Jalkapallon EM 2021 (UEFA Euro 2020)

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Tässä toista näkökulmaa tähän tilanteeseen:


Ymmärettävästi tapahtunut järkytti kaiken ikäisiä katsojia. Mutta toisaalta, siinä näkyi ensihoitohenkilöstön ripeä saapuminen paikalle ja ensiluokkainen nopea toiminta. Tämä ei liene ole pahaksi lapsillekaan nähdä ja ymmärtää, että joskus sattuu ja tapahtuu, mutta ei saa jäädä surkuttelemaan vaan toimia ripeästi ja päättäväisesti. Lapsille ja varttuneemmille aina välilllä sattuu ja tapahtuu.

En osaa sanoa ikärajaa, missä moinen toimintamalli olisi hyvä sisäistää. Mutta ei ainakaan se, että mennään komeroon piiloon jos joku saa sairauskohtauksen ole paras malli toimia.

Jonkun puolison/vaimon vetistelyt kentän laidalla olisi saanut jättää väliin lähetyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Tässä toista näkökulmaa tähän tilanteeseen:


Ymmärettävästi tapahtunut järkytti kaiken ikäisiä katsojia. Mutta toisaalta, siinä näkyi ensihoitohenkilöstön ripeä saapuminen paikalle ja ensiluokkainen nopea toiminta. Tämä ei liene ole pahaksi lapsillekaan nähdä ja ymmärtää, että joskus sattuu ja tapahtuu, mutta ei saa jäädä surkuttelemaan vaan toimia ripeästi ja päättäväisesti. Lapsille ja varttuneemmille aina välilllä sattuu ja tapahtuu.

En osaa sanoa ikärajaa, missä moinen toimintamalli olisi hyvä sisäistää. Mutta ei ainakaan se, että mennään komeroon piiloon jos joku saa sairauskohtauksen ole paras malli toimia.

Jonkun puolison/vaimon vetistelyt kentän laidalla olisi saanut jättää väliin lähetyksestä.
Joskus sattuu ja tapahtuu joo, mutta pienimmät katsojat helposti reilusti alle kouluikäisiä. Ei sen ikäisille tarvitse ihan kaikkea vielä näyttää.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Joskus sattuu ja tapahtuu joo, mutta pienimmät katsojat helposti reilusti alle kouluikäisiä. Ei sen ikäisille tarvitse ihan kaikkea vielä näyttää.
Ymmärrän pointtisi, mutta nyt ollut hieman tekopyhää ainakin iltapäivälehtien kirjoittelu. Nythän tuo selvisi kuitenkin.

Kyllä alle kouluikäisillekin lapsille voi ainakin sen neuvoa, että jos kaverille jotain sattuu (sairaskohtaus, haaveri, veteen uppoaminen) niin heti aikuisia apuun. Kun jotain voi kuitenkin sattua, niin se on kamala tilanne. Siinä aikuinenkin menee helposti toimimattomaan tilaan. Lapset saattaa jopa toimia järkevämmin, jos on käyty läpi että mitä olisi hyvä tehdä. Vai voitko olettaa, että lapsi ihan itse keksii miten hienosti toimitaan?

En tarkoittanut että lasten pitäisi ensiapua opetella, mutta jotain tällaista. Monet lapset joutunut ihan tahtomattaan kohtaamaan vaikka mitä, ja kyllä niistä usein ihan normaaleja on tullut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
En usko että lapset asiasta tekee numeroa. Jalkapallossa on jatkuvasti joku mies tuskissaan kentässä ja lääkärit häärää ympärillä.
Itse ainakaan en voi huomata sattuiko pelaajaa oikeasti vai juoksiko joku liian läheltä.
Pelottelulla saadaa asiasta kuin asiasta kauhea.

Joskus sattuu ja tapahtuu joo, mutta pienimmät katsojat helposti reilusti alle kouluikäisiä. Ei sen ikäisille tarvitse ihan kaikkea vielä näyttää.
Tähän tulee raja vanhemman vastuu.

Jä tämä tekopyhyys.
Ollaan olevinaan parempia kun moititaan toisia ja silti omassa mediassa julkaistaa kuva samasta asiasta.
il.png

il2.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Itseänikin ärsytti ylimääräinen tekopyhyys ja teatraalisuus Suomen median käsittelyssä. Järkyttävä tapahtuma ja olin sitä itsekin järkyttynyt siinä missä kaikki muutkin silloin kun tilanne oli päällä. Lääkärit pelastivat ilmeisesti miehen hengen, peukuttivat yleisölle ja jatkoivat duuniaan. Erikson puhui tiiminsä kanssa sairaalasta ja joukkue halusi jatkaa. Tämän jälkeen tuntui että selostaja ja jotkut suomalaiset kommentaattorit/media halusivat puhua lähinnä itsestään ja omista tunteistaan ja kaikki muut ovat vastuuttomia kun minäminä ja minun tunteet. Tuonne noiden futislähetyksiin sopisi varmaan vetämään joku joka on nähnyt joskus elämässä jotain muutakin kuin jalkapalloa. Ja Iltapaskan kolumnisti egoili miten Suomen voittoa ei saa juhlistaa koska minä sanon niin.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Onko muuten joskus joku pelaaja mennyt tuomarille sanomaan " hei minä kaaduin omiin jalkoihin älä anna pilkkua se oli ihan oma moka"

En itse muista tällaista mutta jos sen joskus näkisi niin itse nostaisin "Jumalan käden yläpuolelle"
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Itseänikin ärsytti ylimääräinen tekopyhyys ja teatraalisuus Suomen median käsittelyssä. Järkyttävä tapahtuma ja olin sitä itsekin järkyttynyt siinä missä kaikki muutkin silloin kun tilanne oli päällä. Lääkärit pelastivat ilmeisesti miehen hengen, peukuttivat yleisölle ja jatkoivat duuniaan. Erikson puhui tiiminsä kanssa sairaalasta ja joukkue halusi jatkaa. Tämän jälkeen tuntui että selostaja ja jotkut suomalaiset kommentaattorit/media halusivat puhua lähinnä itsestään ja omista tunteistaan ja kaikki muut ovat vastuuttomia kun minäminä ja minun tunteet. Tuonne noiden futislähetyksiin sopisi varmaan vetämään joku joka on nähnyt joskus elämässä jotain muutakin kuin jalkapalloa. Ja Iltapaskan kolumnisti egoili miten Suomen voittoa ei saa juhlistaa koska minä sanon niin.

Jokainen haluaa valokeilaan.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Itseänikin ärsytti ylimääräinen tekopyhyys ja teatraalisuus Suomen median käsittelyssä. Järkyttävä tapahtuma ja olin sitä itsekin järkyttynyt siinä missä kaikki muutkin silloin kun tilanne oli päällä. Lääkärit pelastivat ilmeisesti miehen hengen, peukuttivat yleisölle ja jatkoivat duuniaan. Erikson puhui tiiminsä kanssa sairaalasta ja joukkue halusi jatkaa. Tämän jälkeen tuntui että selostaja ja jotkut suomalaiset kommentaattorit/media halusivat puhua lähinnä itsestään ja omista tunteistaan ja kaikki muut ovat vastuuttomia kun minäminä ja minun tunteet. Tuonne noiden futislähetyksiin sopisi varmaan vetämään joku joka on nähnyt joskus elämässä jotain muutakin kuin jalkapalloa. Ja Iltapaskan kolumnisti egoili miten Suomen voittoa ei saa juhlistaa koska minä sanon niin.
No tätähän se on. Samaan aikaan vaikka Irakissa, Afgoissa jne. räjäytellään pilvin pimein menemään ihmisiä, kuolleita ja rampoja tulee ihan ikään tai sukupuoleen katsomatta, hiiltyneitä ruumiita näytetään uutisissa ja iltapäivälehdissä. Palestiinassa ja Ukrainassa pamputetaan kaikki mahdolliset ihmiset ja kidutetaan vankiloissa. Kukaan niistä ei varmasti saa yhtä hyvää sairaalahoitoa kuin Erikson. Tässä ei medialla kuitenkaan ole mitään ongelmaa, kun ei niitä livenä pommiteta jalkapallomatsin keskellä. Menisi muuten liikaa tunteisiin.

Mitenkään Eriksonin kohtausta väheksymättä, niin kyllä Yle taas aikamoiset pohjat veti. Uutisissakaan ei muusta juuri puhuttu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko muuten joskus joku pelaaja mennyt tuomarille sanomaan " hei minä kaaduin omiin jalkoihin älä anna pilkkua se oli ihan oma moka"

En itse muista tällaista mutta jos sen joskus näkisi niin itse nostaisin "Jumalan käden yläpuolelle"
Urheilu on urheilua mutta pelit on pelejä. Pitää hallita pelin kaikki osa-alueet jos meinaa voittaa, vähän kuin se lätkän kolmella kolmea vastaan. Nää on näitä X hallitsi suvereenisti koko peliä mutta Y teki maalin (vaikka sitten vedätetystä pilkusta) ja voitti.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
No tätähän se on. Samaan aikaan vaikka Irakissa, Afgoissa jne. räjäytellään pilvin pimein menemään ihmisiä, kuolleita ja rampoja tulee ihan ikään tai sukupuoleen katsomatta, hiiltyneitä ruumiita näytetään uutisissa ja iltapäivälehdissä. Palestiinassa ja Ukrainassa pamputetaan kaikki mahdolliset ihmiset ja kidutetaan vankiloissa. Kukaan niistä ei varmasti saa yhtä hyvää sairaalahoitoa kuin Erikson. Tässä ei medialla kuitenkaan ole mitään ongelmaa, kun ei niitä livenä pommiteta jalkapallomatsin keskellä. Menisi muuten liikaa tunteisiin.

Mitenkään Eriksonin kohtausta väheksymättä, niin kyllä Yle taas aikamoiset pohjat veti. Uutisissakaan ei muusta juuri puhuttu.
Median arvostelulle on oma ketjunsa Suomalainen media
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Urheilu on urheilua mutta pelit on pelejä. Pitää hallita pelin kaikki osa-alueet jos meinaa voittaa, vähän kuin se lätkän kolmella kolmea vastaan. Nää on näitä X hallitsi suvereenisti koko peliä mutta Y teki maalin (vaikka sitten vedätetystä pilkusta) ja voitti.

Niin no joo olet oikeassa. Pitää osata pelata tavalla jolla et jää kiinni rikkeestä ja jos jäätkin pelin jälkeen ei sillä ole enää merkitystä.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Tuli vielä mieleen tuosta Erikssenin tapauksesta että voiko tuollaisen kohtauksen aiheuttaa jokin piriste tai muu vastaava aine?

Pyöräilyssähän on sattunut näitä tapauksia mutta ilmeisesti todella kovan rasituksen aikana, raskas nousu ja tuupertuminen (taustalla taisi olla joku todella kova dopingaine joka esti maitohapon erittymisen)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Onko muuten joskus joku pelaaja mennyt tuomarille sanomaan " hei minä kaaduin omiin jalkoihin älä anna pilkkua se oli ihan oma moka"

En itse muista tällaista mutta jos sen joskus näkisi niin itse nostaisin "Jumalan käden yläpuolelle"
On, muistaakseni näistä kumminkin on pilkku annettu, mutta vetäjä on sen tarkoituksella mokannut.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin no joo olet oikeassa. Pitää osata pelata tavalla jolla et jää kiinni rikkeestä ja jos jäätkin pelin jälkeen ei sillä ole enää merkitystä.
Joo ja siis mitenkään lajia puolustelematta. Onhan toi futis tuollaista, että olympiadin verran haudotaan niihin isoihin kisoihin pääsyä (tai Suomen kohdalla sukupolven verran) ja sitten käydään pelaamassa siellä niitä 0-0 tasapelejä tai jotain pilkulta voitettuja 1-0 matseja. Tässäkin pelissä tuo maalia kohti lauottujen 6-1 (tai vaikka se kokonaislaukausten 22-1) olisi kuvannut peliä paljon paremmin mutta kun nyt sattui pomppimaan Suomelle niin Suomi oli pelin sääntöjen mukaan parempi.

On, muistaakseni näistä kumminkin on pilkku annettu, mutta vetäjä on sen tarkoituksella mokannut.
Muistan lukeneeni jostain tapauksesta kun valmentaja raivotui pelaajan kerrottua että häntä ei rikottu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
No onko vielä tietoa miksi alle 30v hyväkuntoinen urheilija tuosta vain tipahtaa ja meinaa heittää veivinsä?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Joskus sattuu ja tapahtuu joo, mutta pienimmät katsojat helposti reilusti alle kouluikäisiä. Ei sen ikäisille tarvitse ihan kaikkea vielä näyttää.
Varmasti alle kouluikäisiä, mutta ei tuosta kaikkea näytetty, tai siis näytettiinkö jotain sellaista mistä alle kouluikäiset kokisi kovia ? Jos nyt jätetään senkaltaiset yksittäistapaukset joilla joku huolta juuri kokenut saman lapsen silemien edessä.

Ottellussa taisi aiemmin lentää melkeinpä verta ja kaikenmailman muuta tönimisiä näytettiin hidastuksina.

Rankempaa tuo ehkä vähän vanhemmille inhmisille ja heille joille tuo jotain vahvoja tunteita esim omista kokemuksista.

Ensiaputoimien näyttäminen, jos siinä ei olisi tunteita pelissä, niin se kai jopa voisi olla hyväksi, ei kaikki ole nähnyt miten toimitaan.

Se mikä palvelee katsoajia massoina parhaiten, ja mitä ne haluaa on oma lukunsa.

Eikä sitä potilasta pidä unohtaa, mihin hän on suostunut, ja mihin hänen voitaisiin olettaa suostuvan kun kentelle menee.

Siinä näyttämisessäkin on eri tasoja, se että jonkun muurin takaa näytetään sen verran että jotain tehdään, vs zoomataa jotain muuta kuin kenganpohjaa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
No onko vielä tietoa miksi alle 30v hyväkuntoinen urheilija tuosta vain tipahtaa ja meinaa heittää veivinsä?
Ikä ja urheilukunto eivät kuitenkaan kerro sydämmen jaksamisesta pitkässä juoksussa. Etenkin kun ikää kertyy lisää.

Näitä on nähty aikaisemminkin ja harmillisesti niitä tullaan todennäköisesti näkemään jatkossakin.

Pelaajille kuten Muamba ja Ruben De La Red lääkärit määräsivät urien loput, vaikka iän puolesta olisivat voineet jatkaa. Muistaakseni tuollaisten urheilijoiden äkillisten sydänvikojen todennäköisyys on jotain 1:10 000.

Mielenkiintoista nähdä palaako Eriksen vielä kentille.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Näitä on nähty aikaisemminkin ja harmillisesti niitä tullaan todennäköisesti näkemään jatkossakin.
Näihin vanhoihin juttuihin aina välillä viitattu.

Jos jätetään ne vuosikymmenten takaiset piristekuolemat, niin onko arvokisoissa vastaavankaltaisia (jalkapallossa tai yleensä) , siis peli/suorituskelpoinen urheilia "tippuu" tämän kaltaisesti ja kuollut tai hengissa säilyminen lähinnä ensiavunansioita,
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Miksi? Koska sinä haluat sitä elvytystä katsoa?
Eikö pelaajilla ole mitään yksityisyyttä edes sairauskohtauksissa, kun he edustavat maataan?
Haluaisitko itse, että ihmiset kuvaisivat ja lähettäisivät suoraa videota, kun läheisesi taistelee hengestään ilman tietoa lopputuloksesta?
Kyselen, kun olen itse täysin eri linjoilla ja vaikea ymmärtää.
Siksi, että en ole koskaan aiemmin nähnyt miten kaikki itkivät ja olivat huolissaan yhden henkilön puolesta. Näin niin paljon rakkautta kentällä, että en varmaan koskaan unohda näkemääni. Olisi ollut tosi sääli jos tilannetta (vaikka toki järkyttävä olikin) ei olisi kuvattu.

Kaikki kokevat tilanteet erilailla. Mielestäni sitä itse elvytystä ei näkynyt kun vain vähän sieltä kaikkien muurien takaa, eikä se mitä näkyi ollut mitenkään hirveän näköistä tai noloa tai mitään muutakaan sellaista.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Siksi, että en ole koskaan aiemmin nähnyt miten kaikki itkivät ja olivat huolissaan yhden henkilön puolesta. Näin niin paljon rakkautta kentällä, että en varmaan koskaan unohda näkemääni. Olisi ollut tosi sääli jos tilannetta (vaikka toki järkyttävä olikin) ei olisi kuvattu.

Kaikki kokevat tilanteet erilailla. Mielestäni sitä itse elvytystä ei näkynyt kun vain vähän sieltä kaikkien muurien takaa, eikä se mitä näkyi ollut mitenkään hirveän näköistä tai noloa tai mitään muutakaan sellaista.
Eihän tuota varten olisi tarvinnut kuin kuvata yleisöä. Puhe oli pelaajan&elvytyksen kuvaamisesta, kun oli selvää miten paha tilanne. Et myöskään vastannut kysymykseen. Hyväksyisitkö saman jonkun läheisen kohdalla julkisella paikalla?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Eihän tuota varten olisi tarvinnut kuin kuvata yleisöä. Puhe oli pelaajan&elvytyksen kuvaamisesta, kun oli selvää miten paha tilanne. Et myöskään vastannut kysymykseen. Hyväksyisitkö saman jonkun läheisen kohdalla julkisella paikalla?
Toivottavasti tokenee täyteen kuntoon. Järkyttävä tilanne. Itse arvostan, että tilanne kuvattiin eikä lopetettu lähetystä. Ollaan kuitenkin vapaassa Euroopassa ja 99,9% ihmisistä haluaa hänelle vain parasta. Sensuuri ei ole ratkaisu.
Miksi? Koska sinä haluat sitä elvytystä katsoa?
Eikö pelaajilla ole mitään yksityisyyttä edes sairauskohtauksissa, kun he edustavat maataan?
Haluaisitko itse, että ihmiset kuvaisivat ja lähettäisivät suoraa videota, kun läheisesi taistelee hengestään ilman tietoa lopputuloksesta?
Kyselen, kun olen itse täysin eri linjoilla ja vaikea ymmärtää.
En teidä missä ketjussa tätä pitäisi käydä, kun jossain mediaketjussa myös, joten jatkoin sinne (alla lainaus)
Toisesta ketjusta


1. kentällä ei ollut tuntemattomia katsojia tai niiden vielä tuntemattomia läheisiä, vaan maajoukkueen ja järjästejien henkilöstöä.
2. toki potilaalla on läheisiä ja jos joku heistä katsoi, niin heille varmaan erittäin tiukka paikka, ja olisivat aivan pimennossa jos näytettäisiin jotain katsomoa jossa pelleksipuokeutunee elemöi.
3. Ne katsojat on katsojia, ei esiintyjiä, joten jos olet jonkun yksityisyydestä huolissaan, niin katsojista


Asiallinen kuva kertoo enemmän, ja mahdollisesti parempia kuin se että selostaja miettii ääneen, vakavissa urheilu onnettomuuksissa ehkä ensimmäisenä pitäisi mennä selostajien mikit kiinni ja jättää enemmin asiallinen kuvakulma, katsojalle kertoo enemmän se että paikalle saapuu apuja, ja että autetaan, jokin elenmerkki, kuin se että joku näkymätön pää selittää niitä näitä ja näytetään jotain kaljaa kitannutta katsojaa tunneryöpyssä.

Edit:
Kuvamateriaaliineen viive niin että ohjaaja kerkiää suodattaa lähtevästä kuvavirrasta sinne kuulumattoman.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
123
Onko muuten joskus joku pelaaja mennyt tuomarille sanomaan " hei minä kaaduin omiin jalkoihin älä anna pilkkua se oli ihan oma moka"

En itse muista tällaista mutta jos sen joskus näkisi niin itse nostaisin "Jumalan käden yläpuolelle"


Tämä tuli heti mieleen. Hunt meni itse sanomaan tuomarille että kaatui omiin jalkoihin, ja tuomio muutettiin
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Katselin noita tilastoja siitä miten erikoinen Suomen arvokisojen aloitus oli mutta taisi Tanskan maalivahtikin tehdä historiaa. Onkohan koskaan aikaisemmin käynyt niin että ottelu pelataan normaalisti loppuun ja maalivahdin torjuntaprosentti on 0%?
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Katselin noita tilastoja siitä miten erikoinen Suomen arvokisojen aloitus oli mutta taisi Tanskan maalivahtikin tehdä historiaa. Onkohan koskaan aikaisemmin käynyt niin että ottelu pelataan normaalisti loppuun ja maalivahdin torjuntaprosentti on 0%?
Kyllä futiksessa on melko yleistäkin, että maalivahti ei torju yhtåån laukausta koko matsissa, vaikka maalin päästäisikin.
Se taas ei ole yleistä, että joukkueella on vain yksi veto ylipäänsä (maalia kohti, ohi tai blokattu) ja silti voittaa ottelun. Eilinen oli ensimmäinen kerta EM- tai MM-tasolla.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Eikö tuo tilasto vaan kerro siitä, että pitkässä juoksussa ei ole mitään mahdollisuuksia koko turnauksessa ja eilinen voitto taisi olla vain jotain hämmennystä. Liekö Tanskan pelaajien ajatukset Eriksenissä.
Suurin osa ei kuitenkaan tuollaista jalkapalloa halua katsoa, eli Suomi ulos turnauksesta alkulohkon jälkeen.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Eikö tuo tilasto vaan kerro siitä, että pitkässä juoksussa ei ole mitään mahdollisuuksia koko turnauksessa ja eilinen voitto taisi olla vain jotain hämmennystä. Liekö Tanskan pelaajien ajatukset Eriksenissä.
Suurin osa ei kuitenkaan tuollaista jalkapalloa halua katsoa, eli Suomi ulos turnauksesta alkulohkon jälkeen.
Jos ei päästä yhtään maalia ja torjuu pilkutkin, niin sehän on mestaruus jo melkein taskussa, kunhan lohkosta päästään jatkoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Eikö tuo tilasto vaan kerro siitä, että pitkässä juoksussa ei ole mitään mahdollisuuksia koko turnauksessa ja eilinen voitto taisi olla vain jotain hämmennystä. Liekö Tanskan pelaajien ajatukset Eriksenissä.
Suurin osa ei kuitenkaan tuollaista jalkapalloa halua katsoa, eli Suomi ulos turnauksesta alkulohkon jälkeen.
Kertoo lähinnä että Suomi ei tule luomaan yhtä paljon maalipaikkoja kuin Belgia. Kuitenkin, futis on futista eikä koripalloa. Kreikka on voittanut Euroopan mestaruuden sillä että tekee sen yhden kulmapotkumaalin (ainoasta maalipaikastaan) per matsi.
(mainittakoon että silloin 2004 oli yksi playoff-kierros vähemmän eli Kreikka veti 1-0 puolivälierät --> välierä --> finaali)
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Eriksenin koronavirus / rokotespekulaation voi unohtaa:
Interin seurajohtajan Beppe Marottan mukaan Eriksen lähetti viestin WhatsApp-ryhmään.
---
Marotta vastasi myös kysymyksiin koronaviruksen aiheuttaman taudin mahdollisuudesta.
– Hänellä ei ole ollut Covidia, eikä häntä ole rokotettu. Tällä hetkellä häntä hoitavat tanskalaiset lääkintähenkilökunnat ja he saavat jakaa tietoa, mutta voin sanoa, että joukkueemme lääkintähenkilökunta on ollut sinne päin yhteyksissä.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Vois kyllä avata uuden ketjun Eriksenin sairauskohtauksen ympärille, jos vielä haluatte siitä jauhaa. Turnauksessa on kuitenkin vielä yli 600 muuta pelaajaa, joten keskitytäänkö välillä niihin?

Englanti-Kroatia on mielenkiintoisin peli tänään. Modricilla alkaa olla "viimeisiä viedään" arvokisat menossa ja menestyksen nälkä kova. Toisaalta Englanti on odottanut menestystä lähes yhtä kauan kuin Suomi arvokisoihin pääsyä. Ja Englantia kaivelee välierätappio Kroatialle mm-kisoissa. Eli vähän sellaista revanssihenkeä voi olla ilmassa. Ja onhan Englannilla paperilla kyllä kovin tiimi pitkään aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Englanti-Kroatia on mielenkiintoisin peli tänään. Modricilla alkaa olla "viimeisiä viedään" arvokisat menossa ja menestyksen nälkä kova. Toisaalta Englanti on odottanut menestystä lähes yhtä kauan kuin Suomi arvokisoihin pääsyä. Ja Englantia kaivelee välierätappio Kroatialle mm-kisoissa. Eli vähän sellaista revanssihenkeä voi olla ilmassa. Ja onhan Englannilla paperilla kyllä kovin tiimi pitkään aikaan.
Vaikka itse tykkäänkin seurata hyvää jalkapalloa maasta, sarjasta riippumatta niin Englanti on aina ollut se ylivoimainen ykkönen.

Englannilla on kova joukkue kasassa mutta se saakelin menestyksen puutteen painolasti vaan seuraa mukana, odotukset ja paineet ovat varmasti taas kerran kovat.

Saa nähdä miten käy, nautitaan siis joka pelistä mitä vain voidaan koska kaikki on mahdollista :)
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
ENGLAND! Ikuinen kestosuosikkini, olen jopa muutamissa kisoissa laittanut kavereiden kanssa rahasta vetoa Englannin menestyksestä. Mutta aina ne on pettänyt.

Pitkävetoon rivi: Englanti 1., Suomi 2., Ranska 3. Varma rivi :)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
439
Vaikka itse tykkäänkin seurata hyvää jalkapalloa maasta, sarjasta riippumatta niin Englanti on aina ollut se ylivoimainen ykkönen.

Englannilla on kova joukkue kasassa mutta se saakelin menestyksen puutteen painolasti vaan seuraa mukana, odotukset ja paineet ovat varmasti taas kerran kovat.

Saa nähdä miten käy, nautitaan siis joka pelistä mitä vain voidaan koska kaikki on mahdollista :)
Englantilaista jalkapalloa näin ekan kerran vuonna 1966. Olin sairaalassa mm-kisojen aikaan ja näin telkkarista finaalin. Englanti vei silloin mestaruuden kukistamalla Saksan. Tuntui tosi hienolta nähdä tuo ottelu.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
436
Suomen voiton laittaminen pelkän tuurin piikkiin ei ole oikein osuvaa kun Suomen koko pelitapa kovempia maita vastaan nojaa siihen, että puolustetaan niin pirusti ja yritetään saada vastaiskusta maali aikaan. Totta kai sen onnistuminen vaatii myös tuuria, mutta esim. tilastot johtavat tässä helposti harhaan. Suomi puolusti boksiaan todella hyvin ja oikeasti vaarallisia paikkoja Tanska sai melko vähän. Hyökkäyksen käynnistäminen ja ylipäänsä pallon pitäminen Suomella tökki melko pahasti, minkä takia paikkoja saatiin luotua vain se yksi.

Ja vielä hiukan Eriksenistä, pahoittelut.

Kaikki kokevat tilanteet erilailla. Mielestäni sitä itse elvytystä ei näkynyt kun vain vähän sieltä kaikkien muurien takaa, eikä se mitä näkyi ollut mitenkään hirveän näköistä tai noloa tai mitään muutakaan sellaista.
Kuvissa näkyi sydänhieronta ja defin käytön aiheuttama käsien ja jalkojen nytkähtely. Tämä oli ainakin minulla se, mikä ylitti rajan ja osoitti ohjaajalta heikkoa harkintakykyä vaikka sinänsä kyse olikin vain muutaman sekunnin pätkistä. Tuossa vaiheessa oli kuitenkin ollut jo aikaa käyttää järkeä. Tajuttoman Eriksenin kasvoihin zoomaaminen oli myös vähän tarpeetonta, mutta sen voi laittaa tilanteen nopeuden ja sekavuuden piikkiin.

Mutta kuten sanoit, niin tilanteet koetaan eri tavalla. Joidenkin mielestä pitää näyttää kaikki, toiset taas pahastuvat yleiskuvistakin, joissa ei näy Eriksenistä käytännössä vilaustakaan ja jotka minusta ovat ihan ok. Itse vain näen tämän ikävänä osana sitä kulttuuria, jossa sivulliset menevät kuvaamaan elvytystilanteita.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Englantilaista jalkapalloa näin ekan kerran vuonna 1966. Olin sairaalassa mm-kisojen aikaan ja näin telkkarista finaalin. Englanti vei silloin mestaruuden kukistamalla Saksan. Tuntui tosi hienolta nähdä tuo ottelu.
Kyllähän se Valioliiga (Proprieters League) on laadukkain ja viihdyttävin. Sanoo sitten Espanjan, Italian tai Bundesliigan fanit mitä tahansa. Siellä vaan raha jyllää ja Venäjän ja arabimaiden massikeisarit leikkii hiekkalaatikkoleikkejä. Tai jotkut jenkkien mediamogulit (ManU, anyone...?). No sitten törkeän kalliilla ostetaan porukkaa ulkomailta pelaamaan. Ei siinä paljon perus brittiläisellä lädillä ole saumaa, jos ei ole sitten sstanan hyvä.

Kun ei oikein ole kotimaista porukkaa huipputasolla (tai no onhan siellä jos Suomeen vertaa), niin paha siinä on kärvistellä. Jos Britit yhdistäisi Englannin, Walesin ja Skotlannin joukkueet niin olisi enemmän mistä valita. Mutta tämän ehdottamisesta Brittein saarilla saat ainakin raippoja, suolet revitään ja pää ripustetaan Towerin sillalle.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Huomautus - jätä tällaiset nollapostaukset kirjoittamatta
Eikö tuo tilasto vaan kerro siitä, että pitkässä juoksussa ei ole mitään mahdollisuuksia koko turnauksessa ja eilinen voitto taisi olla vain jotain hämmennystä. Liekö Tanskan pelaajien ajatukset Eriksenissä.
Suurin osa ei kuitenkaan tuollaista jalkapalloa halua katsoa, eli Suomi ulos turnauksesta alkulohkon jälkeen.
Vittu mikä viesti :facepalm:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Itävallan maali oli kyllä hieno. :thumbsup: Tarkka syöttö puolustuksen taakse ja upea viimeistely suoraan ilmasta.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Englanti-Kroatia oli vähän vaisu matsi..odotin vähän jännittävämpää peliä..
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Suomen voiton laittaminen pelkän tuurin piikkiin ei ole oikein osuvaa kun Suomen koko pelitapa kovempia maita vastaan nojaa siihen, että puolustetaan niin pirusti ja yritetään saada vastaiskusta maali aikaan. Totta kai sen onnistuminen vaatii myös tuuria, mutta esim. tilastot johtavat tässä helposti harhaan. Suomi puolusti boksiaan todella hyvin ja oikeasti vaarallisia paikkoja Tanska sai melko vähän. Hyökkäyksen käynnistäminen ja ylipäänsä pallon pitäminen Suomella tökki melko pahasti, minkä takia paikkoja saatiin luotua vain se yksi.
Mitään Suomelta pois ottamatta, Tanska oli kyllä viimeistelyssään onneton, hyviä paikkoja oli ainakin 4-6, vedettiin yli ja ohi ja muutaman pahan pelasti meidän molari. Ei sitä rankkaristakaa voi hirveästi Tanskalaisia kehua , no ehkä tajusivat itsekin että se tuli aika "kevyin" perustein ja se sitten alitajuisesti vaikutti :)

Suomi puolusti hyvin ja se ainokainen oli kyllä ihan tehty maali, joten tuloksen voi ottaa vastaan hyvillä mielin.
Parantavat peliään varmasti ja veikkaan Venäjä pelin olevan tiukka ihan pellisestikin.


Kuvissa näkyi sydänhieronta ja defin käytön aiheuttama käsien ja jalkojen nytkähtely. Tämä oli ainakin minulla se, mikä ylitti rajan ja osoitti ohjaajalta heikkoa harkintakykyä vaikka sinänsä kyse olikin vain muutaman sekunnin pätkistä.
Jos tunsi elvyksen tekniikan, niin kyllähän niistä lyhyistäkin kuvista heti tajusi tilanteen, meni itsellänikin tunteisiin.
Toisaalta tuokin on yksi elämässä hyväksyttäviä asioita ja toivottavasti vanhemmat osasivat asian lapsilleen selvittää.
Eriksenillä kävi todella tuuri (oletan, että selviää OK), että sattui juuri tuolla missä apua saatiin "hetkessä" asiallisin laittein. Uskon, että hän toipuu ja pääsee tarvittaviin jatkotoimenpiteisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Vaikka tuosta Eriksenin tapauksesta ja sen näyttämisestä telkkarissa onkin jauhettu jo varmaan ihan riittävästi, silti vielä omakin kommentti aiheeseen.

Kyllä minä ainakin näin taviksena sohvan ääressä vähän järkytyin tapahtumasta, eli hiljaiseksi veti ja ei itkukaan hirveän kaukana ollut. Siten ymmärrän kyllä hyvin, että tuo tilanne olisi kyllä lasten kanssa voinut olla aika vaikea paikka katsoa ja selittää. Oletus kuitenkin alkuun oli minullakin se, että kyse oli jostain ns. "normaalista" pyörtymisestä, ja siinä vaiheessa kun elvytyksen aloitus näkyi telkkarissa sitä vasta tajusi, että nyt taisi käydä todella pahasti. Hetken kuluttua kun näkyi myös sähkön antaminen, olin itse jo ihan varma että kaveri ei tule selviämään, ja kuvittelin katsovani menehtynyttä ihmistä suorassa lähetyksessä. Vaikka itsekin olen hätäensiapu- ja deffakurssit käynyt muutamaan kertaan, ei sitä "oikean kokemuksen" puutteessa osaa yhtään hahmottaa millainen todennäköisyys on palata elävien kirjoihin tuollaisen äkkipysähdyksen jälkeen, eli oletuksen sitä ajattelee pahinta. Ehkä terveydenhuoltoalalla toimivat osasivat katsoa tilannetta realistisemmin. Suomenkielisessä selostuksessahan kävi vielä sillä tavalla mielenkiintoisesti, että vaimon pyrkiessä kentälle selostaja totesi jotain että "joukkuekaverit rientävät kertomaan tilannepäivitystä ja toivottavasti huojentavia uutisia", ja hetken kuluttua sitten näkyi vaimo itkemässä kahden pelaajan puristuksessa, joten tuonkin omat aivoni käänsivät siihen huonompaan vaihtoehtoon.

Mielestäni viimeinen "moka" tv-tuotannon näkökulmasta oli sitten se, että kun kerran nuo elvytystoimet päätyivät ilman sensuuria televisioon, miksi potilaan siirto piti sitten suojata niin tiiviisti lakanoin. Jos Eriksen olisi siirretty siten että kameroissa olisi näkynyt hänen liikkumisensa tai avoimet silmät, uskon että monelle ei olisi tilanteesta jääänyt niin "ahdistava" jälkituntemus. Toki tässäkin asiassa paremmin perillä olevat varmasti heti tajusivat, ettei ketään siirrettäisi aktiivisesti elvyttämättä vielä 10 minuutin jälkeen ellei tämä olisi stabiilissa tilassa, mutta tuo lakanaleikki ei tätä tavikselle paljastanut.

Jos nyt jotain hyvää tästä haetaan, niin ehkä tuo elvytys nyt joillekin saattoi madaltaa kynnystä uskaltaa sitä oikeasti tehdä käytännössä, ja toki se deffan merkitys konkretisoitui hyvin, eli sillä todella voi pelastaa ihmishenkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Tolkuttoman yli-optimistista mutta kuitenkin: jos Suomi olisi lohkonsa kakkonen niin neljännesvälierissä tulisi vastaan Sveitsi/Wales/Turkki (ei siis lohkovoittaja Italia vaan lohkokakkonen).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 295
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom