sille että pistävät sen SER-kierrätykseen, jos raati on sitä mieltä että sen saa kiristämällä aiheutettua.
Kaikki spacerit ja osat ovat olleet asennuksessa käytössä, mutta ilmeisesti sitten sormiruuvit ja huonot spacerit aiheuttivat tuon?
Miksi se pitäisi ser kierrätykseen heittää jos toimii kuitenkin single channelissa muistit?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Mutta tosta pitää maksaa se 30e palautusmaksu niin tuskin enää sitten kelpaa?
Jos muistit tosiaan pelaa single channelina ja kone on muuten vakaa, niin eiköhän tuosta joku sen 30e maksa. Ja jos ongelmana sattuu olemaan vaan nuo kiinnikekohtien muutama katkennut johdin, niin nuokin saisi joku osaava korjailtua. Ovat juurikin noita muisteille meneviä datalinjoja.
 
Liittynyt
12.09.2022
Viestejä
110
Kiitoksia säikeen aloittajalle. Tässä oli hyvä muistutus, että jos tulee ongelmia minkä tahansa komponentin kanssa, niin sarjanumerot ja tarkat itse otetut kuvat aina talteen ennen takaisin lähettämistä.

Ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Kiitoksia säikeen aloittajalle. Tässä oli hyvä muistutus, että jos tulee ongelmia minkä tahansa komponentin kanssa, niin sarjanumerot ja tarkat itse otetut kuvat aina talteen ennen takaisin lähettämistä.

Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Tämä taitaa koskea vain tätä yhtä myyjäliikettä?

--

Itse laittaisin mieluummin rikkinäisenä myyntiin ja annan ostajan halutessaan asioida takuun kanssa.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 143
Tämä taitaa koskea vain tätä yhtä myyjäliikettä?

--

Itse laittaisin mieluummin rikkinäisenä myyntiin ja annan ostajan halutessaan asioida takuun kanssa.
Koskeehan tuo sääntö kaikkia liikkeitä, vai epäileekö hsalonen että Jimm's jotenkin määrätietoisesti kusettaa asiakkaita? Etkö tosiaan koskaan laita mitään satojen eurojen tuotteita takuuseen vaan aina rikkinäisenä myyntiin ja uutta kaupasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Koskeehan tuo sääntö kaikkia liikkeitä, vai epäileekö hsalonen että Jimm's jotenkin määrätietoisesti kusettaa asiakkaita? Etkö tosiaan koskaan laita mitään satojen eurojen tuotteita takuuseen vaan aina rikkinäisenä myyntiin ja uutta kaupasta?
Hämärästi muistikuvissani on, että i5-7600K ja sen kanssa tullut emolevy oli pinnit vääntyneet socketista. En tietenkään pitänyt tätä omana syynäni, mutta enpä voinut todistaakaan muuta. Se lähti täällä myyntiin, ja jäi se päivitys silloin tekemättä. Myynti-ilmoituksessa kerroin kuvin ja sanoin, että nyt kävi näin ja Jimm'siltä saa vaan laskun perään, jos yrittää RMA. Olen tarkistanut siitä lähtien socketit, mutta tämä ei toistunut koskaan. Voin myös sen standardin "olen minä näitä koneita koonnut paljon" sanoa, mutta ei silläkään ole merkitystä.

Sanon vaan, että Jimm'siltä on tullut näitä takuupalautusongelmia enemmän kuin muilta liikkeiltä.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
676
Hämärästi muistikuvissani on, että i5-7600K ja sen kanssa tullut emolevy oli pinnit vääntyneet socketista. En tietenkään pitänyt tätä omana syynäni, mutta enpä voinut todistaakaan muuta. Se lähti täällä myyntiin, ja jäi se päivitys silloin tekemättä. Myynti-ilmoituksessa kerroin kuvin ja sanoin, että nyt kävi näin ja Jimm'siltä saa vaan laskun perään, jos yrittää RMA. Olen tarkistanut siitä lähtien socketit, mutta tämä ei toistunut koskaan. Voin myös sen standardin "olen minä näitä koneita koonnut paljon" sanoa, mutta ei silläkään ole merkitystä.

Sanon vaan, että Jimm'siltä on tullut näitä takuupalautusongelmia enemmän kuin muilta liikkeiltä.
Oliko gigabyte?
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 143
Hämärästi muistikuvissani on, että i5-7600K ja sen kanssa tullut emolevy oli pinnit vääntyneet socketista. En tietenkään pitänyt tätä omana syynäni, mutta enpä voinut todistaakaan muuta. Se lähti täällä myyntiin, ja jäi se päivitys silloin tekemättä. Myynti-ilmoituksessa kerroin kuvin ja sanoin, että nyt kävi näin ja Jimm'siltä saa vaan laskun perään, jos yrittää RMA. Olen tarkistanut siitä lähtien socketit, mutta tämä ei toistunut koskaan. Voin myös sen standardin "olen minä näitä koneita koonnut paljon" sanoa, mutta ei silläkään ole merkitystä.

Sanon vaan, että Jimm'siltä on tullut näitä takuupalautusongelmia enemmän kuin muilta liikkeiltä.
Ei myyjäliikkeitä yleisesti ottaen kiinnosta onko asiakas rikkonut tuotteen mutta Jimm'sillä tykkäävät nämä aina diskata.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 756
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom