Intel Arrow Lake (LGA1851, Z890) kokemukset ja kellotukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xarot
  • Aloitettu Aloitettu
Sain oman 285K:n myös parin kuukauden odottelun jälkeen.

Nopea muistitesti 8000 kitillä vaikuttaa suht' lupaavalta alkaa säätämään lisää.

8800.png

Tämmöstä aamukahvin kera...meni latenssi viimein alle 70ns. Muistit kulkee vakiojännitteellä ja latensseilla 8400, ehkä enemmänkin. Lähinnä ringiä NGU:ta säädelty vakioista...

8400.png

Viimeksi muokattu:
Nopea muistitesti 8000 kitillä vaikuttaa suht' lupaavalta alkaa säätämään lisää.
Mitkä muistit sulla tuossa on? Onko mun järkeä lähtee ettiin jotain 9000+ muistikittiä jos ei kuitenkaan ole mikään kellotusharrastus vaan ihan normikäyttöön oon konetta kasaamassa?

Mitkä muistit sulla tuossa on? Onko mun järkeä lähtee ettiin jotain 9000+ muistikittiä jos ei kuitenkaan ole mikään kellotusharrastus vaan ihan normikäyttöön oon konetta kasaamassa?

Team Group Xtreem 8000 MT/s 2x24GB. Mutta ei nuo varmasti vakaat asetukset ole, kunhan nopeasti testasin miten kulkee.

Mun mielestä ei kannata normikäyttöön missään nimessä hankkia nopeimpia kittejä, kun säätöä on luvassa melko varmasti. Ja sitten vielä, että kun kammat lämpenee niin alkaa helposti pukkaamaan virheitä. Ehkä katselisin maksimissaan noita 8000 MT/s CUDIMM-kittejä tai sitten hitaampia normikittejä. Riippuen myös emosta miten kovaa muistit nyt ylipäätään kulkee. Itsellä kahden muistipaikan Asus Z890 Apex.

@xarot onko noi testit ajettu virtualisointi päällä?
En ole tarkistanut, tässä vaiheessa ei ole vielä ehtinyt oikein tutustua koko BIOSiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 103
Jäsenet
75 764
Uusin jäsen
Voippari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom