Japani on ilmoittanut voittaneensa sodan diskettejä vastaan

Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 746
Mua jotenkin harmitti että MiniDisk ei ehtinyt korvaamaan korppua ennen kuin USB tuli. Todennäköisesti oli liian kallis.
Sonyllä ollut melko huono menestys formaateissa, UMD:kin jätti toteuttamatta täyden potentiaalinsa, mutta toisaalta ei edes Hi-MD lopulta tarjonnut mitään erityistä. LaserDisc ja muut ovat mielenkiintoisia kuriositeettejä, toki pientä renessansia näissä näyttää nyt tapahtuvan harrastelijapiirien toimesta. Onhan vinyylikin tehnyt "paluun". 60-/70-luvun Muumit ovat osin kadonneet historian mukana, mutta parhaimmat vedokset niistäkin ehdottomasti LaserDiscillä eli formaatille on paikkansa, jos oikealta henkilöltä kysyy. Vain, koska teknologia on vanhaa, ei mielestäni pitäisi sen käyttöä lopettaa. Jos tässä samalla ikävöidään menneitä aikoja, niin itse toivoisin nähdä korppujen paluun ihan aikuisten oikeasti. Ehkä jokin vedos siitä, joka ei ole magneettinen ja johon mahtuisi edes 1GB voisi olla kiva. "Sneakernet" ei ole todellakaan kuollut vielä ja USB-muistitikuissa ja SD-muistikorteissa ei vain ole sitä samaa fiilistä. :D
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
423
Mua jotenkin harmitti että MiniDisk ei ehtinyt korvaamaan korppua ennen kuin USB tuli. Todennäköisesti oli liian kallis.
Itseäni vituttaa kun nurkista löytyy vieläkin niitä hataria alkupään max gigan USB tikkuja joista on pinnit ja bitit kääntynyt jo aikaa sitten. En yhtään syyllistä Japanilaisia jos ovat epäröinnin takia pysytelleet siinä vanhassa "se vain toimii" -ratkaisussa näiden tuhnujen sijaan. Onneksi nykyään on jo sentään saatu hieman paranneltua tuota yleistä rakennetta nuossa USB tikuissa. Vtuttaa myös se miten USB tikuista on tullut ns. dedikoituja tekstitiedostojen säilytyspaikkoja sillä suurempien tiedostojen sekä suurien määrien siirtämisen yhteydessä ne paskoo ihan totaalisesti alleen ja nopeus lupaukset vedetään vessasta alas.
Itseäni ei haittaisi ollenkaan jos se yleinen standardi ulkoinen säilytysmedia olisi hieman suurempi kooltaan jos se olisi kestävämpi ja nopeampi. Siksi varmaan käytänkin ulkoista m.2 asemaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 653
Viestejä
4 311 640
Jäsenet
71 881
Uusin jäsen
Aule

Hinta.fi

Ylös Bottom