IPTV tv keskustelu * Lue aloituspostaus*

Erikoista. Itselläni Strong toiminut urheilussa moitteetta parin vuoden ajan kun vertaa N1:seen, josta katson lähinnä sarjat ja leffat.

Strongin liigapeleissä yleensä pienin viive kun vertaa N1 vastaaviin (käyn ennen pelin alkua kaikki vaihtoehdot läpi viiveen takia, ettei kaverit spoilaa whatsapissa).

Omalta kohdalta voin todeta, että N1+Strong ollut oikein hyvä combo enkä ole mistään jäänyt paitsi.

Joo, eipä noista kai voi koskaan tietää ennen kuin itse kokeilee. Lähes aina, kun joku täällä on valittanut, että joku palvelu X ei toimi, niin kun käyn testaamassa (itselläni on siis tällä hetkellä Livego, N1 ja Strong), niin kyllähän ne yleensä vaikuttavat ihan hyvin toimivan - ja se pätkiminenkin vaikuttaa usein olevan aika alue-/tapauskohtaista. Kyllähän se Strongikin on yleensä toiminut, mutta oma puhtaasti henkilökohtainen kokemukseni puoltaa N1:n toimintavarmuutta - josko sekin tottakai joskus silloin tällöin, mutta onneksi aika harvoin, vähän töksähtelee.
 
Tässä muutama vinkki. Tekemällä oppii, ja aikansa tuota itsekin tuli säädettyä.

Kun teet Dropboxiin linkit playlist- ja EPG-tiedostoihin (IPTV playeriä varten), muuta URL-osoitteen loppu muodosta '&dl=0' muotoon '&dl=1'.Vaihtoehtoisesti voit muuttaa linkin muotoon:
https://dl.dropboxusercontent.com/... ja napata urlin lopusta '&dl=0' pois. Selaimessa voi testata että tiedosto latautuu kyseisellä linkillä.


Screenshot 2026-05-12 at 9.54.05.png
Screenshot 2026-05-12 at 9.17.34.png
Screenshot 2026-05-12 at 9.20.37.png


Auto-assign ei aina tuota parasta lopputulosta, joten vaihtoehtoja kannattaa hakea myös "manuaalisesti". Preview-toiminnolla voi testata eri vaihtoehdot ja valita niistä paras. Jos myöhemmin tuntuu, ettei valinta ollutkaan sopiva, kanavakohtaisen EPG:n voi aina vaihtaa parempaan, jos semmoinen löytyy. Ilmeisesti kannattaa suosia m3u4u loppuisia, jos sellainen on saatavilla.

Screenshot 2026-05-12 at 9.21.34.png
Screenshot 2026-05-12 at 11.07.56.png
Aika hienosti onnistui tietokoneella, mutta kun tuon tekee niin dropboxiin tulee 3 tiedostoa. Pelkän playlistin updeittaaminen sovellukseen (HotIPTV) ei tuota EPG listaa. Onko vinkkejä miten saisi tuon luodun EPG:n uimaan sovellukseen saakka?

Edit: Tietokoneella Iptvnaattorilla löytyi ihan paikka mihin tuo EPG osoite laitetaan, eli sillä toimii buenosti

1778921900514.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko vinkkejä miten saisi tuon luodun EPG:n uimaan sovellukseen saakka?
Se gz-tiedosto on "turha". Kaikki iptv-sovellukset (ts. huonot) eivät tue ulkoista epg:tä. Kannattaa valita sellainen joka tukee (IMPlayer, Televizo..)

1000038808.jpg
1000038810.jpg

Ja ehkä muutama, joka on jokseenkin urheiluhullu, mutta ei silti ole niin yleishullu, että haluaisi maksaa useasta erilaisesta moraalisesti oikeasta palvelusta yhteensä satasen verran kuussa kattavasta urheilutarjonnasta - ja siihen vielä päälle eri suoratoistopalvelut, jos sattuu tykkäämään jostain muustakin kuin urheilusta.
Harva kuitenkaan tilaa montaa (laillista) palvelua samanaikaisesti tv-sarjoja ja elokuvia varten. Oman näkemyksen mukaan piratismi lisää kysyntää ja aika moni varmaan tilailee/ostelee (laillisia) palveluita sen mukaan mitä lompakko kestää ja tykkää kuluttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Harva kuitenkaan tilaa montaa (laillista) palvelua samanaikaisesti tv-sarjoja ja elokuvia varten. Oman näkemyksen mukaan piratismi lisää kysyntää ja aika moni varmaan tilailee/ostelee (laillisia) palveluita sen mukaan mitä lompakko kestää ja tykkää kuluttaa.

Tosin JOS haluaa katsella nimenomaan urheilua kattavasti, niin MTV:n, Viaplayn, Ruudun ja Maxin maksulliset lähetykset tekevät ainakin listahinnoilla ilman mainoksia jo helposti päälle sen satasen verran. Ei siinä varmaan ihan jokaikistä suoratoistoa tarvitsekaan tilata, että lompakko jo alkaa itkeä. 😉

Kyllähän nuo maksutv-palvelut ovat jo hinnoitelleet itsensä ulos ainakin meikäläiseltä. Kun nyt kuitenkin tykkään katsoa aika montaa useampaa jalkapallosarjaa, niin ainakin Ruutu+ ja MTV:n sekä Viaplayn paketit pitäisi olla. Ei se vaan tunnu kovinkaan järkevältä. Tuolla Näkökulma: Urheilun suoratoistopalvelut maksavat maltaita – vai maksavatko lopulta? - Atleetti.fi joku kertoo, että hän maksaa noin 170€/kk siitä, että haluaa katsoa monia eri lajeja ja sarjoja. Huh huh!

Kaikkein suosituimpien urheilusarjojen tv-oikeuksien hinnat ovat tietysti nykyisin lähteneet sen verran käsistä, että eipä se kovin helppo yhtälö ole saada urheilukanavia ainakaan täällä Suomessa taloudellisesti kannattaviksi. Se kyllä välillä on hämmentänyt, kun jossain ulkomailla on joskus mainostettu kanavapaketteja, joilla näkisi kaikki merkittävimmät eurooppalaiset jalkapallosarjat (eurosarjat ja ainakin top5-sarjat) noin kolmella kympillä kuussa. Sellaiseen diiliin varmaan itsekin tarttuisin, mutta täällä Suomessahan ei sellaista taida olla - paitsi nyt tietysti nämä IPTV:t.
 
Tosin JOS haluaa katsella nimenomaan urheilua kattavasti, niin MTV:n, Viaplayn, Ruudun ja Maxin maksulliset lähetykset tekevät ainakin listahinnoilla ilman mainoksia jo helposti päälle sen satasen verran. Ei siinä varmaan ihan jokaikistä suoratoistoa tarvitsekaan tilata, että lompakko jo alkaa itkeä. 😉

Kyllähän nuo maksutv-palvelut ovat jo hinnoitelleet itsensä ulos ainakin meikäläiseltä. Kun nyt kuitenkin tykkään katsoa aika montaa useampaa jalkapallosarjaa, niin ainakin Ruutu+ ja MTV:n sekä Viaplayn paketit pitäisi olla. Ei se vaan tunnu kovinkaan järkevältä. Tuolla Näkökulma: Urheilun suoratoistopalvelut maksavat maltaita – vai maksavatko lopulta? - Atleetti.fi joku kertoo, että hän maksaa noin 170€/kk siitä, että haluaa katsoa monia eri lajeja ja sarjoja. Huh huh!

Kaikkein suosituimpien urheilusarjojen tv-oikeuksien hinnat ovat tietysti nykyisin lähteneet sen verran käsistä, että eipä se kovin helppo yhtälö ole saada urheilukanavia ainakaan täällä Suomessa taloudellisesti kannattaviksi. Se kyllä välillä on hämmentänyt, kun jossain ulkomailla on joskus mainostettu kanavapaketteja, joilla näkisi kaikki merkittävimmät eurooppalaiset jalkapallosarjat (eurosarjat ja ainakin top5-sarjat) noin kolmella kympillä kuussa. Sellaiseen diiliin varmaan itsekin tarttuisin, mutta täällä Suomessahan ei sellaista taida olla - paitsi nyt tietysti nämä IPTV:t.
Olen tästä täysin samaa mieltä. En koe minkäänlaista moraalista velvollisuutta maksaa miljonääreille siitä, että he potkivat palloa vihreällä nurmella tai ajavat ympyrää radalla.

Silloin kun formulat näkyivät Maikkarilta ja Häkkinen oli mukana, lajissa oli oikeasti tunnetta. Mestaruuksilla ja voitoilla oli merkitystä, ja kisat tuntuivat spektaakkeleilta.

Nykyään F1 vaikuttaa enemmänkin hyvä veli -kerholta, jossa miljonäärit taputtelevat toisiaan selkään eikä sillä tunnu olevan suurta väliä, kuka kisan lopulta voittaa. Mestaruudet ratkotaan pitkälti sen perusteella, kenellä on nopein auto ja miten tallin sisäinen politikointi sattuu menemään.

Edit: Jotain korjattavaa lienee globaalissa maailmassa, jos nykyajan narrit tienaa palloa potkimalla neljännes miljardin kaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta iptv-one.app:sta?

Näin Apple-Android-Windows sekataloudessa hyvin kiinnostava lupaus synkata kaikkiin ja että löytyy kaikkien app-Storesta.

Joo kolmen päivän kokeilu, mutta helpompi on, jos joku vahvistaa, että synkkaus toimii. Niin sitten voi kokeillakin.


Total Synchronization​

One account for all your devices. Find your favorites, history, and resume playback exactly where you left off. Cloud sync works seamlessly across Android, iOS, Windows, Mac, and Linux.
 
Aika vähän tulee mitään muuta kuin N1:tä urheilun katsomiseen käytettyä, mutta sen mitä olen Strongista välillä urheilua kokeillut katsoa, niin eipä sekään ole mitenkään ongelmaton. Kuva sielläkin bufferoi ja pätkii ja äänisynkkakin vähän turhan usein eksyilee. Leffoja ja tv-sarjoja Strongista toki löytyy paljon. Siihen se on ykkösvaihtoehto, joskaan ei sieltäkään ihan kaikkea sellaista löydy, mitä muissa palveluissa on. Kuten hiljattain totesin, niin mielestäni nämä ovat lähinnä toisiaan täydentäviä palveluita.

Jos sietää sen, että aina ei näe sitä mitä juuri silloin haluaisi nähdä, tai että vaikka näkisikin, mutta lähetys kuitenkin pätkii jatkuvasti, niin silloin yhdellä palvelulla pärjää oikein hyvin - muussa tapauksessa kiristää turhaan hermojaan, jos kuvittelee pärjäävänsä vain yhdellä.



Ja ehkä muutama, joka on jokseenkin urheiluhullu, mutta ei silti ole niin yleishullu, että haluaisi maksaa useasta erilaisesta moraalisesti oikeasta palvelusta yhteensä satasen verran kuussa kattavasta urheilutarjonnasta - ja siihen vielä päälle eri suoratoistopalvelut, jos sattuu tykkäämään jostain muustakin kuin urheilusta.
Itse kun en kato kuin elokuvia ja sarjoja, ja näitä mielellään kahtelis, vähintään hyvällä kuvanlaadulla
 
Tässä muutama vinkki. Tekemällä oppii, ja aikansa tuota itsekin tuli säädettyä.

Kun teet Dropboxiin linkit playlist- ja EPG-tiedostoihin (IPTV playeriä varten), muuta URL-osoitteen loppu muodosta '&dl=0' muotoon '&dl=1'.Vaihtoehtoisesti voit muuttaa linkin muotoon:
https://dl.dropboxusercontent.com/... ja napata urlin lopusta '&dl=0' pois. Selaimessa voi testata että tiedosto latautuu kyseisellä linkillä.


Screenshot 2026-05-12 at 9.54.05.png
Screenshot 2026-05-12 at 9.17.34.png
Screenshot 2026-05-12 at 9.20.37.png


Auto-assign ei aina tuota parasta lopputulosta, joten vaihtoehtoja kannattaa hakea myös "manuaalisesti". Preview-toiminnolla voi testata eri vaihtoehdot ja valita niistä paras. Jos myöhemmin tuntuu, ettei valinta ollutkaan sopiva, kanavakohtaisen EPG:n voi aina vaihtaa parempaan, jos semmoinen löytyy. Ilmeisesti kannattaa suosia m3u4u loppuisia, jos sellainen on saatavilla.

Screenshot 2026-05-12 at 9.21.34.png
Screenshot 2026-05-12 at 11.07.56.png
Iso kiitos tästä vinkistä!

Itsellä Samsung-telkussa Smarters Pro joka on kömpelö käyttää ja jonka muokkausominaisuudet ovat olemattomat, mutta en ole raaskinut vaihtaa muuhun playeriin kun se on toiminut todella hyvin livesporttiin. Tällä editorilla sain parissa tunnissa euroviisuja tuijotellessa napulteltua soittolistan kuntoon, vain halutut kanavat jäi listalle ja suosituimmat ovat nyt ensimmäisenä. EPGn laitoin tuolla auto-assignilla, katsotaan miten sillä pärjää vai tuleeko sitä sitten paremmalla ajalla säädettyä lisää. Nyt uskaltaa ehkä vaimollekin opettaa IPTVn käytön🫣..

Eikä ollut ees kauhean vaikeaa😊
 
Moro, ootteko saanu jotain järkevää "turvallista" maksutapaa N1. Michelle väittää että paypal blokattu viime viikolla.

IMG-20260518-WA0000.jpg
 
Moro, ootteko saanu jotain järkevää "turvallista" maksutapaa N1. Michelle väittää että paypal blokattu viime viikolla.
Kysy käykö käteismaksu.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=F9HcLxl4XOg
Michelle anto jonkun purkin avaajan linkin ja maksu vaan Google tai Apple. Sanoin että maksan vain Paypal niin lakkasi vastaamasta. Tämä sen wa niinkuin olen tehnyt jo vuosia.
^
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka usein oikein operaattorit vaihtaa serveriä tää on jo kolmatta kertaa kolmen kuukauden aikana!
http:brand23635.wd.business-cloud-8k.com on ollut viimeksi
 
Kuinka usein oikein operaattorit vaihtaa serveriä tää on jo kolmatta kertaa kolmen kuukauden aikana!
http:brand23635.wd.business-cloud-8k.com on ollut viimeksi
Voisiko olla jotain tekemistä viranomaisten kanssa ? Eli näitä suljetaan ja sitten he availevat uusia. Ihan mutuilua vaan.
 
Jep kun ei kaverilta saa mitään tietoa ja vastailee tosi huonosti! Jos laittaa viestiä niin saattaa tulla vastaus että en kunniota häntä
 
Kiitos toimii
Osta 200 eurolla 20 kappaletta 12kk:n livego tilausta ja myy "ylimääräiset" eteenpäin ni ei tarvii Michelejen kanssa viestitellä.

Saisit ticket supportin ja reseller panel accessin + activation time: up to 48 hours.
Juu olisi hyvä jos niinkuin nimimerkki kertoo että työttömänä ei ole oikein varaa ei tarvis myöskään viestitellä wassime wabhin kanssa
 
Osta 200 eurolla 20 kappaletta 12kk:n livego tilausta ja myy "ylimääräiset" eteenpäin ni ei tarvii Michelejen kanssa viestitellä.

Saisit ticket supportin ja reseller panel accessin + activation time: up to 48 hours.
Vaikka näiden ostaminen ja katsominen Suomessa on lain mukaan ok.
Niin myyminen ja kaikenlainen välittäminen (jopa ilmaiseksi) on sitten jo piratismia ja lain silmissä rangaistavaa, mukana tulee myös korvausvelvollisuus oikeudenhaltijoille.

Mutta Tuntematonta Sotilasta lainatakseni, "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa."
 
Niin myyminen ja kaikenlainen välittäminen (jopa ilmaiseksi) on sitten jo piratismia ja lain silmissä rangaistavaa, mukana tulee myös korvausvelvollisuus oikeudenhaltijoille.
Joo, sama koskee näiden Elisa Viihde, Telia TV, Netflix, Yle Areena yms. tunnusten jakamista kotitalouden ulkopuolelle. Laitonta ja voi tulla juridisia seurauksia, jos niin tekee. Rikkomus on kuitenkin yleensä sopimusehtojen rikkominen, ei rikos, kun puhutaan lisensoidusta sisällöstä.

On myös hyvä muistaa että 'käyttämällä laillisia palveluita tekijät, tuottajat, lähettäjäyritykset sekä lailliset sisältöpalvelut saavat sisältöjen käytöstä korvauksen'.

Mitä laki sanoo lisensoimattoman IPTV-palvelun käytöstä:

49 luku (21.4.1995/578) Eräiden aineettomien oikeuksien loukkaamisesta
1 § (14.10.2005/822) Tekijänoikeusrikos
- Kriminalisoi tekijänoikeudella suojatun materiaalin luvattoman levittämisen, yleisölle välittämisen sekä palvelun myynnin ja markkinoinnin. Rikos edellyttää ansiotarkoitusta ja sitä, että teko on omiaan aiheuttamaan huomattavaa haittaa tai vahinkoa oikeudenhaltijoille. Koskee palvelun tarjoajaa ja ylläpitäjiä.

56 a § (14.10.2005/821) Tekijänoikeusrikkomus (22.5.2015/607)
- Tilanteet, joissa laittomuus on pienimuotoisempaa kuin tekijänoikeusrikoksessa (esimerkiksi ansiotarkoitus puuttuu). Soveltuu henkilöihin, jotka jakavat tai välittävät striimilinkkejä tai kanavalistoja eteenpäin esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tai keskustelufoorumeilla, saattaen suojatun sisällön luvattomasti yleisön saataville.

50 a § (14.10.2005/821) Teknisen toimenpiteen kiertämisen kielto (22.5.2015/607)
- Kieltää DRM suojauksien murtamisen ja kiertämisen. IPTV-palvelun yhteydessä kieltoa rikkoo se, joka omatoimisesti tai palvelun avulla ohittaa viralliset suojaukset katsoakseen sisältöä ilman voimassa olevaa tilausta tai oikeutta.

6 § (13.6.2003/515) Avunanto
- Jos loppukäyttäjä ostaa tietoisesti pääsyn laittomaan IPTV-palveluun (rahoittaen rikollisen organisaation toimintaa) tai toimii esimerkiksi laittoman palvelun jälleenmyyjänä (reseller) tai jakaa kaveripiirilleen katselutunnuksia, toiminta voidaan katsoa avunannoksi tekijänoikeusrikokseen.

11 a § (14.10.2005/821) Tilapäinen kappaleen valmistaminen (22.5.2015/607)
- Laittoman IPTV-palvelun käytössä välimuistiin syntyvä tekninen tallenne saattaa loukata tekijänoikeuslain mukaista kappaleen valmistusoikeutta, vaikka käyttäjä ei tallentaisi videota pysyvästi kiintolevylle. Euroopan unionin tuomioistuimen ennakkoratkaisut (esim. Filmspeler-tapaus) tukevat tulkintaa, jonka mukaan laittomasta lähteestä striimaaminen ei nauti tilapäisen kopioinnin suojaa.

57 § (14.10.2005/821) Hyvitys ja korvaus (22.5.2015/607)
- Jos laittoman IPTV-ringin käyttäjälista päätyy poliisin tai tekijänoikeusjärjestöjen haltuun, loppukäyttäjille voidaan määrätä maksettavaksi tuntuvia siviilioikeudellisia hyvitysmaksuja (vastaavat vähintään sitä summaa, mitä laillinen tilaus olisi maksanut) sekä oikeudenkäyntikuluja.
 
Viimeksi muokattu:
Rikoslaki 5:6 - Avunanto rikokseen
Rikos, jos henkilö tietoisesti auttaa rikoksen tekemisessä esim. maksamalla palvelusta, jonka tietää olevan laiton, tai jakamalla tunnuksia, jotka mahdollistavat laittoman levityksen
Oletteko te kaikki N1:sen, Livegon, Strongin ja Trexin tilaajat syyllistyneet rikokseen? Itsellenihän Livegon lisensoimattomuus selvisi vasta tilaamisen jälkeen.. 😇
 
Ei olla. Ostaminen ja katsominen on Suomessa ihan ok.
Ei ole ok.

6 § (13.6.2003/515) Avunanto
- Jos loppukäyttäjä ostaa tietoisesti pääsyn laittomaan IPTV-palveluun (rahoittaen rikollisen organisaation toimintaa) tai toimii esimerkiksi laittoman palvelun jälleenmyyjänä (reseller) tai jakaa kaveripiirilleen katselutunnuksia, toiminta voidaan katsoa avunannoksi tekijänoikeusrikokseen.

50 a § (14.10.2005/821) Teknisen toimenpiteen kiertämisen kielto (22.5.2015/607)
- Kieltää DRM suojauksien murtamisen ja kiertämisen. IPTV-palvelun yhteydessä kieltoa rikkoo se, joka omatoimisesti tai palvelun avulla ohittaa viralliset suojaukset katsoakseen sisältöä ilman voimassa olevaa tilausta tai oikeutta.

57 § (14.10.2005/821) Hyvitys ja korvaus (22.5.2015/607)
- Jos laittoman IPTV-ringin käyttäjälista päätyy poliisin tai tekijänoikeusjärjestöjen (kuten TTVK:n) haltuun, loppukäyttäjille voidaan määrätä maksettavaksi tuntuvia siviilioikeudellisia hyvitysmaksuja (vastaavat vähintään sitä summaa, mitä laillinen tilaus olisi maksanut) sekä oikeudenkäyntikuluja.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän Samsan on tuossa oikeassa, ettei tämä touhu nyt ihan 100% laillista ole edes käyttäjille. Mutta - syyttäjän kynnys aktivoitua jahtaamaan tuhansia max sakkorangaistuksen saavia on niin korkea, että tätä ei vain tapahtu. Eri asia on toki joku Hedman&Partners, jotka sitten kiristävät suojelumaksuja, jottei syytettä nosteta.
 
Kyllähän Samsan on tuossa oikeassa, ettei tämä touhu nyt ihan 100% laillista ole edes käyttäjille. Mutta - syyttäjän kynnys aktivoitua jahtaamaan tuhansia max sakkorangaistuksen saavia on niin korkea, että tätä ei vain tapahtu. Eri asia on toki joku Hedman&Partners, jotka sitten kiristävät suojelumaksuja, jottei syytettä nosteta.
Millä muuten syyttäjä edes saisi todisteita ? En ole lainoppinut, mutta luulisi, ettei kovinkaan isoja pakkokeinoja voida edes tälläisissä sakkotapauksissa käyttää.
 
Tuo on kyllä osasyy ja täysin totta, että miten ne todisteet sitten saadaan oikeusistuinta varten. Markkinatuomioistuin, jota H&P käyttää, ovat aika höveleitä, mutta rikostuomioistuimissa on eri standardit.
 
Onkos nyt sitten N1:en vuoro olla toimimatta, vai onko tässä itselläni taas joku ongelma?

EDIT: Heh, samalla sekunnilla kun kirjoitin tänne, niin rupesi toimimaan.
 
Kyllähän Samsan on tuossa oikeassa, ettei tämä touhu nyt ihan 100% laillista ole edes käyttäjille. Mutta - syyttäjän kynnys aktivoitua jahtaamaan tuhansia max sakkorangaistuksen saavia on niin korkea, että tätä ei vain tapahtu. Eri asia on toki joku Hedman&Partners, jotka sitten kiristävät suojelumaksuja, jottei syytettä nosteta.

Laillisuus riippuu aina lainsäädännöstä. Jos nyt mietitään vaikkapa Suomen lainsäädäntöä, niin eihän se tuolla aiemmin lainattu lakiteksti ihan noin taida mennä:
6 § (13.6.2003/515) Avunanto
Jos loppukäyttäjä ostaa tietoisesti pääsyn laittomaan IPTV-palveluun (rahoittaen rikollisen organisaation toimintaa) tai toimii esimerkiksi laittoman palvelun jälleenmyyjänä (reseller) tai jakaa kaveripiirilleen katselutunnuksia, toiminta voidaan katsoa avunannoksi tekijänoikeusrikokseen.


Vaan kyseinen lakiteksti kuuluu oikeasti:

6 § (13.6.2003/515) Avunanto

Joka ennen rikosta tai sen aikana neuvoin, toimin tai muilla tavoin tahallaan auttaa toista tahallisen rikoksen tai sen rangaistavan yrityksen tekemisessä, tuomitaan avunannosta rikokseen saman lainkohdan mukaan kuin tekijä.

Se on sitten suomalaisen lainsäädännön asiantuntijoiden varassa, miten - jos lainkaan - tuota pykälää, tai mitään muutakaan käytännössä voitaisiin soveltaa sellaisiin mahdollisiin rikoksiin, jotka ovat tapahtuneet jossain muualla kuin suomalaisen lainsäädännön piirissä. Toistaiseksihan immateriaali- ja tekijänoikeusrikkomuksissa on käsittääkseni myös edellytetty, että toiminnalla aiheutetaan aktiivista tulonmenetystä oikeuksien haltijalle (piraattituotteiden myyminen, tai esim. osallistuminen torrentien jakamiseen muille käyttäjille).

Siihen en suosittelisi lähtemään, että ryhtyy harmaiden IPTV-palveluiden reselleriksi tienausmielessä, sillä siinä vaiheessa ei ole enää epäilystäkään käykö siinä kehnosti, jos/kun siitä touhusta narahtaa.
 
Laillisuus riippuu aina lainsäädännöstä. Jos nyt mietitään vaikkapa Suomen lainsäädäntöä, niin eihän se tuolla aiemmin lainattu lakiteksti ihan noin taida mennä:
..
Joo, kyse oli tottakai lain tulkinnasta. Ei taida olla varsinaista IPTV-käyttäjiin liittyvää ennakkotapausta Suomessa. Joidenkin arvioiden mukaan noin 200 000 suomalaista käyttää lisensoimattomia IPTV-palveluita, joten pelkästään käyttäjiin kohdistuvat massatoimet olisivat mittava ja poliittisestikin herkkä operaatio.

Hedman Partners on tähän asti keskittynyt nimenomaan P2P‑jakamiseen, ei IPTV-katseluun. Heidän toimintamallinsa perustuu siihen, että valvontapalvelu havaitsee, että tietystä IP-osoitteesta on jaettu tekijänoikeuden alaista materiaalia vertaisverkossa, minkä jälkeen markkinaoikeudelta haetaan lupa saada liittymänhaltijan tiedot ja lähetetään tekijänoikeuskirjeitä. On teoriassa mahdollista, että IPTV-palveluntarjoajan lokeja käytettäisiin näyttönä, mutta toistaiseksi julkisuudessa olleet tapaukset ja oikeuskäytäntö koskevat nimenomaan P2P‑jakamista, eivät pelkkää katselua.

Oikeuteen vieminen ei lain mukaan riipu siitä, onko vastaajalla paljon omaisuutta, mutta käytännössä kanteiden nostamisessa tehdään taloudellista harkintaa: jos saatavia ja mahdollisia oikeudenkäyntikuluja ei realistisesti saada perittyä, jutun ajaminen ei ole kovin houkuttelevaa. Lisäksi syyttäjän on huomattavan paljon helpompaa osoittaa oikeudessa, että John Doe on jakanut tekijänoikeuden alaista materiaalia, kuin todistaa hänen kuluttaneen sitä striimaamalla.

Iltalehden uutisen mukaan Hedman Partners lähettää markkinaoikeudelle tietopyyntöjä koskevia hakemuksia noin kolme kertaa viikossa. Yhdessä hakemuksessa voi olla jopa 8 000 IP-osoitteen haltijaa.

TTVK:n sivuilta löytyy tiedote laittomiin IPTV-palveluihin kohdistuneista toimista Euroopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, kyse oli tottakai lain tulkinnasta. Ei taida olla varsinaista IPTV-käyttäjiin liittyvää ennakkotapausta Suomessa. Joidenkin arvioiden mukaan noin 200 000 suomalaista käyttää lisensoimattomia IPTV-palveluita, joten pelkästään käyttäjiin kohdistuvat massatoimet olisivat mittava ja poliittisestikin herkkä operaatio.

Hedman Partners on tähän asti keskittynyt nimenomaan P2P‑jakamiseen, ei IPTV-katseluun. Heidän toimintamallinsa perustuu siihen, että valvontapalvelu havaitsee, että tietystä IP-osoitteesta on jaettu tekijänoikeuden alaista materiaalia vertaisverkossa, minkä jälkeen markkinaoikeudelta haetaan lupa saada liittymänhaltijan tiedot ja lähetetään tekijänoikeuskirjeitä. On teoriassa mahdollista, että IPTV-palveluntarjoajan lokeja käytettäisiin näyttönä, mutta toistaiseksi julkisuudessa olleet tapaukset ja oikeuskäytäntö koskevat nimenomaan P2P‑jakamista, eivät pelkkää katselua.

Oikeuteen vieminen ei lain mukaan riipu siitä, onko vastaajalla paljon omaisuutta, mutta käytännössä kanteiden nostamisessa tehdään taloudellista harkintaa: jos saatavia ja mahdollisia oikeudenkäyntikuluja ei realistisesti saada perittyä, jutun ajaminen ei ole kovin houkuttelevaa. Lisäksi syyttäjän on huomattavan paljon helpompaa osoittaa oikeudessa, että John Doe on jakanut tekijänoikeuden alaista materiaalia, kuin todistaa hänen kuluttaneen sitä striimaamalla.

Iltalehden uutisen mukaan Hedman Partners lähettää markkinaoikeudelle tietopyyntöjä koskevia hakemuksia noin kolme kertaa viikossa. Yhdessä hakemuksessa voi olla jopa 8 000 IP-osoitteen haltijaa.

TTVK:n sivuilta löytyy tiedote laittomiin IPTV-palveluihin kohdistuneista toimista Euroopassa.
Suomalainen lainsäädäntö siis poikkeaa näissä monesta euroopan maasta, jopa lähimmästä naapurimaasta eli Ruotsista. Vaikka kuinka hämmentäisit, meillä ei edes etujärjestöt ole esittäneet, että kuluttaja toimisi lainvastaisesti tai loukkaisi oikeuksia, vaan ememmänkin he on keskittyneet tuomaan ilmi tai freimaamaan, että näitä iptv-palveluita pyörittää kansainväliset rikollisliigat ja kuluttajan kannattaisi miettiä, antaako niille luottokorttitietonsa sekä haluaako ylipäätään tukea kansainvälistä rikollisuutta.
Ja siinäpä oikeastaan se.
 
Päivitetty 11.05.2026
----------------------------------------------

IPTVn epäviralliset säännöt ja ohjeistukset.

-Osta IPTV-palvelusi ketjussa mainituilta vendoreilta mieluiten Paypal-maksutapaa käyttäen. (Evybuy, Alibaba, jne.)
Suosituimmat N1 ja LiveGo.

-Myyntisivulla palvelu saattaa olla ulkonäöltään digiboksi, mutta tosiasiassa saat sähköpostilla TAI WhatsApilla linkin tunnuksineen ja salasanoineen. Suositus WhatsApp.

-Käytä joko myyjän ehdottamaa Äppiä (useimmiten IPTVSmartersPro) tai ketjussa ehdotettuja parempia soittimia. (Tivimate, MyIPTVPlayer, OpenTV, Hotplayer, jne.)

-Voit käyttää yhtä tilausta vain yhdessä laitteessa kerrallaan. Voit asentaa ohjelmiston ja IPTV-linkin myös muille laitteille, mutta VARO käyttämästä niitä samanaikaisesti. (Tilauksesi bannataan)

-Pyri käyttämään päätelaitteessasi (Tietokone, Televisio, Digiboksi.) langallista nettiyhteyttä. Joillakin WiFi toimii, toisilla taas ei. Kännykät yleensä toimivat suht. ok. omalla yhteydellään.

-IPTV -palvelut eivät toimi 100% eikä sieltä löydy todellakaan Suomenkieltä tai tekstityksiä jokaiseen sarjaan, lähetykseen tai elokuvaan. Englantisubit useimmiten löytyy. Tämäkin riippuu ohjelmasta ja palvelusta mitä käytetään.

- EPG ei todellakaan toimi 100%. Voit kysyä EPG -osoitetta palveluntarjoajaltasi. Useimmiten vastaus on : "Computer says no".

-Mikäli IPTV -palvelusi tökkii ja jumittaa eikä toimi, pyydä vaihtoehtoista serveriä kokeiltavaksi suoraan palveluntarjoajalta, sillä näitä on monesti yhdellä palvelulla useita.

-Suosittelen lukemaan tätä ketjua ainakin viimeisimmän vuoden osalta, riippuen milloin tähän vitjaan itsesi löysit. Ainakin kymmenen edellistä sivua. Huomaat että kaikki on jo kysytty, Ainakin melkein ;)

En suosittele IPTVtä kenellekkään kellä ei perustaidot nettiyhteyksissä, ohjelmistoissa ja nettimaksamisessa täyty. IPTV on Suomessa tällä hetkellä täysin laillista katsoa, mutta jakaa tai tallentaa et saa. Et siis tarvitse VPNnää.

Lisäksi säätämisen määrä on välillä nk. jäätävä, eli ei IPTV ole vastaus helppoon ja melkein ilmaiseen kanavatarjontaan. Toisaalta, se taas on. Mutta harjoituksella ja erehdyksellä yleensä alkaa homma hahmoittua. :)
------------------------------

Livegoa on paljon kyselty.
Tässä linkki mistä sitä voisi tsiikailla:

Livego //getvbuy.ru/product/product1/
N1 //smartiuse.com/
----------------------------------------------



En löytänyt ketjua niin tässäpä sitten tällainen.
Kuinkas monella on kokemusta tällaisista vermeistä?
itsellä oli aikoinaan roku, se oli 1 tai 2:n sika hidas.
Nyt on kuvan mukainen ja todella kiva.
Maksoi 50e posteineen, android pohjainen ja netti 50Mt maksaa 5e/kk.
Katselen lähinnä retro-kanavaa, josta tulee 60-90lukujen musiikkivideoita.
Sanoin irti Elisan maksukanavat 13e/kk, sieltä lähinnä katselin vh1-vh1-klassik musavideoita.
Sitten löysin (toivottavasti ei fake) siten jossa on esim. 10 000 kanavaa 3kk:ksi n.10e
ja sitten vuodeksi pohjoismaat myös Suomi n.19e.
Lähinnä kinostaa Ruåtsin kanavat :) pääsee harjoittelee kielipäätänsä hih..
playkaupan kautta tulee mukavasti sovellukset.
Tässä kuvakollaasit laitteista ja hinnoista
-------------------------------------

KIITOS @Crybto :lle alla olevista hinta-laatu datoisa <3
ps. itse viimein 6vuoden jälkeen kyllätyin kiina-iptv-boxiin.
maksaa 50-60e.

Paras DNA hub 2.0, siinä parempi kake ja softat eivät kaatuile.
maksaa 20-80e/kpl käytettynä, riippuu mistä ostaa.
Tori.fi kallis, Facen Marketplace halvin ja paras <3


polo1.JPG
polo2.JPG
polo3.JPG
polo4.JPG
polo5.JPG
polo6.JPG


@Crybto :LLE KIITOKSET, PAIKKOJEN SELVITTÄMISESTÄ <3
----------------------------------------------


Keräsin nyt vähän listaa mitä tullut selvitettyä viime aikoina. Saa korjata jos virheellistä tietoa.

Livego:
Evybuy: 12 Months LiveGo IPTV Subscription Nordic IPTV NETV IPTV Service for Tivimate M3U IPTV Smarters Pro [1YNETV] - $24.99 : Evybuy.com-Global Online Shopping for Android TV Box IPTV Box, Supper Discount Daily
  • whatsapilla saa linkin paypalilla maksettavaan tilaukseen (leadmybox.com)
  • useampi tilaus halvemmalla kuin muista.
Getvbuy: Livego Worldwide IPTV M3u Datoo support iptv smarters Android box Smart iptv Subscription M3u PC - Getvbuy
  • paypal maksu mahdollinen
N1: smartiuse.com ??
Stronk8k: ??

ilmaiskanavia:
TVkaista - Telkkari netissä
Globe TV - Watch Free Live World TV Online (sisältää ulkomaisia, käyttää osassa tvkaista.org kanavia suomessa)

kanavien ohjelmatietoja + epg
TV-ohjelmat tänään
TV-ohjelmat tänään - Telsu.fi
Urheilua tv:ssä tänään - TVmatsit | Suomen kaikki live-urheilun tv-ohjelmat.
epg/Finland at main · globetvapp/epg
The Best Free EPG XML TV Guide and Crazy EPG Editor app to control it all! And this all for FREE! Both public xml links and our app!
- Voi luoda omat kanavatiedot
m3u4u — M3U Playlist Manager
- Voi luoda omat kanavatiedot
- Päivittynyt v2, muuttunut maksulliseksi ainakin osasta ominaisuuksia.
Livegon epg:
http://worldiptv.me:8080/xmltv.php?username=xxxxxxxxxx&password=xxxxxxxxxx

Vaihtoehtoiset server osoitteet: (en ole testannut kaikkia, mutta muistiin)
http://luckytvpro.com:8080
http://cloud-hotbox.club:8080
http://bigotvpro.com:8080
http://cnlotin.com:8080
http://bigotvpro.com:8080
http://luckytvpro.com:8080
http://185.158.251.36:8080
http://client-protv.club:8080

For IPTV Smarters Pro for tv(User for LG/Samsung only)
http://cdn-streamania.club
http://cdn-rocketstream.club

N1:

http://91.218.51.169:2095
http://195.128.27.253:2095
http://88.135.69.66:2095
http://89.37.117.6:2095


Playerit:

Tivimate
  • Suunniteltu töllökäyttöön
  • Maksullinen (5kpl=34$)
  • ei päivitetä aktiivisesti ??
Fred TV
  • Windowsille
  • ilmainen
  • yksinkertainen
Desktop Telly
  • Windowsille
  • maksullinen (1kpl=10$, 5kpl=35$)
Hot Player
  • Toimii kaikilla alustoilla
  • Sisältää EPG (ei voi käyttää ulkoista EPG)
  • vanhanaikainen käyttöliittymä. (ikkunan suurentaminen zoomaa kuvaa)
  • maksullinen (1kpl?=15€)
Xtream m3u plus iptv player
  • Windowsille
  • ilmainen
IPTV Player Zero
  • Suosittelen.
  • Windows + MacOS
  • 24h trial pro (sen jälkeen pystyy katsoa ilmaiseksi live tv)
  • elinikäinen lisenssi 14$, Microsoft Storen kautta ostettaessa 10 laitteelle.
  • CAST(beta)
  • Sports HUB
  • Ulkoisen soittimen käyttö mahdollista.
  • aktiivinen kehitys
9xtream
  • Samsungille + android??
  • ilmainen
  • Cast ominaisuus
OTTNavigator
  • androidille
Wave IPTV Mobile
  • androidille
IPTVNator
  • ilmainen
  • aktiivinen kehitys
Edit: Muokkasin linkkejä vähän selkeämmäksi ja lisäsin iptvnatorin ja zero playeriin infoa. Vaihtoehtoiset server osoitteet, jne.
--------------------------------------------------

Päivitetty 11.05.2026
----------------------------------------------

IPTVn epäviralliset säännöt ja ohjeistukset.

-Osta IPTV-palvelusi ketjussa mainituilta vendoreilta mieluiten Paypal-maksutapaa käyttäen. (Evybuy, Alibaba, jne.)
Suosituimmat N1 ja LiveGo.

-Myyntisivulla palvelu saattaa olla ulkonäöltään digiboksi, mutta tosiasiassa saat sähköpostilla TAI WhatsApilla linkin tunnuksineen ja salasanoineen. Suositus WhatsApp.

-Käytä joko myyjän ehdottamaa Äppiä (useimmiten IPTVSmartersPro) tai ketjussa ehdotettuja parempia soittimia. (Tivimate, MyIPTVPlayer, OpenTV, Hotplayer, jne.)

-Voit käyttää yhtä tilausta vain yhdessä laitteessa kerrallaan. Voit asentaa ohjelmiston ja IPTV-linkin myös muille laitteille, mutta VARO käyttämästä niitä samanaikaisesti. (Tilauksesi bannataan)

-Pyri käyttämään päätelaitteessasi (Tietokone, Televisio, Digiboksi.) langallista nettiyhteyttä. Joillakin WiFi toimii, toisilla taas ei. Kännykät yleensä toimivat suht. ok. omalla yhteydellään.

-IPTV -palvelut eivät toimi 100% eikä sieltä löydy todellakaan Suomenkieltä tai tekstityksiä jokaiseen sarjaan, lähetykseen tai elokuvaan. Englantisubit useimmiten löytyy. Tämäkin riippuu ohjelmasta ja palvelusta mitä käytetään.

- EPG ei todellakaan toimi 100%. Voit kysyä EPG -osoitetta palveluntarjoajaltasi. Useimmiten vastaus on : "Computer says no".

-Mikäli IPTV -palvelusi tökkii ja jumittaa eikä toimi, pyydä vaihtoehtoista serveriä kokeiltavaksi suoraan palveluntarjoajalta, sillä näitä on monesti yhdellä palvelulla useita.

-Suosittelen lukemaan tätä ketjua ainakin viimeisimmän vuoden osalta, riippuen milloin tähän vitjaan itsesi löysit. Ainakin kymmenen edellistä sivua. Huomaat että kaikki on jo kysytty, Ainakin melkein ;)

En suosittele IPTVtä kenellekkään kellä ei perustaidot nettiyhteyksissä, ohjelmistoissa ja nettimaksamisessa täyty. IPTV on Suomessa tällä hetkellä täysin laillista katsoa, mutta jakaa tai tallentaa et saa. Et siis tarvitse VPNnää.

Lisäksi säätämisen määrä on välillä nk. jäätävä, eli ei IPTV ole vastaus helppoon ja melkein ilmaiseen kanavatarjontaan. Toisaalta, se taas on. Mutta harjoituksella ja erehdyksellä yleensä alkaa homma hahmoittua. :)
------------------------------

Livegoa on paljon kyselty.
Tässä linkki mistä sitä voisi tsiikailla:

Livego //getvbuy.ru/product/product1/
N1 //smartiuse.com/
----------------------------------------------



En löytänyt ketjua niin tässäpä sitten tällainen.
Kuinkas monella on kokemusta tällaisista vermeistä?
itsellä oli aikoinaan roku, se oli 1 tai 2:n sika hidas.
Nyt on kuvan mukainen ja todella kiva.
Maksoi 50e posteineen, android pohjainen ja netti 50Mt maksaa 5e/kk.
Katselen lähinnä retro-kanavaa, josta tulee 60-90lukujen musiikkivideoita.
Sanoin irti Elisan maksukanavat 13e/kk, sieltä lähinnä katselin vh1-vh1-klassik musavideoita.
Sitten löysin (toivottavasti ei fake) siten jossa on esim. 10 000 kanavaa 3kk:ksi n.10e
ja sitten vuodeksi pohjoismaat myös Suomi n.19e.
Lähinnä kinostaa Ruåtsin kanavat :) pääsee harjoittelee kielipäätänsä hih..
playkaupan kautta tulee mukavasti sovellukset.
Tässä kuvakollaasit laitteista ja hinnoista
-------------------------------------

KIITOS @Crybto :lle alla olevista hinta-laatu datoisa <3
ps. itse viimein 6vuoden jälkeen kyllätyin kiina-iptv-boxiin.
maksaa 50-60e.

Paras DNA hub 2.0, siinä parempi kake ja softat eivät kaatuile.
maksaa 20-80e/kpl käytettynä, riippuu mistä ostaa.
Tori.fi kallis, Facen Marketplace halvin ja paras <3


polo1.JPG
polo2.JPG
polo3.JPG
polo4.JPG
polo5.JPG
polo6.JPG


@Crybto :LLE KIITOKSET, PAIKKOJEN SELVITTÄMISESTÄ <3
----------------------------------------------


Keräsin nyt vähän listaa mitä tullut selvitettyä viime aikoina. Saa korjata jos virheellistä tietoa.

Livego:
Evybuy: 12 Months LiveGo IPTV Subscription Nordic IPTV NETV IPTV Service for Tivimate M3U IPTV Smarters Pro [1YNETV] - $24.99 : Evybuy.com-Global Online Shopping for Android TV Box IPTV Box, Supper Discount Daily
  • whatsapilla saa linkin paypalilla maksettavaan tilaukseen (leadmybox.com)
  • useampi tilaus halvemmalla kuin muista.
Getvbuy: Livego Worldwide IPTV M3u Datoo support iptv smarters Android box Smart iptv Subscription M3u PC - Getvbuy
  • paypal maksu mahdollinen
N1: smartiuse.com ??
Stronk8k: ??

ilmaiskanavia:
TVkaista - Telkkari netissä
Globe TV - Watch Free Live World TV Online (sisältää ulkomaisia, käyttää osassa tvkaista.org kanavia suomessa)

kanavien ohjelmatietoja + epg
TV-ohjelmat tänään
TV-ohjelmat tänään - Telsu.fi
Urheilua tv:ssä tänään - TVmatsit | Suomen kaikki live-urheilun tv-ohjelmat.
epg/Finland at main · globetvapp/epg
The Best Free EPG XML TV Guide and Crazy EPG Editor app to control it all! And this all for FREE! Both public xml links and our app!
- Voi luoda omat kanavatiedot
m3u4u — M3U Playlist Manager
- Voi luoda omat kanavatiedot
- Päivittynyt v2, muuttunut maksulliseksi ainakin osasta ominaisuuksia.
Livegon epg:
http://worldiptv.me:8080/xmltv.php?username=xxxxxxxxxx&password=xxxxxxxxxx

Vaihtoehtoiset server osoitteet: (en ole testannut kaikkia, mutta muistiin)
http://luckytvpro.com:8080
http://cloud-hotbox.club:8080
http://bigotvpro.com:8080
http://cnlotin.com:8080
http://bigotvpro.com:8080
http://luckytvpro.com:8080
http://185.158.251.36:8080
http://client-protv.club:8080

For IPTV Smarters Pro for tv(User for LG/Samsung only)
http://cdn-streamania.club
http://cdn-rocketstream.club

N1:

http://91.218.51.169:2095
http://195.128.27.253:2095
http://88.135.69.66:2095
http://89.37.117.6:2095


Playerit:

Tivimate
  • Suunniteltu töllökäyttöön
  • Maksullinen (5kpl=34$)
  • ei päivitetä aktiivisesti ??
Fred TV
  • Windowsille
  • ilmainen
  • yksinkertainen
Desktop Telly
  • Windowsille
  • maksullinen (1kpl=10$, 5kpl=35$)
Hot Player
  • Toimii kaikilla alustoilla
  • Sisältää EPG (ei voi käyttää ulkoista EPG)
  • vanhanaikainen käyttöliittymä. (ikkunan suurentaminen zoomaa kuvaa)
  • maksullinen (1kpl?=15€)
Xtream m3u plus iptv player
  • Windowsille
  • ilmainen
IPTV Player Zero
  • Suosittelen.
  • Windows + MacOS
  • 24h trial pro (sen jälkeen pystyy katsoa ilmaiseksi live tv)
  • elinikäinen lisenssi 14$, Microsoft Storen kautta ostettaessa 10 laitteelle.
  • CAST(beta)
  • Sports HUB
  • Ulkoisen soittimen käyttö mahdollista.
  • aktiivinen kehitys
9xtream
  • Samsungille + android??
  • ilmainen
  • Cast ominaisuus
OTTNavigator
  • androidille
Wave IPTV Mobile
  • androidille
IPTVNator
  • ilmainen
  • aktiivinen kehitys
Edit: Muokkasin linkkejä vähän selkeämmäksi ja lisäsin iptvnatorin ja zero playeriin infoa. Vaihtoehtoiset server osoitteet, jne.
--------------------------------------------------
Hakusessa IPTV ilman boksia, ok-talo Stadissa jossa 1000/400 kuituliittymä ja Sonyn Android-telkku. Josko löytyy joku palveluntarjoaja myös tallennusmahdollisuudella. Elisa viihde boksin kanssa oli aiemmin, mutta se tökki ihan liikaa ja luovuin siksi.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä dna 2.0 hubi 25-50e toimii netv, smarter pro ja kaikki mahtavasti.
Facebookin Marketplasesta ostin 25e posteineen.

Torissa paras 50e + postit :)
 
Hakusessa IPTV ilman ulkoista boksia. Sattuneista syistä lopetin Elisa viihteen, boksit jatkuvasti tökki.

Hakusessa IPTV ilman boksia, ok-talo Stadissa jossa 1000/400 kuituliittymä ja Sonyn Android-telkku. Josko löytyy joku palveluntarjoaja myös tallennusmahdollisuudella. Elisa viihde boksin kanssa oli aiemmin, mutta se tökki ihan liikaa ja luovuin siksi.

Sieltä lainaamastasi viestistä selviää, että:

Livegoa on paljon kyselty.
Tässä linkki mistä sitä voisi tsiikailla:

Livego //getvbuy.ru/product/product1/

N1 //smartiuse.com/

Tuo alempi on siis N1 (tai Nordic One), joka on eri palvelu kuin Livego, mutta siinähän ne yleisimmät ovat.

Tallennusmahdollisuus riippuu käyttämästäsi sovelluksesta. Toisista se löytyy ja toisista ei. Eiköhän jokaiselle alustalle kuitenkin ole joku sovellus, joista se mahdollisuus löytyy.
 
Suomalainen lainsäädäntö siis poikkeaa näissä monesta euroopan maasta...
Suomen lakipykäliä analysoin - en Ruotsin. En ymmärrä mitä tarkoitat hämmennyksellä. Käsittääkseni en ole jakanut virheellistä tietoa, vaan faktapohjaista tietoa ilman mutuilua.

Kai sulla sitten joku tarve polarisoida, provosoida ja luoda vastakkainasettelua. Tekstisi on linjassa netistä löytyvän tiedon kanssa, eikä varsinaisesti tuo pesäeroa tuottamaani informaatioon millään muotoa. 😃

Laki on yksi asia, ja lain käytännön soveltaminen oikeuslaitoksessa on toinen asia. Etujärjestöjen (TTVK) valvonta, neuvonta, koulutus ja viestintä kolmas.

Suomessahan ei toistaiseksi ole vielä annettu yhtäkään IPTV:seen liittyvää tuomiota. Case HDPlayerkään ei edennyt syyttäjälle, vaan opiskelija-devaaja sopi korvauksista suoraan tv-yhtiöiden kanssa. Ennakkopäätöksiä ei ole Suomessa annettu. Ruotsissa IPTV oikeudenkäynnit on käyty Patentti- ja markkinaoikeudessa sekä Patentti- ja markkinaoikeuden hovioikeudessa.

P.S. This too shall pass.
 
Viimeksi muokattu:
Hakusessa IPTV ilman boksia, ok-talo Stadissa jossa 1000/400 kuituliittymä ja Sonyn Android-telkku. Josko löytyy joku palveluntarjoaja myös tallennusmahdollisuudella. Elisa viihde boksin kanssa oli aiemmin, mutta se tökki ihan liikaa ja luovuin siksi.
Jos Elisa viihde tökki sun mielestä, niin sitten kerro se vaikkapa tuhannella ja pääset about siihen, miten parhaat näistä pelittää.

Tarjonta tietysti on laajempi ja hinta murto-osa vrt Viihde.
 
Saako noita ”multisub” kanavien tekstityksiä jotenkin toimimaan? Käytössä hotplayer.
 
Karmeeta pätkimistä livegolla valioliigassa juuri nyt. Ei auta vaikka katsoo Ruotsin kanavia.

Välillä käy noin. Niitä tilanteita varten on hyvä olla tiedossa esim. joku nettisivu, jossa listataan eri maiden lähetyksiä. Esim. itse seurasin eilen samanaikaisesti N1:stä Eurooppaliigan finaalia ja Livegosta Palermon nousukarsintapeliä. N1:llä Palermon peli näkyi jostain (ehkä Norjan, nappasin HotPlayerin hausta ensimmäisen, jota se tarjosi) Viaplaysta ja se toimi ongelmitta. Sitten kun Eurooppaliigan peli alkoi pistin Palermon matsin pyörimään Livegossa, jossa sama lähetys bufferoi jatkuvasti. Etsin sitten jonkun toisen lähetyksen (olisikohan ollut Montenegron Arena Sport 1, tms), jossa lähetys toimi mainiosti - selostuksesta nyt ei saanut juuri muuta tolkkua kuin Pohjanpaalon ja Joorosen. Näkeehän sen kuitenkin kuvastakin, mitä siellä kentällä tapahtuu. Lähinnä nyt kuitenkin fokusoin siihen toiseen matsiin, joten selostuksesta oli toki se ilo, että kun selostajan ääni nousee, niin silloin tiesi katsoa vähän sitäkin, mitä siellä Sisiliassa sillä hetkellä tapahtui.

Niitä eri maiden urheilulähetyksiä listaavia nettisivuja on vähän joka lähtöön. Ohessa ainakin yksi, joka listaa useampia lajeja ja jossa voi käydä valitsemassa ne maat joiden lähetykset kelpaavat. Oletuksena taitaa muistaakseni olla vain sen maan lähetykset, josta sivustoa selailee. Toki valittavissa on myös se, mitä urheilulajeja seuraa. My Sports - Live Sports TV Listings Guide
 
Aika aktiivista devaamista m3u4u:lla atm. Jos on hyviä parannusehdotuksia niin nyt kannattaa pistää tietoa devaajalle.
 
Taloudessa kaksi TV:tä joilla käytetään samaa N1 tiliä (tietenkin eri aikaan) samalla linkillä joka päättyy: type=m3u_plus&output=ts

- Android tv / Televizo = toimii ok
- Samsung tv / Hot Player ---> lakkasi pari päivää sitten toimimasta (tähän saakka toiminut normaalisti ilman muutoksia). Hot Player käynnistyy mutta jää lataamaan kanavalistaa vaikka kuinka pitkäksi aikaa eikä mitään tapahdu. Hot Player poistettu ja asennettu uudelleen josta ei ollut apua.

Mikä neuvoksi jotta saadaan Hot Player uudestaan toimimaan?
 
Mikä neuvoksi jotta saadaan Hot Player uudestaan toimimaan?
Pienennä kanavalista m3u4u:lla ja pistä samalla epg kuntoon tai hommaa Apple TV 4k.

Yksi olennainen tieto puuttuu - mikä televisio - eli loppuuko telkusta jerkku? 😃
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 320
Viestejä
5 247 215
Jäsenet
83 483
Uusin jäsen
UwU_LoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom