iRacing

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Suomalaiset nostattaa henkeä 2016 World Cup of iRacing kisoihin:


Aina kun näitä uutisia tulee, niin alkaa kaasujalkaa vipattamaan. Olin mukana joukkueessa aikanaan, vaikka kontribuutio oli minimaalinen, niin mukana oltiin ja voitettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8
Eilen illalla tuli iRacingiin vihdoin ensimmäinen Porsche. :kippis:


Hyvältä vaikuttaa, tässä vielä video:
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66


Sarja: iRacing Season 15 Trellet GT Series
Kisa: 2/7 Mid-Ohio Sports Car Course
Ajankohta: 14.02.2017 19:30-
Live stream:http://www.twitch.tv/trellet
Selostus: Joonas Puhakka, Hannu Etupaltta
Ohjaaja: Eero Forsblom


Tänään trellekauden toinen osakilpailu kello 19.30 alkaen!
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
FISRA:n eSM alkaa taas! Ensimmäinen karsintakilpailu 19.3 ja ilmottautuminen päättyy 12.3

Lisää tietoa: Sim racing eSM 2017 -karsinta - SM-rata | simracing.fi


"Hyvät naiset ja herrat, paljon odotettu Sim racing eSM 2017 on täällä taas!

FiSRA järjestää viime vuoden tapaan eSM-sarjan, joka noudattaa loistavaksi todettua kaavaa avaten kaikille kuljettajille mahdollisuuden mittelöidä lajin suomenmestaruudesta!



Perustiedot
  • Ajosimulaattori: iRacing
  • Ajoneuvo: Porsche 911 GT3 Cup (991)
  • Formaatti:
    • Viiden osakilpailun online-karsintasarja (avoin kaikille)
    • Finaali Assembly Summer 2017 -tapahtumassa (karsintasarjan top20)
  • Karsintasarjan sessioiden pituudet:
    • Aika-ajo n. 15min
    • Karsintalähtö n. 20min
    • Osakilpailun finaali n. 30min
    • Karsintasarjan viimeisen osakilpailun finaalin pituus n. 1½h, josta jaetaan tuplapisteet
  • Ilmoittautuminen karsintasarjaan: Päättyy 12.3.2017 klo 18:00
  • Ilmoittautuminen osakilpailuihin: Alkaa 2vko ennen osakilpailua päättyen viikko ennen osakilpailua
  • Kilpailukalenteri & tulokset
  • Palkinnot: TBA
Tervetuloa ja kovaa ajoa!"
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Tulihan tuota dirttiä eilen testailtua.
Varikkosuoralla on hirveetä ajaa kun ratti heittelee hirveitä piikkejä, muitakin paikkoja löytyy radan reunasta missä samaa tapahtuu.
Muuten ajelu oli hauskaa kun sai auton vauhtiin.
Eiköhän noihinkin vikoihin ole pian luvassa korjausta.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
Tänään eSM -kauden toinen karsintakisa livenä Twitchissä kello 18:30! http://twitch.tv/fsrc
Myös toisesta karsintalähdöstä itse kisaan on tarjolla striimiä kello 17:50 alkaen Twitch
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Onko mitään voimassaolevia promokoodeja vanhoille jäsenille? Voisi taas tulla kokeilemaan ja todeta kuukauden jälkeen ettei ole kerenny pelaamaan kuin sen yhden kerran.. :geek:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Ota vaan jäsenyys niin mennään porukalla ajelemaan. Mikäs lisenssi sulta löytyy?
Huomenna pitäis tulla uutta rautaakin itelle niin loppuu se nykiminen täysillä graffoilla kun vr laseilla pelaa.
On muuten nykyään todella nätti viimeisen päivityksen jälkeen laseilla pelattaessa.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
Ketkä pääsee livefinaaleihin Assembly Summereille? Ketkä joutuvat pettymään karvaasti? Se selviää tänään, kun Bathurstissa ajetaan eSM 2017 -karsintasarjan viimeinen kilpailu! 90 minuutin kilpailu ja tuplapisteet jaossa, lähetys suorana kello 18:30 alkaen: Twitch
simracing.fi
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Rallycross on kovaa tulossa! Tätä on kyllä odotettu kieli pitkällä :tup:

 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Vanhoille jäsenille toimivia promokoodeja itsekkin kaipasin pitkästä aikaa tuli otettua iRacing käyttöön ja 1kk shopparilla lähdettiin kaverin kanssa koittelemaan. Onhan tuossa simulointi kyllä kohdillaan. Melkoista hakemista toki itsellä vielä ajelu on. Hydraulijarru kamppeet olis tilauksessa kiinasta katotaan saako niistä kasailtua tuohon t500rs jonkunlaisen jarrun.

Mazda cuppia vasta ajettu ja muut jätetty vielä koskematta. Katsotaan koska tästä seuraavaan sarjaan lähtee. Onkos suosituksia mihin kannattaisi lähteä. Ovaalit ei niinkään kiinnosta, mutka pätkää saisi olla.

edit: Jotain ehdottomia vinkkejä T500rs force puolelle?

edit2: Myös TM1638/SimHub vaihdenäyttö/vaihtovalo/infopaneeli tuli rakenneltua. Mukavasti lisätietoa suoraan silmien edessä, varsinkin tehokkaammissa autoissa vaihtovalosta iso hyöty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Mazda cuppia vasta ajettu ja muut jätetty vielä koskematta. Katsotaan koska tästä seuraavaan sarjaan lähtee. Onkos suosituksia mihin kannattaisi lähteä. Ovaalit ei niinkään kiinnosta, mutka pätkää saisi olla.
Skip Barber on melko suosittu, voin itsekkin suositella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Aina taattua naamapalmua kun perusurpot jotka eivät simuista tiedä mitään yrittävät niistä uutisoida.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
"Trellet.net esittelee yhdessä uusien yhteistyökumppaneidensa kanssa entistä uljaamman Cup -sarjan, joka kulkee tulevalla kaudella nimellä Trellet SimuCUBE Cup Series."

iRacing Season 16 Trellet SimuCUBE Cup Series - Trellet.net

"Kauden ensimmäinen kilpailu jyrähtää käyntiin torstaina illalla 19:00 ja suora lähetys käynnistyy 20:30! Jos et ole radalla, niin kannattaa raahautua osoitteeseen ja katsoa kilpailu suorana. "



 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Tätä kun kehuttiin PC2 ketjussa, niin onko tässä yksinpeli mahdollisuus vai pelkkä verkko? Mites noi championshipit jne..?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Ai:ta ei ole. Voit ajaa time attackia, treenata yksin tai muiden pelaajien kanssa. Kisaaminen pelkästään ihmisiä vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Ok, eli Iracigissa AI:ta ja yksinpeliä ei varsinaisesti ole...
Ja ei se AI:n puute mikään huono asia ole. Sarja systeemit on kuitenkin niin hyvin toteutettu, että paskemmille kuskeille (kuten minä) löytyy tiukkoja kisoja.
Itseltä löytyy myös koneelta AC, Raceroom ja PC2. Mutta harvemmin tulee niitä pelailtua, juurikin sen takia että niissä on tuo nettipelaaminen toteutettu niin huonosti ja AI:ta vastaan ei viitsi enään ajella, kun on päässy iracingissa kilpailemaan ihmisiä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Oi oi... Aika pahasti on koukuttanu tämä iRacing. Rookie-tasolla vasta ollaan, mutta kovasti yritetty reenata aina ku mahollista ja kohta vois alkaa eka lisenssiä ajamaan.
Ei oo enää PC2:een tullu koskettua iRacingin jälkeen, esmes ffb:t ja realistisuus ihan omalla tasollaan. Jotenki tuo suurempi haasteellisuus lisää myös mielenkiintoa.
Ainoa huono puoli nyt äkkiseltään se, että load-cell-jarrupolkimien hankinta tullu mieleen ja joutuu kohta tilausta pistää menemään. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Tuo uusi rally cross on kyllä pirun hauskaa touhua, mahtava lisäys, kun vielä lisää ratoja tulisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Joo tuohon rallycrossiin itekkin hurahtanu. Välillä toki rata-ajokin maistuu.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
8
Ite resubbasin ihan vaan rallicrossin takia ku tuli tuo -50% tarjous resubbaajille. Kyl o kivaa menoo.. vähä liukkaan tuntusta ku tottunu dirt ralliin, mut nopeesti siihe tottu. Muutama kisa ja pois rookie sarjasta :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Mites SR:n kanssa, kun rallikrossissa niitä pieniä osumia ruukaa tulemaan? Onko se otettu noissa kokonaan pois, vähennetty, tjsp?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Onko tässä nyt mitään sisältöä rookien jälkeen?

Alle viikossa sai molemmat road sekä oval D-luokkaan ja safety rating yli 3,4 molemmissa, vaan eipä pääse C-luokkaan kun kaikki D luokan kisat maksullista sisältöä omaavia.

Ei kyllä tämän kokemuksen perusteella tule toista kuukautta ostettua jos tuo perussisältö on nuin laihaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Onko tässä nyt mitään sisältöä rookien jälkeen?

Alle viikossa sai molemmat road sekä oval D-luokkaan ja safety rating yli 3,4 molemmissa, vaan eipä pääse C-luokkaan kun kaikki D luokan kisat maksullista sisältöä omaavia.

Ei kyllä tämän kokemuksen perusteella tule toista kuukautta ostettua jos tuo perussisältö on nuin laihaa.
Muutamissa sarjoissa löytyy ilmaisia ratoja, pitää vaan seurata millä viikolla ne on. Esim Global Challenge ja SRF, niillä pääsee myös C:hen, siitä eteenpäin taitaa pitää maksaa sarjoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Onko tässä nyt mitään sisältöä rookien jälkeen?

Alle viikossa sai molemmat road sekä oval D-luokkaan ja safety rating yli 3,4 molemmissa, vaan eipä pääse C-luokkaan kun kaikki D luokan kisat maksullista sisältöä omaavia.

Ei kyllä tämän kokemuksen perusteella tule toista kuukautta ostettua jos tuo perussisältö on nuin laihaa.
SR:n kun saa nostetua yli 4.0 niin pääsee myös ajamaan C-luokan kisoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
SR:n kun saa nostetua yli 4.0 niin pääsee myös ajamaan C-luokan kisoja.
Siis lähinnä tarkoitin sitä että nuo ylemmät luokat kaikki vaatii melko poikkeuksetta maksullista sisältöä mitä ilmeisemmin. Näköjään nyt tälle viikolle tuli kuitenkin yksi D luokan kisa jota pystyy ajamaan...
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Itse olen jättänyt IRacingin väliin juuri tämän takia että ensin maksat kk-maksua että pääset ylipäätään pelaamaan ja sitten pitäisi vielä korkeammilla tasoilla maksaa lisää. Ei kiitos.

Jos itse pelin saisi kertaostoksella niin voisin lisäsisällön maksullisuuden sulattaakin, mutta että kk-maksu JA maksullinen lisäsisältö...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Itse olen jättänyt IRacingin väliin juuri tämän takia että ensin maksat kk-maksua että pääset ylipäätään pelaamaan ja sitten pitäisi vielä korkeammilla tasoilla maksaa lisää. Ei kiitos.

Jos itse pelin saisi kertaostoksella niin voisin lisäsisällön maksullisuuden sulattaakin, mutta että kk-maksu JA maksullinen lisäsisältö...
Juu, nimenomaan. Turhan suolaisia hintoja maksella yli kymppi per laaki autoista ja radoista sen lisäksi että maksat kk maksua. Jäänee itselläkin ensimmäiseksi ja viimeiseksi pelikuukaudeksi. Harmi sinällään, tuo rating systeemi teki touhusta pirun mukavaa ja varmaan samanlaista online kokemusta ei muualta löydy.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Mites SR:n kanssa, kun rallikrossissa niitä pieniä osumia ruukaa tulemaan? Onko se otettu noissa kokonaan pois, vähennetty, tjsp?
Kyllä siinä pientä pusua voi antaa. Erilailla SR toteutettu.
Isommista kilkkauksista jos pyörähtää tai mennään penkkoihin tulee penaltia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Juu, nimenomaan. Turhan suolaisia hintoja maksella yli kymppi per laaki autoista ja radoista sen lisäksi että maksat kk maksua. Jäänee itselläkin ensimmäiseksi ja viimeiseksi pelikuukaudeksi. Harmi sinällään, tuo rating systeemi teki touhusta pirun mukavaa ja varmaan samanlaista online kokemusta ei muualta löydy.
Ajamalla kisoja voi myös ansaita rahaa, jolloin ei jää kuukausimaksua juurikaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Ajamalla kisoja voi myös ansaita rahaa, jolloin ei jää kuukausimaksua juurikaan.
Jos otat maksimialennuksella eli 25% alennuksella vuosittain ajoaikaa, maksaa vuosi noin $102.3 dollaria. Jos ajat maksimimaalisen määrän credittejä joka kaudella, tienaat $40 vuodessa ($10 per kausi edelleen, eikös?) ja vaikka voitkin jättää viikkoja väliin, voi pakko-ajaminen credittien perässä välillä tuntua työnteolta.

Itse poistuin iRacingin rosterista siinä vaiheessa kun hinnat Euroopassa tuplautuivat lyhyen ajan sisällä (ALV, kk-maksut nousivat, vuosibonus poistui, alennusprosentit laskivat). iRacing ei tue mitenkään sitä, että ajelee satunnaisesti, sillä hinta on ajomäärästä rippumatta minimissään sama tai yleensä korkeampi (vähemmän kausibonuksia) kuin niillä, jotka ajavat säännöllisesti. Itse tykkään ajella tyyliin intensiivisesti viikon kuukaudessa ja tällä tyylillä iRacing on ihan mauttoman hintainen verrattuna vaihtoehtoihin.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Kauden radat (suurin osa) ja auto pitää olla tietenkin hankittuna, mutta ainakin ennen oli iRacing foorumilla ketju, jossa oli miten pääsee vähimmällä rahalla ajelemaan kausia rookien jälkeen. Niitä ratoja osteltiin siinä nippuina, kun siitä sai jotain aleja muistaakseni ja siellä oli myös, että mitkä on ns. pysyvämpiä ja mitkä vaihtuilee. Yleensä sarjassa ajetaan ne muutama uusin iRacingiin tullut rata + klassikot. Oma sub on ollut kiinni jo jonkusen aikaa, joten asiat voi olla muuttuneetkin. Niin ja kun kerran auton tai radan olet ostanut, niin se on käytössäsi ainaisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Jos nyt ei ole hommat radikaalisti muuttunu omista aktiiviajoista, niin aktiivikuski saa kyllä rahaa takasinkin, kuten tuolla aiemmin on mainittu.

Mutta, pitää muistaa että tämä on edelleen THE simulaattori ja jos joskus itse palailen autosimujen maailmaan, ei tartte kahdesti miettiä uusinko subin tähän vai ostanko jonkun konsoli"simulaattorin".. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
iRacingissakin toki se että sen jälkeen kun 100% contentti ollut jo vuosia niin ei pelkkä tilaus/silloittaiset lisäostot kun uutta tulee paljoakaan sitten tee, varsinkin kun jakaa jollekin aikajaksolle. Itsekin kun ollut alkaen 2/2009 iR:ssä niin kaiken ehtinyt hankkimaan jo kauan sitten.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Ja jotta niitä kisoja voi ajaa koko kauden täytyy olla ostettuna tarvittavat radat ja autot... :lol: ? Vai mitenkä tämä toimii.
Ainakin ennen osallistumiskrediitit vaati osallistumisen kisaan 8 viikolla 12 viikon kaudesta. Ja maksimikrediitteihin piti ajaa niitä ylemmän lisenssiluokan kisoja, eli pakko ostaa sisältöä. Taisi olla myös mahdollisuus ajaa useampi alemman luokan sarja, mutta se voi alkaa tuntua jo työltä.
Mutta, pitää muistaa että tämä on edelleen THE simulaattori ja jos joskus itse palailen autosimujen maailmaan, ei tartte kahdesti miettiä uusinko subin tähän vai ostanko jonkun konsoli"simulaattorin".. ;)
Ehkä kannttaisi kokeilla muita, tai on vaan aika kullannut muistot. Itse jätin tämän laivan kun uudemmat simulaattorit ajoi ohi. Oli ihan oikea ratkaisu sen perusteella mitä olen välillä kokeillut kaverin tunnareilla.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Itse jätin tämän laivan kun uudemmat simulaattorit ajoi ohi. Oli ihan oikea ratkaisu sen perusteella mitä olen välillä kokeillut kaverin tunnareilla.
Olen aivan samaa mieltä, tietysti makuasioita kuka pitää mistäkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Kertokaas nyt mullekkin mikä simulaattori on ajanut ajotuntumaltaan ja moninpelaamisen puolella ohi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Ehkä kannttaisi kokeilla muita, tai on vaan aika kullannut muistot.
Tuskinpa. Epäilen vahvasti että esim Assetto Corsassa tai Project Carsissa on samanlaista Suomi-yhteisöä mitä tuolla iR:n forkalla kaikkine tapahtumineen alkaen pienen porukan leikkimielisestä kisailusta aina World Cupiin asti.
Ei pelkkä ajotuntuma simulaattoria tee, enkä usko että iRacinginkaan tuntuma ainakaan huonommaksi olisi mennyt.
Sitäpaitsi, itse tykkään tuosta SR-systeemistä, kisat pysyy siistinä.
Sen myönnän etten ole seurannut muita simuja tippaakaan, mutta liekö missään muussa vastaavaa systeemiä muuten kuin jollain privaservuilla jossa sielläkin on sovittu että "ajellaas nyt nätisti".

Onhan iRacing World Cupeineen ja kaikkine muine oheistapahtumineen ihan omaa luokkaansa. Itse diggasin suuresti Rolex 2.4:stä, Daytona 500/Indy 500 ja muista eventeistä joita odotti aina ihan hulluna ja jotka olivatkin huikeita tapahtumia.
Harmi ettei ole nyt aikaa tälle.. :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Sitäpaitsi, itse tykkään tuosta SR-systeemistä, kisat pysyy siistinä.
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä. Jos kummelia saa imitoida :D plus tietysti kisoja on kokoajan. Tästä minäkin mielellään maksan. AC:n ja PC:n online systeemi on vain niin......
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom