Olen aika yksinkertaisesti kertonut mitä tässä haen takaa, mutta voin nyt vielä kerran yksinkertaistaa, ote esimerkiksi icloud+ kätke osoitteeni hyödyistä: Kätke osoitteeni ‑ominaisuuden ansiosta voit luoda yksilöllisiä, satunnaisia sähköpostiosoitteita, joista viestit ohjautuvat omaan postilaatikkoosi, ja voit jopa vastata näistä osoitteista. Et siis joudu jakamaan oikeaa osoitettasi verkkolomakkeissa tai tilatessasi uutiskirjeen. It’s the perfect feature to use when signing up for new apps, subscribing to newsletters, or sending a message to someone you don’t know very well. The best part is, the emails that are sent to these burner addresses are automatically forwarded to your real address.
Olen harkinnut tuota icloud+ joka maksaa vain 1€/kk, en ole huolestunut siitä tietääkö palvelun tarjoajan (kyseessä on kuitenkin varsin luotettava taho, joka huolehtii tietoturvasta ja jolla on satoja miljoonia asiakkaita) kuka siellä tiliä hallitsee, applen tapauksessa se olisi varsin selvää, koska maksan kortilla palvelusta. Kyseessä on roskapostiosoite juuri ylläolevaan tarkoitukseen, ei mitään sen enempää. Internetissä pyörinyt 90-luvulta asti ja huomannut, kuinka email-osoitteet valuvat eri tietomurtojen yhteydessä näille listoille ja sen jälkeen roskapostin, kalasteluyritysten, murto yritysten kohteeksi jne on räjähtänyt. Eli on parempi olla yllämainittuja asioita varten anonyymi roskapostiosoite jonka joutuminen vääriin käsiin ei myöskään ole ongelma, koska se ei sisällä esimerkiksi sitä käytössä olevaa puhelinnumeroani tai muita minulle tärkeitä tietoja ja täten joudu vääriin käsiin.
Esimerkiksi minulla on salasanasäilö -ohjelmassa satoja osoitteita/kirjautumisia muistissa, osa noista on ihan puhtaasti sellaisia palveluita "joihin on vain pakko rekisteröityä, saadaksesi palvelun tai osan siitä käyttöösi". On pelisivustoja, modisivustoja, lisäosasivustoja, musiikkisivustoja jne.