Jäsen- ja kanta-asiakasedut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harb
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 341
Yritykset ja yhteisöt tarjoavat jäsenilleen jäsenetuja / kanta-asiakasetuja joko ilmaiseksi tai maksua vastaan jollekin rajatulle joukolle asiakkaita. Voitaisiin tähän lankaan kerätä keskustelua noihin etuihin liittyen tai linkata jos niille löytyy joku dedikoitu lanka.

Edun ulkopuolelle voisi rajata asiakasviestinnän. Eli mainoskirjeen tilaus ei ole itsessään etu ellei sillä saa jotakin merkittävää etua. Ja etu ei ole myöskään tuote tai palvelu, esimerkiksi luottokorteista keskustelu kannattaa pitää luottokorttilangassa vaikka voi sen tietysti mainita osana jäsenetuja.

Jäsenetuja / kanta-asiakasetuja: (voin linkata tähän langan / postin joka kertoo edusta)
-Osuuspankin omistaja-asiakkuus
-Osuuskaupan asiakas-omistaja
-K-plussa jäsenyys
-Lidl Plus jäsen
-Tradekan jäsen
-Stockmannin jäsen
-Ikea jäsen
-Tokmannin jäsen
-Viking Linen jäsen
-Tallink Siljan jäsen
-Espresso Housen fika club
-Roberts coffeen jäsen
-Hesburgerin Bonusklubi
-Picnicin jäsen
-Luckiefuns kanta-asiakas
-Subway jäsen
-Konnichiwa jäsen
-McDonaldsin jäsen
-Bär Bar jäsen
-XXL Jäsen
-MyPower jäsen
-Suomen osakesäästäjien jäsen
-Yrittäjät jäsen
-Omakotitaloliiton jäsen
 
Viimeksi muokattu:
Oletpa myynyt sielusi (yhteystietosi) halvalla monelle taholle. Näistä saatava hyöty on hyvin marginaalinen, jos asiointi liikkeessä on yhtään satunnaisempaa.
 
Oletpa myynyt sielusi (yhteystietosi) halvalla monelle taholle. Näistä saatava hyöty on hyvin marginaalinen, jos asiointi liikkeessä on yhtään satunnaisempaa.

Mun sieluni (varsinkin yhteystietojen, ne löytyy paljon helpomminkin) arvo on sen verran vähäinen että en pidä tätä suurena ongelmana.

Mä oon pienen työurani tehnyt enemmän tai vähemmän tietoturva-/tietosuojahommia ja olin aikaisemmin tosi pidättäytynyt kaikkien nettipalveluiden käytöstä, sosiaalisen median palveluista puhumattakaan. Esim linkkari ja twitteri olivat bannissa mutta vanhemmiten on ymmärtänyt että se on enemmän tiedon sisällöstä ja käytännöistä kiinni kuin periaatteista.

Loppujen lopuksi esimerkiksi tää foorumi kertoo musta paljon enemmän, kuin kaikki tieto mitä olen noihin kanta-asiakasohjelmiin tunkenut.

EDIT:
Ja sitten jos positiivista arvoa ajattelee niin sanoisin että kyseiset kanta-asiakasohjelmat säästävät multa noin 500-1000€ vuodessa. Summa jonka mieluummin laitan johonkin muuhun hyödylliseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hesburgerin Bonusklubi on ilmainen mutta siellä on eri Bonustasoja, jotka ansaitaan kuluttamalla.

Toimii joko appilla tai kortilla. Appi on paljon näppärämpi kuponkien suhteen.

Koska tuo bonustaso on voimassa 12kk niin mulla on ollut yleensä tapana kerran vuodessa käydä jonain kuukautena sen verran usein Hesessä että saavutan kulta tai platina-tason. (yleensä kesälomalla, kun perheen kanssa tulee siellä muutenkin käytyä)

Hopea tasolla saa vähintään 7 euron ostoksesta pienen kahvin tai teen kaupan päälle.

Kulta tasolla saa samalla summalla pienen kahvin tai teen ja minipehmiksen yhdellä kastikkeella tai cookien tai majoneesin/kastikkeen kaupan päälle

Platina tasolla saa samalla summalla ison kahvin tai teen ja pehmiksen yhdellä kastikkeella tai cookien tai majoneesin/kastikkeen kaupan päälle

Sen lisäksi kaikista ostoksista saa bonusta bonustilille kuukausikertymällä vähintään 8€ 2%, 35€ 3,5%, 85€ 5%

Klubilla on myös kuukausittainen kampanja jostakin tietysti tuotteesta/tuotteista ja vaihtuvia kuponkeja, joiden alennus on aika merkittävä (~1,5€-2€)

Ja nuo edut kumuloituvat. Eli kuponkiateria on halvempi mutta siitä maksetaan bonusta ja siihen saa päälle ilmaiset tuotteet.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdestä kanta-asiakkuudesta luovuin joku aika sitten. XXL:n Rewards jäsenyys oli jonkun aikaan, mutta rupesi todella ärsyttämään niitten sähköposti mainosposti pommitus, että pakko oli peruuttaa jäsenyys. Mainoskirjeitä kun tuli liki päivittäin ja tuliko peräti kaksikin päivässä välillä. Yritin työntää ne automaattisesti menemään roskapostilaatikkoon, mutta läpi niitä vaan tuli silti.

Nykyään en kyseistä puljua käytä, varsinkin kun kaikki vähänkään kiinnostavimmat tarjoukset on sen Rewards jäsenyyden takana ja sitä määrää mainospostia en enää halua. On siis toistaiseksi ainut pulju, jonka mainospostit meni omalla kohdalla överiksi.

Lidl kun otti oman kanta-asiakkuuden käyttöön, niin XXL oli tuoreessa muistissa, niin siihen en ole uskaltanut kajota, kun ei tiennyt millainen heidän mahdollinen spammijärjestelmä on, jos heillä semmoista on. En tiedä edelleenkään, kun ei ole tullu tutkittua muitten kokemuksia järjestelmästä.
 
Oletpa myynyt sielusi (yhteystietosi) halvalla monelle taholle. Näistä saatava hyöty on hyvin marginaalinen, jos asiointi liikkeessä on yhtään satunnaisempaa.
Tavasin otsikkoa että kuuluuko aiheeseen vain ei, niin ymmärsin että kuuluu.

Lista käsitteli lähinnä kaupan/ketjujen omia etu ohjelmia, ne ei ole kovinkaan asiakaslähtöisiä, vaan päinvastoin, yritys lähtöisiä.
- Rajoittaa kilpailua (sitouttaa asiakas)
- Vaikeuttaa hintavertailua, luoda alempaa hintamielikuvaa, mahdollistaa korkeammat hinnat.
- Profiloida asiakasta, siis vahvistaa hinnoitteluvoimaa. (tarjota kohdennettua markkinointia/hinnoittelua)

Muistettava että casino voittaa aina.

Kanta-asiakas ohjelmien kustannuksista esitetty arvioita että kustannukset ylittää jopa ne ns edut, eli kauppa laskennut että kanta-asiakasohjelmilla saadaan parempi kate, eli voidaan hinnoitella korkeammalle, vs ilman. Ei ole sattumaa että kovasti niistä kritisoivat ovat rakennelleet omiaan.

Yksittäinen jäsen ei tietenkään omalla liittymättömyydellään vaikuta mihinkään, mutta ilman noihin liittyjiä ei olisi moisia järjestelmiä.

Listassa oli mukana myös muutama yhdistys jotka neuvotelleet enemmän tai vähemmän kohtuullisia sopimuksia joidenkin palveluiden osalta. Myös joillain työantajilla voi olla ns henkilöstöetuja kolmannen osapuolen kanssa.
 
Mun sieluni (varsinkin yhteystietojen, ne löytyy paljon helpomminkin) arvo on sen verran vähäinen että en pidä tätä suurena ongelmana.

Mä oon pienen työurani tehnyt enemmän tai vähemmän tietoturva-/tietosuojahommia ja olin aikaisemmin tosi pidättäytynyt kaikkien nettipalveluiden käytöstä, sosiaalisen median palveluista puhumattakaan. Esim linkkari ja twitteri olivat bannissa mutta vanhemmiten on ymmärtänyt että se on enemmän tiedon sisällöstä ja käytännöistä kiinni kuin periaatteista.

Loppujen lopuksi esimerkiksi tää foorumi kertoo musta paljon enemmän, kuin kaikki tieto mitä olen noihin kanta-asiakasohjelmiin tunkenut.

Näissä ilmeisesti lasketaan sen varaan että lainsäädäntö pysyy riittävän tiukkana ja että toimijat niitä noudattavat.

Kyvyiltään ison organisaation kanta-asiakkuus ohjelma voi olla erittäin tehokas, pärjärä suurille nettijäteille kyvyssä profiloida. Tietää enemmän kuin käyttäjä itse itsestään. Se toki voi kuullostaa hyvältä, mutta vain silloin jos käyttö on asiakaslähtöistä.

Jos lähestytään asiakasta kohdennetun terveyspalvelun tarjoamisessa, tarjotaan vakuutus tiettyjä kohdennettuja riskejä varten. tarjotaan lainaturvaa jne silloin kun ne on kohteella järkeviä, niin sehän kuullostaa hienolta.

Mutta vähemmän hienoa jos vakuutuksista karsitaan ne terveys kohdat mihin asiakas nimenomaan tarvisi vakuutusta, tai hinnoitellaan ne kalliiksi. Lainaturvan sijaan tarjotaan kalliimpaa lainaa, tai yritetään irtisanoa, alentaa luottorajaa jne. Terveys palvelut tarjoaa hurjia uhkakuvia ja tuuppaa tarpeettonta palvelua, koska riski sairastaa tuohon sinulla 50% isompi jne. Päivittäistavara, hotellin, polttoaine hinnoittelu kohdennettua, ei edullista vaan päinvastoin.

No tuo toki mörköjen maalailua, arki on vain sitä että bensa pumpulla on jokunen sentti kalliimpaa, mutta kun keskittää, niin saa sen verran takaisia että menee samoihin kilpailijan tienvarsihintoihin, tai melkein. Viilipurkistakin saa 20% alennuksella, siis melkein samaan hintaan kuin viimeviikolla tai tänään kilpailijalta.
 
Yksittäinen jäsen ei tietenkään omalla liittymättömyydellään vaikuta mihinkään, mutta ilman noihin liittyjiä ei olisi moisia järjestelmiä.

Mä oon muuttanut tänkin suhteen omia käytäntöjä ja nyt mennään don't blame the players, blame the game. -pohjalta.

Syy tähän on se että jos nyt kuitenkin käyt vaikka kaupassa ja ostat tuotteita niin minkä takia maksaisit niistä enemmän, koska et ole samaa mieltä heidän toimintatavoistaan. Siinä ei ole mitään logiikkaa.

Jos sitten boikotoit koko kauppaa/ketjua niin se on ihan looginen toimintatapa.

Mä en halua boikotoida esimerkiksi Classic Pizzaa sen takia että se on maan yhden pahimman punalinnakkeen Tradekan omistama, joten mieluummin oon sitten siellä jäsenenä ja otan pizzoista 20% alennuksen
 
Viimeksi muokattu:
Yhdestä kanta-asiakkuudesta luovuin joku aika sitten. XXL:n Rewards jäsenyys oli jonkun aikaan, mutta rupesi todella ärsyttämään niitten sähköposti mainosposti pommitus, että pakko oli peruuttaa jäsenyys. Mainoskirjeitä kun tuli liki päivittäin ja tuliko peräti kaksikin päivässä välillä. Yritin työntää ne automaattisesti menemään roskapostilaatikkoon, mutta läpi niitä vaan tuli silti.

XXL unohtuikin. Oon ihan samaa mieltä XXL:n mainonnan suhteen. Sen mainosviestinnänhän saa pois erikseen ja jäsenyyden voi jättää mutta sitten siinä on se ongelma ettei välttämättä tiedä jostain kanta-asiakas illasta, joissa saattaa olla merkittävätkin 20-30% alennukset kaikista tuotteista.

Mulla oli jossain välissä XXL mainokset pois päältä ja nyt taas päällä mutta ei niitä varmaan pitkään kestä.
 
Mä oon muuttanut tänkin suhteen omia käytäntöjä ja nyt mennään don't blame the players, blame the game. -pohjalta.

Syy tähän on se että jos nyt kuitenkin käyt vaikka kaupassa ja ostat tuotteita niin minkä takia maksaisit niistä enemmän, koska et ole samaa mieltä heidän toimintatavoistaan. Siinä ei ole mitään logiikkaa.

Jos sitten boikotoit koko kauppaa/ketjua niin se on ihan looginen toimintatapa.
Yksi tapa on se ettei maksa niistä enempää, se vain on työläämpi. Eli tekee oikeaa hintavertailua, ja jos on jokin kanta-asiakas tarjous joka houkuttaa, niin miettii uudestaan onko se tarpeellinen ja jos on niin onko se niin hyvä tarjous, jos on niin sitten ostaa jos ei sitä pidä ongelmana.

Toki siinä sitten kuori pehmenee, no ne kuitenkin tietää, niin kaikki sisään vain.

Ei se ole sattumaa että kasalla kerjätään kanta-asiakas kortteja. ja se että ne harvoin on anonyymejä.

Kanttiskorttien käyttäjiä voi ryhmitellä, yks esim

1. ne joilla on kasa kanttisjäsenyyksiä, ei "käytä" aktiivisesti, mutta jos heidän mielestä riittävän hyvä etu, tarjous. Jos kassalla kysytään jäsenyyttä, niin osa kysyy saisko ostoksissa jotain alennusta ja paljonko.

2. ne joilla on yksi tai toinenkin mitä käytetään aina kuin voi, keskitetään ja jos kerran unohtu niin kiirjataan perästä, osa myös haalii muiden hankintoja itselleen.

3. ne jotka "höylää" joka paikassa, ei välttämättä keskitä yhtä aktiivisesti kuin edelliset.


don't blame the players, blame the game.
Peliissä vahvistunut se tekiä että alennuksia ei anneta automaattisesti jäsenille, vaan vain niille jotka ovat "leikkanneet" sen kupongin ja kertoneet siitä myyjälle oikealle hetkellä.

Eli jos viimevuosisadalla oli kunponkitarjouksia , eli ihan kupongilla sai jonkin tarjouksen, tänäpäivänä ne liitetty jäsenyyksiin, ja niiden aktiivisuuteen niitä etsiä.

Pelin suosio jatkuu niin pitkään kun pelaajia riittävästi.
 
Peliissä vahvistunut se tekiä että alennuksia ei anneta automaattisesti jäsenille, vaan vain niille jotka ovat "leikkanneet" sen kupongin ja kertoneet siitä myyjälle oikealle hetkellä.

Eli jos viimevuosisadalla oli kunponkitarjouksia , eli ihan kupongilla sai jonkin tarjouksen, tänäpäivänä ne liitetty jäsenyyksiin, ja niiden aktiivisuuteen niitä etsiä.
Tuo "kuponkien" uudelleentuleminen on kyllä yksi syöpä noissa kantistarjouksissa. Ei ole kerta tai kaksi kun on kaupan kassalla jono seisonut kun kassa on kysynyt joltakin asiakkaalta "Oletko muistanut aktivoida mobiiliedun?" tms ja sitten ruvetaan siinä kassalla kaivelemaan sitä kännykkää ja aktivoimaan sitä etua. Muutenkin jos on kanta-asiakas niin voisi ne kaikki edut olla automaattisesti käytössä ettei tarvitsisi mitään hiton kännykkäleikkejä niiden kanssa tehdä. Toki tuolla pelleilyllä kaupat saavat asiakkaan avaamaan sen heidän äppinsä edes tuon takia.
 
Vanhan Suomalaisen punakoneen eli Tradekan jäsenyys maksaa 33,64€ (ja palautuu osuuskunta tapaan irtisanomisen jälkeen muutaman vuoden kuluessa)

Tradeka lähettää yleensä kerran-pari vuodessa alennuskuponkeja ravintoloihinsa 30-40€ arvosta

Vuosiedut:
Kuluttajan digilehti ilmaiseksi
20% cafe Ursulasta
20% Burger Kingeistä
20% RAX Pizzabuffeteista
20% Taco Belleistä
20% Classic Pizzasta
20% Makaronitehdas
20% O'Learys
20% Restelin ruokaravintoloista
15% ONNin lastenhoidosta
15% ONNI arkikaveri -palvelusta
15% A-katsastuksen katsastuksista
20% Food&Events -ravintoloissa
10% Turvan vakuutuksista
+silmälaseja, kirjoja, scandic alennusta, kortteja, ST1 ja Shell alennusta

Tuon lisäksi on kuukausittain vaihtuvia extraetuja
 
Tuo "kuponkien" uudelleentuleminen on kyllä yksi syöpä noissa kantistarjouksissa. Ei ole kerta tai kaksi kun on kaupan kassalla jono seisonut kun kassa on kysynyt joltakin asiakkaalta "Oletko muistanut aktivoida mobiiliedun?" tms ja sitten ruvetaan siinä kassalla kaivelemaan sitä kännykkää ja aktivoimaan sitä etua. Muutenkin jos on kanta-asiakas niin voisi ne kaikki edut olla automaattisesti käytössä ettei tarvitsisi mitään hiton kännykkäleikkejä niiden kanssa tehdä. Toki tuolla pelleilyllä kaupat saavat asiakkaan avaamaan sen heidän äppinsä edes tuon takia.
Sen verran kielteisesti suhtaudun näihin virityksiin, että suorastaan kannustan asiakasta tuollaiseen toimintaan, miksi käyttää vain omaa aikaa, kun voi käyttää sen kaupan aikaa, se on se konsti millä motivoi kauppaakin luopuun roska palvelusta.

Ja jonossa olevat sitten muistaa että vika ei ole asiakkaan, vaan kaupan.
 
Hopea tasolla saa vähintään 7 euron ostoksesta pienen kahvin tai teen kaupan päälle.

Kulta tasolla saa samalla summalla pienen kahvin tai teen ja minipehmiksen yhdellä kastikkeella tai cookien kaupan päälle

Platina tasolla saa samalla summalla ison kahvin tai teen ja pehmiksen yhdellä kastikkeella tai cookien kaupan päälle

Lisätään näihin kulta ja platina optioihin vielä majoneesi. Jos haluaa ranskalaisille dipattavaa joka on se pääsyy käydä Hesessä.
 
Powerin MyPower-jäsenyys tai kanta-asiakkuus, mikä se nyt onkaan, antaa 2% bonusta ostoksista, joka on käytettävissä 15 päivää bonuksen kertymisen jälkeen.
 
Joka ainoaan kauppaanhan nykyään pitäs olla joku jäsenyys ja Äppi.

Lähinnä ärsyttävää tuollainen. S-kortti ja Plussakortti löytyy ja muita ei ole tulossa. Ei kortteja eikä äppejä.
 
Hyvä esimerkki siitä miten naurettavan huonoja nämä bonukset lähes järjestään ovat.
Jep.
400€ kodinkone, maksanko siitä 408€ ja saan valtavan edun, 8€ lahjakortin joka käytettä kesäkuussa ennen juhannusta ostamiseen liikkeestä jossa hinnoissa bonuslisä.
Vai maksanko heti alkuun 400€, ja sitten ostan heti sen 8e jutun seitsemällä eurolla.

Lahjakortit muutenkin on syvältä, paras lahjakortti on Otto automaateilta saatava.
 
Elisahan lanseerasi hiljattain oman "etuohjelmansa". Liittyminen on tietenkin maksutonta, mutta en liittynyt sillä jäi todella höttöiseksi että mitä ne edut ovat.

Toivoin että saisi vakuutusten tyyliin alennusta liittymistään etutason mukaan, mutta "edut" taitavat olla arvontoja, alennuksia laitteista (näitä on jo nykyään asiakkaille, ja tuskin ovat yhtä hyviä kuin oikeat alennukset) ja maksuton kuukausileffa Elisa Viihteestä.

Samalla poistuu oikeampi etu, eli se että liittymämaksuista saa s-bonusta.
 
Partioaittaan joku klubijäsenyys kun muutaman kerran sieltä ostanut erinäisiä juttuja. Mutta taitaa tuokin olla vähän sellainen, että pitäisi ostella aika paljon, että siitä saisi mitään merkittävää hyötyä. Ei taida ihan riittää, että ostaa jotain vaikka kerran tai pari vuodessa.

Ainakin S-kortti ja plussakortti voi olla ihan oikeasti kannattavia. Ehkä joku muukin jos asioi jossain jatkuvasti. Mutta pääsääntöisesti nämä tuntuu olevan aika turhakkeita.
 
Hyvä esimerkki siitä miten naurettavan huonoja nämä bonukset lähes järjestään ovat.

Kyllä tuo itselle kelpasi kun jokunen vuosi sitten black friday aikoihin tuli päivitettyä tv, äänentoisto, robotti-imuri yms. Poweriin hieromaan kauppoja, jos ei ollut halvimmat hinnat niin ne saatiin halvimpien tasolle. Tähän päälle bonukset, taisi olla toista sataa. 24kk aikaa käyttää kertyneet bonukset, joten itselle ei ainakaan tule ongelmaa sen suhteen. Viimeisimpänä tuli ostettua viime kuussa uusi iphone ja vajaa 30e tuli rahaa power tilille.
 
Kyllä tuo itselle kelpasi kun jokunen vuosi sitten black friday aikoihin tuli päivitettyä tv, äänentoisto, robotti-imuri yms. Poweriin hieromaan kauppoja, jos ei ollut halvimmat hinnat niin ne saatiin halvimpien tasolle. Tähän päälle bonukset, taisi olla toista sataa. 24kk aikaa käyttää kertyneet bonukset, joten itselle ei ainakaan tule ongelmaa sen suhteen. Viimeisimpänä tuli ostettua viime kuussa uusi iphone ja vajaa 30e tuli rahaa power tilille.
Kai vähän miten sen ajattelee, Poweri ottaa rahani ja antaa minulle 24kk aikaa käyttää ne powerissa, käytännöss vien sinne vielä lisää rahaa, jos en ihan sentilleen osta. Ne on vähän parempia missä maksetaan hyvityksiä ihan rahana.

Kommenttini motiivi ei ole tuomita kauppojasi, joihin ilmeisen tyytyväinen, vaan se selkä hinta, tai selkeä alennus on paljon helpompi kuin se että enemmän tai vähemmän yksikertaisia kaavoja joilla saa sitten jotain etua , aina ei edes sen edun arvoakaan pysty arvottaa.
 
Kai vähän miten sen ajattelee, Poweri ottaa rahani ja antaa minulle 24kk aikaa käyttää ne powerissa, käytännöss vien sinne vielä lisää rahaa, jos en ihan sentilleen osta. Ne on vähän parempia missä maksetaan hyvityksiä ihan rahana.

Kommenttini motiivi ei ole tuomita kauppojasi, joihin ilmeisen tyytyväinen, vaan se selkä hinta, tai selkeä alennus on paljon helpompi kuin se että enemmän tai vähemmän yksikertaisia kaavoja joilla saa sitten jotain etua , aina ei edes sen edun arvoakaan pysty arvottaa.

Näinhän se on, varmasti tulee kannettua lisää rahaa kyseiseen lafkaan koska tilillä on bonuksia. En vain itse näe sitä ongelmana, koska jos haluan tuotteen X, voin sen hakea powerista. Hinnat saa keskusteltua aina samalle tasolle kilpailijoiden kanssa. Eri asia olisi jos hinnasta joutuisi maksamaan enemmän kuin muualla. Toki valtaosa varmasti tyytyy maksamaan sen hintalapun hinnan eikä seuraa tuotteiden hintoja muualla tai seuraa hintakehitystä esim hinta.fistä.
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän se on, varmasti tulee kannettua lisää rahaa kyseiseen lafkaan koska tilillä on bonuksia. En vain itse näe sitä ongelmana, koska jos haluan tuotteen X, voin sen hakea powerista. Hinnat saa keskusteltua aina samalle tasolle kilpailijoiden kanssa. Eri asia olisi jos hinnasta joutuisi maksamaan enemmän kuin muualla. Toki valtaosa varmasti tyytyy maksamaan sen hintalapun hinnan eikä seuraa tuotteiden hintoja muualla tai seuraa hintakehitystä esim hinta.fistä.
No, jos on hyvät suhteet myymälään misstä saa sen parhaan tarjouksen millä kaupat syntyy , jokatapauksessa hakisi sieltä, ja tuo paripinnaa on niitä ison talon kukkasia. Mutta silti ottaisin sen enemmin rahana, hinnanalennus tai edes jälkihyvityksenä.

Onha noista isojen talojen virityksistä joskus hyötyäkkin, tinkaa ensin käteishinnan, ilman niitä bonuksia, jälkihyvitysiä, mutta järjestelmä kankea minkä johdosta ne jälkihyvitykset tulee vielä kaikesta huolimatta.

No osa liikkeistä keskittymisen myötä mennyt siihen että meinaa riittää edes myymälä "päälikön" natsat alennukseen, pitää kysellä maakonttorista.

Nimimerkki Powerissa nihkeästi kauppoja syntynyt. eikö vain kemiat kohtaa, vai onko myyjillä tiukentunut pelivarat, veikkaan enemmän jälkimmäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Lompakkoni perukoilta löytyi PINS-jäsenkortti, saakohan sillä enää mistään huomionarvoisia etuja, vai joutaako roskiin.

Äkkiseltään muistin, että olisi joskus ollut Verkkokauppa.comissa ja Siwassa käytössä, mutta ei enää.
 
Espresso Housen Fika clubia mä käytän nykyään varmaan useimmiten. Käyn yleensä työpäivinä siellä kahvilla / tekemässä hommia niin pääsee kotoa pois.

Toimii ainoastaan appilla, jolla voi tilata myös ennakkoon ja lataamalla korttia saa noita fika pisteitä joilla voi sitten ostaa tuotteita. (esim 50€ lataus on 20 pistettä).

Fika pisteitä voi saada myös suorittamalla tehtäviä ja ostamalla tuotteita (5€ = 1 piste)

Noita pisteitä tulee aika paljon kun maksamalla kahvin ladatulla rahalla saat 5€ ostoksesta kolme pistettä, puhumattakaan että jos suoritat jonkun tehtävän niin (vaikka tuo oma muki 10 kertaa ja saat siitä 10 pistettä)

Pisteitä voi sitten käyttää kuponkien lunastamiseen jolla saa ilmaiseksi tuotteita:
Extra espressoshotti 2 pistettä
Suklaapallo 5
Suodatinkahvi / Tee 5
Pulla 5
Croissant 6
Focaccia 10
Lämmin juoma (kaikki) 10
Kylmä juoma (kaikki) 12
Salaattibowl 18
Fika-combo (mikä tahansa juoma + leivonnainen) 20

Eli kun tuota vertaa noihin perinteisiin kymmenes late ilmaiseksi niin huomaa että tuo on helposti aika paljon kannattavampi mutta vaihtelee aika paljon sen mukaan mitä tuotteita lunastelee.

Ja ei tuo kahvilassa notkuminen mitään halpaa hommaa ole, joten jos oikeasti haluaa säästää niin kannattaa mieluummin pysyä kaukana.
 
Lompakkoni perukoilta löytyi PINS-jäsenkortti, saakohan sillä enää mistään huomionarvoisia etuja, vai joutaako roskiin.

Äkkiseltään muistin, että olisi joskus ollut Verkkokauppa.comissa ja Siwassa käytössä, mutta ei enää.

PIns ajettiin Suomessa alas vuonna 2020 ja asiakastiedot myytiin Latviaan Air Balticin tytäryhtiölle, jonka sivujen alatunnisteesta PINS-logo näyttää vielä löytyvän, mutta epäilen tekeekö kortilla sielläkään enää mitään.
 
Älä heitä roskiin. Niitä voi käyttää hotellihuoneissa sähköjen pääkytkimessä avainkortin sijaan.
Miksi pitäisi pitää avainkortin sijaan? Jos et ole huoneessa, et tarvitse sähköjä. Jos olet huoneessa, avainkortti on tuota varten. Uudemmissa hotelleissa "mikä tahansa kortti" ei edes yleensä kelpaa.
 
Miksi pitäisi pitää avainkortin sijaan? Jos et ole huoneessa, et tarvitse sähköjä. Jos olet huoneessa, avainkortti on tuota varten. Uudemmissa hotelleissa "mikä tahansa kortti" ei edes yleensä kelpaa.
Tähän mennessä on aina kelvannut mikä tahansa kortti joka vaan painaa korttitelineen sisällä olevan kytkimen pohjaan. Itse lähinnä laitan jonkun tarpeettoman kortin siihen avainkortin paikalle sen takia että sen avainkortin voi sitten pitää koko ajan taskussa ettei käy esimerkiksi niin että lähtee huoneesta ja unohtaa kortin sisäpuolelle. Tai voi vaikka jättää tabletin, läppärin tai powerbankin latautumaan silläaikaa kun käy syömässä tms. Kuitenkin tuo että avainkortti on koko ajan taskussa mukana on se oleellisempi syy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 695
Viestejä
4 544 235
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom