Iphone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max keskustelu

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Hmmm, pystyykö sinun 15 Pro OP:n sovelluksessa tarkentamaan viivakoodin niin läheltä, että se suunnilleen täyttää sen muistaakseni vihreällä viivalla rajatun boxin? Minulla piti ottaa selvästi kauemmaksi nyt 15 Pro Maxilla kuin mitä 12 Pro:lla jossa tarkentui täydellisesti koko laatikon kokoisena.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Hmmm, pystyykö sinun 15 Pro OP:n sovelluksessa tarkentamaan viivakoodin niin läheltä, että se suunnilleen täyttää sen muistaakseni vihreällä viivalla rajatun boxin? Minulla piti ottaa selvästi kauemmaksi nyt 15 Pro Maxilla kuin mitä 12 Pro:lla jossa tarkentui täydellisesti koko laatikon kokoisena.
Juu ei kovin lähelle tarvitse viedä, kun puhelin lähestyy paperia vähänkin, niin nappaa viivakoodin. Ei tule vihreää viivaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Juu ei kovin lähelle tarvitse viedä, kun puhelin lähestyy paperia vähänkin, niin nappaa viivakoodin. Ei tule vihreää viivaa.
Siis voit pistää niin lähelle viivakoodia, että se täyttää sen koko laatikon? Niihin nurkkaviivoihin asti? Minulla ei tarkennu niin lähelle.
 

patong

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
130
Huomasin saman ongelman 15 Pro -mallilla, kun yritin kuvata pojan kelakorttia vakuutusyhtiön tietoihin. Ei yksinkertaisesti onnistunut saamaan terävää kuvaa. Vanhalla iPhone 12 -puhelimella onnistui ihan suoraan ilman ongelmia.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Siis voit pistää niin lähelle viivakoodia, että se täyttää sen koko laatikon? Niihin nurkkaviivoihin asti? Minulla ei tarkennu niin lähelle.
Juu ei voi viedä lähelle, ei tarkenna. Mutta kuitenkin nappaa hyvin/nopeasti viivakoodin kun puhelin 20-30cm paperista.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 353
Päädyin palauttamaan oman 15 Plussan koska en tottunut niin isoon näyttöön.

Ison näytön haittapuolet:
-Yhden käden käyttö esim kauppakassi toisessa kädessä hankalaa
-Selfietä ottaessa pelottaa että pudottaa puhelimen kun ei saa kunnon otetta
-Joissakin taskuissa alkaa taskun rajat tulla vastaan. Esim yhden takkini taskussa ei mahtunut kääntymään puhelin

Iso näyttö on kiva lukiessa uutisia sohvalla, mutta kaupungilla liikkeessä ollessa se on vain rasite.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Itse tilailin eilen 15Pron vanhan 12 Minin seuraajaksi. Sinällään olen pärjännyt minilläkin hyvin, eikä ollut aikomus vaihtaa, mutta..
- Minin akkukesto (kunto 84%) on vähän nihkeä
- Kameroille kaipaan upgradea, kun erillisistä kameroista olen luopunut (3x tele on iso lisä vs. 1x), varsinkin kun pidempiä reissuja tiedossa
- USB-C
- Ensi vuonna huhutusti pykälää suuremmat puhelimet
- Fonum/Elisa hyvittävät ministä n. 300-340€, mikä erinomainen hinta

Vaikka talous ei ole puhelimen hankinnasta millään tavalla kiinni, niin tarkan markan miehenä mietityttää saako silti vastinetta. Eniten tietysti mietityttää koko; omaan käteen mini on täydellinen. Tuo Pro paksuine kamerasaarekkeineen arveluttaa. Edellinen puhelin oli ensimmäisen sukupolven SE, joten pieniin on totuttu ja muutenkin oma päivityssykli on 4-5v luokkaa. Nyt 3v jälkeen vaihtaminen tuntuu turhamaisuudelta

Elisalta 256GB version hankin, ja olisi tuosta prosessista paljon sanomista, mutta eiköhän se tuolta tänään tai huomenna tule. Eipä toimita Budbee 0-1pv:ssä, vaikka näin toimitusta valittaessa ilmoitettiinkin.. :) Lisää saisi vielä maksaa, jos ei heidän ensin tarjoama aikaikkuna sovi.

Jos nyt päädyn tuon ottamaan käyttöön, niin tultiinko yksimielisyyteen hyvästä kotelosta? DECODED ilmeisesti ok (NEW20-koodilla -20%, WELCOME10 koodilla -10% ja ilmaiset postit), eikä Applen omakaan suurempia risuja täällä tainnut saada? Normaalisti olen mennyt halvimmalla kiinakotelolla, mutta jos nyt laittaisi kunnollisen. Panssarilasia en taida laittaa tähänkään, en sellaista pitänyt koskaan 12:ssakaan ja lasin kunto hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Itse tilailin eilen 15Pron vanhan 12 Minin seuraajaksi. Sinällään olen pärjännyt minilläkin hyvin, eikä ollut aikomus vaihtaa, mutta..
- Minin akkukesto (kunto 84%) on vähän nihkeä
- Kameroille kaipaan upgradea, kun erillisistä kameroista olen luopunut (3x tele on iso lisä vs. 1x), varsinkin kun pidempiä reissuja tiedossa
- USB-C
- Ensi vuonna huhutusti pykälää suuremmat puhelimet
- Fonum/Elisa hyvittävät ministä n. 300-340€, mikä erinomainen hinta

Vaikka talous ei ole puhelimen hankinnasta millään tavalla kiinni, niin tarkan markan miehenä mietityttää saako silti vastinetta. Eniten tietysti mietityttää koko; omaan käteen mini on täydellinen. Tuo Pro paksuine kamerasaarekkeineen arveluttaa. Edellinen puhelin oli ensimmäisen sukupolven SE, joten pieniin on totuttu ja muutenkin oma päivityssykli on 4-5v luokkaa. Nyt 3v jälkeen vaihtaminen tuntuu turhamaisuudelta

Elisalta 256GB version hankin, ja olisi tuosta prosessista paljon sanomista, mutta eiköhän se tuolta tänään tai huomenna tule. Eipä toimita Budbee 0-1pv:ssä, vaikka näin toimitusta valittaessa ilmoitettiinkin.. :) Lisää saisi vielä maksaa, jos ei heidän ensin tarjoama aikaikkuna sovi.

Jos nyt päädyn tuon ottamaan käyttöön, niin tultiinko yksimielisyyteen hyvästä kotelosta? DECODED ilmeisesti ok, eikä Applen omakaan suurempia risuja täällä tainnut saada? Normaalisti olen mennyt halvimmalla kiinakotelolla, mutta jos nyt laittaisi kunnollisen. Panssarilasia en taida laittaa tähänkään, en sellaista pitänyt koskaan 12:ssakaan ja lasin kunto hyvä.
Apple iPhone 12 mini vs Apple iPhone 15 Pro - Visual phone size compare <- tuosta voi katsoa kokoeron. Veikkaan, ettei koko ole ongelma, mutta painoa on melkein 50g enemmän kuin 12 minissä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Apple iPhone 12 mini vs Apple iPhone 15 Pro - Visual phone size compare <- tuosta voi katsoa kokoeron. Veikkaan, ettei koko ole ongelma, mutta painoa on melkein 50g enemmän kuin 12 minissä.
Joo minä tuolla katselinkin, ja löin vielä kylkeen Pro:takin isomman työpuhelimena toimivan A34:n - jota kyllä käytän mutta on jo nihkeän iso.

Paino ja varsinki paksuus kuorineen kameroita suojaten varmaan merkittävin ero, muuten kurotteluun tottunee. Eli pitäisi saada juuri tälle + hinnalle riittävästi kompensaatiota.. Mitenhän Suomessa puhelimien palauttamiseen palautusoikeuden turvin suhtaudutaan? Itse vierastan ajatusta tuollaisen laitteen kohdalla. Taisi Applella olla vielä näytön päällä jokin vakoinen suojamuovi, joten ei voi täysin muoveihinkaan jättää, jos hieman haluaa kokeilla käyttöä
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Joo minä tuolla katselinkin, ja löin vielä kylkeen Pro:takin isomman työpuhelimena toimivan A34:n - jota kyllä käytän mutta on jo nihkeän iso.

Paino ja varsinki paksuus kuorineen kameroita suojaten varmaan merkittävin ero, muuten kurotteluun tottunee. Eli pitäisi saada juuri tälle + hinnalle riittävästi kompensaatiota.. Mitenhän Suomessa puhelimien palauttamiseen palautusoikeuden turvin suhtaudutaan? Itse vierastan ajatusta tuollaisen laitteen kohdalla. Taisi Applella olla vielä näytön päällä jokin vakoinen suojamuovi, joten ei voi täysin muoveihinkaan jättää, jos hieman haluaa kokeilla käyttöä
Gigantiin olen puhelimen joskus aikoinaan palauttanut, tosin en ottanut käyttöön. Myyjä kertoili aikoinaan, että vaikka puhelimessa olisi naarmujakin (Gigantissa siis), niin ottavat takaisin. Kyllähän noita palautettuja puhelimia näkee monessa paikkaa myynnissä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
Kyllähän se käyttöönotto tuottaa jämylle paljon lisäduunia, kannattaa selvittää etukäteen onnistuuko palautus tai edes vaihto.

Ottaen huomioon miten monessa myymälässä noita on esillä demoina, en oikein ymmärrä mitä ihmeen kokeilutarvetta enää himassa on tilatulle kamppeelle? Ei noi erot nyt niin suuria ole eri mallien kesken, etteikö elämästä selviäisi vaikka joku asia ei täysin optimi olisikaan juuri itselle, se nyt on kuitenkin vain puhelin.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 353
Mitenhän Suomessa puhelimien palauttamiseen palautusoikeuden turvin suhtaudutaan?
Gigantti Verkkis Ja Power tarjoaa pitkän 30+ päivän palautusoikeuden, myös myymäläostoille. Dna Elisa Telia jne tarjoaa sit nettikaupassa lakisääteisen 14pv palautusoikeuden.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Gigantti Verkkis Ja Power tarjoaa pitkän 30+ päivän palautusoikeuden, myös myymäläostoille. Dna Elisa Telia jne tarjoaa sit nettikaupassa lakisääteisen 14pv palautusoikeuden.
Gigantilla ei onnistu puhelimien palautus jos on myymäläosto, muuttunut jo aikoja sitten.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Noh, tämä palautusasia tässä nyt on todennäkösiesti melko toissijainen, ja jos tällaiseen tulokseen tulisin, niin tulen siihen todennäköisesti melko pian heti laitteen vastaanotettuani. Hyvä mahdollisuus kuitenkin tietää olevaksi.

Ja kyllä, @mika_ on toki oikeassa siinä, kaiken ei tarvitse olla juuri viimeisen päälle, mutta ottaen huomioon kuinka paljon nykyisin käytetään puhelinta päivittäin, saisi tuonkin hintaluokan laite olla mieleinen. Osa todennäköisesti viettää enemmän aikaa puhelimensa kuin sänkynsä kanssa. Kaikkia se ei kiinnosta ja elektroniikkaa vaihdetaan kuin kalsareita, mutta kyllä se tarkkaan harkittu hankinta usein sitten on myös pitkäikäisempi. Ja myymälän demokappaleet on - ainakin siltä osin kuin itse olen kokeillut - kahlittu sen verran tiukasti kiinni, ettei niistä saa normaalia otetta, ei tunne painoa, ei voi kokeilla taskuun, ei kunnolla yhden/kahden käden käyttöä jne. Minulla nuo ratkaisee enemmän, kuin se sisällä oleva SoC tai muistin määrä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 757
OT: palvelevassa liikeessä saa kapulan hyppysiin vaikka suojakuoren kanssa, esim Tectorissa palvelu on aina toiminut.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Ottaen huomioon miten monessa myymälässä noita on esillä demoina, en oikein ymmärrä mitä ihmeen kokeilutarvetta enää himassa on tilatulle kamppeelle? Ei noi erot nyt niin suuria ole eri mallien kesken, etteikö elämästä selviäisi vaikka joku asia ei täysin optimi olisikaan juuri itselle, se nyt on kuitenkin vain puhelin.
Koon ja painon tietty voi jossain määrin testata kaupassakin mutta oma kokemus on, että näissä on todella isoja eroja näyttöpaneelin laadussa eri yksilöiden välillä. Aikoinaan 12 Pro:n kanssa vaihdoin repullisen luureja ennen kuin löytyi vähänkään säädyllinen omaan silmään, eikä sekään ollut kovin hyvä mutta ei sentään samanlainen liukuvärinen nurkkapala kuin muissa oli. Sama juttu 15 Pro Maxin kanssa, kun 2 kpl tuli talouteen, kumpikin on aika onnettomalla paneelilla mutta ei jaksanut alkaa tuohon kuukausia kestävään rumbaan tällä kertaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
30
12 ministä vaihdoin 15 pro malliin. Koko eroon tottui nopeasti! Kamera saarekkeen koko ja puhelimen yläpainoisuus vielä vaatii totuttelua. Välillä meinaa luistaa kädestä 12 miniin tottuneena, ehkä pitää joku skini laittaa taakse tuomaan pitoa.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
126
15 Pro eilen kotiutui. Tuntuu ja näyttää varsin hyvältä ja veikkaanpa että jätän poikkeuksellisesti ilman suojakoteloa. Otteen saa aika kivasti ja ei tunnu läheskään yhtä liukkaalta kuin edellinen 12.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Itse itseäni tuolta arvostelun kommenteista lainaten:

Itselle tuli myös 15 pro vanhan 12 minin tilalle. Ensituntumalta ei mitään wow-fiilistä kyllä. Koko ei niin paha kuin ajattelin, mutta onhan tuo vain kömpelömpi silti miniin verrattuna. Käyttöönotto osoittautui yllättävän tuskaiseksi, vaikka otin kryptatun varmuuskopion lokaalisti ja palautin siitä. Ei mitenkää applemainen kokemus, ja tuosta huolimatta sai useimpiin sovelluksiin kirjautua uudestaan: myöskään esimerkiksi Wireguardin tai Carplayn asetukset eivät siirtyneet.

Näyttö tosiaan selkeästi kirkkaampi (ja true tonet yms päällä pari pykälää kylmempi). 120Hz vs. 60Hz on ainakin omassa käytössä puhelimessa aivan se ja sama. Ei siitä haittaa ole, mutta ei tuo itselle kyllä mitään lisäarvoa, vaikka isommat ruudut onkin omassa käytössä >100Hz ollut jo pitkään. Dynamic Island menee samaan kategoriaan; ei mitään haittaa, mutta ei varsinaista lisäarvoakaan.

Nopeudessa iP12M:n A14 riitti vielä tänäkin päivänä hyvin, joten omassa käytössä käyttökokemus kutakuinkin yhtä sulava kuin aiemmin. Eroja tulee varmaan enemmän esimerkiksi kuvien prosessoinnissa/prosessointinopeudessa.

Ne selkeästi havaittavat edut aiempaan on USB-C, parempi kamera (lähinnä makro ja tele sekä oikea tof-sensori; pääkameralla sai kyllä ihan hyvät yleiskuvat ip12m:lläkin) ja todennäköisesti vanhaan pieneen puhelimeen verrattuna verraten hyvä akkukesto, tosin tämä näyttäytyy pienen ajan kanssa.

Pohdittavaksi sitten jää, omatko nämä edut n. 1000e päivityksen arvoisia; Fonum hyvittää vanhasta luurista vielä 300e, toki siihen pitäisi jatkokäyttöä ajatellen vaihtaa akku.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
153
Itellä oli sama päivityspolku kuin ylemmällä ja muutenkin aika samat fiilikset. Tosin isona plussana huomattavasti parempi akunkesto ja jatkuvasti päällä oleva näyttö, joka on yllättävän hyödyllinen. Paluu vanhaan oli pitkään mielessä, mutta siihen vanhan akunkestoon en vain yksinkertaisesti halunnut palata. Kompromissina palautin 15 Pron, ja ostin tilalle 14 Pron. Tuntuu lähes samalta ja säästin sievoisen summan rahaa. N. 250e. Itse myös siirsin kaikki vanhasta puhelimesta uuteen ja se toimi mielestäni varsin sulavasti.
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Nyt posti toi Bullstrapin mustan nahkaisen kuoren 15 Pro Max:lle. Ohan tuo kuori tosi hieno, mutta hintaa veroineen tuli himppusen päälle 100e, niin ohan se ihan saakelisti. Toivotaan nyt, että Bullstrain lupaus lähettää uusi kuori aina hajonneen tilalle pitää kutinsa, eli jos vaikka parin vuoden päästä pudottaisi puhelimen ja kuori hajoaisi, niin uuden saisi tilalle.

Yllättävän painava puhelin nyt, sillä väliaikaisen silikonikuoren kanssa puhelin tuntui miltein kevyeltä.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Kaksi bugia itellä ainakin tässä. Toinen on, että saa välillä käynnistää puhelimen uudelleen että pystyn katsomaan videoita galleriasta. Muuten on olevinas stillinä vaan vaikka painaa play ikonia. Tää nyt tapahtunut 3 tai 4 kertaa puhelimen omistukseni aikana.

Ja toinen on kun kirjoitan viestiä ja on näppäinäänet käytössä, niin saattaa joskus joku näppäinääni tulla sit niin maan perkeleen lujaa kun kirjoittaa viestiä. Tätä tapahtuu noin ehkä kerran kahdessa päivässä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Itellä oli sama päivityspolku kuin ylemmällä ja muutenkin aika samat fiilikset. Tosin isona plussana huomattavasti parempi akunkesto ja jatkuvasti päällä oleva näyttö, joka on yllättävän hyödyllinen. Paluu vanhaan oli pitkään mielessä, mutta siihen vanhan akunkestoon en vain yksinkertaisesti halunnut palata. Kompromissina palautin 15 Pron, ja ostin tilalle 14 Pron. Tuntuu lähes samalta ja säästin sievoisen summan rahaa. N. 250e. Itse myös siirsin kaikki vanhasta puhelimesta uuteen ja se toimi mielestäni varsin sulavasti.
Tuo ero akunkestossa on kyllä melkoinen. Toki vanhan akku oli 3 vuotta ollut käytössä ja 86% alkuperäisestä, mutta onhan tämä silti aivan omissa sfääreissään. Sitä oli niin ehdollistunut pienen laitteen akkukestoon. Pohdin myös itse tuota 14 Pro:n hankkimista, mutta suhteessa säästöön ja esimerkiksi arvon säilymiseen en nähnyt sitä kuitenkaan järkeväksi. Hieman arvoa täytyy antaa myös USB-C -liitännälle elämää huomattavasti yksinkertaistavana ominaisuutena.

Nyt posti toi Bullstrapin mustan nahkaisen kuoren 15 Pro Max:lle. Ohan tuo kuori tosi hieno, mutta hintaa veroineen tuli himppusen päälle 100e, niin ohan se ihan saakelisti. Toivotaan nyt, että Bullstrain lupaus lähettää uusi kuori aina hajonneen tilalle pitää kutinsa, eli jos vaikka parin vuoden päästä pudottaisi puhelimen ja kuori hajoaisi, niin uuden saisi tilalle.

Yllättävän painava puhelin nyt, sillä väliaikaisen silikonikuoren kanssa puhelin tuntui miltein kevyeltä.
Kieltämättä komeita kuoria.. Itse olen nyt kääntymässä Decodedin tai Nomadin suuntaan, hinta kohtuullinen. Kunhan vain mieleistä väriä tulee saataville :)
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Tämä Decoded:n nahkakuori ollut kyllä varsin mainio tämän Pro Maxin kanssa, mutta luultavasti joutuu tilamaan dBrand:lta tuollaisen nahkaskinin niin voi sitten käytellä muutoin ilman kuorta. Tai ehkä tuon niiden uuden Ghost-kuoren ja sen alle joka normaaliskini, ilmeisesti tuo nahkaskini on sen verran paksumpi ettei se enää mahdo tuohon koteloon.
 

Hsu

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
128
Itse tilasin taas tämän ”nahkakotelon” AliExpressistä, vain 19€ posteineen mutta kyllä on hyvin tehty.
Vielä kun puhelin saapuis kohta, 5.10. tilattu Telialta.
 

Liitteet

Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Nillkin MagSafe iPhone 15 Pro LensWing -suojakuori kamerasuojalla, Musta - Suojakalvotukku - jo vuodesta 2011 | Suojakalvotukku.fi <- Tollanen Nillkinin suoja tuli laitettua ja hyvä on. Ainoa pieni miinus on, että kamera suoja näkyy hieman laajakuvalinssillä kuvatessa, toki suojan saa käännettyä edestä pois kuvatessa. Ei ole niin paljon kitkaa kuin Ringken suojassa, sulahtaa paremmin taskuun. Kameran suoja toimii pöydän päällä telineenä, että puhelin pysyy tietyssä asennossa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Itse tilasin taas tämän ”nahkakotelon” AliExpressistä, vain 19€ posteineen mutta kyllä on hyvin tehty.
Vielä kun puhelin saapuis kohta, 5.10. tilattu Telialta.
Oisko linkkiä tuohon? Onko tuo aitoa nahkaa, vai jokin muovikalvo nahkakuviolla ja miltä nappien liikkuvuus vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Tuoteväärennösten ostamista nyt hankala suositella oli laadukas tai ei.
Näinhän se toki on, jos siitä on kyse eikä nuo ole jotain Kiinan markkinoille suunnattuja originaaleja. Lähinnä kiinnostaa, että onko tuo sakko- vai käräjäasia, kun tuollainen tulliin jää, jos se ei olekaan mitä paketissa väitetään?

Niiltäkö löytyy nahkakuorikin, eikä vain sitä missä on joku riekale liimattu kumikuoren selkään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
515
Näinhän se toki on, jos siitä on kyse eikä nuo ole jotain Kiinan markkinoille suunnattuja originaaleja. Lähinnä kiinnostaa, että onko tuo sakko- vai käräjäasia, kun tuollainen tulliin jää, jos se ei olekaan mitä paketissa väitetään?


Niiltäkö löytyy nahkakuorikin, eikä vain sitä missä on joku riekale liimattu kumikuoren selkään?
Enpä tiedä tuleeko ostajalle sen kummempaa muuta kun tuotteen hävittäminen(?) Mujjon kotelo sitten vaikka enemmän Applen vanhoja vastaava.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Näinhän se toki on, jos siitä on kyse eikä nuo ole jotain Kiinan markkinoille suunnattuja originaaleja. Lähinnä kiinnostaa, että onko tuo sakko- vai käräjäasia, kun tuollainen tulliin jää, jos se ei olekaan mitä paketissa väitetään?


Niiltäkö löytyy nahkakuorikin, eikä vain sitä missä on joku riekale liimattu kumikuoren selkään?
Ihan yhtälailla se Applen kotelo on myös semmoinen missä on nahan pala liimattu muovikuoren päälle. Ei se mitään täyttä nahkaa ole ja sama koskee muitakin vastaavia koteloita.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Ihan yhtälailla se Applen kotelo on myös semmoinen missä on nahan pala liimattu muovikuoren päälle. Ei se mitään täyttä nahkaa ole ja sama koskee muitakin vastaavia koteloita.
Tiedän, mutta onko Nomadilla todellakin sellainen malli joka on reunoiltaankin nahkaa kuten Applen koteloissa aina ollut, eikä vain sellainen jossa kumikuoren selkään on nahkarepale liimattu?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 008
Tiedän, mutta onko Nomadilla todellakin sellainen malli joka on reunoiltaankin nahkaa kuten Applen koteloissa aina ollut, eikä vain sellainen jossa kumikuoren selkään on nahkarepale liimattu?
Eipä ole tuollaista, lisäksi ainakin omasta mielestä nuo nomadin kuoret on todella paksuja ja luurin koko kasvaa ihan turhan paljon.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Eipä ole tuollaista, lisäksi ainakin omasta mielestä nuo nomadin kuoret on todella paksuja ja luurin koko kasvaa ihan turhan paljon.
Joo, tämä käsitys itselläkin on ja onhan nuo aika rumia eikä tuntuma kyllä kumireunaisella vastaa kokonahkaista pintaa. Halpahan tuollainen on tehdä verrattuna siihen, että nahkaa aletaan sovitella reunojen yli sisäreunaan käännettynä asti. Ennemmin vaikka sitten koko kuminen kotelo kuin vain selkäpuolen nahkariekale.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
22
Onko noilla näytönsuojilla oikeasti paljon eroa? Kalliimmat maksavat n. 40€. Kannattaako panostaa vai ostaa halvempi?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Onko noilla näytönsuojilla oikeasti paljon eroa? Kalliimmat maksavat n. 40€. Kannattaako panostaa vai ostaa halvempi?
Ehkä suurimmat erot on asennuksen suhteen ja onhan varmaan jotain eroja pinnotteiden kanssa. Itse tullut suosittua nykyään Spigenin EZ-Fittejä. Nuo on vielä 2 kpl paketissa eikä tuo maksa kahta kymppiä. Lasit kehyksessä, ei voi asentaa vinoon (tosin tällä kertaa sattui yksi viallinen, jossa oli kehikossa väärin tuo lasi ja ei sattunut sinnepäinkään kohdalleen).
Ollut aiemmin vapaalla kädellä asennettavia, ja ne on kyllä saatanan keksintöjä asentaa.

Vinkkinä kantapään kautta opittua. Läntää suojalasi välittömästi paikalleen, kun kuorit pois tehtaan näytön päällä olevan kalvon. Älä viivyttele yhtään koska pölyä laskeutuu siihen heti. Meidän ekan 15 Pro Maxin kanssa aloin jotain mitätöntä tahraa putsaileen tehtaan kalvon jäljiltä mutta vaikka on kuinka uusi sinetöity mikrokuituliina niin niistäkin lähtee nukkaa ja lopputulos oli, että lasin alla useampi pölypallero silti, että varmaan tunnin nysväsin yrittäen puhdistaa näytön ennen lasin asennusta. Toisesta otin tehtaan kalvon pois enkä tutkinut näyttöä mitenkään vaan länttäsin suoraan lasin, ei yhtään pölypalloa ja täydellinen asennus muuten mutta Spigenissä valmistusvika ja lasi ei kohdallaan mutta muuten tuo olisi ollut täydellinen asennus....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
No nyt löytyi hyvä suoja iPhone 15 prolle. iPhone 15 Pro Case | Onyx Magnetic Ringken onyx magnetic, eli löytyy magsafe. Hyvä pito, kamerakohta suojattu, eikä kamerasuoja lisää kuviin mitään ylimääräistä. Sopiva pinnoite, että sulahtaa taskuun noin vain, mutta pitoa löytyy - hyvin samanlainen tuntuma kuin Oneplussan sandstone suojassa. Nappien kohdatkin löytyy sokkana, eikä tarvitse katsoa puhelimeen päin - napit kliksuvat myös mukavasti. Kuori on selvästi koholla kulmista ja päädystä, mutta sivuilta vähän korkeammalla kuin näyttö.
 

Hsu

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
128
Itse tilasin taas tämän ”nahkakotelon” AliExpressistä, vain 19€ posteineen mutta kyllä on hyvin tehty.
Vielä kun puhelin saapuis kohta, 5.10. tilattu Telialta.
Vielä tähän kopioon palatakseni, eilen sain puhelin vihdoin, kotelo istuu täydellisesti ja napit toimii normaalisti :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Onko näiden iPhone 15 kanssa ollut ongelmia langattomassa latauksessa? En tunnu saavan laturia toimimaan tämän kanssa vaikka mitä koittaisi. Edellisen iPhone 13 kanssa toimi ihan ongelmitta. Laturina käytössä tällainen Belkinin 3-in-1: Belkin 3-in1 -langaton latausasema, valkoinen 149,99

No nyt löytyi hyvä suoja iPhone 15 prolle. iPhone 15 Pro Case | Onyx Magnetic Ringken onyx magnetic, eli löytyy magsafe. Hyvä pito, kamerakohta suojattu, eikä kamerasuoja lisää kuviin mitään ylimääräistä. Sopiva pinnoite, että sulahtaa taskuun noin vain, mutta pitoa löytyy - hyvin samanlainen tuntuma kuin Oneplussan sandstone suojassa. Nappien kohdatkin löytyy sokkana, eikä tarvitse katsoa puhelimeen päin - napit kliksuvat myös mukavasti. Kuori on selvästi koholla kulmista ja päädystä, mutta sivuilta vähän korkeammalla kuin näyttö.
Kiitos tästä vinkistä, tuli itselle tilattua samanlainen tuohon perus 15. Hyvältä vaikuttaa eikä hintakaan ollut paha Amazonissa. Mukavasti tosissaan muistuttaa OP:n Sandstonea ja tuntuisi antavan hyvin suojaa lisäämättä paljoa bulkkia laitteeseen.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
546
Onko näiden iPhone 15 kanssa ollut ongelmia langattomassa latauksessa? En tunnu saavan laturia toimimaan tämän kanssa vaikka mitä koittaisi. Edellisen iPhone 13 kanssa toimi ihan ongelmitta. Laturina käytössä tällainen Belkinin 3-in-1: Belkin 3-in1 -langaton latausasema, valkoinen 149,99

Kiitos tästä vinkistä, tuli itselle tilattua samanlainen tuohon perus 15. Hyvältä vaikuttaa eikä hintakaan ollut paha Amazonissa. Mukavasti tosissaan muistuttaa OP:n Sandstonea ja tuntuisi antavan hyvin suojaa lisäämättä paljoa bulkkia laitteeseen.
Ainakin Pro malli latautuu autossa olevan langattoman laturin kanssa ongelmitta. Laturi on joku mikälie halppismalli Motonetistä/Tokmannilta ostettu, ei siis mikään MagSafe malli, minkälaiseen voisi tosin vaihtaa ton nykyisen...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 915
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom