Intel Ivy Bridge (LGA 1155 Z68/Z77) kellotukset & kokemukset

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Itse vasta havahduin nyt että ihmeen pitkään olen pärjännyt samalla prossulla. Ostin vähän julkaisun jälkeen.
Pitää yrittää jossain välissä ottaa prossusta enemmän irti. Käytän emon oman ylikellotusta laittoi kelloksi 4,2Ghz. Ei ollut tarvetta viel rutistaa loppuja.
Sigun kokoonpano ja jäähynä Antec 920.

Tuo TPINT3 on uus juttu mulle niin pitääpäs seurata mun emosta.
Biossista omatoimisesti kellottamalla saat parhaan lopputuloksen tosiaan. Nuo automaattikellotukset tuppaavat lyömään aivan liian korkeita jännitteitä prossulle, ja sitä mukaa lämmötkin on korkeammalla kuin manuaalisesti itse kellottamalla.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
287
Joo, tossa kelloja hienosäätäessäni olin vahingossa jättänyt voltagen autolle ja primeä ajellessa havahtuin yhtäkkiä yli 100c läpöihin ja hwmonitorin mukaan jännite heitteli reilussa 1.5 voltissa. Aika äkkiä painoin stoppia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831


Tollaiset on emon omat kellotukset levossa.

kellot.png


Edit: Mulla muuten näkyy vaan TMPIN1 ja 2. Ei ollenkaan 3. Lämmöt pyörii alle 70 testeissä. Pitää katsoa uudestaan kun on aikaa. On kyllä aikaa kun viimeksi ajoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Tuli tänään korkattua oma i5-3570K Murosta Kri21 ostetulla välineellä. Vähän säätöä vielä, mutta esim. 1.35v 4.7GHz ~70c vrt. 90c ennen korkkausta
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
287
Oli tuo 3770k helpompi korkata kuin 4790k kun ei ole konkkia tiellä ytimen vieressä. Partaterällä siis. Taisi itselläkin laskea lämmöt ihan kiitettävästi.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Onko mitään järkeä lähteä korkkaamaan 3770k jos normitahnoilla pyörii 4.7ghz @ 1.234v 70-80 asteen lämmöissä (corejen väliset erot)? Vai voisiko tuosta saada vielä paljonkin irti korkattuna?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Onko mitään järkeä lähteä korkkaamaan 3770k jos normitahnoilla pyörii 4.7ghz @ 1.234v 70-80 asteen lämmöissä (corejen väliset erot)? Vai voisiko tuosta saada vielä paljonkin irti korkattuna?
Eipä se varsinaisesti vaikuta kellotukseen, lämmöt laskee ja tasaantuu vain. Ivy/Haswell prossuilla on vielä se maaginen seinä joka tulee vastaan jossain vaiheessa. Sen jälkeen seuraava 100mhz vaatii yleensä 0,05-0,15v lisää jänöjä pysyäkseen vakaana.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Onko mitään järkeä lähteä korkkaamaan 3770k jos normitahnoilla pyörii 4.7ghz @ 1.234v 70-80 asteen lämmöissä (corejen väliset erot)? Vai voisiko tuosta saada vielä paljonkin irti korkattuna?
Ainakin lämpöjen pitäs laskea rankasti ja saat varmaan sinne lähelle 5GHz kulkevan kiven järkevillä volteilla. Lämpöihin vaikuttaa eniten voltit, ja itellä ollu tollasilla lämmöillä ivy prossu, kun voltteja oli n. 1,35. Oma oli korkattu. Jos pääset tossa 1,35v korkattuna n. 5GHz niin sun prossu pärjää skylakellekin ihan mukavasti.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Eipä se varsinaisesti vaikuta kellotukseen, lämmöt laskee ja tasaantuu vain. Ivy/Haswell prossuilla on vielä se maaginen seinä joka tulee vastaan jossain vaiheessa. Sen jälkeen seuraava 100mhz vaatii yleensä 0,05-0,15v lisää jänöjä pysyäkseen vakaana.
Joo tuntuu että tuo 4.7 on tuo raja jonka jälkeen tarvitsee selkeesti enempi voltteja, 4.6ghz vaatii hitusen päälle 1.2 että on vakaa.

Ainakin lämpöjen pitäs laskea rankasti ja saat varmaan sinne lähelle 5GHz kulkevan kiven järkevillä volteilla. Lämpöihin vaikuttaa eniten voltit, ja itellä ollu tollasilla lämmöillä ivy prossu, kun voltteja oli n. 1,35. Oma oli korkattu. Jos pääset tossa 1,35v korkattuna n. 5GHz niin sun prossu pärjää skylakellekin ihan mukavasti.
Sitä vähän mietin että voisi välttää tuon pahimman ostokuumeen korkkauksella, löytyy myös 4770k josta takuu menny ja sen vois korkata samaan syssyyn (kuuma ja huonosti kulkeva yksilö intelin vakitahnoilla.).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Joo tuntuu että tuo 4.7 on tuo raja jonka jälkeen tarvitsee selkeesti enempi voltteja, 4.6ghz vaatii hitusen päälle 1.2 että on vakaa.



Sitä vähän mietin että voisi välttää tuon pahimman ostokuumeen korkkauksella, löytyy myös 4770k josta takuu menny ja sen vois korkata samaan syssyyn (kuuma ja huonosti kulkeva yksilö intelin vakitahnoilla.).
Kannattaa korkkailla anyway. Ite oon tehny mattopuukolla muuten, paitsi skylaken korkkasin partaterällä (5pack makso femman kaupassa), koska pcb on ohuempi ja mattopuukko on paksu.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
Itse korkkailin 3770k:n tuossa vähän aikaa sitten.. CLU:t väliin ja kellot on nyt 4,5Ghz @ 1.35v Lämmöt huitelee pahimmillaan siellä 80 paikkeilla BF1:stä pelaillessa.. tuntuu et joku menny vähän vihkoon nyt..? Jäähynä on Corsair H105 joka alkaa pitää mekkalaa noilla lämmöillä jo siitäkin huolimatta että Noctuat puhaltaa. Jospa tuon pudottas vaan takasin 4,2Ghz vakiovolteilla, niin pysyy hiljasena eikä lämmöt nouse yli 60 pelatessa.
 

mikko

#MAGA
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Vähän päivitystä H110i jäähyllä, 4,6ghz vakaa 1,272v. 4,7ghz sain toimimaan vakaasti 1.32v mut lämmöt nousee noilla jännitteillä 90 asteeseen. Jos joku päivä jaksais ottaa ihs:n irti prossusta ja vaihtaa paremmat tahnat väliin ;)

4600mhz.PNG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Vähän päivitystä H110i jäähyllä, 4,6ghz vakaa 1,272v. 4,7ghz sain toimimaan vakaasti 1.32v mut lämmöt nousee noilla jännitteillä 90 asteeseen. Jos joku päivä jaksais ottaa ihs:n irti prossusta ja vaihtaa paremmat tahnat väliin ;)

Itsellä korkattu 3570K melkein samalla jäähyllä (H110, nestemetallia prossun ja jäähyn välissä), 4,7 GHz/1.38V ja lämmöt menee maksimissaan 72c (IBT). Aika hyvä prossu sulla jos noilla jänöillä vakaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Laitetaanpa omatkin i5 3570k kellotukset myös tänne nähtäväksi. Jäähynä toimii Noctua NH-D15 yhdellä 120mm ropelilla. Oon jo pidempään suunnitellut laittavani toisenkin ropelin sinne kiinni, mutta yhdelläkin on pysynyt niin hiljaisena ettei ole oikeastaan ollut tarvetta. Tähtäsin kellotuksessa 4,5GHz:n ja sen tavoitinkin helposti järkevillä volteilla ja ehkä joskus vielä kokeilen ottaa lisää tuosta irti.

Tosiaan peleissä nuo lämmöt pysyy hyvinkin kurissa siinä 65 asteen tuntumassa ja ropeli pyörii silloin siinä 1000rpm tuntumassa. Tuossa kuvassa pyörittelin IntelBurnTestiä pari minuuttia niin ropeli otti heti täydet 1500rpm kierrokset.

i5-3570K@4.5GHz.png


edit: kuva isommaksi
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831
Mitkä testit Prime95 ja Intel burning testissä riittää näyttämään koneen vakauden? Itse olen nyt hakemassa maksimi kelloja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Mitkä testit Prime95 ja Intel burning testissä riittää näyttämään koneen vakauden? Itse olen nyt hakemassa maksimi kelloja.
Subjektiivista. Pyörittele mitä haluat ja päätä itse sitten kun riittää. Se lopullinen vakaus kuitenkin mitataan todellisessa käytössä niillä omilla peleillä ja ohjelmillasi.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Itse olen aina primen blendiä vetänyt 10h putkeen, siihen päälle sitten normi peli/hyötykäyttöä. Myöskään yhtään WHEA erroria en anna tulla. Se kun kuitenkin mielestäni on merkki siitä, että pientä epävakautta voi olla. Mutta tapoja on monia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Itse haen aina lämmöt kohdilleen ensin IBT:llä. Kun tulokset vielä tippuu kesken testien (prossu throttlaa, vaikka testi ei kaadu), on kakkua liikaa. Jos testi kaatuu heti alkuunsa, sama homma. Tuon jälkeen sitten primeä ja normaalikäyttöä, josta jälkimmäinen kai se tärkein on. Mikään sovellus tosin ei noin prossua rääkkää kuin IBT, mutta ompa suuntaa antava ja toiminut itsellä ihan hyvin. Samalla saa säädettyä tuuletinprofiilit mieleisekseen. :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831
Subjektiivista. Pyörittele mitä haluat ja päätä itse sitten kun riittää. Se lopullinen vakaus kuitenkin mitataan todellisessa käytössä niillä omilla peleillä ja ohjelmillasi.
Juuh.
Mä oon nyt isyysvapaalla niin aikaa on vähemmän omiin juttuihin. Mä oikeastaan vaan pelaan Bäfää kun pystyn tällä hetkellä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
3
Näillä kelloilla menty jo pitkän aikaa.
IBT rasituksessa Noctua NH-D15 jäähynä.
4.8.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
Korkattu? Itsellä tuollaiset lämmöt IBT:ssä 4,3GHz ja arviolta 1,28V (CPU-Z mukaan). HR-02 Macho jäähynä.
Aika rajuja eroja tuntuu tosiaan näissä olevan. Itsellä jäähynä True Spirit 120, lämmöt IBT:ssä 70-74 per core ja voltteja 1.16V @ 4.3GHz
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
214
On Eroja juu. Itellä korkattu 3570K Hr02-Macholla. Liquid ultra välissä. Kulkeminen nyt vaan tuntu loppuvan 4.4Ghz. Emo Asrock Extreme4. ja jännitettä ohjelmat näyttää jotai noin 1.25 joka todellisuudessa on varmaa 1.35. koska extreme4. Lämmötkin aika tapissa jo IBT llä yms. Harmittaa koska ei kulje enempää. Kaikki 4 muistipaikkaa tosin käytössä. saattaapi vaikuttaa sekin hieman. Ja en tiä sit kuinpaljo jänöä uskaltaa ilmalla näille tosiaan antaa. Mutta Jengillä tuntuu kulkevan sen 4.5Ghz paljo pienemmilläkin volteilla. Ehkä mulle vaan osu paska kivi kohalle. Tai sitte toi extreme 4 häröilee jotain. Koska kellotti sitte offsetilla tai ilman niin mitä biosissa laitto niin jotenki se ei ihan korreloinu justiinsa niinku ois pitäny hwinfon puolella sitten. 4.3Ghz meni pienemmillä volteilla.Sitte toi 4.4 vaati jo "reilun" Noston , Että vakaa.. No mutta prosulla nyt pärjää suhkot hienosti vielä uusienkin pelien kanssa. Näyttiksenä on gtx1060 6Gb

Onko jengillä muuten Offsetti biosissa yleensä + vai - sella näillä emoilla ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
On Eroja juu. Itellä korkattu 3570K Hr02-Macholla. Liquid ultra välissä. Kulkeminen nyt vaan tuntu loppuvan 4.4Ghz. Emo Asrock Extreme4. ja jännitettä ohjelmat näyttää jotai noin 1.25 joka todellisuudessa on varmaa 1.35. koska extreme4. Lämmötkin aika tapissa jo IBT llä yms. Harmittaa koska ei kulje enempää. Kaikki 4 muistipaikkaa tosin käytössä. saattaapi vaikuttaa sekin hieman. Ja en tiä sit kuinpaljo jänöä uskaltaa ilmalla näille tosiaan antaa. Mutta Jengillä tuntuu kulkevan sen 4.5Ghz paljo pienemmilläkin volteilla. Ehkä mulle vaan osu paska kivi kohalle. Tai sitte toi extreme 4 häröilee jotain. Koska kellotti sitte offsetilla tai ilman niin mitä biosissa laitto niin jotenki se ei ihan korreloinu justiinsa niinku ois pitäny hwinfon puolella sitten. 4.3Ghz meni pienemmillä volteilla.Sitte toi 4.4 vaati jo "reilun" Noston , Että vakaa.. No mutta prosulla nyt pärjää suhkot hienosti vielä uusienkin pelien kanssa. Näyttiksenä on gtx1060 6Gb

Onko jengillä muuten Offsetti biosissa yleensä + vai - sella näillä emoilla ?
Aika keskikastin prossuhan tuo on, turhaan harmittelet. Näyttää skaala olevan 4,2-4,6Gz. Mulla prossun 'sweetspot' on 4,5GHz. Sen menee 1,256 voltilla, mutta siitä kiristäminen on vaikeaa. Lämmöt nousee tuon jälkeen vähän liikaa. Offsetti ei ole käytössä vaan ihan manual voltage. Prossun korkkaus tai 3770k:hon vaihto on käynyt mielessä useamman kerran, mutta eipä ole tuotakaan saanut aikaiseksi, kun kaikki toimii näinkin (mutta mieli tekee vieläkin). Korkkaus auttaisi varmasti jonkun verran, kun corejen väliset lämpötilaerot on aika suuret, etenkin IBT-rasituksessa (10c tjsp.).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
Onko jengillä muuten Offsetti biosissa yleensä + vai - sella näillä emoilla ?
Offset (+0.015). Vaikka ei sillä ole väliä loppupeleissä, saman se kulkee kummallakin tavalla omien kokemusteni perusteella. 4.4GHz on myös täällä se ensimmäinen vaikea steppi. Buutti Windowssiin onnistuu jollain 4.6:lla ja ehkä saa 3dmarkin ajettua, mutta vakaaksi ei mitenkään ilmalla ja jännite on oltava yli 1.4 pitkälti. Joten 4.3 saa riittää 24/7 käytössä - vcore jotain 1.27.

Testasin tossa yks päivä Firestrikellä 4.3 vs 4.5 ja ero oli jotain 100 pistettä. Varmaan jotain yks fps peleissä? Joten en ainakaan itse jaksa liikaa stressata vaikka oma kivi onkin keskitasoa tai sen alle. Vaikka oishan se kiva jos menis.. :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Aika hemmetin kuumana käy mielestäni oma 3770K.
Jäähynä Noctua NH-D15, Liquid Pro ihs alla sekä päällä.

4,6ghz.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Aika normaalilta minusta näyttää? täällä korkkaamaton 3570k 4.6 1.25V pyörii jossain 85C pinnassa. Eikös tuo HT nyt jo nosta lämpöjä? Aika alhaisilta gflopsit kyllä näyttää kun saan itse noin 123.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Aika normaalilta minusta näyttää? täällä korkkaamaton 3570k 4.6 1.25V pyörii jossain 85C pinnassa. Eikös tuo HT nyt jo nosta lämpöjä? Aika alhaisilta gflopsit kyllä näyttää kun saan itse noin 123.
Hmm, mites nyt noin? Kuulostaa radikaaliselta erolta jos jään 100Flopsin pintaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
765
Hmm, mites nyt noin? Kuulostaa radikaaliselta erolta jos jään 100Flopsin pintaan.
Ihan vaikuttaisi, että jokin throtlaa. Emolevyn virransyötön rajat säädetty kohdilleen? (mikäli sikäli siellä sellaiset on säädettävissä). Muilta osin ei kyllä pitäisi noilla volteilla vielä kyykätä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831
Biossista omatoimisesti kellottamalla saat parhaan lopputuloksen tosiaan. Nuo automaattikellotukset tuppaavat lyömään aivan liian korkeita jännitteitä prossulle, ja sitä mukaa lämmötkin on korkeammalla kuin manuaalisesti itse kellottamalla.
Huomasin että voltit on AUTO-asetuksella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Speed Spectrum enabled
PLL overclock disabled
Offset +0.120V
LLC 2
Power limitit 255
C1E enabled
C3 enabled
C6 enabled

En muuta keksi mitä tekis?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
tuo emo tosiaan aika kelvoton kellottamiseen virransyötön heikkouden takia, mutta en usko että siitä kiinni viellä noilla volteilla. Ota kaikki virransäästöt pois päältä, näköjään tiputtaa tuonne 1.6ghz prossun välillä(speedsteppikö se oli?) ja kokeile uusiksi. Onko muistit kunnossa?

e: näköjään HT off saa enemmän pojoja

IBT GFlop on a 3770K

eli vaikuttaisi olevankin ihan ok. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Hmm, mites nyt noin? Kuulostaa radikaaliselta erolta jos jään 100Flopsin pintaan.
Monellako muistikammalla ajat tuota testiä? Ainakin E5450:n kanssa oli 10Gflopsin ero, oliko muistit dual channelissa vai yksistään. Mulla 3570k@4,5GHz 123Gflops. Ähh, ja se ratkesikin jo. :p
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
Disabloi Spread (ei speed) spectrum. Samaa voi koittaa myös c1e, c3 ja c6. Koita myös syöttää tohon powerlimit kenttään vaikka joku 99999 (eli maksimi). 255 tuntuu pieneltä numerolta asrockin tapauksessa. Muuten näyttää ok settareilta.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Laitetaas omakin 3570K @ 4.6GHz IBT ajo tänne vertailun vuoksi. Teräsmiähellä tosiaan hiukka alhaiset flopsit.




EDIT:

e: näköjään HT off saa enemmän pojoja

IBT GFlop on a 3770K

eli vaikuttaisi olevankin ihan ok. :)
Tämä olikin uutta tietoa meikäläiselle. Hyvä tietää tämäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Laitetaas omakin 3570K @ 4.6GHz IBT ajo tänne vertailun vuoksi. Teräsmiähellä tosiaan hiukka alhaiset flopsit.
Eikös tuo "ongelma" jo mahtanut äsken ratketakin? Eli siis HT päällä tulee vähemmän pojoja kuin HT pois päältä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Hyvä homma miehet, joka päivä pitää oppia yks uus asia niin olkoot se nyt tämä! Jatketaan tästä :cigar2:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Eikös tuo "ongelma" jo mahtanut äsken ratketakin? Eli siis HT päällä tulee vähemmän pojoja kuin HT pois päältä.
Kyllä, juuri näin. En itseasiassa moisesta ollut tietoinen, ja tuli uutena asiana tuo. Hyvä tietää jatkossa. Eli Teräsmiähellä kaikki ok siis :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Enpä muistanu että noin paljon pienemmät tulee HT päällä, sen muistin että pienemmät kuiten :tup:
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
3
Aika hemmetin kuumana käy mielestäni oma 3770K.
Jäähynä Noctua NH-D15, Liquid Pro ihs alla sekä päällä.

Eikös noissa ASrockin Extreme4 emoissa saanut lisätä 0.1v lisää ohjelmien näyttämiin voltteihin. Eli sullakin on lähempänä 1.4v joten lämmöt näyttää aika normaaleilta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
Eikös noissa ASrockin Extreme4 emoissa saanut lisätä 0.1v lisää ohjelmien näyttämiin voltteihin. Eli sullakin on lähempänä 1.4v joten lämmöt näyttää aika normaaleilta.
Kyllä. Jotain 0.05-0.1v liian vähän näyttää softat riippuen LLC:stä ja kellotaajuudesta (mitä korkeampi jänö sitä suurempi virhe muistaakseen). :/

IBT lämmöiks lienee ok, tuskin normaalikäytössä nousee yli 70.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Kyllä. Jotain 0.05-0.1v liian vähän näyttää softat riippuen LLC:stä ja kellotaajuudesta (mitä korkeampi jänö sitä suurempi virhe muistaakseen). :/

IBT lämmöiks lienee ok, tuskin normaalikäytössä nousee yli 70.
Ei tosiaan noussut eilen 1,5h pelatessaan kuin 68 asteeseen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Itsellä ASrock Extreme4 + 3570k@4,5Ghz 1,25v. Max. lämmöt IBT 80-89 (kylmin ja kuumin core). Normaali käytössä peleissä yms. lämmöt on maksimissaan siinä 70 asteen kieppeillä. En tiedä oisko tahnan vaihto edessä vai pitäiskö ihan uskaltautua korkkaamaan, että sais lämmöt kuriin. 4,6Ghz on korkein missä pitänyt, mutta vaati jo 1,35v ja lämmöt huiteli lähempänä sataa enkä nähnyt sitä järkevänä vaikkakin IBT:n rasitus lämmöt ei vastaa normaali käytön lämpöjä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831
Mikä on ku kaikki virransäästöominaisuudet pois päältä niin IBT tippuu kellot?

Lämmöt pyörii 80asteessa. Voltit on 1.275V. Kellot on 4,4Ghz.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Mikä on ku kaikki virransäästöominaisuudet pois päältä niin IBT tippuu kellot?

Lämmöt pyörii 80asteessa. Voltit on 1.275V. Kellot on 4,4Ghz.
Äkkiseltään tulee mieleen että virransyöttö kyykkää(joku limit biosissa vielä katsomatta?) tai kellotus on epävakaa. Sama käy ilmi tuosta IBT-tuloksestasi. Joku a.)throttlaa b.)on epävakaa. Ei vakaalla ja muuten toimivalla kokoonpanolla nuo IBT:n gflopsit heittele noin rankasti.

Verrokiksi i7-4790k @ 4,6ghz HT-päällä.

i7-4790k ibt.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
765
Mikä on ku kaikki virransäästöominaisuudet pois päältä niin IBT tippuu kellot?

Lämmöt pyörii 80asteessa. Voltit on 1.275V. Kellot on 4,4Ghz.
Tuon mini itx -lankkusi virransyöttö on heikko. Sitä ei ole todellakaan tehty kummoiseen kellotteluun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 646
Viestejä
4 197 269
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom