Mulla olisi Kalkussa yksi kone, jossa on I7-7700K. Siinä on jokin ongelma, käyttistä ladatessa lähtee virrat. ChatGPT:n oletus on, että virtalähde on syypää. Siinä on joku Corsair cx750m, ilmeisesti ei ihan parasta mahdollista tavaraa se, jos oikein ymmärsin ChatGPT:n horinoista. Myyjän mukaan hänellä ei ollut sammahdellut, tiedä häntä. Vähän kyllä epäilen PSU-ongelmaa, koska kone oli kuulemma korruptoinut hänen Win10-asennuksensa. Eiköhän se PSU:n (tai emon jonkin kontrollerin) vikaan viittaa.
Kone tuli vasta muutama päivä sitten, en ole ehtinyt kauheasti tutkia. Ajoin läpi memtest86:n, sen ajamisen verran (reilu 5 tuntia) pysyi hengissä, eikä tullut muistivirheitä testeissä. Lämmöt liikkuivat 55-61 asteen välillä. Voi olla, että tuo prosu tuosta liikenisi myyntiin, koska sinänsä tarvetta mulla ei tuolle koneelle ole. Näyttiksen ja muistien takia lähinnä tuli se ostettua.
Olisiko sulla muuten PSU:ta jolla voisi vähän ristiintestata? Kiva olisi tietysti ennen kauppoja saada varmuus siitä, että prosessori itse on ok.