ILPin asennus vie useamman tunnin, ja vaatii asentajalta sähkö- ja kylmälaiteasentajan pätevyyden sekä pitkän liudan työkaluja jotta sen saa tehtyä. Asenuksen aikaan tehdään sähkö- ja putkivetoja, läpivientejä, kourutuksia, yksiköiden kiinteät asennukset sekä käsitellään rajoitettuja ilmastovaarallisia kemikaaleja. Ei noita nyt oikein järkevästi voi verrata keskenään
Koulutus ja työkalut on kertainvestointeja, joilla ammattilainen tekee töitä vuosia. Ei siitä suurta kustannusta yhtä asennusta kohden tule. Työkalumääräkin lienee perin vähäinen tavalliseen autokorjaamoon verrattuna. Voitko vähän avata, mitä tämä "käsitellään rajoitettuja ilmastovaarallisia kemikaaleja" tarkoittaa tavanomaisessa perusasennuksessa?
Uskon kyllä, että amatöörillä kuluu hommassa tunti jos toinenkin tuumaustaukoineen mutta en mitenkään usko, että rutinoituneella ammattiasentajalla perusasennuksessa (se 5 metriä eikä erikoisia läpivientejä) 2-3 tuntia enempää kuluu. Työ pitäisi organisoida niin, että toiminta on tehokasta ja kaikki hoituu alusta loppuun yhdellä käynnillä ilman, että välillä täytyy juosta tukkuun hakemaan kupariputkea, tjsp. Hyvin organisoidussa pakettiautossa kulkee mukana melkoinen valikoima erilaisia asennustarpeita.