Jäähdytys ongelma

Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
36
Mikähän perhana on pielessä...

Asuksen emosta säätänyt systeemin jäähdytyksen siten, että systeemi haistelee veden lämpötilaa (T_SENSOR). Säädöt siten, että kun lämpötila ylittää 35 astetta, pitäis alkaa pumpun ja radien ympärillä olevien tuulettimien ottaa lisää kierroksia.

Ongelma on se, että kun olen pelissä, systeemi jäähdytys ei ala ottaan kierroksia vaikka lämmöt vedellä menee jo yli 40 asteen. Kun palaan työpöydälle, niin sitten jäähdytys alkaa pelaan niin kuin on säädetty. Kun palaan takasin peliin, jäähdytys palaa minimi asetuksille.

Päivittelin eilen viimeisimmän BIOSin Z97 pro gamer emolle, mutta tästäkään ei ollut mitään apua. Muilla ideoita mistä homma voisi mättää?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Eikös tuo perustu johonkin hallintasoftaan?
Taitaa olla buginen tai sekoilee jotenkin Windowsin/pelin kanssa.
Rautapohjainen ohjaushan ei välittäisi softista.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
36
Ongelma on nimenomaan silloin kun olen säätänyt homman toimiin BIOSista käsin.

AI suite3 on softa pohjianen, mutta se ei siis ole ollut vielä käytössä.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
No sitten taitaa Asus olla tyrinyt homman oikein kunnolla ja se toimii kuin Pendolinot talvella...
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
36
Kokeilin laittaa sourceksi SENSOR_T tilalle CPU ja homma toimii pelissäkin ihan kuten pitääkin, eli ei ongelmia sillä puolen. Ilmeisesti asuksella ei ole osattu kopioida samaa koodinpätkää CPU ja SENSOR tietojen käyttöön jäähdytyksessä... Eli taitaa olla vaan *askaa softaa? Onpas hassua, ettei muut ole tähän törmänneet vesijäähdytyksen yhteydessä. Kuvittelisin itse, että tuota sensoritietoa haluais moni muukin käyttää nimenomaan puhaltimien nopeuden säädössä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 208
Viestejä
4 330 545
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom