Iphone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max keskustelu

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Itsellä ei 12 Mini latautunut Skodan omassa latauslokerossa kuin satunnaisesti; kokonsa puolesta ei pysynyt oikealla paikalla ja kaltevan pinnan myötä valui hetken päästä sivuun. 15 Pro on latautunut samassa lokerorossa ongelmitta. Toki Applen päätös rajoittaa kolmansien osapuolien latureiden nopeutta tarkoittaa aika pitkälti sitä, että langatonta Carplayta käyttäessä varsinainen latausnopeus ei kaksinen ole, mutta eipä toisaalta autossa ollessa myöskään varaustaso vähene, kuten 12 Minin kanssa. Ehkä tuo reilun tunnin matkalla joitain kymmeniä prosentteja kerää.. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
Itsellä ei 12 Mini latautunut Skodan omassa latauslokerossa kuin satunnaisesti; kokonsa puolesta ei pysynyt oikealla paikalla ja kaltevan pinnan myötä valui hetken päästä sivuun. 15 Pro on latautunut samassa lokerorossa ongelmitta. Toki Applen päätös rajoittaa kolmansien osapuolien latureiden nopeutta tarkoittaa aika pitkälti sitä, että langatonta Carplayta käyttäessä varsinainen latausnopeus ei kaksinen ole, mutta eipä toisaalta autossa ollessa myöskään varaustaso vähene, kuten 12 Minin kanssa. Ehkä tuo reilun tunnin matkalla joitain kymmeniä prosentteja kerää.. :)
Apple ei tietääkseni rajoita 3rd party latureilla latausnopeutta jos ne noudattavat Qi 2.0 speksejä. Qi 2.0 taitaa olla sen 15W jos magneettikohdistus on käytössä.

”Apple spokesperson Jacqueline Roy confirmed to The Vergevia email that the iPhone 15 will charge at up to 15W on a certified Qi2 charger”
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Onko näiden iPhone 15 kanssa ollut ongelmia langattomassa latauksessa? En tunnu saavan laturia toimimaan tämän kanssa vaikka mitä koittaisi. Edellisen iPhone 13 kanssa toimi ihan ongelmitta. Laturina käytössä tällainen Belkinin 3-in-1: Belkin 3-in1 -langaton latausasema, valkoinen 149,99
Tähän vielä tarkennuksena se, että puhelin kyllä tunnistaa tuon laturin. Alkuun ilmoittaa, että puhelin latautuu/latauksessa mutta sitten muutaman sekunnin päästä lopettaa lataamisen. Näemmä löytyi muitakin vastaavilla kokemuksilla: Iphone 15 Pro not compatible with some wi… - Apple Community Jokseenkin ärsyttävää, kun kyseessä kuitenkin Applen laitteille suunniteltu ja hyväksytty laturi. Toivottavasti jokin softaan liittyvä asia mikä voisi korjaantua ohjelmistopäivityksillä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
Emäntä sai 15 pron lahjaksi, onkohan täällå muilla ollut etukameran kanssa ongelmia? Kuvat näyttää ihan paskalta. Netissä on monellakin ongelmia, mitään ratkaisua en ole vielä löytänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
Emäntä sai 15 pron lahjaksi, onkohan täällå muilla ollut etukameran kanssa ongelmia? Kuvat näyttää ihan paskalta. Netissä on monellakin ongelmia, mitään ratkaisua en ole vielä löytänyt.
Mitähän tähän pitäisi nyt sanoa? Vastaako kuvat sitä mitä näkyy peilissä vai mikä niissä on vikana?

Ei mullakaan selfiet näytä niin hyvältä kuin haluaisin, mutta vika ei kyllä ole kamerassa vaan kuvattavassa kohteessa…
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
Emäntä sai 15 pron lahjaksi, onkohan täällå muilla ollut etukameran kanssa ongelmia? Kuvat näyttää ihan paskalta. Netissä on monellakin ongelmia, mitään ratkaisua en ole vielä löytänyt.
Kannattaa harkita lippulaiva-androidin hankkimista niin emäntä näyttää sievemmältä tai kumppanin vaihtamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
Kerro nyt että mikä niissä kuvissa on vikana? Onko tarkennus pielessä, onko tärähtäneitä, onko pehmeitä kauttaaltaan?

Vähän vaikea auttaa kun sanot vaan että ”on paskaa”.

Itse koittaisin ensin katsoa ne selfie-asetukset, onko käytössä up-to 1-2sec valotusajat kuten iphone pimeässä tekee. Toimiiko tarkennus / valotuksen säätö manuaalisesti kuvaa klikkaamalla? Toimiiko zoomi ultrawide / normaali?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Tähän vielä tarkennuksena se, että puhelin kyllä tunnistaa tuon laturin. Alkuun ilmoittaa, että puhelin latautuu/latauksessa mutta sitten muutaman sekunnin päästä lopettaa lataamisen. Näemmä löytyi muitakin vastaavilla kokemuksilla: Iphone 15 Pro not compatible with some wi… - Apple Community Jokseenkin ärsyttävää, kun kyseessä kuitenkin Applen laitteille suunniteltu ja hyväksytty laturi. Toivottavasti jokin softaan liittyvä asia mikä voisi korjaantua ohjelmistopäivityksillä..
Tähän päivityksenä oma havainto. Näemmä iPhone 15 saa latautumaan langattomasti tuolla Belkinillä, jos sen asettaa noin sentin korkeudelle alustan pohjasta ja sitten laskee hitaasti alaspäin paikalleen. Mikähän tuossakin mahtaa olla taustalla, että suoraan paikalleen asettamalla ei onnistu mutta tällaisella kikalla toimii kun lopputuloksena puhelin on kuitenkin ihan tismalleen samassa kohdassa ja asennossa. Onkohan tämän iPhone 15 langattoman latauksen alue hieman eri kohdassa kuin iPhone 13?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Tähän päivityksenä oma havainto. Näemmä iPhone 15 saa latautumaan langattomasti tuolla Belkinillä, jos sen asettaa noin sentin korkeudelle alustan pohjasta ja sitten laskee hitaasti alaspäin paikalleen. Mikähän tuossakin mahtaa olla taustalla, että suoraan paikalleen asettamalla ei onnistu mutta tällaisella kikalla toimii kun lopputuloksena puhelin on kuitenkin ihan tismalleen samassa kohdassa ja asennossa. Onkohan tämän iPhone 15 langattoman latauksen alue hieman eri kohdassa kuin iPhone 13?
Luultavasti ovat joutuneet siirtämään että ovat saaneet magsafe magneetit sijoiteltua kunnolla kamerakyhmyn alle.

Onko sulla joku kuori puhelimessa? Oon huomannu omassa 15 pro maxissa että esim tämä Decodedin nahka ja Googlen Pixel stand 2gen on välillä todella tarkka mitn puhelimen asettaa ja välillä ei suostu latamaan kuin muutama kymmenen sekunttia ja sitten vilkuttelee virhettä. Toisella kuorella ei sitten ongelmia.

EDIT: Jaa niin onhan mulla ihan tuo vastaava Belkinin latausasema myös. En ole sen kanssa kyllä huomannut ongelmia tämän pro maxin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Luultavasti ovat joutuneet siirtämään että ovat saaneet magsafe magneetit sijoiteltua kunnolla kamerakyhmyn alle.

Onko sulla joku kuori puhelimessa? Oon huomannu omassa 15 pro maxissa että esim tämä Decodedin nahka ja Googlen Pixel stand 2gen on välillä todella tarkka mitn puhelimen asettaa ja välillä ei suostu latamaan kuin muutama kymmenen sekunttia ja sitten vilkuttelee virhettä. Toisella kuorella ei sitten ongelmia.

EDIT: Jaa niin onhan mulla ihan tuo vastaava Belkinin latausasema myös. En ole sen kanssa kyllä huomannut ongelmia tämän pro maxin kanssa.
Joo puhelimessa Ringke Onyx (magsafe versio) mutta sama ongelma on myös ilman kuorta. Jännä homma vaan tuo, että kun saa eka hieman ylempää latauksen alkamaan niin sitten voi valuttaa tuohon alas paikalleen. Mikä lie siinä erona vs. tuo suoraan paikalleen asettaminen. Ehkä sitten tuossa ylempänä se lataus osuu paremmin kohdilleen ja ei lopeta sitä vaikka asento vähän huononee. Täytynee viritellä jokin pieni koroke tuohon laturin pohjalle, jos se auttaisi tuossa.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
263
Onko suositella laadukkaita panssarilaseja 15 Prolle? Vanhassa XS:ssä ollut Panzerglasseja alusta asti ja suojannut jo parilta isommalta kolhulta, vaikkakin pitänyt uusia tuo panssarilasi. Tuo pitäisi olla case friendly mutta ainakin todella tarkka sovituksesta kun Tech21 clear casen kanssa meinasi alkaa puskea lasia kulmasta irti.
Todennäköisesti tulee Tech21 Evo clear kuori hommattua uuteenkin. Nuo ainakin olleet laadukkaita, kestää iskuja eikä kellastu kuten Otterboxit.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Onko suositella laadukkaita panssarilaseja 15 Prolle? Vanhassa XS:ssä ollut Panzerglasseja alusta asti ja suojannut jo parilta isommalta kolhulta, vaikkakin pitänyt uusia tuo panssarilasi. Tuo pitäisi olla case friendly mutta ainakin todella tarkka sovituksesta kun Tech21 clear casen kanssa meinasi alkaa puskea lasia kulmasta irti.
Todennäköisesti tulee Tech21 Evo clear kuori hommattua uuteenkin. Nuo ainakin olleet laadukkaita, kestää iskuja eikä kellastu kuten Otterboxit.
Tuollaisen laitoin yhteen 15 Prohon - https://www.amazon.de/gp/product/B0CB6DG4WG/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Asennus oli naurettavan helppoa, eikä jäänyt mitään pölyä tms. schaissea lasin ja näytön väliin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Onko suositella laadukkaita panssarilaseja 15 Prolle? Vanhassa XS:ssä ollut Panzerglasseja alusta asti ja suojannut jo parilta isommalta kolhulta, vaikkakin pitänyt uusia tuo panssarilasi. Tuo pitäisi olla case friendly mutta ainakin todella tarkka sovituksesta kun Tech21 clear casen kanssa meinasi alkaa puskea lasia kulmasta irti.
Todennäköisesti tulee Tech21 Evo clear kuori hommattua uuteenkin. Nuo ainakin olleet laadukkaita, kestää iskuja eikä kellastu kuten Otterboxit.
Spigenin lasi ja kuoret.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Onko suositella laadukkaita panssarilaseja 15 Prolle? Vanhassa XS:ssä ollut Panzerglasseja alusta asti ja suojannut jo parilta isommalta kolhulta, vaikkakin pitänyt uusia tuo panssarilasi. Tuo pitäisi olla case friendly mutta ainakin todella tarkka sovituksesta kun Tech21 clear casen kanssa meinasi alkaa puskea lasia kulmasta irti.
Todennäköisesti tulee Tech21 Evo clear kuori hommattua uuteenkin. Nuo ainakin olleet laadukkaita, kestää iskuja eikä kellastu kuten Otterboxit.
ESR Armorite itsellä. Tämäkin oli helppo asentaa kehyksen avulla.


Tuossa paketissa siis 3 kpl laseja + kameran linsseille suojat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
312
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Onko suositella laadukkaita panssarilaseja 15 Prolle? Vanhassa XS:ssä ollut Panzerglasseja alusta asti ja suojannut jo parilta isommalta kolhulta, vaikkakin pitänyt uusia tuo panssarilasi. Tuo pitäisi olla case friendly mutta ainakin todella tarkka sovituksesta kun Tech21 clear casen kanssa meinasi alkaa puskea lasia kulmasta irti.
Todennäköisesti tulee Tech21 Evo clear kuori hommattua uuteenkin. Nuo ainakin olleet laadukkaita, kestää iskuja eikä kellastu kuten Otterboxit.
Spigen EZ-Fit omassa 15 PM:ssä. Näissä asennuskehys helpottamassa kohdistusta ja tulevat 2 kpl paketissa.
Yleensä ovat kestäneet hyvin ja eipä tuohon aiempaan 12 Pro:hon tarvinnut kertaakaan vaihtaa n. 3 vuoden aikanakaan.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Itselläkin hyvät kokemukset Spigeneistä.

Aikaisemmille malleille on voinut myös noita ESR:n laseja suositella mutta nyt ovat tehneet tämän vuoden malleista mustareunaisia ja ainakin osa valitellut että tuo musta reunus tulee myös itse näytöpaneelin päälle hieman reunoista.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
Oma iPhone 15 Plus saapui viimein. Hieno peli vanhan 11 Pro Maxin rinnalla, aavistuksen isompi. Otin suosiolla vähän järeämmät UAG:n kuoret. Kaikki on entistä nopeampaa. Käyttöönotto on kyllä helppoa vanhasta, 40min kaikki datat (200GB), apit, asetukset, passut yms. siirtyneet uuteen. Apple Payn osalta piti ainoastaan antaa kolminumeroiset turvakoodit + tehdä verifiointi ko. pankin apissa, samoin Nordea ID piti aktivoida.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
263
Oma iPhone 15 Plus saapui viimein. Hieno peli vanhan 11 Pro Maxin rinnalla, aavistuksen isompi. Otin suosiolla vähän järeämmät UAG:n kuoret. Kaikki on entistä nopeampaa. Käyttöönotto on kyllä helppoa vanhasta, 40min kaikki datat (200GB), apit, asetukset, passut yms. siirtyneet uuteen. Apple Payn osalta piti ainoastaan antaa kolminumeroiset turvakoodit + tehdä verifiointi ko. pankin apissa, samoin Nordea ID piti aktivoida.
Siirsitko suoraan puhelimesta toiseen vai backupin kautta?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
Siirsitko suoraan puhelimesta toiseen vai backupin kautta?
Otin varoiksi kyllä backupin eilen koneelle, mutta siirsin lopulta suoraan luurista toiseen. Jos ottaa lokaalin backupin pitää muistaa rastittaa vaihtoehto salattu (salasana), niin tulee passut, HomeKit ja terveys yms myös mukaan.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
263
Otin varoiksi kyllä backupin eilen koneelle, mutta siirsin lopulta suoraan luurista toiseen. Jos ottaa lokaalin backupin pitää muistaa rastittaa vaihtoehto salattu (salasana), niin tulee passut, HomeKit ja terveys yms myös mukaan.
Hyvä tietää, mutta puhelimesta suoraan siirtyy kuitenkin. Kolme vuotta kun viimeksi tuota jumppaa teki, niin unohtunut mitä kaikkea tuo vaati uudessa luurissa. 15 Pro 256 odottaa vielä paketissa, kun ei ole ehtinyt.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
Eipä siinä ihmeitä, otin ensin simmin pois vanhasta ja laitoin uuteen+ virrat päälle. Kysyi maata missä ollaan + haluttua käyttöjärjestelmäkieltä. Sen jälkeen ehdotti käyttöönottowizardia, se neuvoo hyvin mitä tehdä vuoron perään molemmilla luureilla. Ennen varsinaista starttia halusi päivittää uuden luurin 17.2.1 tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Olisko ideaa vaihtaa OnePlus Nord 3:ista pitkästä aikaa Applen leiriin? Edellinen iPhone oli 4 mikä mulla oli ja vaihdoin Androidiin lähinnä kun tykkäsin kikkailla custom romien kanssa ja sellaista, mutta nyt oon huomannut että nykyään arvostan sitä että kaikki on mahdollisimman simppeliä ja sulavaa enkä vuosiin ole jaksanut kikkailla enää millään launchereilla tai romeilla.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 169
Olisko ideaa vaihtaa OnePlus Nord 3:ista pitkästä aikaa Applen leiriin? Edellinen iPhone oli 4 mikä mulla oli ja vaihdoin Androidiin lähinnä kun tykkäsin kikkailla custom romien kanssa ja sellaista, mutta nyt oon huomannut että nykyään arvostan sitä että kaikki on mahdollisimman simppeliä ja sulavaa enkä vuosiin ole jaksanut kikkailla enää millään launchereilla tai romeilla.
On. Itselläkin oli iPhone 4 tai 4s aikoinaan. Sitten 10 vuotta lähinnä Samsungin S-sarjalaisia kunnes reilu vuosi sitten hankin 13 Pron ja eikä ole kaduttanut. Osta joku vähän käytetty niin tappio on hyvin pieni jos et tykkää ja myytkin pois. Toki kannattaa vähän etukäteen katsoa että kaikki softat löytyy.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
On. Itselläkin oli iPhone 4 tai 4s aikoinaan. Sitten 10 vuotta lähinnä Samsungin S-sarjalaisia kunnes reilu vuosi sitten hankin 13 Pron ja eikä ole kaduttanut. Osta joku vähän käytetty niin tappio on hyvin pieni jos et tykkää ja myytkin pois. Toki kannattaa vähän etukäteen katsoa että kaikki softat löytyy.
Juu itsekin oon OnePlus 1 asti ollut niiden leirissä ja OP7Pro mulla oli kolmen vuoden sopparilla joka loppui kesällä ja sitten hommasin vähän turhaan tän Nord 3:sen sillä OP7Pro toimi vielä ihan hyvin eikä tää jotenkin vakuuta... Mutta joo oon katellut muutaman päivän kaikenlaisia videoita käyttökokemuksista ja eroista ja kaikki näyttää todella hyvältä ainoa vaan on toi akun kesto Pro-mallissa mitä mietin. Todennäköisesti ottaisin 3 vuoden sopparilla iPhone 15 Pron ja päivittelisin aina sen kolmen vuoden välein uuteen.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
101
Olen vakavasti harkinnut iphoneen siirtymistä androidista.
Mietityttää vain että voiko ios:ssä nykyään määrittää bluetoothlaitteelle "Vain puhelut"/"Vain media".

Töissä yleensä kuuntelen musiikkia/äänikirjoja auton radion kautta mutta hoidan puhelut erillisellä handsfreellä.
Jokunen vuosi sitten ei ainakaan onnistunut, onko tilanne muuttunut?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Olen vakavasti harkinnut iphoneen siirtymistä androidista.
Mietityttää vain että voiko ios:ssä nykyään määrittää bluetoothlaitteelle "Vain puhelut"/"Vain media".

Töissä yleensä kuuntelen musiikkia/äänikirjoja auton radion kautta mutta hoidan puhelut erillisellä handsfreellä.
Jokunen vuosi sitten ei ainakaan onnistunut, onko tilanne muuttunut?
Tuota asetusta ei vieläkään ole. Mutta homma saattaisi (en ole kokeillut itse) toimia niin että valkkaa manuaalisesti äänikirja/musiikkisovelluksessa toiston äänilaitteen auton äänentoistoon, jolloin pelkille puheluille jää se erillinen handsfree. Voi olla että joutuu vaan joka kerta tekemään tuon erikseen.

1706473050206.png
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
101
Tuota asetusta ei vieläkään ole. Mutta homma saattaisi (en ole kokeillut itse) toimia niin että valkkaa manuaalisesti äänikirja/musiikkisovelluksessa toiston äänilaitteen auton äänentoistoon, jolloin pelkille puheluille jää se erillinen handsfree. Voi olla että joutuu vaan joka kerta tekemään tuon erikseen.
Tiedän että aivan jokainen ei tarvitse tuota ominaisuutta, parilta iphonea käyttävältä kaveriltakin kysäisin ja molempien vastaus oli "en oo koskaan kyllä kokeillu/tarvinnut tuollaista niin en tiedä".
Tuon ratkaisun kanssa varmaan pystyisi elämään, toki totuttelua se ensin vaatisi. Tai sitten napsauttaa handsfreen päälle kun tarvitsee soittaa ja sammuttaa puhelun jälkeen. Oletettavasti ios osaa automaagisesti yhdistää paritettuun bluetoothiin?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Tiedän että aivan jokainen ei tarvitse tuota ominaisuutta, parilta iphonea käyttävältä kaveriltakin kysäisin ja molempien vastaus oli "en oo koskaan kyllä kokeillu/tarvinnut tuollaista niin en tiedä".
Tuon ratkaisun kanssa varmaan pystyisi elämään, toki totuttelua se ensin vaatisi. Tai sitten napsauttaa handsfreen päälle kun tarvitsee soittaa ja sammuttaa puhelun jälkeen. Oletettavasti ios osaa automaagisesti yhdistää paritettuun bluetoothiin?
Juu osaa yhdistää automaagisesti.
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
65
Olen vakavasti harkinnut iphoneen siirtymistä androidista.
Mietityttää vain että voiko ios:ssä nykyään määrittää bluetoothlaitteelle "Vain puhelut"/"Vain media".

Töissä yleensä kuuntelen musiikkia/äänikirjoja auton radion kautta mutta hoidan puhelut erillisellä handsfreellä.
Jokunen vuosi sitten ei ainakaan onnistunut, onko tilanne muuttunut?
Itse kuuntelen äänikirjoja auton bluetoothinkautta ja samaan aikaan käytössä hansfree, jos ja kun tulee puhelu nii voin vastata joko autosta painamalla ratista luurin kuvaa tai hansfreestä painamalla kuulokkeesta
 

night_crawler

Tukijäsen
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
948
iPhone 15 Pro käyttäjät, tuleeko Tori.fi-apin ilmoitukset läpi? Vai onko vain mulla bugi? Kokeiltu kaikkea muuta, paitsi puhelimen formatointia.

Muut apit kyllä näyttää antavan Push-viestit läpi normaalisti.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
263
iPhone 15 Pro käyttäjät, tuleeko Tori.fi-apin ilmoitukset läpi? Vai onko vain mulla bugi? Kokeiltu kaikkea muuta, paitsi puhelimen formatointia.

Muut apit kyllä näyttää antavan Push-viestit läpi normaalisti.
Tulee itsellä kyllä, useampi hakuvahti tuolla. Uusin versio näyttää olevan asennettuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
iPhone 15 Pro käyttäjät, tuleeko Tori.fi-apin ilmoitukset läpi? Vai onko vain mulla bugi? Kokeiltu kaikkea muuta, paitsi puhelimen formatointia.

Muut apit kyllä näyttää antavan Push-viestit läpi normaalisti.
Käy tarkastamassa notifikaatio-asetukset ja jos ne ovat jo oikein, niin ota ne notifikaatiot pois päältä, starttaa ja sulje appsi ja pistä notifikaatiot takaisin päälle jne.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Edit:tiedonsiirto onnistui.

Onks muilla ollut ongelmia tiedonsiirron kanssa Android puhelimesta Applen puhelimeen? Olen yrittänyt siirtää tietoja vanhasta puhelimesta OP 7t pro ->15 pro max move to iOS sovelluksella. Pelkästään yhteystiedot ja viestien siirrossa lataus ei lopu vaikka odottaa 6h. Ehdotuksia muista tiedonsiirto ohjelmista?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Onks muilla ollut ongelmia tiedonsiirron kanssa Android puhelimesta Applen puhelimeen? Olen yrittänyt siirtää tietoja vanhasta puhelimesta OP 7t pro ->15 pro max move to iOS sovelluksella. Pelkästään yhteystiedot ja viestien siirrossa lataus ei lopu vaikka odottaa 6h. Ehdotuksia muista tiedonsiirto ohjelmista?
Jos Whatsapp-viestien siirrosta puhutaan, niin siihen ei taida muita tapoja olla kuin tuo sovellus, tai itse en ainakaan tiedä. Mutta yhteystietojen yms. suhteen on aika paljon vapaampaa, sillä niitä ei ole edes mikään pakko siirtää. Itsekin käytän Googlen osoitekirjaa ja Googlen kalenteria edelleen vaikka iPhoneen siirryin. Ei iOS pakota käyttämään juuri Applen kontakteja tai kalenteria.

Ehkä kannattaa vaan lopettaa siirto ja yrittää uudelleen alusta? Itsellä tuo Move to iOS meni kerralla läpi, mutta mitään kuvia tai videoita en edes yrittänyt siirtää uuteen puhelimeen. Se varmaan on se raskain ja hitain osuus tuossa.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Jos Whatsapp-viestien siirrosta puhutaan, niin siihen ei taida muita tapoja olla kuin tuo sovellus, tai itse en ainakaan tiedä. Mutta yhteystietojen yms. suhteen on aika paljon vapaampaa, sillä niitä ei ole edes mikään pakko siirtää. Itsekin käytän Googlen osoitekirjaa ja Googlen kalenteria edelleen vaikka iPhoneen siirryin. Ei iOS pakota käyttämään juuri Applen kontakteja tai kalenteria.

Ehkä kannattaa vaan lopettaa siirto ja yrittää uudelleen alusta? Itsellä tuo Move to iOS meni kerralla läpi, mutta mitään kuvia tai videoita en edes yrittänyt siirtää uuteen puhelimeen. Se varmaan on se raskain ja hitain osuus tuossa.
-
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
Onkos tätä tai jotain vastaavaa tullut testattua jonkun palstalaisen toimesta 15-malliin? Aavistuksen skeptinen näihin mutta eihän sitä tiedä jos ei kokeile.


revikka:
IMG_4874.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Ei ole itse tullut testattua itse mutta kuullut pelkkää hyvää noista uusista gamesir:n ohjaimists
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Oli iPhone 15pro käytössä jokusen kuukauden. En ole Android fani, en omena fani. Tietokoneella Apple vie sata nolla mun työnteko käytössä pc:tä. Odotin paljon enemmän luurilta hintaansa nähden. Pari bugia varjosti koko ajan nollaamisista huolien. Videot ei galleriasta lähteneet aina playlla pyörimään, vaan vaativat rebootin puhelimeen. Myös näppäin äänet kirjoituksessa sekoili, että randomisti saattoi se ääni "naks" tulla +170x äänenvoimakkuudella. Esiintyi randomisti.

Mitään ihmeellistä tuossa ei ollut. Kokoonsa nähden todella painava. Kamera varmaan ihan hyvä, mutta ei näissä nykyajan puhelimissa nyt niin paljon eroja ole perus kuvaamisella.

Myös lataus ihan helvetin hidas puhelimen premium maineeseensa ja hintaansa nähden.

Nyt on Nord 3 5G 256. Kävin eilen hakemassa. Kevyt, isompi näyttö ja lataa täyteen niin että prosentit vaan vilisee silmissä.

Lisäksi paketin mukana tuli kunnon laturi. Lisäksi jonkun näköinen näytön suojakalvo myös paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Mitään ihmeellistä tuossa ei ollut. Kokoonsa nähden todella painava. Kamera varmaan ihan hyvä, mutta ei näissä nykyajan puhelimissa nyt niin paljon eroja ole perus kuvaamisella.
Lähinnä näissä on se Applen ekosysteemiin integrointi se juttu ja tietenkin käyttömukavuus ja yksityisyys/turvallisuusjutut (toivottavasti EU:n läpi saamat vaatimukset ei tuota vesitä jatkossa lopullisesti). Ei näytöt ja kamerat ole kovin ihmeellisiä, varsinkin näyttöjen uniformity heittää omassa ja useassa mitä olen käpistellyt. Myös pääkamerassa kuvan reunat on todella suttuiset. Voipi olla, että katselen näitä vähän turhan kriittisesti, kun muiden mielestä näyttää ihan OK:lta.

Toki ompuissa on vielä sekin, että säilyttävät arvonsa hyvin, ei tarvi 2-3 vuoden käytön jälkeen pistää verkonpainoksi, vaan ne viedään käsistä järkyttävän kovalla hinnalla.

Myös lataus ihan helvetin hidas puhelimen premium maineeseensa ja hintaansa nähden.
Eiköhän hidas lataus ole ihan tarkoituksellinen ominaisuus, kun tuo on akulle pitkässä juoksussa paljon armollisempi niin, että se säilyttää maksimikapasiteettinsa pitkään. Nuo 15 Pro:t on nykyisin 1000 lataussykliä / yli 80% maksimikapasiteestista jäljellä kestolle suunniteltuja. Ei premiumilla ja hinnalla ole tuon kanssa mitään tekemistä. Eihän olisi ollut homma eikä mikään sallia tuolle nopeampikin lataus, jos niin olisivat halunneet...

Joka tapauksessa esim. 15 Pro Maxissa akun keston on niin hillitön, että eihän tuota tarvi edes jatkuvasti olla lataamassa. Itsellä menee 3 vrk yhdellä latauksella ja jollain 6h käytöllä tuona aikana niin, että on vielä 1/3 akkua jäljellä edelleen. Latailen omaani ihan sillä ikivanhalla Applen 5W laturilla, oisko joku 4h mitä ottaa aikaa, jos ihan tappiin asti lataa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
97
Joka tapauksessa esim. 15 Pro Maxissa akun keston on niin hillitön, että eihän tuota tarvi edes jatkuvasti olla lataamassa. Itsellä menee 3 vrk yhdellä latauksella ja jollain 6h käytöllä tuona aikana niin, että on vielä 1/3 akkua jäljellä edelleen.
Mielenkiintoista, millainen ruutuaika ja mitä appeja käytät eniten? Oletan myös että 4G liittymä ja käytät myös wifiä aina kun saatavilla? Pidätkö akkua 20-80% välillä vai käytätkö koko kapasiteettia hyväksi?
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
Nämä ruutuajan vertailut on kuin vertailisi satunnaisautoilijan polttoaineen kulutusta kuorma-autoa ammatikseen ajavaan ellei puhelimessa ole jokin bitti pahasti vinossa.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Pitääkö noissa magsafe vempeleissä ostaa se magneettirinkula erikseen vai onko kuorissa?

Ja mitä kuoria suosittelisitte? Spigen ollut tähän asti oneplussan kanssa ihan hyvä. Mennyt vähän väljäksi ajan oloon toki, puhelin heiluu hieman.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Pitääkö noissa magsafe vempeleissä ostaa se magneettirinkula erikseen vai onko kuorissa?

Ja mitä kuoria suosittelisitte? Spigen ollut tähän asti oneplussan kanssa ihan hyvä. Mennyt vähän väljäksi ajan oloon toki, puhelin heiluu hieman.
Periaatteessa mikä tahansa kuori toimii ellei ole tosi paksu (siis näistä harvoista missä ei magsafea ole), tietysti kiinnityslujuus ei ole aina kovin hyvä.

iPHonen osalta tosin varmaan lähes kaikissa kuorissa on myös omat magneetit jolla tuota magneettien lujuutta parannetaan.

Mutta lähtökohtaisesti ei tarvitse erikseen ostaa "rinkulaa".
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Pitääkö noissa magsafe vempeleissä ostaa se magneettirinkula erikseen vai onko kuorissa?

Ja mitä kuoria suosittelisitte? Spigen ollut tähän asti oneplussan kanssa ihan hyvä. Mennyt vähän väljäksi ajan oloon toki, puhelin heiluu hieman.
Pitää olla MagSafe yhteensopiva kuori. Tollanen on tällä hetkellä käytössä - Mujjo. Apple kun lopetti nahkaisten valmistuksen, niin mennään tolla.
Myös ne Apple silikoniset on hyviä, jos sellaisesta tykkää.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Mielenkiintoista, millainen ruutuaika ja mitä appeja käytät eniten?
Siis tarkoitin juuri tuolla käyttöajalla ruutuaikaa latausten välillä.
Tässä pari esimerkkiä viikon ajalta.
-6h7min SOT, n. 68h valmius, akkua jäljellä 30%
-7h4min SOT, n. 69h valmius, akkua jäljellä 24%.

Tyypillisesti Safari, sähköposti, viestit, pankki, sää, jokunen puhelu joskus, HomeKitillä toteutetun kodin ohjauksia (mm. erilaisia sijaintiin perustuvia toimintoja), jne...
Pääosin IOSin omat apit niiltä osin mitä on tarjolla näistä.
On myös Apple Watcheja, joten nuohan on bluetoothilla aina kiinni luurissa sen kantaman sisällä ja toiminnot sitä kautta, eli syö myös akkua nuo jossain määrin.

Oletan myös että 4G liittymä ja käytät myös wifiä aina kun saatavilla?
Joo.

Pidätkö akkua 20-80% välillä vai käytätkö koko kapasiteettia hyväksi?
Koko kapaa käytän, kuten aina tullut tehtyä. Eihän se hyväksi ole ladata 100% asti mutta ei tuosta ole isoa haittaa, kun sitä ei siinä pidä koko ajan, vaan antaa kulua normaalisti. Lataus aina viimeistään jossain 1/4 tienoilla, yleisimmin on 1/3 tienoilla, koska tyhjäksi ajaminen on myös pahasta akulle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 554
Viestejä
4 203 818
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom