Jatkuva Dejavuu = "Déjà-vu"

Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Mikäli kahden viimeisen viestin sisällöstä pystyy tuon kysymyksen tekemään niin silloin olen kyllä ajatellut sitä. Se johtuuko asia minusta vai jostakin muusta ja minä vaan tajuan sen, se on ehkä isoin kysymys, mitä itse pystyn tällä hetkellä edes ajattelemaan.


Eikä sekään luultavasti ole sun kysymys mitä ajat takaa.

Katos. Vastaus on aina ollut kaikki nämä vuodet siitä saakka kun aloin ensikerran edes ajattelemaan.

"En voi koskaan ajatella mitään asiaan sillä tavalla, ettei joku toinen ole jo sitä ajatellut."
-Kysymys on ainoastaan siitä kuka sen tekee tai tulee ns yleiselle foorumille moista asiaa edes selittämään.

Törmäsin 2015 muistaakseni tyyppii jolla selitin tätä ekaa asiaa, eli mitä alko tapahtua 2010 jälkeen, tyyppi sano vaan, hän uskoo sua ja heitti muutaman linkin perään. Pitäisi mahdollisesti olla vielä sähköpostissa, vuosisadan alussa joku toinen oli ajatellut maaalmasta samalla tavalla. Se oli joku matranpyörittäjiä.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Oon miettinyt jos Suomessa on 1 % skitsofreenikkoja ja heillä jokaisella on omanlaisensa ongelmat, mutta kuinka moni olisi kumminkin ihan kunnossa kun heidän juttujansa kunnolla kuunneltaisiin. Uskon, että osa voisi saada sielun rauhaa kun löytäis " vertais" tukea ja jonkin selityksen ja ainakin miten siitä voi päästä eroon.

Pitäisi pystyä analysoimaan mistä kaikki alkoi ja alkoiko oikeasti siinä kohtaan vai oliko ongelmia jo aikaisemmin mitä vaan ei huomannut. Ja henkilöä pitäisi osata kuunnella.

Oma lekuri jolla kävi, ihmetteli ne kasvo ilmeet, pysyin helposti kasassa ja artikuloin ja olin selkomielinen, Kysy multa haluanko ?-> sain lähetteen päihdehuollossa aikaisemin olleeseen kaveriin joka oli ihan professori kamaa kun se alko selittää aivojen mekaniikkaa ym. Suurin osa täysin ohi.

Ei edes kysynyt mistä omasta mielestäni on kyse yhtään mistään, ei siis kysynyt mitään!

No kysy kyllä haluanko jonkin tädin jolle selittää, niin kiitos ei. En tässä vaiheessa ala selittämään asioita yhdelle "naishenkilölle", jolla ei varmaankaan ole mitään tajua mistä mä puhuisin ja olisi riski, että pääsisin suljetulle ainakin sen arvionti tulisi teoreettisesti mahdolliseksi. Jos päästän kaikki tarinat irti... ja vedän sen flow tilassa.

Joten kiitos ei.

Se joka rivien välistä tajuaa mitä olen selittänyt niin hyvä hänelle. Mutta kyllä mä haluaisin myös jotakin toiseen suuntaan. Se mitä se on, niin en tiedä. Ehkä sanat, oot oikeassa jostakin olisi jo aika kova juttu mulle.

Tai ehkä jokin linkki josta voi tsekkailla lisää..


............
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Se, että ymmärtää laajalla ja konkreettisella tasolla universumin, elämänkierron, ajan, tilan ja luonnon välisiä suhteita on helvetin hyvä juttu. Sitten jos mieli jumittuu liian korkeisiin sfääreihin niin se tekee varmaan päivittäisestä elämästä kuitenkin vähän rasittavaa. Siten kannattaisi jotenkin koittaa löytää tapoja päästä tänne tavisten kanssa samoille tylsille aaltopituuksille niin sitten voi säädellä itse että millaisilla aaltopituuksilla haluaa milloinkin olla. Muuten noista jutuista tulee liian pakkomielteisiä ja jumittuu niihin. Mutta en tiedä että miten se käytännön tasolla tapahtuu, pitäisi sen kuitenkin olla mahdollista.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
4
Oon miettinyt jos Suomessa on 1 % skitsofreenikkoja ja heillä jokaisella on omanlaisensa ongelmat, mutta kuinka moni olisi kumminkin ihan kunnossa kun heidän juttujansa kunnolla kuunneltaisiin. Uskon, että osa voisi saada sielun rauhaa kun löytäis " vertais" tukea ja jonkin selityksen ja ainakin miten siitä voi päästä eroon.

Pitäisi pystyä analysoimaan mistä kaikki alkoi ja alkoiko oikeasti siinä kohtaan vai oliko ongelmia jo aikaisemmin mitä vaan ei huomannut. Ja henkilöä pitäisi osata kuunnella.
Se ongelma on siinä, että ns. terveen ihmisen perspektiivistä nuo sun kirjoittelemat asiat on aika mahdotonta ymmärtää koska välillä tekstisi menee kenties vähän ajatusvirran puolelle ja kaikissa lauseissa ei ole järkeä. Luulen, että voin kuitenkin jossain määrin ymmärtää ajatuksiasi tiettyjen päihdekokeilujeni kautta. Olen kokenut sellaista, kun tuntee saman tilanteen tapahtuvan uudestaan ja uudestaan eli tavallaan dejavu mutta paljon voimakkaampi ja henkisesti rasittavampi, toki itse tuosta tilasta palauduin päihteen vaikutuksen lakatessa. Siinä mielessä siis ymmärän sua, että käsittääkseni pääsi sisällä vain liikkuu niin paljon ajatuksia, että kaikista et voi saada kiinni ja joiden syyhyn haluat selityksen.

Et ehkä halua mieltää tätä sairaudeksi, mutta se juttu onkin siinä että sinun aivot toimivat erilailla kuin valtaosalla ihmisistä ja tän seurauksena ajatuksesi ovat sekavia ja koet tätä jatkuvaa dejavuuta. Varmasti on vaikea puhua näistä suoraan lääkärille, mutta minusta sulla ei tarvitse olla pelkoa esim. suljetulle joutumisesta. Et sä sinne joudu jos et ole väkivaltainen tai muuten vaaraksi muille, ja näiden tekstien perusteella ei ilmeisesti tällaista ole? Kyllä niillä lääkäreillä on ihan oikea halu auttaa ja saada sut mahdollisimman hyvään jamaan. Ilmeisesti syötkin jo joitain lääkkeitä josta on apua, joten hyvä niin.

Ajan kanssa tilanne voi parantua ja olisi vain pyrittävä olemaan positiivinen asian suhteen. Miltä tuntuu ajatus, että selitys kaikkeen kokemaasi johtuisi vain tietynlaisesta aivokemiasta jonka seurauksena näitä ajatuksia vain tulee sun päähän? Entä millaista on päivittäinen elämäsi, pystytkö asumaan ja elämään itsenäisesti? Parasta olisi ehkä vain löytää jotain tekemistä jolla pääsisit irtautumaan näistä ajatuksista, niiden miettiminen on loppujenlopuksi varmaan aika rasittavaa ja haluamiasi suoria vastauksia ei välttämättä löydy.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Muokkaan tekstiä helpommin luettavaksi kun kerkiän, "lääkkeet"

En jutellut kaikkea mitä koin 2-3 kk sitten, totesin vaan, että pistin itseäni järjestykseen aika rankalla tavalla ja sain sen ongelman selätettyä.

Mun pääsano suoraan tämmöistä vittuilua: "Nyt me ei tiedetä enään kuka sä tai sä tai sä oot ja jos teet näin tain näin, niin sen jälkeen kukaan ei enään tiedä ketä kukin on, sun pitää liikkua, tehdä sitä mitä meinasitkin, eikä tehdä sitä mitä toinen ajatteli tekevänsä. Kaikkea tuon kompinaation rajoissa tuli tekstiä monta viikkoa"

Ei onneks koko ajan, mutta paljon

Puhalsin pelin poikki rikkomalla kaikki lupaukset ja tekemällä päin vastoin.

Sun ajatus
, mä luulen tietäväni mitä sanot tai kysyt, voiko ihminen sekoittua itsensä kanssa, eli toisin sanoen nykyinen minä menee nukkumaan ja aamulla sen piti tehdä jotain asioita, niin aamulla herätessäsi et tee mitään mitä aijoit tehdä vaan teet jotain muuta. Esim niitä asioita mitä toinen halusi tehdä.

Käytetään ajatusta edellinen minä niin ei mene aivan HC:eeksi.

-Loppujen lopuksi en ole satavarma 100%, että ainoastaan identiteetti/mieli/tajunta vaihtui. TAI pystyisi vaihtumaan. Sen verran on kova/hyvä muisti, mutta niitä asioita on turha tuoda esille, asia saa jäädä epäselväksi. Tuntui että jotkut asiat sai tehdä kahteen kertaan..

Uskon, että meni monet kerrat sekaisin identiteetti, aamulla ei aina tiennyt mitä oli tekemässä. Mulla meni identiteettiä sekaisin yön aikana ja valveilla ollessani. Yön aikana tapahtuva toiminta oli ehkä pahempi.

Päivän aikana tapahtuva vastaava sekaantuminen identiteetille oli helpompi käsitellä, koska pysy paremmin mukana ja oireet ehkä enemmään, hajamielisyys ja askel väärään suuntaan ja asian tajuaminen ja korjaus siihen.

** Liittyneekö tämä tajunnan tilan muutos buddhalaiseen mediaatioon, jossa tämä mielen luoma vankila pyritään poistamaan mietiskelyllä?

MUN ajatusmaailmassani,
jossa "kuulen"/tajuan ääniä, puhutaan zen miehestä, myöhemmin Z-Ukosta, ja muistakin jonkin nimen saanneesta, mutta isoimman roolin otti "HÄN" oli vaan pelkkää "hän" "HÄN" -kyllä hän tietää ja nytkähdys, nythkähdys..

Lopuksi tein väittämän, josta aloin pitää kiinni, päänsisällä oleva ääni on omani, riippumatta siitä kuinka monta niitä pystyn PINpoittaamaan, ainoa kuka pysty tietämään kaiken olen minä itse kun puhutaan itsestäni oli kysymyksessä mikä tahansa kerros tai mikä tahansa ed. elämäni tekemäni asia. Ja niitä asioita on ollut paljon...

Ainoa mistä en voi olla täysin varma, miksi olen aloittanut tämän edellisissä elämissäni, tiedän vaan, että oon joutunut siivoamaan tätä sotkua todella monta kertaa ja joskus valitsen erilaisen suunnan.

Hulluus, ihmettelin miksi olisin niin tehnyt ja pohdin, että jotain sieltä on tultava jos pistää itsensä hulluuden alaiseksi.

Jossain lukemassani saitissa oli kommentti, oman kirjoituksen jälkeen.. huomasin, että jos riistää unet ja alkaa sekoilemaan niiden matrojen kanssa ja pistää itsensä hulluksi voi saavuttaa ruumiiista irtautumista ja jotain muuta varmasti//nopeasti..

Mutta mitä Hyötyä siitä on ?? -on jäänyt epäselväksi, ainoa mikä kiinnostaa on tulevaisuus.

Mutta se viimeinen lausahdus, tiedän myös jollakin tavalla miksi kaikki on käytyläpi ja miksi tähän on mennyt miljoonia kertoja. Ei mikään lyhyt tai pitkä matkakaan, ikuisessa maailmassa.

Syy miksi joudun tekemään tätä niin en tiedä antaako itsesuojeluvaisto periksi ja kertoisin siitä tässä julkisesti.
Ne varsinaiset äänet ja muut itsepintaiset ajatuksethan ovat vain alitajunnan tuotoksia, joista terveet ihmiset tulevat tietoiseksi lähinnä unien kautta. Skitsofreniassa tämä mielen "pato" ei estä alitajunnan prosesseja tulemasta tietoiseen mieleen, josta kaikki tuo kaaos ja sekavuus johtuu. Samasta syystä skitsofreenikot saattavat huomata ympäristöstä yksityiskohtia jotka muiden aivot ovat käsitelleet ja suodattaneet pois automaattisesti, ja he eivät välttämättä koe ns. optisia harhoja samalla tavoin kuin muut.

Uskotko todella että tämä deja-vu- kokemus on muutakin kuin aivokemian aiheuttamaa harhaa ja että sillä on syynsä, vai saako kirjoituksistasi vain sellaisen vaikutelman?

No kysy kyllä haluanko jonkin tädin jolle selittää, niin kiitos ei. En tässä vaiheessa ala selittämään asioita yhdelle "naishenkilölle", jolla ei varmaankaan ole mitään tajua mistä mä puhuisin ja olisi riski, että pääsisin suljetulle ainakin sen arvionti tulisi teoreettisesti mahdolliseksi. Jos päästän kaikki tarinat irti... ja vedän sen flow tilassa.
Nuo henkilöt ovat varmasti kuulleet jo kaiken, en usko että sinulla on mitään menetettävää siinä että juttelet niiden kanssa.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Moi mulla on joka päiväiset jutut 100 % hallinnassa, saan asiat hoidettua hyvin kaikilla mittareilla. Mulla ei ole pelkoja mitkä estävät mua toimimasta.

Mun ajatus virrasta ei ole mitään poikkeavaa tämän tapahtuneen johdosta, jos ja kun kirjoitan ja lauseet eivät ole täydellisiä. Niin kirjoitin sen syystä. Syy oli tajunnan taso lääkkeiden vaikutuksessa tai ilman niitä.

Muutenkin kun kirjoitain ja tajuan jotain samalla niin kirjoitan sitä siis samaan syssyyyn, En mene takaisin ja muokkaa lausetta sen takia. Tämä kirjoitus tyyli ei ole aina sopiva, mutta tällä kertaa ajattelin sen olevan lähinna aitoa.

Uskotko todella että tämä deja-vu- kokemus on muutakin kuin aivokemian aiheuttamaa harhaa ja että sillä on syynsä, vai saako kirjoituksistasi vain sellaisen vaikutelman?

En usko, että mun on myrkytetty 8 vuottaa putkeen tai olisi syönnyt sieniä tasaisesti koko sen ajan. Olin masentunut tai osittain työkyvytön pitkäaikaisesta unettomuudesta.

NÄIN PAINAJAISIA 800 yötä putkeen. Se on 2 vuotta pyöreästi ja mä en valehtele, ehkä 10 yönä oli vapaata. Aamut oli kovia, olo kuin olisi joku ajanut rekalla yli ja aivot ihan sumussa parikin tuntia.

Olen löytänyt sairauteni: Huom taudin oireita on paljon, syy miten se puhkeaa on myös paljon.

Itselläni ei ole fyysisiä kipuja, ainut oli vatsa jatkuvasti sekaisin, mutta Lyrican käyttö auttoi, koska olin aloituksen aikaa jatkuvasti niin kovan tressin alaisena, ettei kiinteää päivää ollut vatsassa. Nykyään ei ole vatsan kanssa ongelmia, super tressi tekee muuta. On harvinaista päästä siihen pisteeseen.

Fibromyalgian synnyn syytä ei tiedetä. Luultavasti oireyhtymän puhkeamiseen vaikuttavat monet tekijät, joiden seurauksena syntyy eräänlainen keskushermoston herkistymisilmiö. Usein oireiden alkaminen yhdistetään infektioon, vammaan tai muuhun kipua aiheuttaneeseen tilaan. Joskus paikallisena alkanut kipu muuttuu yleiseksi kipuherkkyydeksi. Esimerkiksi nivelreumaa sairastavilla on melko usein fibromyalgiaan sopivia oireita. Jotkut potilaat kärsivät yliliikkuvista nivelistä, ja joillakin oireyhtymään liittyy sosiaalisia tai psyykkisiä ongelmia. Fibromyalgiaa sairastavilla on usein myös muita sairauksia samanaikaisesti.

Yhdeksi fibromyalgian syyksi on epäilty pitkäaikaisen stressin aiheuttamaa pahaa mieltä ja ahdistusta. Stressin lähteenä voi olla toistuva ja jatkuva ulkoinen ärsyke, kuten stressiä aiheuttava työ, kiire, liikenne, melu, ihmissuhteet, rahahuolet tai työttömyys. Fibromyalgiaa sairastavilla onkin todettu samanlaisia hormonierityksen muutoksia kuin pitkäaikaisesta stressistä kärsivillä ihmisillä. Vielä ei kuitenkaan tiedetä, onko stressi fibromyalgian syy vai onko stressi seuraus pitkäaikaisesta ja kivuliaasta taudista.

Unen vähäisyys tai huonolaatuisuus on tavallista fibromyalgiaa sairastavilla
. Syvän unen aikana aivolisäke erittää kasvuhormonia, jolla on anabolista eli kudoksia vahvistavaa vaikutusta. Jos syvä uni puuttuu, kasvuhormonia ei pääse erittymään. Sairastuneilla on todettu kasvuhormonin erityksen vähenemistä. Fibromyalgian kaltaisia oireita on pystytty saamaan aikaan laboratorio-olosuhteissa, kun koehenkilöiden normaalia unta on häiritty.

Stressin, unihäiriön tai jonkin muun syyn aiheuttamat hormonierityksen häiriöt voivat vaikuttaa keskushermostoon siten, että kivun kokeminen voimistuu. Sairastuneet kokevat usein henkilökohtaiset ja sosiaaliset paineet ruumiillisina oireina, erityisesti kipuna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Ajattelin päivittää tilannetta. Tää lekuri jolla olen kaksi kertaa käynnyt on mielenkiintonen tapaus ihan oikeasti. Lääke jota aloin ottaa ensimmäisen kerran jälkeen oli nimeltää Abilify tai olin jo syönnyt sitä muutaman päivän. Kolsultti kumminkin määräsi 15 mg aamusin ja samaan syssyyn 200 mg ketipinoria.

En tykännyt ketipinorista ja päätin melkein kotiin palattuani, etten syö sitä enään koska väsytti ja olin aivan "sumussa" -aivot eivät toimineet, niitä piti potkia, että pystyin tuottamaan ajatusta ja tekstiä samaan aikaan. Hetket jolloin ne toimivat olivat pitkällä iltapäivässä ja silloinkin olin suunnin piirtein lenkillä.

Lopetin ketipinorit seinään. Ei ongelmia.

Abilifystä sen verran, että vastetta alko tulemaan 10 päivässä selkeästi. Tuossa pari päivää sitten olin 2. kertaa kun olin sen kolsultin luona niin kertoi siinä, että n. 3kk on se aika kun tietää viimeistään saadaanko möröt kokonaan pois!

Mikäli sen jälkeen kuuluu "ääniä" niin eivät lähde luultavasti koskaan pois. Eivät ainakaan tuolla lääkkeellä. Oon positiivisellä mielellä, koska täysi inferno on 10% ja mulla oli ehkä 1% kun menin sen ukon luokse ja olin syönnyt Abilifyä vasta 3 päivääkö se oli ?

Ja silloin kuvailin lähimpiä muistoja menneiltä päiviltä ja haitta oli n. 1 % luokkaa.
Sanoin Kolsultille viime kerralla, että nyt on kymmenes osa tuosta enään. N. 3 viikkoa syönnyt noita Abilify lääkettä ja vajaa 2vkoa ilman paskaa ketipinoria. Rauhoittavia en tarvitse enään tasaamaan mun päiviä.

Vedin niitä menneinä 3 vkon aikana melkein joka päivä koska tarvitsin niitä ja halusin minimoida mieleni rasitusta.

No kolsultti määräsi mulle 4 pakettia rauhoittavia ja 4 pakettia nukahtamis tabletteja, eli yhteensä 120 kpl ja 40 kpl. Sano suoraan, että sun lepo ja nukkuminen on nyt tärkeintä. Olisi kirjoittanut myös sairaslomaa.

Mulla on Melatonin 5 mg ollut tuossa pidempää myös mukana, syönyt vähän miten sattuu, välillä pahimpaan aikaan en syönyt koska tuntui, että menin yön aikana jotenkin koomaan, jossa pahat ajatukset tai mieli meni huonoihin ja sairaisiin ajatuksiin.
Niin silloin ajattelin olla syömättä, että nukkuihin hiukan erilaista unta. Joten noiden kanssa on vähän miten sattuu myös tällä hetkellä.


Lekuri muuten kehotti myös, ottamaan rauhoittavaa keskellä yötä jos herää ja ei saa nukutuksi ! -Olipa fiksu lekuri.
Oon tehnyt tuota jo aikaisemmin, eli Melatonin ja nukahtamis tabletti ja rauhoittava. 15 mg Oxamin ja nukahtamiseen oli Imovane 7,5 mg, sitä ei kannata vaihtaa missään nimessä apteekissa.


Jep sanoin kolsultille, että ketipinorit jäi syömättä, ei haitannut ja sanoin myös, että on tullut syötyä ekstaasia nuorempana, mutta huom vain viihdekäyttöön. (( joka toinen vloppu, 2-3 nappia. 4 vuotta karkeasti sanottuna, ehkä aavistus vähemmän. ))
Sano alkoholista ja päihteistä, että pitäisi lopettaa kokonaan, sanoin etten lopeta, kun totesin, etten koe eläväni jos jätän kaikki päihteet. Ymmärsi, mutta kerto noista riskeistä ja sano myös, että että jos suvussa mielipuoli sairautta ja päihteitä niin riski oli ainakin 4 kertainen yhteensä. ( juon ehkä joka toinen vloppu)


Siihen yhteen kysymykseen vielä palaisin, kyllä olen ajatellut jotain semmoista mitä kukaan ei ole koskaan ajatellut. Ja tiedän, että se voi kuulostaa aivan uskomattomalta.
"Voiko maailman nollata siten, että voisimme syntyä kaikki uudestaan."
-Jos tiedät vastauksen niin hyvä. Muskin simulaatio ei oo ihan sitä mitä tuolla edellisellä ajetaan takaa.

Olisko tämä nyt sitten 5 kerta kun tämän saman kirjoitan vai se kuuluisa 7 kerta. En enään tiedä mikä se on, mutta se on mulle hyvä asia.
SE mielen sairaus ja äänet on vieläkin olemassa, on ollut olemassa tässä ajassa ja paikassa ja tiedän erilaisia hetkiä, mutta vaan alta kourallisen. Toivon että pysyy kourallisessa.


Nyt tiedän mitä tarkoititte aivokemialla, tai ainakin uskon tietäväni. Sattumoisin yksi kaveri puhu tippa kokeilusta ja sen jälkeen asiat alko kolahtelemaan.

Ainoa mitä jäi epäselväksi, pystyykö dmt trippi olemaan yli 30 min pitkä ?

Koska aina se mikä ei ole varmaa, ei koskaan ole varmaa ja jos se ei ole varmaa niin silloin se ei ole varmaa ja jos se olisi varmaa niin silloin se on epävarmaa ja jos se ei olisi ja kun kumminkin on olemassa epävarmaa siloin ei voi olla varma ja jos varma olisi senkin jälkeen kun epävarmaa ei ole niin onko se varmaa vai epävarmaa...

Jotenkin muistista kun ollaan kunnon tippatouhussa, mutta en ole koskaan ottanut dmt. Pelkään vaan, että sitä olisi joutunut mun elimistöön.. Ja toi menee tuhansien edellisten. elämien taakse, mutta vaan n. 2,5 kk taakse päin.

........... nyt se on sitten 123, pystyn päättelemään pidemmälle...............

editti: aivan sain myös triptyl 25 mg iltasin otettavaksi.

Tämä mun kolsultti päässy heti 20 jälkeen vuotiaana psykiatrian puolelle ja on 50 vuotias, on just semmoinen snadisti höperö, mutta kyllä leikkaa..
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 049
Viestejä
4 211 046
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom