Jatkuva Dejavuu = "Déjà-vu"

Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Moi

En oikein tiedä miten aloittaisi. En halua leimaantua hulluksi vaikka nimimerkin takaan kirjoitan. Kaikki tietää sanan Dejavuu ja sana lienee kaikille tuttu ja kyllä kirjoitan tuon jatkossakin tuolla tavalla.


Déjà-vu – Wikipedia

Ongelmani on jatkuva Dejavuu. Jatkuvalla tarkoitan joka päiväistä, likipitäen jokaisessa tilanteessa olevaa dejavuuta. 2012 alkoi ensi askeleet Dejan kanssa. Vajaassa vuodessa lyhyt kestoisista dejoita tuli lopulta likipitäen jatkuvaa.

Se, että tiedän olevani Dejavuu tilassa ei haitannut 2012-2017 välissä juuri ollenkaan. Tuona aikana itse asiassa saaton jopa unohtaa koko asian, vaikka tiesinkin olevani dejavuussa, niin en ajatellut asiaa.

Mutta tämän vuoden lopussa elämäni on muuttunut, olen likipitäen lopettanut normaalin juomisen ja olen kuntoillut huomattavia määriä. Nykyään ongelma on niin syvä, että tiedän mitä olen ajatellut "Jokaisessa tilanteessa" ja tiedän myös, että jos jään mietiskelemään "tai alan sisäistä matraa vetämään niIn tuntuu", että mulla on päässä ainakin 2 eri minää. Ja se jos mikä on kummallinen tunne.



Mikäli en välittömästi ala aktiivisesti ajattelemaan omilla nykyisillä aivoilla/tajunnallani, saatan mennä semmoiseen Flow tilaan, jossa pääsen elämään menneiden ajatusten kanssa nykyistä elämää. Voiko vittumaisempaa tunnetta edes olla ?

Meinaa tulla identiteetti ongelmaa, vaikka tiedän, että kun tilasta pääsen pois, niin olen Planeetalla maa ja en ole hypännyt toiseen "maailmaan" vaan se ajatus, mitkä teki olosta huonon niin ravistuu kyllä pois ja saan omat "Nykyiset aivot ja ajatukset taas käyttöön"

Tiedosta kaikki tai likipitäen kaikki ajatukset, mitkä "kuulen" ensin kuulin ne, sitten kuulin ne äänettömästi ja sen jälkeen tajuan niitä. Lopuks ne on vaan hentoja ajatuksia, jotka normaali päivärutiineissa voi ohittaa, koska ovat niin kevyitä.

Mutta saattaa tulla hetkiä kun hento edellinen ajatus on voimakkaampi, että lähden siihen ajatuksen mukaan, vaikka en edes ajatellut sitä. Saatan jopa sanoa jonkin asian ääneen.
Ärtymyksen tunne on semmoinen, että tulee läpi. Nykyinen ei sanoisi tai tuntisi, mutta edellinen ajatus tai reaktio oli niin voimakas, että sen sano itsekkin ääneen.


Wikissä oli, että noi dejat tapahtuu nuoremmille. Itse olen 40 mies ja 5 vuotta menty tämän kanssa. Ja voin sanoa, että alku oli ihanaa aikaa, koska ei tajunnut silloin, että tämäkin on mahdollista. Noin pari vuotta sitten koin ekaa kertaa sen.

Edellisen elämäni ajatus tuli päähäni, sillä tavalla että kuulin sen. ( muistin siis, mitä olin ajatellut. Sillä hetkellä meinasin, olipa eksklusiivinen kokemus, ei haitannut tuolloin )

Se että elää dejavuussa, mutta kun pystyy muistamaan ajatukset, ja ne ajatukset pystyy seulomaan kaikesta niistä monistakin mahdollisuuksista ja ne vaikuttavat nykyiseen elämääni.

Ajatellaan asiaa, jos en tee mitään valun edellisen elämäni ajatuksiin. ( ei joka kerta )
Nykyään en voi tehdä asialle mitään, muistan vaan tai tunnen itse asiassa, että ajattelisin sillä tavalla, mutta pystyn tietämään, etten ajattele sillein, koska dejavuu kokemus sanoo, että muistan sen, että olin tuota mieltä tai ajattelin tuolla tavalla tässä kohtaan.

Olipas vaikea selkoista. Uusi yritys: Aivot tietävät, että en ajattele mitään, mutta aivot huomaavat, että dejavuun aivot ajattelivat. Pystyn menemään omillani, dejavuun ajatuksiin ja kun niitä on monta kerrosta "niin silloin alkaa tapahtumaan"

Sieltä takaisin tuleminen on melkohelppoa ?! - mutta jos olen yksin puhellut edellisessä elämässäni ja "kuullut" näitä ääniä tai ajatuksia, niin myös ne saattavat jäädä mun nykyiseen päähäni/tajuntaani/mieleeni siis nykyiseen minuun.

Yleensä en elokuvaa tai iltaa viettäessä reakoi asiaan, asioita hoidettaessa se normaali flow ottaa kiinni ja saan asiat hoidettua melko särmästi. Joskus loistan ja joskus meinaa hiukan ottaa kiinni. Ehkä normaalia takellusta, jossa normi ihminen joutuu kommunikoimaan toisen osapuolen kanssa.


Olen myös huomannut kun luen tai kirjoitan satunnaisesti niin lukunopeus on kasvanut ja tekstin ensimmäisellä kerralla ymmärtäminen on selkeästi parantunut. Mulla oli ongelma jossa luin melkein kaiken kahteen kertaan. Oli tullut tapa.

Joitakin muitakin ongelmia on ollut, mutta olen saanut ne selätettyä yksin.

Ongelma on TAJUTON paikkaa ja aikaa sidottuna olemisen DEJAVUU, jonka pystyy laukaisemaan mikä tahansa tekeminen tai elokuvan katsominen.

Jos saisin valita, miten eläisin elämäni, niin haluaisin heikenteää muistia tai aivojen käyttäytymistä siten, että en muistaisi menneiden elämien ajatuksia niin selkeästi.

Dejavuun voi hyväksyä, sitä en pysty unohtamaan, mutta se, että saan tai pystyn menemään toisen mieleen ja keskustelemaan likipitäen ja tietämään kaiken edellisen elämäni ajatuksista, vaikkakin niissä on paljon samaa niin se ei ole oikein, että pystyy sitä tekemään.

-Ajattelen asiaa sillä tavalla, että vaikka pystyisin olemaan toisen mielessä, tässä tapauksessa edellisen minäni mielessä. En saa siitä mitään etua, koska ajattelen likipitäen samalla tavalla ja mulla on jo Dejavuu, jota voin käyttää jos en ole varma itsestäni.

Mulla dejavuut alko 20 min keskittymisen jälkeen ja kesti muutaman minuutin, otin aikaa aina kun pystyin meni muutama kk niin sain dejavuu alta 2 min. Sen jälkeen ei tarvinnut enään kellottaa kun meni alta minuutti ja sitten 20 sekunttia niin nappasin flow.

Mulle Flow ja Dejavuu on hiukan likipitäen samaa tarkoittava riippuen miten sitä käytän.
Puolivuotta myöhemmin olin tiedostaen Flowssa tai dejavuu kokemuksessa melkein joka päivä. Hiukan myöhemmin siitä tuli joka päiväistä.

Flow – Wikipedia

Lääkkeet joita käytössä:


Biquetan 50 mg aamuin ja illoin. Tuntuu toimivan, mutta voimakkaat ed elämän ajatukset tulee läpi ja tietyissä tilanteissa eivät auta. Käyttänyt vähän aikaan.

Kehyt rauhoittava Oxamin 15 mg, otan sitä sillä ajatuksella, että saisin olla rauhassa. Tai on ollut vittumainen tunne pidempää. Kun on välillä kaksi eri tietoisuutta samaan aikaan aivoissa niin tulee hetkiä, että hei tää on vittumaista.

Lyrica on ollut käytössä ja sen olen lopettanut // jatkuvan käytön.

Tasaan sillä mun fiiliksiä, jos on ollut perse yö ja yöllä meinaa "joku" tulla mun mieleen tai tai toisin päin. Niin aamusta saatan ottaa lyrican.

Eli kaksi mieltä yhdessä, kaksi tajuntaa yhdessä, mutta siltikin erillään aivan just sitä itseään. Se, että näen samat unet kun aikaisemmin ja teen kaikki asiat elämässäsi samalla tavalla kuin aikaisemmin.. Niin jotain tolkkua tähän..


Kiinnostaisi kaiken maailman ajatukset asiasta.

Ihan vertais tukea en uskalla edes toivoa.


Lainaus jostakin omasta: " Kun mun tajunnassa on mun toinen minäni ja molemmat tietää toisen olevan siinä, ne hetket on niin kummallisia, molemmat normaalisti tietää, ettei halua olla kun yksi"

Tuo liittyi moniminääni, joita on yksi tällä hetkellä. Mutta se, että kaksi tajuntaa tai minun tajuntani on edellisen elämäni tajunnassa, -voi myös tajuta sen, että olen hänen tajunnassaan ja siinä kohtaan ollaankin ihmettelemässä jos toinen sattuu vetämään jotain ihme tekstiä tai muistaa jotakin ed. ed. ed. elämästä.

Musta tuntuu jos kuuntelisin ja keskittyisin niin mulla käy koko ajan jokin "ulkoinen levy" -jota olen ajan myötä oppinut olemaan kuuntelematta. Korvat soi koko ajan ja tämän vuoden lopussa korvien sointu on jotenkin muuttunut.

Asia jonka haluan vielä mainita: Mikäli on semmoinen tilanne, että tiedän olevani myös toisessa ed mielessäni ja asiat menevät tai asioiden ymmärtäminen menevät toisessa väärin. TAI mielipide on muuttunut tulee "mieletön pääkipu"

Mieletön pääkipu= voisi kuvailla jotain hammaskivun vihlontaa *2 kohdistuen pään lonkon sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Kiinnostaisi kaiken maailman ajatukset asiasta.

Ihan vertais tukea en uskalla edes toivoa.

-"Skitsofrenialtahan tuo vaikuttaa."

Yleisyys[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Ihmisistä 60–70 prosenttia kertoo kokeneensa déjà-vu -ilmiön ainakin kerran. Ilmiö on keskimääräistä yleisempi koulutetuilla ja korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevilla ihmisillä, jotka matkustelevat paljon. Déjà-vu -kokemukset ovat yleisimmillään 15–25 vuoden iässä, minkä jälkeen ne harvenevat jyrkästi.[2]

Déjà-vu -kokemukset näyttävät olevan yhteydessä stressiin ja uupumukseen, ja niitä voi esiintyä fyysisen tai psyykkisen rasituksen jälkeen iltaisin tai rankan alkoholinkäytön jälkeen

*************************************************************

-mutta oletko ihan lääkäreiden (neurologian esim.) kanssa keskustellut asiasta?

En ole, olin masentunut silloin kun Tuo alkoi 2012 taite, taisin kerran mainita siitä lekurille, ajattelin asia olevan liian vaikea normi lääkärille ja pidin sitä tärkeämpänä, että saavutan semmoisen kunnon, että voin palata ihmisten ilmoille. En halunnut sekoittaa lääkärin päätä ja toiseksi, silloin kun olin masentunut ei ollut vaivoja, mitä nyt tietoisuus ainoastaan normi dejavuun kaltaisessa tilanteessa aiheutti, mutta oppimis matka oli pitkä ja en ollut masentunut sen takia.

Ongelma jota kuvailin on alkanut sanotaan viimeisen +kk aikana. On seurausta lyhyt kestoista muusta ongelmasta. Moniminä= pääkamu tai jotain muuta häiriötä, kun tämä ongelma ei ollut kun ohi menevää eli kesti tunteja tai lyhyitä hetkiä ja 4 päivän aikana ja esim 1 viikko ilman ongelmia ja taas muutaman päivän setti ja koko ongelma läpi käyminen kesti alta 3viikkoa, terveitä päiviä 10 ja sairaita 10 jälkikäteen muistellen.



Olen ajatellut asian niin läpi puhki, omasta näkökulmastani, toisen näkökulmasta, toisen minän näkökulmasta ja mikäli on ollut pakko vetää keskustelu tai aivoriihi, tupla minän kanssa niin tein sen. Tein kaiken mitä normi tai hullu ihminen voi opettaa itsellensä tai toiselle tajunnalleen.

Kun ajattelin asiaan jouduin peilaamaan mun dejavuu kokemuksia ja sitä kautta ja oman nykyisen ajatusten kautta, tein kaiken edellä mainitun. Menin myös toiseen minääni eli sanon sitä joka kerta edelliseksi minäksi, koska en hyväksy ajatusta, että on monimaailma ja voisin hyppiä toisen minäni tietoiseen ajatukseen ja hän pystyisi tekemään samoin. Joten ajattelen aina, että vanha minä, edellinen elämäni. Mutta kun pystyn ajatustasolla menemään menneen elämän tietoisuuteen ja omani on myös siinä mukana, niin onhan sitä yritetty vääntää itseään järki kuntoon. Mutta yleisesti ottaen vanha minä ja uusi minä ajattelee asioista 99,9 samanlaisesti on tietenkin helpottanut asiaa ja en minäkään usko, että voin mennä edellisen elämäni tietoisuuteen ja muuttaa sitä ajatusta ja vaikka voisinkin, miten se vaikuttaisi minuun, mutta kun siltikin tein sitäkin..

Tuossa edellisessä tekstissä on jotain..

Tein kaiken mitä pystyin ja mieli anto periksi, ei hajonnut sitä en tarkoita. Sitten kun jäi 2 mieltä samaan aikaa tajunnassa niin tuli niitä helvetinmoisia kipuja. Tajusin jotenkin, että jotain siinä korjaantuu. Näin ainakin uskon.


Tiedän, että on vaikea tajuta mitä kirjoitan. Hullu en ole, mutta kun piti ajatella myös loppu elämää ja mun tietoisuus nyt on vaan erilainen kun toisten. Niin käytän omasta elämästäni ne päivät mitkä pitikin, että saisin semmoisen elämän, että ongelma ei enään vaivaisi.

Kun olin selättänyt tuon jäi tämä päälimmäiseksi vaivaksi, että tajunnassa on semmoista herkkyyttä, että pystyy "lipsumaan" toisen mieleen ja tämäkään ei ole nyt se ongelma, vaan se, että voimakkaa reaktiot jotka olisin tehnyt edellisessä elämässäni tai ajatukset tulee läpi.

Tiedän, että ed. edellisessä elämässäni olisi ollut sama vaiva niin haluan eroon siitä, jos pitää jakaa tietoisuuttaan ja joskus pitää oppia toisten kokemuksista. Pohjalla olevia joitain sutjautuksia sieltä saattaaa tulla myös läpi. Mihin ei ole yhtään varautunut, niitä en onneksi toista ääneen.


Ja siihen kysymykseen tilaan kyllä ajan ensiviikolla, mutta saa nähdä mitä tapahtuu kun selitän asian samalla tavalla niin lekuri kysyy vaan vaivaa ja minähän sanon, että aivot ja tajunta pitää saada hitaammaksi.

 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ja siihen kysymykseen tilaan kyllä ajan ensiviikolla, mutta saa nähdä mitä tapahtuu kun selitän asian samalla tavalla niin lekuri kysyy vaan vaivaa ja minähän sanon, että aivot ja tajunta pitää saada hitaammaksi.
Se on kuitenkin hyvä alku.:tup: Melkein väittäisin että täältä ei löydy vastausta kysymyksiisi, mutta toki keskustella voi. Mutta mieleen väistämättä tulee jokin fysiologinen aivoissa, siis ihan tällaiselle maallikolle. Toki mahdollisia syitä voi olla monessa kategoriassa, mutta jos apua haluaa, mielestäni kannattaa lähteä hakemaan joltain lääketieteen haarasta.

Kovasti tsemppiä sulle. :tup:
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Uskon että palstalla on ihmisiä, jotka tekevät tuottavaa työtä ja työn jälki on loistavaa ja tulosta tulee nopeasti, esim kun hallitsisi kymmensormijärjestelmän täydellisesti, ei silloin kerkiä ajattelemaan mitä kirjoittaa silloin vaan toimii.

Olen sitä mieltä, että kymmensormijärjestelemän täydellisesti osaava pystyy menemään flow tilaa kirjoittaessaan.

Tuolla tarkoitan, että kun normi ihminen on flow tilassa, hän tekee silloin jotain mitä osaa ja on tehnyt iät ja ajat ja vaikka ei tiedäkkään, niin flow saattaa johtua siitä, että edellisessä elämässä teki myös sen saman suorituksen tai on muuten elämässään tehnyt sitä niin paljon, että on automatisoitunut ja mulle flow tila ja dejavuu oli samankaltaisia tiloja, ehkä ne voisi olla jollekkin toisellekin kun ajattelevat asiaa.

Voi tajuta olevansa flow tilassa ja voi tajuta Dejavuun.

Voit lukea ääneen
Voit lukea hiljaisesti.
Lukea siten, että ymmärtää.
-Tajuta, ettei tarvitse lukea.

9 kk sitten mä luin ääneen, siten, että telkkarin teksti mitä tuli niin luin sen sisäisesti ääneen, en oikeasti ääneen.


editt: Nekolle, kiitos.

Lähtökohtaisesti aihe on semmoinen, että osa voi vieroksua koko ajatusta ja monilla ei varmaankaan ole vastaavaa kokemusta. Ehkä se on vaan, ettei kellään ole tuommoista kokemusta. En edes tiedä mitä kävi mielessä kun kirjoitin tämän tänne. Tietoinen teko ei katumusta. Mutta ehkä se oli jonkin sortin keskustelu avauksen yritys.

Astro.fi oli joku nainen kuka kirjoitti menneistä elämistä, toki en sitä häneltä poiminut, mutta pointtina, että varmaan väärä foorumi. Keskustelua saa aina olla. Tiede lehteä en edes ajatellut, siellä on sisäänpäin kääntynyt foorumi kulttuuri.


Spartacus: Toivottavasti sait jotain myös itsellesi tuosta. Kun opettaa itseään voi tehdä väittämiä ja jos ei tiedä oikeaa vastausta niin voit antaa molemmat vaihtoehdot ehdolle. Mieli ja aivot kyllä löytävät kahdesta vastauksesta oikean.

Yks tapa miten oon opettanut itseäni. Kun tuli tuo ongelma. Sitä vastausta ei tarvitse jäädä odottamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Tai aivokasvaimelta
Joka monesti aiheuttaa epilepsiaa, skitsofreniaa tai muita psyykkisia ongelmia, koska se voi aiheuttaa merkittavia muutoksia aivojen toimintaan.


-"Skitsofrenialtahan tuo vaikuttaa."

Yleisyys[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Ihmisistä 60–70 prosenttia kertoo kokeneensa déjà-vu -ilmiön ainakin kerran. Ilmiö on keskimääräistä yleisempi koulutetuilla ja korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevilla ihmisillä, jotka matkustelevat paljon. Déjà-vu -kokemukset ovat yleisimmillään 15–25 vuoden iässä, minkä jälkeen ne harvenevat jyrkästi.[2]

Déjà-vu -kokemukset näyttävät olevan yhteydessä stressiin ja uupumukseen, ja niitä voi esiintyä fyysisen tai psyykkisen rasituksen jälkeen iltaisin tai rankan alkoholinkäytön jälkeen
Siella samalla sivulla myos todetaan etta :

"Déjà-vu ei yleensä ole sairauden merkki. Déjà-vu saattaa kuitenkin ennakoida kohtauksen alkamista temporaalilohkon epilepsiaa kärsivällä. Skitsofreenikon déjà-vu saattaa kestää useita tunteja."


Skitsofrenia ei ole mitenkaan erityisen harvinainen sairaus (yksi sadasta sita sairastaa). Ongelma lahinna on siina etta sairastunut ei sita itse tiedosta. Ja jos tiedostaa, niin monesti sita piilottelee eika hakeudu hoitoon.

En ole laakari, joten en osaa sanoa onko sinulla se vai ei. Mutta oikea laakari ehka osaisi diagnoida ja antaa laakkeet jotka voi sita helpottaa ja jopa parantaa ajan kanssa. Eli puhelin kateen ja soitto ajanvaraukseen. Kerran se vain kirpaisee.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
Älä stressaa tuota hulluuden leimaa, kyllä sivistyneillä ihmisillä on jo parempi käsitys asioista.
Mitä itse luulet, onko skitsofrenia täysin pois suljettava vaihtoehto?
Sinänsä mielenkiintoista lukea tällaista ajatuksen kulkua kun jotain ajatuksia on mistä mahtaa olla kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Eikös deja vu johtunu tilapäisestä viiveestä aivolohkojen välissä?
Déjà vu nyt taitaa olla hieman offtopiccia tassa ketjussa, mutta...

Déjà vuyn syntya ei tarkasti tunneta. Siita on useitakin teorioita, mutta mitaan absoluuttista totuutta ei ole. Yksi mahdollisuus todellakin on jokin viive avoissa tai muu aivojen asyncronisaatio.

Myos virhe matriisissa on yksi mahdollisuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Tuo "hulluksi leimaantuminen" on kyllä ikävä ilmiö. Jos ihmiset olisivat suvaitsevampia sairauksien suhteen tai sairastunut ei itse ajattelisi muiden pitävän hulluna niin varmasti haettaisiin helpommin hoitoa ongelmiin.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Kiitos

En minä mieltäni pahoita, kirjoitin tänne syystä, että on ongelma. Toi lääke mitä syön, niin lekuri sanoi, että se on Skitsofreenikoille.
Mua ei huoleta se, että söisin mielisairaille tarkoittettuja lääkkeitä. Se jos lääkkeet toimivat niin sehän tarkoittaa aivan fantastista mun elämälle.


Biquetan 50 mg depottabletti

Skitsofrenia: jolloin saatat kuulla, nähdä tai tuntea olemattomia (aistiharhat), uskoa asioita, jotka eivät ole totta, tai tuntea itsesi epätavallisen epäluuloiseksi, ahdistuneeksi, sekavaksi, syylliseksi, jännittyneeksi tai masentuneeksi.

Sen sanon kumminkin jos nettiä selaa kunnolla, niin en ole ainut ihminen mailmassa joka tuntee jatkuvaa dejavuuta. Ei ole antaa linkkiä.

Huomatkaa yksi asia vielä mä en hae lääkitystä dejavuu kokemukseen, vaan johonkin syvään yksittäiseen vaivaan.

3 viikon ajan jaksona kävin läpi semmoisen määrän tuntemuksia ja kokemuksia, että pidän sitä semmoisena tehoterapiana. En usko istuvani kovinkaan montaa tuntia minkään erikoislääkärin luona. Lääkkeet ne antaa ja ulos. Jos haluaa mennä vuodattamaan pahaa oloa niin kai sekin järjestyy, mutta en usko minkään koulutetun tohtorin pystyvän vastaamaan haasteeseen. Toki mitään haastetta ei ole. Sanon yleensä suoraan, jos ei kiinnosta tai henkilö jotenkin vaan tekee duunia, mutta ei pysty vaikuttamaan asiaan.


Eli oli iso ongelma, Pieni vaiva on vielä.

Artikkeli: Oudot tunteet: Flow
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
Oon aika lääkevastainen, ja ehdotan ihan yleisiä juttuja kaikenlaisiin mielenhäiriöihin. Molempiin sisältyy lääkkeiden vähentäminen tai lopettaminen.

Vaihtoehto 1: Konkreettinen tekeminen.
Älä jää miettimään omia ajatuksia, vaan tee töitä, liiku, harrasta, siivoa ym. ym. konkreettisia juttuja. Jättää vähemmän sitä tilaa kelailla turhaa paskaa.

Vaihtoehto 2: Rentoutuminen ja läsnäolo
Liiku luonnossa. Kaupunki ei ole ihmiselle luontainen elinympäristö. Tutkimukset osoittaa, että lyhytkin aika luonnossa vähentää stressiä. Ole läsnä. Tarkkaile ympäristöä. Meditoi. Unohda kännykkä.

Tai sit sopiva kombo molempia. Lisäks terveellinen ruokavalio.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Sattuman kautta tai muuten, tänä vuonna ollut ulkona yötä tai patikoimassa ~en edes enään muista, sen muistan että piti lopettaa laskeminen 35 jälkeen. NO sanotaan 35 ja vähän päälle. Lähtenyt fätillä metsänläpi jonnekin. Huomen aamusta/päivällä sama juttu.

Asia on ajankohtainen, mutta olen yrittänyt antaa sen olla, että en muistuta itseäni koko ajan tästä pienestä asiasta, vaikka sen tiedostan. Sen lukemis esimerkin avulla yritän viedä asiaa eteen päin. En tosin tiedä onko se täysin oikea tapa vai onko sillä edes merkitystä.

Riittää oikeasti vaan se, että tietää asian. Olen ajatellut myös, että aika sinällänsä auttaa asiaan, ottaen huomioon mitä tuli tehtyä =)
ja siitä on aikaa n. 2 viikkoa.

Editti: Jos luet tämän ja ehdotuksesi on lääkkeitä nopeasti, lääkäriin nopeasti tai osastolle hoitoon tai mikä tahansa näiden johdannainen niin ei tarvitse kertoa omaa mielipidettä. Asian on ymmärretty.

Mitä nopealla silmäyksellä tänään osu, jatkuva tai toistuva FLOW on tapetilla. Tietoinen kokemus omasta tekemisestä, jonka seurauksena tavoitteet saavutetaan.

Kun sain tämän 2012 puhuin pelkästään FLOW kokemusta, jossain vaiheessa se muuttui dejavuuksi, mutta mulle sama asia. Jatkuva dejavuu, jos karrikoidaan voidaan sanoa sairaudeksi. Päivittäinen FLOW kokemus on tehokasta tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

hrnr

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
75
Myönnän, en lukenut kaikkea. Juoppohulluus tuli itelläni mieleen. Omiin kokemuksiini perustuen olet joko aloittanut pitkän rännin (ehkä huomaamattasi) tai lopettanut tämmöisen.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Varmaan olet levon tarpeessa, mutta kalskahtaa tuo "edellinen elämä". Jos tällä tarkoitat oman elämäsi aikana tapahtunutta jaksoa, niin voi olla että osaat vain peilata jatkuvasti kauas menneeseen ja tajuta tarkkaan miten olet muuttunut, ehkäpä parempaan päin.

Kyllä ihmisillä on vaan hämäriä ajatuksia pää täynnä, mitä tulee muutoksen aikoina ja muutos on varmaankin jatkuvaa, joten turha ainakaan pitää itseään mitenkään hulluna, mistä puhuitkin, ja varmistaa toki ettei mitään fyysistä ongelmaa ole mukana.

Pystyt ilmeisesti todella tarkasti tarkkaamaan omia ajatuksiasi ja niiden kulkua, mutta mistähän ne ajatukset ovat sitten alunperin peräisin ja mistä ne viestii? Luulen että omiin ajatuksiin voi pureutua ikään kuin katsojan roolissa ja ihan mielenkiinnolla tutkia että mistä näissä nyt on kysymys, vaikka voivat aika pelottaviltakin tuntua. Tällöin pitää vain ottaa rennosti ja vain tarkkailla, eikä varsinaisesti kokea mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Varmaan olet levon tarpeessa, mutta kalskahtaa tuo "edellinen elämä". Jos tällä tarkoitat oman elämäsi aikana tapahtunutta jaksoa, niin voi olla että osaat vain peilata jatkuvasti kauas menneeseen ja tajuta tarkkaan miten olet muuttunut, ehkäpä parempaan päin.
Eiköhän se ole ihan vaan edelliset inkarnaatiot, se nyt on näissä teksteissä oikeastaan järjellisimmästä päästä eikä mikään erityinen juttu jos hahmottaa miten universumi toimii.

Noin muuten niin pikkaisen lähtee lapasesta tekstit ja ei viitsisi paljoa kommentoida kun ei ole lääkäri eikä psykiatri. Vaihtoehdot on varmaan joko erittäin reipas lääkitys tai sitten ihan päinvastainen eli jonkinlainen irtaantuminen nyky-yhteiskunnan rakenteista jotka ei ehkä kuitenkaan käytännön tasolla ole kovin hyvin synkassa sen kanssa kun aivot menee noin ylikierroksilla. Skitsofreniakin taitaa olla koko elämän mittainen rankka lääkekuvio niin ymmärrän sinänsä että se ei houkuta. Ehkä joku buddhalainen munkkiluostarikuvio tai vastaava voisi sopia.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
En ole, olin masentunut silloin kun Tuo alkoi 2012 taite, taisin kerran mainita siitä lekurille, ajattelin asia olevan liian vaikea normi lääkärille ja pidin sitä tärkeämpänä, että saavutan semmoisen kunnon, että voin palata ihmisten ilmoille. En halunnut sekoittaa lääkärin päätä ja toiseksi, silloin kun olin masentunut ei ollut vaivoja, mitä nyt tietoisuus ainoastaan normi dejavuun kaltaisessa tilanteessa aiheutti, mutta oppimis matka oli pitkä ja en ollut masentunut sen takia.
Ei se normilääkäri sinua alakaan terapoida vaan kirjoittaa lähetteen mt-osastolle. Eikä sitä kiinnosta vittuakaan sinun ongelmasi, se vain tekee työtään.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Ainakin kannattaa lähteä siitä että todellisuudessa et ole niitä deja vu tilanteita elänyt tai kokenut ennen. Et tässä etkä edellisessä elämässä.
Ei ole olemassa edellistä elämää, eikä mikään mistä astraalissa tai muissa huuhaa selvännäkijäpiireissä puhutaan.

Kaikkien jotka uskovat horoskooppeihin (tms.), pitäisi käväistä tutkituttamassa päänsä.

@matso9 on oikeassa. Luonnossa liikkuminen voisi auttaa. Kunhan ei pysähdy liikaa miettimään niitä omia ajatuksia, vaan pysyy tarkkailijan roolissa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kyllä ihminen saa (ja vähän täytyisikin) uskoa yliluonnolliseen/itseään suurempaan/jne, mutta ne asiat täytyy osata arvottaa toiveikkuutta ja positiivista elämänasennetta ylläpitäviksi tekijöiksi - ei ihmisen toimintaa ja ajattelua hallitseviksi.

Esimerkiksi mä uskon että mun aivoissa on evoluution seurauksena paikka, jossa elää jumala.
Siinä vaiheessa, kun alat omasta päästäsi keksiä asioita, niin kyse ei ole enää "viattomasta" uskosta. En itse näe mitään järkeä keksiä tarkoituksellisesti hallusinaatioita, jos niistä ei kärsi luonnostaan.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Juu et todellakaan perusta. Tieteelliseen tutkimustyöhön nojaava maailmankatsomus on ateistinen ilman takaovia.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Eiköhän se ole ihan vaan edelliset inkarnaatiot, se nyt on näissä teksteissä oikeastaan järjellisimmästä päästä eikä mikään erityinen juttu jos hahmottaa miten universumi toimii.

Noin muuten niin pikkaisen lähtee lapasesta tekstit ja ei viitsisi paljoa kommentoida kun ei ole lääkäri eikä psykiatri. Vaihtoehdot on varmaan joko erittäin reipas lääkitys tai sitten ihan päinvastainen eli jonkinlainen irtaantuminen nyky-yhteiskunnan rakenteista jotka ei ehkä kuitenkaan käytännön tasolla ole kovin hyvin synkassa sen kanssa kun aivot menee noin ylikierroksilla..
Kyllä edelliset inkarnaatiot, jos tulee hämmentävä hetki niin peilaan vaan sitä asiaa miten se on mennyt edellisellä kerralla. Tuota ei tarvii tehdä useinkaan. Jos tarkoitat minun kirjoittamaan tekstiä niin kyllä sekin pitää paikkansa. Mikäli olisin muokaillut ja pakittanut kirjoitaessa niin en olisi ilmaissut itseäni sillein kun tällä kertaa tahdoin.

Uskon vahvasti, että pieni vaiva mikä on jäännyt kaiken jälkeen, poistuu lääkityksen noston ja ajan kulumisen takia viikoissa. Lääkityksen nosto esim 50 % ei vaikuta juurikaan normaaliin elämiseen. Hyvin pieni fyysinen väsymys, minkä vastapainoksi voi käydä "kävelemässä" niin on jo pirteämpi. En ajatellut syödä lääkkeitä kun maksimissaan puolivuotta. Ajattelin vaan totuttaa aivot siihen, ettei sieltä mikään levy pyöri.

**""Pystyt ilmeisesti todella tarkasti tarkkaamaan omia ajatuksiasi ja niiden kulkua, mutta mistähän ne ajatukset ovat sitten alunperin peräisin ja mistä ne viestii? Luulen että omiin ajatuksiin voi pureutua ikään kuin katsojan roolissa ja ihan mielenkiinnolla tutkia että mistä näissä nyt on kysymys, vaikka voivat aika pelottaviltakin tuntua. Tällöin pitää vain ottaa rennosti ja vain tarkkailla, eikä varsinaisesti kokea mitään.""

Mikäli tarkoitat katsojan roolilla, että kun meinaa tulla ajatus, niin ei ajattelekkaan sitä vaan jää odottamaan ja silloin tämä ajatus tulisi joka tapauksessa ja huomaa, että hei tuollein olen ajatellut viime kerralla. En niitä ajatuksia sisänsä pelkää, mutta kaikki mitä niihin ajatuksiin liittyi eivät ole luonnollisia ajatuksia tai mitenkään järkevissä mitoissa.

Ajattelen asiaa sillein, että kun olen elänyt tämän elämän enemmän kuin kerran. Niin joskus kun tämä sama ajanjakso on tullut, niin on ollut erilainen lähestyminen asiaan. Joko fyysinen ja henkinen kunto on ollu erilainen tai esim päihteiden käyttö. Tai on myös mahdollista, että olen jonkun syyn takia ajanut itseäni hulluuteen edellisillä kerroilla. Tuon on ajatus, mutta todellista syytä, miksi olisin ajanut itseäni "hulluuteen" niin sitä en tiedä. Luultavasti kysymyksessä on jonkin edun tavoittelu. Mikäli kyseessä on jonkin edun tavoittelu ainoa mikä tulee mieleen on tulevan näkeminen tai jokin asia mikä on yhtä vaikuttava.

En tarvitse tuommoista elämää.

Uskooko kukaan itse hypnoosiin siten, että voisi omassa päässään mennä minne vain, ilman mitään päihteitä ?
Eli toisin sanoen, et ehkä edes pystyisi siihen, jos läträät viinalla tai muilla päihteillä tai lääkkeillä ?!

Eli pitäisi olla selvä järkinen puhdas pää ja ilman lääkkeitä-
jokainen tietää kuka on ryypännyt paljon, jos nuorempana oli 2 viikkoa selvin päin. Ajatusnopeus ja terävä järki tuli takaisin. Sama juttu jos oli 2 kk selvinpäin, mutta samalla niitä aivoja piti kiusata.. Oli aina mukava huomata miten oma pääkoppa toimi. Jossain vaiheessa vaan ei sitten enään huomannut sitä eroa samalla tavalla.



 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
No kyllä perustan.

Your Brain on God

En tiedä mihin itse perustat tietosi minun perusteista, mutta perustelusi kaipaa perusteluja. Mä voisin heittää vastaväitteenä, että moinen jyrkkä ja keinotekoinen näkemys ateisimista lienee kansainvälisen kommunismin työtä, jonka tarkoituksena on tuhota kolme ihmiselle elintärkeätä yhteiskunnallista elementtiä eli perhe, kirkko ja valtio :D
Miten kirkko on ihmiselle elintärkeä elementti tänä päivänä?
Keskiajalla siitä oli se hyöty, että sotilasliitto saattoi olla laajempi jos puolustettiin tai hyökättiin uskonnon nimissä.
Uskonto on harhainen jäänne siltä ajalta, kun tiede ei pystynyt selittämään jotain tapahtumaa. Ihminen haluaa lähtökohtaisesti antaa syyn jollekin taphtumalle, ja jumalolennot antoi helpoimman selityksen.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Ainakin kannattaa lähteä siitä että todellisuudessa et ole niitä deja vu tilanteita elänyt tai kokenut ennen. Et tässä etkä edellisessä elämässä.
Ei ole olemassa edellistä elämää, eikä mikään mistä astraalissa tai muissa huuhaa selvännäkijäpiireissä puhutaan.

Kaikkien jotka uskovat horoskooppeihin (tms.), pitäisi käväistä tutkituttamassa päänsä.

@matso9 on oikeassa. Luonnossa liikkuminen voisi auttaa. Kunhan ei pysähdy liikaa miettimään niitä omia ajatuksia, vaan pysyy tarkkailijan roolissa.
Tuo sun ensimmäinen lause. Sen todellisuuden olen sisäistänyt aikaisemmin, tai yrittänyt sanoa itselleni. En elä kuin tätä elämää ja kaikki dejavuut ovat vain edellisiä tapahtumia, mutta ne en ole minä vaan... Oman identiteetin löytämisen vuoksi olen uskonut kaiken ja kieltänyt kaiken moneen kertaan.

Sillä rauhoitan mieleni, että tämä on elämäni ja on yksi todellisuus. En mieti edellistä enkä seuraavaa.
Viimeisen viivan kohdalla on se, etten voi kieltää itseäni ja pitää vaan hyväksyä asiat semmoisenaan kun ne hahmottaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Eli pitäisi olla selvä järkinen puhdas pää ja ilman lääkkeitä- jokainen tietää kuka on ryypännyt paljon, jos nuorempana oli 2 viikkoa selvin päin. Ajatusnopeus ja terävä järki tuli takaisin. Sama juttu jos oli 2 kk selvinpäin, mutta samalla niitä aivoja piti kiusata.. Oli aina mukava huomata miten oma pääkoppa toimi. Jossain vaiheessa vaan ei sitten enään huomannut sitä eroa samalla tavalla.
Olet ilmeisesti työllistänyt maksaasi kiusakseen asti? Pakenetko alkoholilla jotain? Vai onko sen suoma hyöty, kenties herkistävä fiilis (kuten itselläni "sävelkorva") sellainen ettei välissä voi olla pitempää lomaa?

Deja vu:t voimakkaina saattavat olla merkki jostain "tietoisesta ignoroimisesta" menneisyydessä, joiden kohteet kumminkin olivat niin merkittäviä että vielä unohtuneena ne osaavat kaltaisten ilmiöiden havaitessa muistuttaa siellä aivosoluissa "olenkohan minä nyt jossain kokenut tämän..?"

Joka tapauksessa tsemppiä sinne lekuriin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Jatkuva Deja vu voi olla merkki alkavasta epilepsia kohtauksesta -> Lääkäriin tutkimuksiin ettei käy huonosti
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
No kyllä perustan.

Your Brain on God

En tiedä mihin itse perustat tietosi minun perusteista, mutta perustelusi kaipaa perusteluja.
Eli olet lukenut ja ymmärtänyt väärin jonkin populääritiedelehden artikkelin. Vaikka aivoissa olisi selkeä(hkö) alue, joka vastaa uskonnollisten tuntemusten käsittelystä, ei tarkoita, että aivoissa asustaisi pieni maahinen, joka luo kyseiset tuntemukset. En ymmärrä, miten helvetissä olet edes tullut tuollaiseen tulokseen. Olet ilmeisesti vain halunnut työntää sanan jumala johonkin kohtaan maailmankatsomustasi. (Kuvaamasi olento ei taida edes täsmätä jumalan määritelmään vaan on jotain muuta.)

Mä voisin heittää vastaväitteenä, että moinen jyrkkä ja keinotekoinen näkemys ateisimista lienee kansainvälisen kommunismin työtä.
Minä en ottanut kantaa ateismiin. Sanoin, että tieteelliseen tutkimukseen perustuva maailmankatsomus on vailla jumaluskoa (siis ateistinen), koska mikään pienikään tekijä ei jätä sijaa yliluonnollisille voimille.

Vasta, kun pudottaudutaan kvanttitasolle, astutaan alueelle, josta tiede ei voi sanoa juuta eikä jaata, mutta jumalan sotkeminen selityksiin mukaan on silloinkin typerää, sillä kvanttijutut eivät liity ihmisen tietouteen mitenkään. Ihmisen tietous on kehittynyt luonnollisen evoluution kautta eikä se jätä sijaa persoonalliselle jumalalle, jonka valtakunnassa ihmisellä olisi erikoisasema.

Ainakin oman käsitykseni mukaan jumalalla viitataan juuri sellaiseen olentoon, joka kommunikoi jollain tavalla ihmisen kanssa ja joka on ihmisen tietouden synnyn syy. Nekin ihmiset, jotka vain ajattelevat jumalan luoneen maailman jollain epämääräisellä tasolla ja sen jälkeen jättäneen maailman pyörimään matematiikan lakien mukaan, hakevat turvaa siitä ajatuksesta, että on olemassa suurempi voima, joka on heitä vastassa kuoleman jälkeen.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
Vähän offtopikiksi menee, mutta...

Persoonallinen jumalahan on vähän kuin ihmisen itsetietoisuus, joka vain vallitsee jossain muussa kontekstissa kuin ihmisen minähahmo. Esimerkiksi alitajunta voi olla yksi konteksti tällaselle jumaluudelle, toinen konteksti voi olla kokonaan ihmisen aivojen ulkopuolella. Tällainen jumalhahmohan on toki aivan yhtä lailla luonnonlaein rajattu kuin ihmisenkin tietoinen minuus, ja täten jos esimerkiksi uskoo maailman totaaliseen deterministisyyteen, olisi tällainen vastaava jumaluus myös täysin deterministinen.

Ei mahdollinen persoonallinen jumala ole välttämättä mitään ns. yliluonnollista. Riittää, että se on ihmisen kaltainen mutta sitä suurempi tiedostava entiteetti.

Niin kauan kuin ei pysty osoittamaan mikä synnyttää tietoisen minuuden kokemuksen, ei voi poissulkea tämän kaltaisen jumalhahmon olemassaoloa.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
En nyt enempää taida viesittää, mutta mahdollinen pienikin päihteiden käyttö on tuossa tilassa lopetettava, varsinkin jos syöt jo nyt lääkkeitä. Älä liiemmin nojaa lääkkeisiinkään, kun ei ne tuon tyylisiä ongelmia ratkaise, vaan vaikeuttavat kenen tahansa oloa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
139
Veikkaan maallikkona että ongelmia lyhyen työmuistin ja pidemmän säiliömuistin toiminnassa ketjun aloittajalla. Liikuntaa vaan reippaasti ja nollat päihteille. Hyvää tulevaa vuotta.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Ei mahdollinen persoonallinen jumala ole välttämättä mitään ns. yliluonnollista. Riittää, että se on ihmisen kaltainen mutta sitä suurempi tiedostava entiteetti.
Jumalan määritelmän ydin ei ole tietoisuus vaan yliluonnolliset voimat tai osittainen kaikkivoipaisuus. Jopa polyteistisissä uskonnoissa jokaisella jumalalla on jokin erikoisosaamisalue, jolla se omaa yliluonnollisia kykyjä.

Niin kauan kuin ei pysty osoittamaan mikä synnyttää tietoisen minuuden kokemuksen, ei voi poissulkea tämän kaltaisen jumalhahmon olemassaoloa.
Höpönlöpön. Ainoastaan kieltämällä luonnollisen evoluutioprosessin, voi yrittää liu'uttaa jumalia ja muita maahisia hypoteeseihin mukaan. Ihminen on vain yksi eläinkunnan lajeista ja koska tiedämme tietoisuuden kehittyneen askel askeleelta elämän ja eläinlajien mukana, niin tästä voidaan suoraan johtaa, ettei tietoisuudessa ole mitään yliluonnollista taustalla. Ainoastaan älykkään suunnittelun kannattajat eli kreationistit ovat yrittäneet kyseenalaistaa evoluution (evoluutioteorian) luotettavuuden.

En mä edes ole lukenut tuota artikkelia. Halusin tarjota mahdollisimman mainstramia lähdettä mut se tais ollakin sitten liian popuuläärilehtinen. Mutta jumaluuden taustat on biologiassa.
Tykkäät laukoa näitä väitteitä ja toistaiseksi ainoa "lähteesi" asialle on ollut artikkeli, jota et sitten ollut itse edes lukenut. Voi huoh. Sinä olet väärässä. (Ihmettelinkin, että miksi helvetissä sanoit aivoissasi olevan tietyn osan, josta jumalasi kumpuaa, mutta viittasit artikkeliin, jonka mukaan mitään selkeää yksittäistä aluetta ole olemassa.)
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Ensimmäinen vinkki on ettei potilaan todellisuutta saisi järkyttää, mutta valitettavasti tämä kuulostaa todella vahvasti skitsofrenialta ja kannattaa oikeasti kääntyä lääkärin puoleen.
Itse en ole alan ammattilainen, mutta puolisoni tekee mielentilatutkimuksia työkseen ja perustan oman arvioni hänen puheisiinsa työstään.

Edit. Ilmeisesti syötkin jo lääkkeitä ja olet käynyt lääkärin juttusilla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
Jumalan määritelmän ydin ei ole tietoisuus vaan yliluonnolliset voimat tai osittainen kaikkivoipaisuus. Jopa polyteistisissä uskonnoissa jokaisella jumalalla on jokin erikoisosaamisalue, jolla se omaa yliluonnollisia kykyjä.
Höpönlöpön. Ainoastaan kieltämällä luonnollisen evoluutioprosessin, voi yrittää liu'uttaa jumalia ja muita maahisia hypoteeseihin mukaan. Ihminen on vain yksi eläinkunnan lajeista ja koska tiedämme tietoisuuden kehittyneen askel askeleelta elämän ja eläinlajien mukana, niin tästä voidaan suoraan johtaa, ettei tietoisuudessa ole mitään yliluonnollista taustalla. Ainoastaan älykkään suunnittelun kannattajat eli kreationistit ovat yrittäneet kyseenalaistaa evoluution (evoluutioteorian) luotettavuuden.
Tosiaan asioita joita ei ole ymmärretty on perinteisesti kutsuttu jumaliksi. Esim. ukkosen jumala saa aikaan salamat. Nykyisin voidaan selittää tarkemmin miten salamat syntyvät, joten ei uskota enää ukkosen jumalaan.

Kuitenkin jumalaan liitetään myös ominaisuus tietoisesta toimijasta. Ei ole olemassa todisteita siitä, että tietoisuus liittyisi evoluutioon. Ilman todisteita, se voi yhtä lailla olla gravitaation kaltainen luonnonlaki joka liittyy kaikkeen aineeseen tai energiaan.

Kun väität, että tietoisuus liittyy evoluutioon, voitko täsmentää missä kohtaa tiedoton muuttuu tietoiseksi?
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Prkl teidän kanssa. Korkki on ollut kiinni. Jos juon oireet vähenee. Mutta en nyt meinaa kumminkaan alkaa ammattilaiseksi. Kohtuus kaikessa. Uusi vuosi menee laavulla yksin ilman päihteitä.

Jos meen lekuriin niin otan skitso lääkitystä lisää. Mutta en koe olevani skitsofreenikko.

Suurin osa mitä luonnollisemmin ei pysty käsittämään tai ole kokemusta vastaavasta. On helppo sanoa asia, joka tulee ensimmäisenä mieleen ja jättää johtopäätös siihen.

Jos treidaisin niin mulle viimeinen johtopäätös on oikea. Sen mukaan yleensä toimin. Informaatiots tulee jatkuvasti lisää ja se pitää käsitellä. Vaikka alussa olin jotain mieltä ja uskoin siihen 98 % niin uusi informaatio saattaa muuttaa jo varman mielipiteen täysin toiseksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Jos meen lekuriin niin otan skitso lääkitystä lisää. Mutta en koe olevani skitsofreenikko.
Onko läheisilläsi jollain tämä tuomio? Jos on, niin ymmärrän odotukset asian suhteen. Oma biologinen äitini on skitsofreninen jo ennen syntymääni ja hänen sairautensa on tietyllä tavalla vaikuttanut elämäni valintoihin.
Ehkä se Sigmund Freudin teoriakin puri sen vuoksi.

Joka tapauksessa, jos ei närää skitsofreniasta, niin enemmistö siihen suhtautuu asiallisesti, niin kui pitää. Sitä ei kannata pelätä, jos on sujut itsensä kanssa.
Alkoholin kanssa läträäminenkin kuulluu asiaan, kertoi bio äitini entinen skitsofreniaa poteva mies.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Sulla on ilmiselvä paranoidinen skitsofrenia. Mars mars hakemaan M1 lähete.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Normaali tilanne kokea tuo välillä, joku aivosairaus/poikkeuksellinen tilanne aivoissa jos on jatkuvaa ja mielisairaus, jos uskoo kyseessä olevan jonkun "yliluonnollisen"

Elikkäs lääkärille ja kannattaa sitten kanssa uskoa, kun se tarjoaa jotain ns. "tavallisen maailman" diagnosia
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kun väität, että tietoisuus liittyy evoluutioon, voitko täsmentää missä kohtaa tiedoton muuttuu tietoiseksi?
En. Emme me tiedä sitä. Lillukanvarsia. Sillä ei ole mitään väliä, koska evoluutioteoria ja luonnollinen evoluutio implikoivat myös tietoisuuden kehittyneen luonnollisin menetelmin. Luonnosta löytyy myös ihan riittävästi todistusaineistoa, kun tutkitaan, miten erilaisia tietoisuuden tasoja eläimistöstä löytyy ilman ihmistäkin.

Ainakin varikset, elefantit ja delfiinit ovat saavuttaneet itsetietoisuuden eli mm. ymmärtävät peilikuvansa ja osaavat käyttää sitä hyödykseen. Ylen etusivulla on tällä hetkellä juttu, jonka mukaan varikset kykenisivät jopa ymmärtämään ihmisten liikennesääntöjä, mikä on osoitus jo korkeasta älykkyydestä. Jotkut apinat oppivat alkeellista viittomakieltä ja kommunikoivat sillä ihmisten kanssa.

Ja sitten vielä triviaalimpi esimerkki: ihmislapsi ei ole tietoinen kohdussa eikä edes heti synnyttyään. Tietoisuus kehittyy yksilötasollakin muun fyysisen kehityksen mukana. Vasta parivuotias alkaa ymmärtää olevansa olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
En. Emme me tiedä sitä. Lillukanvarsia. Sillä ei ole mitään väliä, koska evoluutioteoria ja luonnollinen evoluutio implikoivat myös tietoisuuden kehittyneen luonnollisin menetelmin. Luonnosta löytyy myös ihan riittävästi todistusaineistoa, kun tutkitaan, miten erilaisia tietoisuuden tasoja eläimistöstä löytyy ilman ihmistäkin.

Ainakin varikset, elefantit ja delfiinit ovat saavuttaneet itsetietoisuuden eli mm. ymmärtävät peilikuvansa ja osaavat käyttää sitä hyödykseen. Ylen etusivulla on tällä hetkellä juttu, jonka mukaan varikset kykenisivät jopa ymmärtämään ihmisten liikennesääntöjä, mikä on osoitus jo korkeasta älykkyydestä. Jotkut apinat oppivat alkeellista viittomakieltä ja kommunikoivat sillä ihmisten kanssa.

Ja sitten vielä triviaalimpi esimerkki: ihmislapsi ei ole tietoinen kohdussa eikä edes heti synnyttyään. Tietoisuus kehittyy yksilötasollakin muun fyysisen kehityksen mukana. Vasta parivuotias alkaa ymmärtää olevansa olemassa.
Systeemi siis kykenee ilmaisemaan ymmärtävänsä olevansa systeemi itse kun se muuttuu kyllin monimutkaiseksi. Tästä voidaan päätellä, että systeemi kuvittelee olevansa muusta maailmasta erillinen kokonaisuus, vaikka se ei ole missään kohtaa siitä irronnut. Eläimet ovat aivan yhtä lailla kytköksissä ympäröivään maailmaan kuin kaikki muukin.

Kuitenkaan tällaisesta tietoon perustuvasta havainnosta ei voida päätellä onko systeemi todella itsetietoinen siinä mielessä kuin me sen koemme. Jo nyt voidaan rakentaa AI joka jäljittelee itsetietoista ihmistä siinä määrin, että tätä huijausta ei aivan heti pysty havaitsemaan.

Onko siis ihmistä jäljittelevä AI yhtä itsetietoinen, kuin ihminen jonka jäljitelmäksi se on luotu?

Ongelmana on myös se, että ihminen kykenee arvioimaan systeemin itsetietoisuutta vain, mikäli systeemi vaihtaa tietoa ihmisen kaltaisella tavalla. Esimerkiksi apina voidaan vielä luokitella tähän kategoriaan. Sen sijaan kastemadolta puuttuu pitkälti kaikki ihmiselle luontaiset kommunikointikeinot ja tämän takia on hyvin vaikeaa päätellä onko kastemato itsetietoinen.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Kävin lääkärillä ja pariin otteeseen sen ilme oli näkemisen arvoinen. En omasta mielestäni vetänyt edes maksimi rytinällä sitä puhetta, taisi mennä itse asiassa aikamoisessa flow tilassa, pysty puhumaan sitä tekstiä, mitä normaalistikin sanon hänen luonaan ja samalla huomasi, että puhe tulee likipitäen automaattisesti, pitää vaan pitää rytmi yllä niin puhetta tulee.

Lyrican nosto vanhaan tuttuun ja sen aloittaminen. 225 mg * 2

-Pregabaliini on aivojen välittäjäaine GABA:n johdos.

"Gamma-aminovoihappo eli GABA (Gamma-aminobutyric acid) on tärkein aivojen ja muun keskushermoston hermosolujen toimintaa jarruttava välittäjäaine[1]. GABA:n välittämä viesti on luonteeltaan inhibitorinen eli vaimentava tai lamaava: GABA välittää hermosolulle käskyn vähentää toimintaa tai lopettaa toimintansa. Noin 40 % aivosoluista reagoi gamma-aminovoihapon inhibitoriseen vaikutukseen.["

Gamma-aminovoihappo – Wikipedia

Pregabaliini – Wikipedia

Lyricasta lukee :
  • Tapauksia aivotoiminnan heikentymisestä (enkefalopatia) on raportoitu joillakin Lyrica-valmistetta käyttäneillä potilailla. Näillä potilailla oli muita perussairauksia. Kerro lääkärille, jos sinulla on ollut jokin vakava sairaus kuten maksa- tai munuaissairaus.
_Kävi heti mielessä, että pitää alkaa rasittamaan maksaa.. Joo joo. Itse asiassa join monta vuotta ja elin alkoholistin elämää ja vedin lyricaa samalla, ei mitään oireita tai ongelmia ja normi deja ilman mitään muita hässäköitä.

Ketipinor 50 mg, vaihto siitä toisesta "alkuperäiseen"

Tarkoitus ottaa 4 kertaa päivän aikana, syy lähinnä puoliintumis aika "6h" ja väsymys mikä tulee, ettei aivot pääse vääränlaiseen väsymys tilaan, jonka seurauksena lipsuisi toisiin ajatuksiin =)

Ketiapiini – Wikipedia

Annostuksen vaikutus[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Hyvin pienillä (< 25 mg) annoksilla ketiapiini toimii pääasiassa antihistamiinina (salpaa histamiinivastaanottajia) ja salpaa adrenaliinivastaanottajia. Hiukan suuremmilla annoksilla ketiapiini sitoutuu voimakkaasti serotoniinivastaanottajiin. Suurilla annoksilla (yli 300 mg) ketiapiini alkaa sitoutua myös dopamiinivastaanottajiin ja sillä on myös joitain kiihdyttäviä vaikutuksia. Ketiapiinin käyttö alle 200 mg:n päiväannoksena ei ole suositeltavaa kuin hetkellisesti lääkitystä aloitettaessa tai lopetettaessa (alle 30 päivän ajan).

Ability 10 mg päivässä.

Suomi24 ketjua lukenut ja paljon ajatuksia myös siitä, että lääkkeitä ei pidä käyttää kun pakon edessä.

Abilify - Lääkkeet - Suomi24 Keskustelut

*Muuten on mennyt:

Yhden kerran tosi paha paikka kun tulin pitkältä lenkiltä 70 km repun kanssa, viimeisen 7 km kohdalla hiilarit loppu ja aamulla ei ollut tankannut alko tulemaan sitä kunnon psykoottista ajatusta ja dejavuuta, -noi on niitä tilanteita joista ei yksinkertaisesti pääse pois.

-Silloin on kyllä vittu niin sekaisin ja tietää kun sitä on jatkunut esim 15 min, että on tehnyt silloinkin helvetin ison määrän duunia, että saisi sen ajatuksen kuntoon ja pääsisi psykoottisesta mielestä pois, mutta jotenkin pitää odottaa sitä oikeaa hetkeä ja on turha väsyttää itseään yhtään aikaisemmin. "Eli jossain kohtaan pystyy hyppää pois tai se loppuu, tuntuu vaan, että siitä tulee joka kerta vaikeampi. "kesto tuossa oli jotain tunnin luokkaa kokonaisuudessaan, ei kumminkaan infernoa kun maksimi eka puolituntia.

Sitä ei tarvitsisi tehdä, eli elää uudestaan, mutta eivot eivät juurikaan suostu tekemään mitään muuta kun "kuulemaan sitä v* tekstiä ja yritystä saada itsensä siitä ulos." Välillä pääsee sekin tunne ihon alle, että mitä helvettiä täällä on jotain uutta tekstiä, miten ihmeessä olen ollut niin psykoottinen ja perkeleen riivaama, etten ole tajunnut mitä teen. Ja vaikka olisinkin tehnyt sitä minuutin ja päästellyt paskat pihalle niin sen jälkeen on pitänyt pystyä rauhoittumaan.. Mutta ei millään meinaa loppua tulla, "jokaisella kerralla on ollut jotain lisättävää"..

Pirun puuduttavaa varsinkin kun on jumissa eli on matkalla kotiin ja jalat on aivan tökkönä. Aivot sakkaa tommoisena hetkenä ja sitä tulee ihmetelleeksi, että pitääkö aina tämmöisessä tilanteessa tämä asia tulla esiin..

Ei tietenkään rauhoittavia taskussa tai mitään muuta mitä laittaa suuhun. Joskus on ollut suklaata niin auttaa jollain tavalla. Henkisesti ainakin.

Muutamana päivänä iltaa kohden samankaltaista lipsumista toisen mieleen. Viikolla tajunnut myös lukiessa omaa tekstiä, että oon jossain vaiheessa kääntänyt mun Flown täysin dejavuuksi ja aivot on alkanut tekemään temppuja. Flowssa josta itse puhun, mun tietoisuus on sillä tasolla, että tiedän eläneeni, mutta jos tulee ajatuksia niin ne tulee semmoisenaan, ettei ne haittaa ollenkaan, koska tekisin sitä täysin juuri samaan aikaan.. Ja lyrica prkl oli myös puuttuvana tekijänä. Mutta mahdollista myös, saada hyvä Flow lyricasta, mutta se voi mennä pahalle tripille myöskin.(( helvetin harvoin, no jos on pohjalla menneessä elämässä kunnon riivatun psykoottista niin silloin on mahis myös siihen)) tai->>> Ongelmiin joita olen kuvaillut. Suunta on ollut yhtä tosi paskaa hetkeä ja paria medium hetkeä lukuun ottamatta muuten hyvä.

Jotenkin tuntuu, että joka päivä on mennyt parempaan suuntaa, mutta iltapäivä ja ilta on nouseva riski mennä samankaltaiseen tilaan ja aamun ensi minuutit, jotenkin pääsee ihon alla. Kun on vielä sängyssä tai juuri noussut. Voi tulla ed. elämän jotain ajatuksia..

Näillä mennään. En meinaa tehdä mitään päiväkirjaa tästä, mutta on vaan tapana tehdä asiat omalla tavalla.

Suomi24 ketjussa joku olisi halunnut kuulla minkälaisia harhoja tai ajatuksia muilla skitso potilailla oli. Siinä paisto läpi oikeasti se, että hän olisi halunnut tietää miten muiden ajatukset/aivot toimivat..

Ymmärrän sen ajatuksen täysin, itseänikin kiinnostaisi keskustella skitson kanssa, jolla olisi jotain samankaltaisuutta ja pääsisi vertaamaan ja ehkä jopa huomaamaan, ettei omat jutut ole ihan prioriteetti luokkaaa vaan aika peruskauraa. Toki en ole koskaan kenellekkään kaikkea kertonut. Dejat ja edelliset elämien tekemisistä nyt joskus maininnut tai joku yksinkertainen tapahtumien "ennustaminen" mikä ei liity itseeni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Löyty vastaus, joka on lopussa. // alkuperäinen txt tallessa, mutta alla lyhennetty.


Moi

En oikein tiedä miten aloittaisi. En halua leimaantua hulluksi vaikka nimimerkin takaan kirjoitan. Kaikki tietää sanan Dejavuu ja sana lienee kaikille tuttu ja kyllä kirjoitan tuon jatkossakin tuolla tavalla.


Déjà-vu – Wikipedia

Ongelmani on jatkuva Dejavuu. Jatkuvalla tarkoitan joka päiväistä, likipitäen jokaisessa tilanteessa olevaa dejavuuta. 2012 alkoi ensi askeleet Dejan kanssa. Vajaassa vuodessa lyhyt kestoisista dejoita tuli lopulta likipitäen jatkuvaa.




Mikäli en välittömästi ala aktiivisesti ajattelemaan omilla nykyisillä aivoilla/tajunnallani, saatan mennä semmoiseen Flow tilaan, jossa pääsen elämään menneiden ajatusten kanssa nykyistä elämää. Voiko vittumaisempaa tunnetta edes olla ?

--------------------------

Tiedosta kaikki tai likipitäen kaikki ajatukset, mitkä "kuulen" ensin kuulin ne, sitten kuulin ne äänettömästi ja sen jälkeen tajuan niitä. Lopuks ne on vaan hentoja ajatuksia, jotka normaali päivärutiineissa voi ohittaa, koska ovat niin kevyitä.

Mutta saattaa tulla hetkiä kun hento edellinen ajatus on voimakkaampi, että lähden siihen ajatuksen mukaan, vaikka en edes ajatellut sitä. Saatan jopa sanoa jonkin asian ääneen.
Ärtymyksen tunne on semmoinen, että tulee läpi. Nykyinen ei sanoisi tai tuntisi, mutta edellinen ajatus tai reaktio oli niin voimakas, että sen sano itsekkin ääneen.


Edellisen elämäni ajatus tuli päähäni, sillä tavalla että kuulin sen. ( muistin siis, mitä olin ajatellut. Sillä hetkellä meinasin, olipa eksklusiivinen kokemus, ei haitannut tuolloin )

Se että elää dejavuussa, mutta kun pystyy muistamaan ajatukset, ja ne ajatukset pystyy seulomaan kaikesta niistä monistakin mahdollisuuksista ja ne vaikuttavat nykyiseen elämääni.

Ajatellaan asiaa, jos en tee mitään valun edellisen elämäni ajatuksiin. ( ei joka kerta )
Nykyään en voi tehdä asialle mitään, muistan vaan tai tunnen itse asiassa, että ajattelisin sillä tavalla, mutta pystyn tietämään, etten ajattele sillein, koska dejavuu kokemus sanoo, että muistan sen, että olin tuota mieltä tai ajattelin tuolla tavalla tässä kohtaan.

Olipas vaikea selkoista. Uusi yritys: Aivot tietävät, että en ajattele mitään, mutta aivot huomaavat, että dejavuun aivot ajattelivat. Pystyn menemään omillani, dejavuun ajatuksiin ja kun niitä on monta kerrosta "niin silloin alkaa tapahtumaan"

Sieltä takaisin tuleminen on melkohelppoa ?! - mutta jos olen yksin puhellut edellisessä elämässäni ja "kuullut" näitä ääniä tai ajatuksia, niin myös ne saattavat jäädä mun nykyiseen päähäni/tajuntaani/mieleeni siis nykyiseen minuun.


Dejavuun voi hyväksyä, sitä en pysty unohtamaan, mutta se, että saan tai pystyn menemään toisen mieleen ja keskustelemaan likipitäen ja tietämään kaiken edellisen elämäni ajatuksista, vaikkakin niissä on paljon samaa niin se ei ole oikein, että pystyy sitä tekemään.

-Ajattelen asiaa sillä tavalla, että vaikka pystyisin olemaan toisen mielessä, tässä tapauksessa edellisen minäni mielessä. En saa siitä mitään etua, koska ajattelen likipitäen samalla tavalla ja mulla on jo Dejavuu, jota voin käyttää jos en ole varma itsestäni.

Mulla dejavuut alko 20 min keskittymisen jälkeen ja kesti muutaman minuutin, otin aikaa aina kun pystyin meni muutama kk niin sain dejavuu alta 2 min. Sen jälkeen ei tarvinnut enään kellottaa kun meni alta minuutti ja sitten 20 sekunttia niin nappasin flow.

Mulle Flow ja Dejavuu on hiukan likipitäen samaa tarkoittava riippuen miten sitä käytän.
Puolivuotta myöhemmin olin tiedostaen Flowssa tai dejavuu kokemuksessa melkein joka päivä. Hiukan myöhemmin siitä tuli joka päiväistä.

Flow – Wikipedia



Eli kaksi mieltä yhdessä, kaksi tajuntaa yhdessä, mutta siltikin erillään aivan just sitä itseään. Se, että näen samat unet kun aikaisemmin ja teen kaikki asiat elämässäsi samalla tavalla kuin aikaisemmin.. Niin jotain tolkkua tähän..



Lainaus jostakin omasta: " Kun mun tajunnassa on mun toinen minäni ja molemmat tietää toisen olevan siinä, ne hetket on niin kummallisia, molemmat normaalisti tietää, ettei halua olla kun yksi"

Tuo liittyi moniminääni, joita on yksi tällä hetkellä. Mutta se, että kaksi tajuntaa tai minun tajuntani on edellisen elämäni tajunnassa, -voi myös tajuta sen, että olen hänen tajunnassaan ja siinä kohtaan ollaankin ihmettelemässä jos toinen sattuu vetämään jotain ihme tekstiä tai muistaa jotakin ed. ed. ed. elämästä.

Musta tuntuu jos kuuntelisin ja keskittyisin niin mulla käy koko ajan jokin "ulkoinen levy" -jota olen ajan myötä oppinut olemaan kuuntelematta. Korvat soi koko ajan ja tämän vuoden lopussa korvien sointu on jotenkin muuttunut.

Asia jonka haluan vielä mainita: Mikäli on semmoinen tilanne, että tiedän olevani myös toisessa ed mielessäni ja asiat menevät tai asioiden ymmärtäminen menevät toisessa väärin. TAI mielipide on muuttunut tulee "mieletön pääkipu"

Mieletön pääkipu= voisi kuvailla jotain hammaskivun vihlontaa *2 kohdistuen pään lonkon sivulle.

Löyty vastaus:

kolmannen silmän
aktivointiharjoitus on retrospektuaalinen,eli käyt vaikka illalla läpi kaikki päivän tapahtumat käänteisessä järjestyksessä.Niin pikkuhiljaa se aktivoituu.Se on aika vaikeata tehdä.Jos kolmas silmä avautuisi tosta vaan heti kokonaan,niin melko varma sekoaminen. Sillä se antaa esim. kyvyn nähdä ihmisten entiset elämät.aloittelevalla ,jolla on jo hieman avautunut kolmas silmä se on niinku tulitikun liekki ja mestareilla se on aurinko,että siinä mennee kauan että tulitikun liekki kasvaa auringoksi...mutta aloita juurichakran avaamisella ,sillä se on se "kivijalka"
ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne raamatun seitsemän seurakuntaa,joita idässä nimitetään chakroiksi

Aloin epäillä 1-2 asiaa, kun toisessa oli jotain asioista mitä olen ed. elämissäni tehnyt OOBE ja jotenkin tuli mieleen, että KOLMAS silmä olisi sukulaisajatuksia.

Oli vaan vaikea löytää mitä noilla tehdää, mitä hyötyä niistä on??

8,5 vuotta taaksepäin niin löyty teksi.

Miten kolmas silmä aktivoidaan? - Parapsykologia - Suomi24 Keskustelut

Lääkitystä on säädetty, haitat on ketipinor kova määrä 200 mg, en syö tuota kauan, sain jo siihen toisen abilityn, jota myydään Aripiprazol. LÄhinnät ketipinor väsyttänyt, tulee siltikin läpi. Hyvin vähän, mutta tulee.

Ainoa vaan noita tasot, jotka on erilaisia. Eli kuinka pehmeästi ne tulee. VAikka ne itse tajuaisinkin. 7 eri tasoa tuli sanottua jo varmaan vajaa 10 kk sitten.


Olin paripäivää ilman lääkitystä kun piti tehdä myös muutto, niin hyvin kevyt fiilis´ja hyvä meininki saa nähdä meenko kohta ilman lääkitystä.. jokatapauksessa lääkkeiden kanssa tuli ed. elämien juttuja läpi. mutta sittten kun sai sitä herkkyyttä säädettyä niin ei paha enään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Löyty vastaus, joka on lopussa. // alkuperäinen txt tallessa, mutta alla lyhennetty.





Löyty vastaus:

kolmannen silmän
aktivointiharjoitus on retrospektuaalinen,eli käyt vaikka illalla läpi kaikki päivän tapahtumat käänteisessä järjestyksessä.Niin pikkuhiljaa se aktivoituu.Se on aika vaikeata tehdä.Jos kolmas silmä avautuisi tosta vaan heti kokonaan,niin melko varma sekoaminen. Sillä se antaa esim. kyvyn nähdä ihmisten entiset elämät.aloittelevalla ,jolla on jo hieman avautunut kolmas silmä se on niinku tulitikun liekki ja mestareilla se on aurinko,että siinä mennee kauan että tulitikun liekki kasvaa auringoksi...mutta aloita juurichakran avaamisella ,sillä se on se "kivijalka"
ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne raamatun seitsemän seurakuntaa,joita idässä nimitetään chakroiksi

Aloin epäillä 1-2 asiaa, kun toisessa oli jotain asioista mitä olen ed. elämissäni tehnyt OOBE ja jotenkin tuli mieleen, että KOLMAS silmä olisi sukulaisajatuksia.

Oli vaan vaikea löytää mitä noilla tehdää, mitä hyötyä niistä on??

8,5 vuotta taaksepäin niin löyty teksi.

Miten kolmas silmä aktivoidaan? - Parapsykologia - Suomi24 Keskustelut

Lääkitystä on säädetty, haitat on ketipinor kova määrä 200 mg, en syö tuota kauan, sain jo siihen toisen abilityn, jota myydään Aripiprazol. LÄhinnät ketipinor väsyttänyt, tulee siltikin läpi. Hyvin vähän, mutta tulee.

Ainoa vaan noita tasot, jotka on erilaisia. Eli kuinka pehmeästi ne tulee. VAikka ne itse tajuaisinkin. 7 eri tasoa tuli sanottua jo varmaan vajaa 10 kk sitten.


Olin paripäivää ilman lääkitystä kun piti tehdä myös muutto, niin hyvin kevyt fiilis´ja hyvä meininki saa nähdä meenko kohta ilman lääkitystä.. jokatapauksessa lääkkeiden kanssa tuli ed. elämien juttuja läpi. mutta sittten kun sai sitä herkkyyttä säädettyä niin ei paha enään.
Mitä mieltä olet ajatuksesta, että tietoisessa tilassa eli hereillä ollessaan ihminen on eristäytyneimmillään muista, tietoisuutensa vankina? Kun ihminen nukkuu ja alfa-aallot ovat aktiivisena, oma identiteetti
hämärtyy, ja saattaa sekoittua muiden identiteetteihin. Liittyneekö tämä tajunnan tilan muutos buddhalaiseen mediaatioon, jossa tämä mielen luoma vankila pyritään poistamaan mietiskelyllä?

Myöskin kuolevien rajatila- kokemukset vaikuttavat kovin samanlaisilta, koko menneen elämän painolasti "puhdistetaan" pois vanha minä mukaanlukien, ja jäljelle jää syvä rauhan tunne.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Mitä mieltä olet ajatuksesta, että tietoisessa tilassa eli hereillä ollessaan ihminen on eristäytyneimmillään muista, tietoisuutensa vankina? Kun ihminen nukkuu ja alfa-aallot ovat aktiivisena, oma identiteetti
hämärtyy, ja saattaa sekoittua muiden identiteetteihin. Liittyneekö tämä tajunnan tilan muutos buddhalaiseen mediaatioon, jossa tämä mielen luoma vankila pyritään poistamaan mietiskelyllä?

Myöskin kuolevien rajatila- kokemukset vaikuttavat kovin samanlaisilta, koko menneen elämän painolasti "puhdistetaan" pois vanha minä mukaanlukien, ja jäljelle jää syvä rauhan tunne.
Muokkaan tekstiä helpommin luettavaksi kun kerkiän, "lääkkeet"

En jutellut kaikkea mitä koin 2-3 kk sitten, totesin vaan, että pistin itseäni järjestykseen aika rankalla tavalla ja sain sen ongelman selätettyä.

Mun pääsano suoraan tämmöistä vittuilua: "Nyt me ei tiedetä enään kuka sä tai sä tai sä oot ja jos teet näin tain näin, niin sen jälkeen kukaan ei enään tiedä ketä kukin on, sun pitää liikkua, tehdä sitä mitä meinasitkin, eikä tehdä sitä mitä toinen ajatteli tekevänsä. Kaikkea tuon kompinaation rajoissa tuli tekstiä monta viikkoa"

Ei onneks koko ajan, mutta paljon

Puhalsin pelin poikki rikkomalla kaikki lupaukset ja tekemällä päin vastoin.

Sun ajatus
, mä luulen tietäväni mitä sanot tai kysyt, voiko ihminen sekoittua itsensä kanssa, eli toisin sanoen nykyinen minä menee nukkumaan ja aamulla sen piti tehdä jotain asioita, niin aamulla herätessäsi et tee mitään mitä aijoit tehdä vaan teet jotain muuta. Esim niitä asioita mitä toinen halusi tehdä.

Käytetään ajatusta edellinen minä niin ei mene aivan HC:eeksi.

-Loppujen lopuksi en ole satavarma 100%, että ainoastaan identiteetti/mieli/tajunta vaihtui. TAI pystyisi vaihtumaan. Sen verran on kova/hyvä muisti, mutta niitä asioita on turha tuoda esille, asia saa jäädä epäselväksi. Tuntui että jotkut asiat sai tehdä kahteen kertaan..

Uskon, että meni monet kerrat sekaisin identiteetti, aamulla ei aina tiennyt mitä oli tekemässä. Mulla meni identiteettiä sekaisin yön aikana ja valveilla ollessani. Yön aikana tapahtuva toiminta oli ehkä pahempi.

Päivän aikana tapahtuva vastaava sekaantuminen identiteetille oli helpompi käsitellä, koska pysy paremmin mukana ja oireet ehkä enemmään, hajamielisyys ja askel väärään suuntaan ja asian tajuaminen ja korjaus siihen.

** Liittyneekö tämä tajunnan tilan muutos buddhalaiseen mediaatioon, jossa tämä mielen luoma vankila pyritään poistamaan mietiskelyllä?

MUN ajatusmaailmassani,
jossa "kuulen"/tajuan ääniä, puhutaan zen miehestä, myöhemmin Z-Ukosta, ja muistakin jonkin nimen saanneesta, mutta isoimman roolin otti "HÄN" oli vaan pelkkää "hän" "HÄN" -kyllä hän tietää ja nytkähdys, nythkähdys..

Lopuksi tein väittämän, josta aloin pitää kiinni, päänsisällä oleva ääni on omani, riippumatta siitä kuinka monta niitä pystyn PINpoittaamaan, ainoa kuka pysty tietämään kaiken olen minä itse kun puhutaan itsestäni oli kysymyksessä mikä tahansa kerros tai mikä tahansa ed. elämäni tekemäni asia. Ja niitä asioita on ollut paljon...

Ainoa mistä en voi olla täysin varma, miksi olen aloittanut tämän edellisissä elämissäni, tiedän vaan, että oon joutunut siivoamaan tätä sotkua todella monta kertaa ja joskus valitsen erilaisen suunnan.

Hulluus, ihmettelin miksi olisin niin tehnyt ja pohdin, että jotain sieltä on tultava jos pistää itsensä hulluuden alaiseksi.

Jossain lukemassani saitissa oli kommentti, oman kirjoituksen jälkeen.. huomasin, että jos riistää unet ja alkaa sekoilemaan niiden matrojen kanssa ja pistää itsensä hulluksi voi saavuttaa ruumiiista irtautumista ja jotain muuta varmasti//nopeasti..

Mutta mitä Hyötyä siitä on ?? -on jäänyt epäselväksi, ainoa mikä kiinnostaa on tulevaisuus.

Mutta se viimeinen lausahdus, tiedän myös jollakin tavalla miksi kaikki on käytyläpi ja miksi tähän on mennyt miljoonia kertoja. Ei mikään lyhyt tai pitkä matkakaan, ikuisessa maailmassa.

Syy miksi joudun tekemään tätä niin en tiedä antaako itsesuojeluvaisto periksi ja kertoisin siitä tässä julkisesti.





 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Mutta mitä Hyötyä siitä on ?? -on jäänyt epäselväksi, ainoa mikä kiinnostaa on tulevaisuus.

Mutta se viimeinen lausahdus, tiedän myös jollakin tavalla miksi kaikki on käytyläpi ja miksi tähän on mennyt miljoonia kertoja. Ei mikään lyhyt tai pitkä matkakaan, ikuisessa maailmassa.

Syy miksi joudun tekemään tätä niin en tiedä antaako itsesuojeluvaisto periksi ja kertoisin siitä tässä julkisesti.
Kelpuuttaisiko itsesuojeluvaisto sellaisen perusteen, ettei nimimerkin takaa olla kovinkaan julkisia?
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Kelpuuttaisiko itsesuojeluvaisto sellaisen perusteen, ettei nimimerkin takaa olla kovinkaan julkisia?
Jotenkin jäi semmoinen olo, että kirjoitin sen jo loppuu.

Edellä oleva viittaa jo kirjoitettuu tekstiin tuossa ylhäällä.

n 8 Vuotta sitten tajusin sen minkä tajusin ekan kerran. Siitä eteen päin ei haitannut yleensä aina tänne 2017/2018 taitteeseen.

Luin mun vanhoja muistiinpanoja ja huomasin yksittäisiä asioita, että olen paiskinut tämän asian kanssa jo aikaisemmin.
Siis edellisen vuosien muistiin panoista selviää, "tätä samaa ongelmaa" - mutta siitä ei ole tullut pysyvää olotilaa vaan enempi ohimenevä.

Se miksi näin on sitä en tiedä.

Tajunta otti vallan 2010 jälkeen, lähti aina siitä. Nyt tajunta lähtee aina 2017. Toki 5 ulottuvuus on mukana, en tule tyhjästä.
Demonit tuli mukaan 2017 vikalla puoliskolla.

Se mitä on jouduttu siivoamaan on tullut joko 2017 ekan kerran, tai 2010-2017 välissä"miljoonien kertojen yhteydessä."


Se miksi kuvittelen joidenkin asioiden tapahtuneen miljoonia kertoja ei johdu siitä, että olisin elänyt koko elämäni miljoonaa kertaa tai yli.


No niin kaikki on sanottu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Pystytkö ajattelemaan ajatusta mitä kukaan muu ei ikinä ole jo ennen ajatellut? Mistä voit olla varma että näin on?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 103
Viestejä
4 212 313
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom