• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka iPhone 14 Plus 128GB 589€, Dustinhome

Ei tietenkään ole mielipiteillä merkitystä, mutta toivon että kkv ratkaisee tämän dustinin hyväksi.

Tiedetään jo ettei ratkaise ja niin tietää dustinkin kun ei tosiaankaan ole heillä ensimmäinen kerta eli eiköhän sieltä kohta tavalla tai toisella lähde omenat asiakkaille.
 
Nyt lähtee vahvasti mutuilu laukalle täällä.

KKV:ta ei kiinnosta oikeuskäytännön tai monien oikeudenalojen laeissa säädetystä ostajan vilpittömästä mielestä eli siitä, tiesikö tai olisiko pitänyt tietää mahdollisesta virheestä. Jos luet vaikka sen täällä esitetyn lautakunnan päätöksen, niin ehkä ymmärrät että näissä ainoa oleellinen kysymys on se, tulisiko jonkun keskiverto Ossi Ostajan ymmärtää virheestä.

Jos elinkeinonharjoittaja velvoitetaan myymään 200€ virtalähde 70€:lla, niin sillä tuotekategorian teknisyydellä, sillä että oliko kyseessä Apple vai Huawei, tai seikalla, että ostaja tilasi niitä 2 vain koska tilanne teki varkaan, ei ole mitään merkitystä KKV:n objektiviisen tulkinnan kannalta. Kun näitä caseja vertaa keskenään, niin tietää jo miten homma tulee menemään Dustinin kannalta. Se, miten kauan toimittamisessa kestää on sitten kysymys erikseen.
 
Oma veikkaus on että KVV reilun vuoden päästä tekee päätöksen tilaajien puolesta noin 80% todennäköisyydellä. Sitten Dustin tottelee päätöstä mutta tilaajat peruvat tilauksensa kun puhelimen hinta on laskenut sen verran ettei sitä enää saa myytyä voitolla eteenpäin.
 
Minä toivon, että tulet jonkun yrityksen tarjouskampanjassa kusetetuksi ja kuluttajariita ratkaisee tämän yrityksen hyväksi.

Jos tämä olisi ollut tarjouskamppanja olisi ehdottomasti Dustinia vastaan. Kun kyseessä oli verkkokaupasta sattumalta löytynyt hintavirhe ymmärrän Dustinia enemmän. Toki näitä verkkokaupan hintavirheitä on turhan paljon ja Dustini ansaitsee kaiken ylimääräisen vaivan mitä näistä tilauksista heille koituu.
 
Minä toivon, että tulet jonkun yrityksen tarjouskampanjassa kusetetuksi ja kuluttajariita ratkaisee tämän yrityksen hyväksi. Kannattaa muistaa että näihin tarjouksiin tarttuu myös ihan tavalliset ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä tuotteen normaalista hintatasosta tai siitä miten ylipäätään Applen valmistamien tuotteiden hinnoittelu käyttäytyy.
Tiiä vaikka joskus näin käykii.
 
Vähän asiaan liittyen ja perspektiiviä niille joiden mielestä tilaajan on etukäteen selvitettävä onko kyseessä hintavirhe vai ei.


Lautakunnan mukaan 3500 euron televisio piti toimittaa asiakkalle 1300 eurolla, koska "Ei Petrin ole tarvinnut tietää, että kyseessä on ollut myyjän huolimattomuudesta johtunut hintavirhe, olipa se painovirhe tai muusta syystä tuotteen hinnaksi päätynyt virhe. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että myyjäliike oli sidottu sopimukseen television tilaamisesta ja on velvollinen toimittamaan sen."

Jos oikein tulkitsen niin tämäkin on aivan erilainen tapaus. Löytyyköhän jostain itse päätöstä siitä kirjoitetun artikkelin sijaan?

1300€ hinta on löytynyt mainoksesta. Käsittääkseni juuri tämän takia laki on säädetty. Jotkut mainostivat halpoja tuotteita vaikkeivat niitä oikeasti myyneet. Tavoite oli vain saada asiakas kauppaan ja sitten myydä jotain muuta. Dustinin tapauksessa virheellinen hintaa ei ole mainostettu vaan se on vain löydetty verkkokaupasta sattumalta.

Arvaan että KKV tekee tässä päätöksen kuluttajan hyväksi mutta on mielenkiintoista nähdä Dustinin vastaukset KKV:lle ja KKV:n lopullinen päätös.
 
Ei niitä hintoja mitenkään sattumalta löydetä. Tuolla on pilvin pimein erilaisia hintaseurantasivustoja ja porukoilla on hälytyksiä, kun tietyn tuotteen hinta laskee tietyn rajan alapuolelle. Oli sitten tahallinen tai tahaton hintavirhe niin tuolla tavalla saadaan kuitenkin tehokkaasti liikennettä omaan nettikauppaan. Ei näitä isoja nettikauppoja pyöritä mitkään idiootit. Kyllä ne tasan tarkkaan tietää miten algoritmit toimii ja mitä kautta sitä liikennettä omille sivuille saadaan. Kaikki keinot ovat sallittuja ellei niitä ole erikseen kielletty esim. hintojen pumppaus ennen alennuksia, johon nyt jo on puututtu.

Dustinkin on harrastanut jo pidempään alvien kanssa pelleilyä. Eli, kun hait Googlesta jotain tuotetta, niin se näytti hakutuloksissa sen alvittoman hinnan tuotteen kohdalla ja itse sivuille mentäessä hinta olikin alvillinen = ei enää edes se halvin. Itsellä ei ole tässä sirkuksessa penniäkään kiinni ja puhelin tulee jos tulee, mutta Dustinille ei kuitenkaan heru yhtään sympatiaa ainakaan omasta puolesta. Datatronicikin toimitti ne mitkä lie hintavirheelliset näyttikset niin kyllä nyt Dustinin kokoinen puulaaki voisi ottaa itseää niskasta kiinni. Ei niitä luureja nyt kuitenkaan millään kympeillä myyty.
 
Jos oikein tulkitsen niin tämäkin on aivan erilainen tapaus. Löytyyköhän jostain itse päätöstä siitä kirjoitetun artikkelin sijaan?

1300€ hinta on löytynyt mainoksesta. Käsittääkseni juuri tämän takia laki on säädetty. Jotkut mainostivat halpoja tuotteita vaikkeivat niitä oikeasti myyneet. Tavoite oli vain saada asiakas kauppaan ja sitten myydä jotain muuta. Dustinin tapauksessa virheellinen hintaa ei ole mainostettu vaan se on vain löydetty verkkokaupasta sattumalta.

Kuluttajan kannaltahan se on aivan yksi lysti oli se hinta paperilehdessä/bannerissa/nettisivulla/hyllynreunassa. Ihan yhtälailla se firma niistä hinnoista vastaa. Jos näitä alettaisiin tulkita kuluttajan tappioksi, niin siinähän olisi kaupoilla tosi hyvä tilanne alkaa aina tarvittaessa katumapäälle tarjousten kanssa.
 
Luitko ollenkaan lautakunnan päätöstä? Siinä todetaan selvästi ettei ole väliä missä hinta näkyy ja sopimus on molempia osapuolia sitova.

En lukenut. Mistä se päätös löytyy? Minua todella kiinnostaisi itse päätös mutta google taidoillani en sitä löytänyt.
 
En lukenut. Mistä se päätös löytyy? Minua todella kiinnostaisi itse päätös mutta google taidoillani en sitä löytänyt.

Jos en ihan väärin tulkitse/muista niin taitaa olla tekkiläinen kyseessä ja suht tuore tää päätös niin tuskin on vielä netissä. Varmaam jostain vanhasta tarjousketjusta löytyy ja jatkot tuolla kaupankäynnin kiistatilanteet ketjussa.
 
1300€ hinta on löytynyt mainoksesta. Käsittääkseni juuri tämän takia laki on säädetty. Jotkut mainostivat halpoja tuotteita vaikkeivat niitä oikeasti myyneet.
Ei tarvitse myydä, mainos ei sido myyjää, itseasiassa paljon vähemmän. Yrityksen vastuu on tosin kertoa selkeästi virheestä ja korvata mahdolliset matkakulut sekä korjata virheellisen mainonnan kohdalla hinta normaaliksi.
 
Mukava nähdä, että edes joku täällä ajaa ison ruotsalaisen pörssiyhtiön asiaa suomalaisia kuluttajia vastaan. :cigar:Oletko kenties ihan osakkeenomistaja?
Tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä onko minkä kokoisesta yrityksestä kysymys, ei vaikuta lopputulokseen. Silti mielipiteeni pysyy. Mielestäni tässä on käynyt selkeä hintavirhe ja sen takia mielestäni on ihan oikein jos puhelimia ei saa tuohon hintaan. Minun mielipiteelläni ei toki ole lopputulokseen mitään vaikutusta. Se ei ole relevanttia omistanko ko yrityksen osakkeita, eikä tämmöinen pikku juttu osakkeen arvoon vaikuttaisikaan.
 
Tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä onko minkä kokoisesta yrityksestä kysymys, ei vaikuta lopputulokseen. Silti mielipiteeni pysyy. Mielestäni tässä on käynyt selkeä hintavirhe ja sen takia mielestäni on ihan oikein jos puhelimia ei saa tuohon hintaan. Minun mielipiteelläni ei toki ole lopputulokseen mitään vaikutusta. Se ei ole relevanttia omistanko ko yrityksen osakkeita, eikä tämmöinen pikku juttu osakkeen arvoon vaikuttaisikaan.

Miksi jankutat tuota "selkeää hintavirhettä" kun se ei sellainen millään muotoa ole
 
Olipa yllättävää, että tästä ketjusta tuli taas oheisjaarittelun keskittymä.

Täälläkin yksi, joka totesi, ettei tässä ole nyt sellaisesta hintavirheestä kyse, että kuluttajan täytyisi ymmärtää tilanne ja vaadin joko rahat palautettavaksi välittömästi hyvityksen kanssa, tai puhelimen välittömästi toimitukseen sillä hinnalla millä se on tilattu. Siihen vastattiin samanlainen ympäripyöreä kuin toisaallakin:

"Välitän viestisi eteenpäin asiaa käsittelevälle taholle. Ilmoitan heille, että haluat puhelimen toimitettavan alkuperäisen tilauksen hinnalle, etkä hyväksy tarjousta. Tähän viestiin ei tarvitse vastata. Palaamme asiaan viimeistään perjantaihin 20.10.2023 mennessä."

Mielenkiinnolla perjantaita odotellen.
 
Miksi jankutat tuota "selkeää hintavirhettä" kun se ei sellainen millään muotoa ole
Koska mielestäni tuo on selkeä hintavirhe ja eikös he myös näin sanoneet. Niinkuin sanoin tämä on minun mielipide. Jos olisin itse tilannut puhelimen ja tulisi ilmoitus että valitettavasti tässä on ollut hintavirhe, emmekä voi toimittaa puhelinta kyseiseen hintaan niin ymmärtäisin kyllä enkä rupeisi vänkäämään jonniinjoutavasta. Toki jokainen tekee niinkuin haluaa.
 
Koska mielestäni tuo on selkeä hintavirhe ja eikös he myös näin sanoneet. Niinkuin sanoin tämä on minun mielipide. Jos olisin itse tilannut puhelimen ja tulisi ilmoitus että valitettavasti tässä on ollut hintavirhe, emmekä voi toimittaa puhelinta kyseiseen hintaan niin ymmärtäisin kyllä enkä rupeisi vänkäämään jonniinjoutavasta. Toki jokainen tekee niinkuin haluaa.

Ja edelleen kun sinun tai dustinin mielipiteellä ei ole merkitystä. Hintavirhe on enemmän ja vähemmän lakitekninen termi eikä siinä ole millekään mielipiteelle sijaa. Hinta on ollut varmasti virheellinen mutta ei hintavirhe.
 
Kun kuluttaja on sopimusosapuolena ei hänellä ole käytännössä minkäänlaista mahdollisuutta vedota omaan huolimattomuuteensa sopimuksesta tai sen velvoitteista vapautuakseen, miksi myyjällä sitten pitäisi olla?

Kuluttajalla on tässäkin tapauksessa 14 vuorokauden peruutusoikeus alkaen siitä kun tuote on toimitettu. Ei tarvi vedota huolimattomuuten tai mihinkään muuhunkaan vaan voi vain perua kaupat ilman mitään syytä.
 
”Olemme päättäneet hyväksyä alkuperäisen tilauksesi. Kuten ilmoitimme tuotteen kohdalla olleen hintavirheen vuoksi tuotteesta on tehty paljon tilauksia, joten toimitusaika voi venyä. Teemme kuitenkin kaikkemme, että saisimme tilauksesi mahdollisimman pian toimitukseen.

Ilmoitamme arvioidun toimitusajan sinulle, kun saamme sen tietoomme.”

Veikkauksia kauanko kestää?:D
 
”Olemme päättäneet hyväksyä alkuperäisen tilauksesi. Kuten ilmoitimme tuotteen kohdalla olleen hintavirheen vuoksi tuotteesta on tehty paljon tilauksia, joten toimitusaika voi venyä. Teemme kuitenkin kaikkemme, että saisimme tilauksesi mahdollisimman pian toimitukseen.

Ilmoitamme arvioidun toimitusajan sinulle, kun saamme sen tietoomme.”

Veikkauksia kauanko kestää?:D
Loppupeleissä ihan tyylikkäästi ovat asian tähän mennessä hoitaneet. Tuskin alkavat toimitusten kanssa perseilemään.
 
Gigantista lähtee sitten Applen alkuperäistä nahkakuorta reilulla parilla kympillä ja jotain silikonisia myös, jos joku tarvitsee.
 
Gigantista lähtee sitten Applen alkuperäistä nahkakuorta reilulla parilla kympillä ja jotain silikonisia myös, jos joku tarvitsee.
Compusatilla vihreä nahkainen, tummansininen silikooni ja myös virallinen läpinäkyvä alle 7€/kpl. Noissa jos missään on ilmaa hinnassa, kun aina vuoden jälkeen ovat 80% alessa.

Ainut vaan että nahkaisten laatu on vajonnut huomattavasti kun on siirrytty näihin designiltaan teräväreunaisiin. 7 plussassa oli hieno patina ja 11 prossakin vielä ihan ok. Tässä saa viimeistä kertaa virallisen nahkakotelon.

e. nehän poistui valikoimasta heti kun laitoin tilauksen sisään, katsotaan pääseekö tässä taistelemaan toiseen kertaan myyjätahon kanssa :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt näyttää olevan iPhone 14 standardimalli 769€ joka paikassa ja Veikon Koneella on nyt kamppiksessa 699€ APPLE IPHONE 14 128GB ÄLYPUHELIN - jos ei tuo plussa tarttunut haaviin tai se tuntuu liian isolta. Taitaa olla näiden hintataso loppuvuodesta, ainakin kampanjoissa.
 
Mitenkä nykyisin luureissa. Onko suotavaa käyttää suojakoteloo ja näytönruudun suojaa vai uskaltaisiko ihan nakedina käyttää?
 
Mitenkä nykyisin luureissa. Onko suotavaa käyttää suojakoteloo ja näytönruudun suojaa vai uskaltaisiko ihan nakedina käyttää?

Kerta stanssilla sen verran aiheellinen vastaus ilman vastausta niin itsellä ainakin iphonen 13 mini nykyisin käytössä nakedina. Jossain vaiheessa oli suojakuori, että sai popsocketia pidettyä + panssarilasi, mutta parin panssarilasin hajoamisen jälkeen ei jaksanut enää vaihdella. Tie monta kertaa pudotellu parkettilattioille ja laattalattioille sekä ainakin kerran asfaltille nyt kun ei ole ollut mitään, niin näyttö pysynyt kunnossa ilman naarmuja. Alkuun en käyttäny suojakuorta, mut popsocketi sen verran mukava lelu ni pakko oli ostaa, kerta ei suositella lasille laitella kiinni. Nyt menny ilman, ku mukavaa vaihtelua käyttää ohkasta puhelinta sellasenaan.

Eli nykyään tietääkseni muissakin iphoneissa on hyvin kestäviä näyttöjä ja kuoria semmosenaan, alkuun voi olla vaikeuksia liukkauden kanssa. Itellä ainaki nykyne tuntu hyvin liukkaalta, mut ei se enää. 15 pro maxeissa vissiin takalasi herkkää paskaa.
 
iPhoneilla käyttänyt Applen omia nahkakuoria ja käynyt asennuttamassa Fonumilla panssarilasin, tulee just kuoren reunan tasalle eikä huomaa mitään. Toimivaksi todettu systeemi.
 
Kerta stanssilla sen verran aiheellinen vastaus ilman vastausta niin itsellä ainakin iphonen 13 mini nykyisin käytössä nakedina. Jossain vaiheessa oli suojakuori, että sai popsocketia pidettyä + panssarilasi, mutta parin panssarilasin hajoamisen jälkeen ei jaksanut enää vaihdella. Tie monta kertaa pudotellu parkettilattioille ja laattalattioille sekä ainakin kerran asfaltille nyt kun ei ole ollut mitään, niin näyttö pysynyt kunnossa ilman naarmuja. Alkuun en käyttäny suojakuorta, mut popsocketi sen verran mukava lelu ni pakko oli ostaa, kerta ei suositella lasille laitella kiinni. Nyt menny ilman, ku mukavaa vaihtelua käyttää ohkasta puhelinta sellasenaan.

Eli nykyään tietääkseni muissakin iphoneissa on hyvin kestäviä näyttöjä ja kuoria semmosenaan, alkuun voi olla vaikeuksia liukkauden kanssa. Itellä ainaki nykyne tuntu hyvin liukkaalta, mut ei se enää. 15 pro maxeissa vissiin takalasi herkkää paskaa.

No mut eikös se oo parempi että se lasi on suojannu näyttöö eikä näyttö menny hajalle :D eikös se oo vähän se tarkotus siinä. Ja eihän ne paljoo maksa ees. Suojakalvokaupasta saa 8-9e panssarilaseja tai hommaa sit sellanen nanokalvo niin ei hajoo!
 
… tai Kiinasta 1-3 eur / kpl. Pitkälti samaa kamaa kuin nuo kauppojen peruslasit. Kalliimmat ja paksummat sitten erikseen. (Saa niitäkin, kokemusta on.)

suomessa aika kovat preemiot kun isketään pakettiin lasi ja nostetaan kaupassa hyllylle.
 
veikkaan että BF tarjouksissa 13/14 luureja 500-600 hintaluokassa.
Jos toimitukset venyvät sinne asti niin voi olla aika vaikeeta 14+:sta saada omia pois jos joku suunnitellut myyyntiä
 
No mut eikös se oo parempi että se lasi on suojannu näyttöö eikä näyttö menny hajalle :D eikös se oo vähän se tarkotus siinä. Ja eihän ne paljoo maksa ees. Suojakalvokaupasta saa 8-9e panssarilaseja tai hommaa sit sellanen nanokalvo niin ei hajoo!

Nojoo mut neki suht lyhkäseltä matkalta pudonnu ja hajonnu, toine oli applen joku 40 euro maksava ja toine gigantist joku muista mikä. Pointti kuiteki, että 13 minis tuntunu pärjäävän ilmanki ku putoillu korkeempaa ja matalampaa ja asfalteille niin ehjänä pysyny :D Jotai nanokalvoo hiplaili joskus ni ei tuntunu yhtä mukavalta, toki voi olla poikkeusyksilö :D
 
veikkaan että BF tarjouksissa 13/14 luureja 500-600 hintaluokassa.
Jos toimitukset venyvät sinne asti niin voi olla aika vaikeeta 14+:sta saada omia pois jos joku suunnitellut myyyntiä
Veikkaa rauhassa, mutta fakta on se, että viime vuoden BF:ssa ei ollut yhtäkään postaamisen arvoista iPhone tarjousta.

Eli omat saa pois helpolla ja vähän päälle vielä.
 
Ei kai näitä nyt kukaan trokausmielessä ostanut? Eihän tuosta kääri kuin ehkä jonkun 100-150€ voittoa, jos sopivan ostajan löytää.
 
Jokainen tehköön luureillaan mitä lystää.. Sen on huomannut, et jos io-Techiläinen meinaa saada elektroniikkaa alle käyvän hinnan niin tarjouksen ulkopuolelle jääneet tulevat suu vaahdossa hintavirhettä huutamaan ja yrityksen oikeuksia puolustamaan.

Nyt kun tuotteiden lähetystä odotellaan niin ollaan syklin seuraavassa vaiheessa, jossa "vastaavia tarjouksia tulossa" tai "omiaan ei saa pois" huutelijat ilmestyy.
 
Veikkaa rauhassa, mutta fakta on se, että viime vuoden BF:ssa ei ollut yhtäkään postaamisen arvoista iPhone tarjousta.

Eli omat saa pois helpolla ja vähän päälle vielä.
Tämä on kyllä ollut harvinaisen totta melkein minkä tahansa elektroniikan kanssa. BF:n kanssa ollaan päästy siihen tilanteeseen että ”alkuhuuma” on ohi kauppiaiden osalta mutta ”ostokiima” jäi asiakkaille. :D
 
Ei tarvitse veikkailla mitään. Hintahistorian voi käydä tarkistamassa esim. Hinta.fi sivulta.

iPhone 13 viime BF:nä halvimmillaan noin 750€

iPhone 12 -21 BF:nä halvimmillaan noin 700€.

Noista voi sitten jokainen miettiä, että saako tätä plus-mallia (tai edes perusmallia) lähelläkään tuohon 600€:n hintaan seuraavana Black Fridayna.
 
Onko joku saanut jo oman puhelimensa vai onko tässä paikka, missä Dustin aloittaa vetkuttelun? Laitteita näkyisi kuitenkin olevan melko hyvin eri liikkeissä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 745
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom