Intel kutsuu takaisin Xeon E-2274G -prosessorit

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Intel on ilmoittanut kutsuvansa takaisin Xeon E-2274G -prosessorit. Coffee Lake -arkkitehtuuriin perustuvan neliytimisen Xeon-prosessorin TDP-arvo on 83 wattia ja sen mukana toimitetaan Intelin DHA-A-cooleri, joka on sittemmin todettu riittämättömäksi kaikkiin käyttötilanteisiin. AnandTech huomauttaa, että samaa cooleria on käytetty ainakin vuodesta 2013 lähtien 84 watin TDP-arvolla varustettujen prosessoreiden parina eikä vastaavaa takaisinkutsua ole tehty ennen.

Lähde: Intel Recalls Quad Core Xeon CPU Because of Inadequate Stock Cooler
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Eipä tuossa mitään kummallista ole. Se, että tdp ei kerro prossun käytännön lämpötehoa on jo vanha juttu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Kyllähän intelin spekseissä tuo bauttiarallaa sen kertookin, mutta tdp saadaan ylittää tietyillä ehdoilla ennaltamäärätyksi ajaksi. Se ei siis ole lämpöteho mutta lähellä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Eli kun jäähy ei riitä niin kutsutaan prosessorit takaisin?? :rofl:

Mä olen korjannut ongelman yleensä vaihtamalla jäähyn.
Intel korjaa ongelman vaihtamalla prosessorin :rofl:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Eli kun jäähy ei riitä niin kutsutaan prosessorit takaisin?? :rofl:

Mä olen korjannut ongelman yleensä vaihtamalla jäähyn.
Intel korjaa ongelman vaihtamalla prosessorin :rofl:
Jälleenmyyjille annettu ohje on palauttaa prosessorit ja tilalle tulee tray-versiot ilman jäähyä, joka on teknisesti eri tuote
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
No eikös se ole aika loogista että prossun tilalle tulee prossu??
Joo sama prossu tulee jonka lähetät on tosi loogista.

Kaikki tämä koska pieni sirkkeli jäähy ei riitäkkään, se vaihto prossun TDP ei ole yhtään sen matalempi kuin sinne lähetetyn prossun.

Jäähy tuossa täytyy vaihtaa eikä prosessoria, onko Intel aivopessyt kaikki muut kun ei ymmärretä miten älyttömältä toi kuulostaa? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
On se tietysti lievästi kummallista että tässä Intel itse on arvioinut jäähdytystarpeen pieleen.
Tässä ei ole mitään uutista, esim:
Intel Core i7-8700 Review: Stock Cooler Falls Flat | Tom's Hardware

Käytännössä powerlimittien ja throttlauskellojen hienosäädöllä saadaan nuo prosessorit mahtumaan TDP:hen ja Apple+Intel on vastaava case myös nähty.

Xeonien tapauksessa ei vaan voi julkaista BIOS-päivitystä yhtäaikaisesti kaikille laitteille ja se on halvempi tehdä asiat näin.

Joo sama prossu tulee jonka lähetät on tosi loogista.
Se on eri tuotekoodi :)

Tällä on merkitystä, kun takuun kanssa asioidaan tai myydään noita eteenpäin. Käytännössä nyt noi vaihtuu tray-versioihin, niin käyttäjä on vastuussa jäähystä.

Jos vaihdetaan vaan jäähy, niin joku tampio jättää vaihtamatta ja siitä voi tulla Intelille kuluja ja joukkokanne. Tämä on se halvempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tässä ei ole mitään uutista, esim:
Intel Core i7-8700 Review: Stock Cooler Falls Flat | Tom's Hardware

Käytännössä powerlimittien ja throttlauskellojen hienosäädöllä saadaan nuo prosessorit mahtumaan TDP:hen ja Apple+Intel on vastaava case myös nähty.

Xeonien tapauksessa ei vaan voi julkaista BIOS-päivitystä yhtäaikaisesti kaikille laitteille ja se on halvempi tehdä asiat näin.



Se on eri tuotekoodi :)

Tällä on merkitystä, kun takuun kanssa asioidaan tai myydään noita eteenpäin. Käytännössä nyt noi vaihtuu tray-versioihin, niin käyttäjä on vastuussa jäähystä.

Jos vaihdetaan vaan jäähy, niin joku tampio jättää vaihtamatta ja siitä voi tulla Intelille kuluja ja joukkokanne. Tämä on se halvempi vaihtoehto.
Jep arvelinkin että takuuseen vaikuttava asia kyseessä, eli Intel miettii vain omia etujaan ja paikkailee omaa virhettä kuluttajan kustannuksella.

En kyllä lähettäisi takaisin,enkä olisi alkujaankaan käyttänyt tuota alkuperäistä jäähyä kun sen nyt tietää miten huono se on muutenkin.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
En kyllä lähettäisi takaisin,enkä olisi alkujaankaan käyttänyt tuota alkuperäistä jäähyä kun sen nyt tietää miten huono se on muutenkin.
Cooler on surkea, mutta pitäisi sen nyt minun näkemyksen mukaan olla edes sellainen että riittää vaikka nyt rimaa hipoen.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Cooler on surkea, mutta pitäisi sen nyt minun näkemyksen mukaan olla edes sellainen että riittää vaikka nyt rimaa hipoen.
Pitäisi pitäisi mutta intelin ratkaisu tähän oli että lähetä prossu meille niin saat saman prossun Traynä takaisin, jota voit sitten 3 osapuolen jäähyllä jäähdytellä.
Kuulostaa niin sekopäisen absurdilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Se, paljonko jäähdytin poistaa lämpöä on käytännössä suoraan verrannollinen lämpötilaeroon.

Eli esimerkiksi, ilman ollessa 25-asteista ja prossun ollessa 75-asteinen lämpötilaero on 50 astetta. Tällöin joku jäähdytys saattaa pystyä siirtämään vaikka 90 wattia lämpötehoa prossulta pois.

Mutta prossun käydessä 60 asteessa lämpötilaero on vain 35 astetta, jolloin sama jäähdytin poistaa lämpötehoa vain n. 63 wattia.

Eli mikäli uudella prossulla maksimilämpötila millä normaalikellotaajuus saavutetaan on pienempi, se tarvii järeämmän jäähdytyksen vaikka lämmontuotto watteina olisi sama.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
On se tietysti lievästi kummallista että tässä Intel itse on arvioinut jäähdytystarpeen pieleen.
Taisivat vain unohtaa kertoa sen markkinointi-TDP:nsä kahdella...


Lähetetään prossu Intelille ja takaisin tulee prossu ilman jäähyä? :rofl:
Eikäs tuo ole sitä mitä täällä Suomessa kutsutaan johtajien toimesta "palvelun parantamiseksi"?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Intelillä ollut riittämättömiä prossujäähyjä aina silloin tällöin.

Olin 2003/2004 aikaan töissä atk-kaupassa ja asiakas osti P4 Extreme Edition prossun pakettiinsa. Siinä sitten kasaillessa tuli semmoinen ongelma vastaan että kesäkuumalla, kun huonelämmöt pyöri 25-30 asteessa, ei saatu käyttistä edes asennettua. Pomo siitten oli sen asentanut aamulla neljän aikaan mutta kun sitä koitettiin käyttää päivällä se huusi kuin hyeena ja joko hidastui tai kaatui lämpöongelmiin. Ongelma poistui Zalmanin kuparisiilillä jolla se sitten toimi hyvin ja jopa miellyttävällä meluasteella.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Olin 2003/2004 aikaan töissä atk-kaupassa ja asiakas osti P4 Extreme Edition prossun pakettiinsa. Siinä sitten kasaillessa tuli semmoinen ongelma vastaan että kesäkuumalla, kun huonelämmöt pyöri 25-30 asteessa, ei saatu käyttistä edes asennettua. Pomo siitten oli sen asentanut aamulla neljän aikaan mutta kun sitä koitettiin käyttää päivällä se huusi kuin hyeena ja joko hidastui tai kaatui lämpöongelmiin. Ongelma poistui Zalmanin kuparisiilillä jolla se sitten toimi hyvin ja jopa miellyttävällä meluasteella.
No tuon ajan "huippu"Intelithän veivät 50+ W idlenä.
Taisipa joku pahin kuumeta 70W teholla ei mitään tehdessään.
Tosin nykyisten Intelien täyden rasituksen lämpötehoihin nekään eivät päässeet...
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Olisivat iskeneet mukaan sellaisen kupatiytimellisen vanhemman vakiojäähyn...
Laskee Intelin ryöstökatteita liikaa...
Ja tosiaan miksi laittaa kunnollista jäähyä mukaan, kun kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan että se vajaatehoinenkin otetaan pois?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 492
Viestejä
4 164 106
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom