Iltapäivä/roskalehdeltä uusi pohjanoteeraus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 275

Tekninen rakennustyö on ihmetys itsessään, mutta toinen omituinen seikka on se, että maailman seitsemäs ihmekin on rakennettu keskelle saavuttamatonta autiomaata.
Tutkimustulos auttaa ymmärtämään sitä, miksi keskelle nykyistä Saharan autiomaata on rakennettu niin monta pyramidia.
En nyt noita alkuperäisiä lähteitä lukenut kuin hieman silmäillen, mutta vaikutti että siinä on Iltapaskan toimittaja on vetänyt vähän mutkia suoriksi ja keksinyt jotain ihan omaa maantietoa missä Gizan pyramidit on "keskellä Saharaa". Pointtihan oli suunnilleen siinä, että siitä kohtaa on vuosituhansien varrella kuivunut muutama kilometri jokea, tämäpä ihmeellistä :btooth: Kartasta voi vaikka katsoa kuinka "keskellä Saharaa" tämä paikka on (nykyäänhän se on käytännössä Kairon metropolin lähiön vieressä).
Itse alkuperäisessä lähteessä toki vaikutti olevan hyvää tutkimusmateriaalia.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
390
Iltasanomat: "Tutkimus: Joka viides ammattijalkapalloilija käyttää Suomesta tuttua myynnistä kiellettyä ainetta"

Totuus: joka viides englantilaisista ammattilaisjalkapalloilijoista käyttää joko nuuskaa tai nikotiinipusseja. Eli otsikko valehtelee isolla kädellä. Ja on lisäksi erittäin huonoa ja kankelomaista suomea.

Suora sitaatti tutkimuksesta: "Most players used legal tobacco-free nicotine pouches rather than tobacco-based snus, however, players often used the term snus to refer to nicotine pouches." (lähde: Reuters, koska en löytänyt itse tutkimuksen pdf:ää)


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
460

Toukokuun hellepäiväennätys rikki. Uutisessa lause, joka lainattu alla

"Toukokuun helteet on aiheuttanut sulkukorkeapaine eli pitkäkestoinen korkeapainetilanne Suomen yllä yhdistettynä helteisen lämpimään ilmamassaan. Ilmiöön viitataan usein myös termillä käristyskupoli."

Eikös tämä ole ihan samaisen lehden itse keksimä ja käyttämä termi :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 614
Viestejä
4 253 846
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom