Intel osti Rivet Networksin (Killer-verkkotuotteet)

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Intel on ilmoittanut ostaneensa Rivet Networksin. Rivet Networks tunnetaan parhaiten Killer-verkkotuotteiden nykyisenä omistajana ja se on luottanut Intelin piireihin muun muassa Killer AX1650 -Wi-Fi-kortissa.
Lehdistötiedotteen mukaan Rivet Networks tullaan sulauttamaan osaksi yhtiön Network Solutions Group -yksikköä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Yhdellä Killerillä joudun kyllä sanomaan, että huono ajurituki, vaikka olisi kuinka hyvä tuote.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Yhdellä Killerillä joudun kyllä sanomaan, että huono ajurituki, vaikka olisi kuinka hyvä tuote.
Oliko miltä ajalta? Killer-tuoteperheen historia alkaa Bigfoor Networksista, minkä Qualcomm osti 2011 ja olikohan 2014 kun perustettiin sitten Rivet Networks mihin tuo sakki irtautui Qualcommilta Killereineen. Ja nyt sitten Intelille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Oliko miltä ajalta? Killer-tuoteperheen historia alkaa Bigfoor Networksista, minkä Qualcomm osti 2011 ja olikohan 2014 kun perustettiin sitten Rivet Networks mihin tuo sakki irtautui Qualcommilta Killereineen. Ja nyt sitten Intelille.
MSI:n emolevy, jossa oli Killerin verkkopiiri ja i7-8700. Kyllä se 2014 jälkeen oli.

Internetistä löytyy vaikka mitä hakusanoilla "msi killer problems" ja siellä on myös ratkaisu: antaa Windowsin asentaa verkkoajurit ja sitten menee ilman sitä ohjelmistoa, joka oli koko verkkopiirin idea.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Emossani on 3 killerin tuotetta, 2x verkkokortti (E2500) ja Wifi (AC1550).

Lankun saadessani kokeilin vähän Wifiä 5Ghz ja toimi uskomattoman hyvin, varmaan 99.x % siitä mitä kaapelillakin sain kaistaa.

Mukana tulleen ajureiden asentaminen oli alkuaikoina yhtä syöpää, koska niiden asentaminen kesti ~30 minuuttia, SSD+9900K, ihan aasikivi meininkiä.

Jossain vaiheessa reilu vuosi sitten heitin MSI lankkuni mukana tulleet ajurit mäkeen ja latasin ajurit Killer Networksin sivuilta.

Ei mitään ongelmia sen jälkeen ja aina olen päivittänyt ajurit kun uudet julkaistu ko. sivuille ja asentuvatkin ns. normiajassa eli ei ota kuin minuutin-pari päivitys + boot.

Verkon priorisointi ohjelma oli vielä viime talvena epävakaampi tapaus, oli se mulla tossa vuoden käytössä, toimiessaan aika pätevä ohjelma.

Joskus imutin täydellä kaistalla isoa päivitystä ja menin samaan aikaan pelaamaan Eurooppalaiselle servulle normi pingini ollessa 50-60ms, pysyi latauksen aikana ping siellä 90-100ms hujakoilla eli täysin pelattavana eikä missään vaiheessa noussut normi latauksen aikaisen 300-500ms latenssin hujakoille.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Tein pari päivää sitten videon, joka näyttää Killer Networks NIC omistajille mistä on kyse. Asia jota Killer on mainostanut jo vuosia, ja joita lukemattomat YT videot ovat dissanneet, no, tässä mun aamuinen esimerkki.

INTEL ostanut Killerin, oliko se uhka?

Käytän videossani, kuten aina pelatessa ulkoista softaa joka näyttää latenssin serveriin. Näkyy videossani koko ajan keltaisella, PING.

Pingini on asetettu mittaamaan FLL.FI yhteisön HLL serverin aikaa Saksaan, jonne on matkaa ~2500km.

Videoni alussa, ajassa 0.01-1.48 ollessani pelin Main Menussa, näet että pingini on 43-69ms, koko ajan hyppien ja ollessan täysin epävakaa. Olisko keskimääräinen ping, ehkä 55ms?

Sitten, menen FLL.FI HLL serverille ja Killer Networksin Priorisointi aktivoituu. Olen serverillä videoni ajassa 1.55-4.40.

Muutamat samat herras miehet ovat siellä Siidaamassa, mutta katsoppa mun pingiä kun olen pelissä.

Pingini on täysin vakaa, melkein koko ajan 44-45ms!!! Muutamaa satunnaista, hikkaa, 50+ms lukuun ottamatta. Ajassa 3:08 käyn W10:ssä tarkistamassa että pelille priorisointini on 1 (Highest).

Siksi vain törmistelen videolla että saan uutta ping dataa, mutta ei se enää loiki tyyliin 50-68ms...... Se vaan on pääasiassa ~45ms.

Sitten, videon ajassa 4.42 jätän serverin ja palaan Main menuun jossa olen videon aikaan 5.00 asti.
Ja heti huomaat että kun loikkasin pelistä pois on pingini sama kuin ennenkin, se on epävakaa ja loikkii 43-68ms välillä, koska Killer Control Center ei ole enää priorisoimassa liikennettä.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom