Tuosta helppo hahmottaa kokoero.Nuo Asuksen "E-ATX" kuluttajaemot ei ole oikeita E-ATX kokoluokan emoja. Muistaakseni noille oli oma luokkansa SSI-CEB. Korjatkaa jos olen väärässä....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuosta helppo hahmottaa kokoero.Nuo Asuksen "E-ATX" kuluttajaemot ei ole oikeita E-ATX kokoluokan emoja. Muistaakseni noille oli oma luokkansa SSI-CEB. Korjatkaa jos olen väärässä....
Ei kyllä koppa lähde enää vaihtoon. Budjetti paukkuu jo muutenkin tuon emon ja prossun kanssa. Täytys looppi suunnitella kokonaan uusiks ja kaikki rueta alusta alkaen miettimään.Koppa vaihtoon hop hop
APEX on pääasiassa muistien kellotukseen selvästi parempi sekä extra M.2 paikat DIMM.2:ssa, jotka eivät syö PCI-E linjoja. Muita normikäyttäjälle merkitseviä eroja noissa ei taida juuri olla. Ota toki ennemmin 2x8GB muistit ja myy vanhat.Oliko Apex miltä osin Heroa parempi jos sattuukin mahtumaan In Win D-Frameen ? (ei kauhean kronkeli varmaan parista sentistä tuo häkki).
Kummatkin lienee hyviä kun 8700k menee nestejäähylle.
Edit jaa mutta apexissa onkin vain 2 kammalle paikat ja itelle tulee toistaiseksi 4 x4G 3200mhz että se siitä sitten.
Menee, kuten tästä aiemmin postaamastani kuvasta voi nähdä.Menikös nuo Apexin ruuvien kohdat siis yksiin ATX emon kanssa ja vain fyysiset ”ylimitat” tekee sille E-ATX statuksen?
Kaipa ne muistitkin pitää sitten vaihtaa...
Tuosta helppo hahmottaa kokoero.
Tuossa on hyvä esimerkki siitä miksi koteloissa on kiinnitysruuvien paikkoja kuin juustossa reikiä.Nuo Asuksen "E-ATX" kuluttajaemot ei ole oikeita E-ATX kokoluokan emoja. Muistaakseni noille oli oma luokkansa SSI-CEB. Korjatkaa jos olen väärässä....
Ainakin Z270-piirisarjalla (Z370 = Z270) Strixissä ja Maximus IX APEXissa oli selvä ero muistien ylikellottuvuuden suhteen, aiemmin mainittu ei edes bootannut yli 3866MHz muistikelloilla kun APEX boottaa ongelmitta aina 4266MHz. APEXin salaisuus on tuossa kahdessa muistiliittimessä, joka ilmeisesti parantaa signalointia sen verran paljon, että nuo selvästi korkeammat muistitaajuudet on mahdollisia. Itselläkin APEX tilauksessa.
Define Cssä tulee tuo takalevyn kanttaus vastaan heti. Normi atxlläkin satajohdoista ei näy kuin liitin vähäsen. Ei tässä itkut auta. Eikun hero 10 ja prossu tilaukseen, jos nyt mitään mielenkiintoista ei ilmaannu.Joo siis lähinnä "peruskotelossa" vaikeuttaa kaapelointia jos ei ole EATX:ää varten tehty läpivientejä tms.
Taitaa nuo kavennukset osua sopivasti, eli johdot mahtunee tulemaan sieltä.Phanteks P400S:ssä menisi todnäk noiden läpivientiaukkojen päälle.
Phanteks P400S:ssä menisi todnäk noiden läpivientiaukkojen päälle.
On se leikkauskohdista hieman leveämpi (1cm?), ainakin kuvien perusteella. Ruuvinreijistä kun katsoo niin hieman tulee ruuveista vielä ulos, kun taas VIII Herossakin nuo ruuvit on melko laidassa.Tota ihan oikeesti ei tajua. Noista leikkauskohdista tuo emo on ihan normaali ATX lankun levyinen. Tossa kyseisessä kopassa esim toi 24pinninen liitin on just leikkauskohdassa eikä emo tulis yhtään enempää kaapelien tielle kuin tolla nykyiselläkään emolla.
Ei se kyllä paljoa oo. Mulla kävi Apex Enthoo Evolv ATX kotelossa ja siihen meni 24pinnisen liittimen johto samasta läpiviennistä mitä olin aiemminkin käyttäny.On se leikkauskohdista hieman leveämpi (1cm?), ainakin kuvien perusteella. Ruuvinreijistä kun katsoo niin hieman tulee ruuveista vielä ulos, kun taas VIII Herossakin nuo ruuvit on melko laidassa.
Onko noista 2 slotin emosta muuta hyötyä kuin RAMin parempi kellottuvuus?
Eihän sitä pelitestien lomassa jouda näitä pikku julkistuksia miettimään.Ei pahemmin näy oravapaketissa revikkaa.
@Kapteeni_kuolio sai 5.2GHz hieman halvemmalla, tosin ilman takuuta.Siitä, Core i7-8700K @ 5,2 GHz - Ultra Edition halvalla lähtee!
Siitä, Core i7-8700K @ 5,2 GHz - Ultra Edition halvalla lähtee!
Mulla kävi talvella kääntymässä IX Apex tuossa samaisessa kotelossa ja ihan hyvin Apex sinne mahtuu. Muistaakseni jouduin muutaman läpiviennin siirtämään kovalevypaikkojen kohdalle (joita en itse käyttänyt) mutta muuten menee ihan mukisematta tohon koteloon. Apex ei ole teknisesti E-ATX kokoinen lankku vaan on kulmista muutaman sentin leveämpi ja muista paikoista melkein normaalin ATX lankun kokoinen.Hyvä video, kiitokset @Kapteeni_kuolio .
Apexia tässä olen kuolannu, olis Samsungin B Dietkin ventaamassa. Saatavuus nolla ja ei taida koteloonkaan sopia. Kotelona Enthoo Evolv ATX, ainakin jimmsin sivujen mukaan on E-ATX (maks. 264mm leveä). Mutta Apex on 272mm. :/
@Jean_Sipulius @latee77
Ootellaan kun @mäggäri saa käsiinsä 165 euron 3600 cl17 apacer b-diet että onko väärtti.
Mulla 1x 8gt 800mhz kampa . Oon aina luullu, että muisteilla ei nykyisi merkitystä.Näin teeemme, tosin mulla olis jo 4 x 4G 3200 Gskillsit että onko enää tuolla 400 niin väliä, kannattais varmaan nakata suoraan yli 4000 jos sellaset toimii.
Mulla on 3600mhz Trident Z:t oottamassa kahvijärveä. Varmaan nuo kellottunee lähemmäs 4000mhz, jos vaan muistiohjaimesta ei jää kiinni.Näin teeemme, tosin mulla olis jo 4 x 4G 3200 Gskillsit että onko enää tuolla 400 niin väliä, kannattais varmaan nakata suoraan yli 4000 jos sellaset toimii.
Mulla on 3600mhz Trident Z:t oottamassa kahvijärveä. Varmaan nuo kellottunee lähemmäs 4000mhz, jos vaan muistiohjaimesta ei jää kiinni.
Piilotossa itelle osuu kuitenkin se 4.7ghz ja paska yksilö jolla saa SA voltagenkin ruuvata 1.35V, että saa muistit vakiokelloille.Ei jää vaan emosta jos jostain jää.
Tää selittääkin miksi en saanut omia muisteja millään boottaamaan yli 3866MHz, vaikka kulkua olisi ollut.Ainakin Z270-piirisarjalla (Z370 = Z270) Strixissä ja Maximus IX APEXissa oli selvä ero muistien ylikellottuvuuden suhteen, aiemmin mainittu ei edes bootannut yli 3866MHz muistikelloilla kun APEX boottaa ongelmitta aina 4266MHz. APEXin salaisuus on tuossa kahdessa muistiliittimessä, joka ilmeisesti parantaa signalointia sen verran paljon, että nuo selvästi korkeammat muistitaajuudet on mahdollisia. Itselläkin APEX tilauksessa.
Edelleen leuka loksahtaa tuossa Witcher 3 testissä. Vain hitusen paremmat muistit pieksevät 5ghz prossun heittämällä. Olisi kiva nähdä tuossa vertailussa joku todella kova 4133 19-19-19 kitti vielä vertailuna.
Ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää mikä tuossa pelissä on erilaista muihin. Ei kuulu omaan pelilistaan.
Sääli ettei Maximus X impactiakaan tullutEi pelkästään siinä vaan muissakin mitä tuo testaa, mutta witcher 3:ssa ero on kaikista suurin. Ekaksi mieleen tuli että meinaakohan video opetuksena "älä osta premium prossua, osta apex tai mini-itx 4133++ muisteilla ja unohda" . Aiheeseen liittyen järjettömimpänä pidän sitä että kuinka paljon valmistajat ovat julkaisseet kovan taajuuden kittejä, joiden toimivuus taataan vain parilla emolevyllä, eli miksi kahden slotin rakennetta ei voi ottaa laajempaan käyttöön.
Sääli ettei Maximus X impactiakaan tullut
itx -kokoonpano ois ollu mukavaa vaihteluaAPEX = Extreme Impact.
itx -kokoonpano ois ollu mukavaa vaihtelua
Eiku tarramodia kehittelemään MOCF :lleMSI:n mini itx on ihan jees arkimasiinaan ja ok hinta. Mun testiräpellyksiin ei sovellu ja tympii tolkuttomasti kun ei ole oikeasti kuin yksi järkevä malli jos haluaa 2 muistislotin kun perskivi pettää tukijansa mainstreamilla.
Voisi kuvitella että Asus Strix Z370-I:ssä saa muistit kulkemaan lähes yhtä kovaa kuin APEXilla, sillä siinäkin on vain 2 muistiliitintä, vai mitä tuumaat @Luumi ?Sääli ettei Maximus X impactiakaan tullut