Ostetaan i7-7700K CPU (Tampere/posti)

Tuote: Intel i7-7700K CPU
Hinta: 50e

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Tampere
Toimitustapa: Nouto/Posti
Maksutapa: Tili/käteinen/MP

Mulla olisi Kalkussa yksi kone, jossa on I7-7700K. Siinä on jokin ongelma, käyttistä ladatessa lähtee virrat. ChatGPT:n oletus on, että virtalähde on syypää. Siinä on joku Corsair cx750m, ilmeisesti ei ihan parasta mahdollista tavaraa se, jos oikein ymmärsin ChatGPT:n horinoista. Myyjän mukaan hänellä ei ollut sammahdellut, tiedä häntä. Vähän kyllä epäilen PSU-ongelmaa, koska kone oli kuulemma korruptoinut hänen Win10-asennuksensa. Eiköhän se PSU:n (tai emon jonkin kontrollerin) vikaan viittaa.

Kone tuli vasta muutama päivä sitten, en ole ehtinyt kauheasti tutkia. Ajoin läpi memtest86:n, sen ajamisen verran (reilu 5 tuntia) pysyi hengissä, eikä tullut muistivirheitä testeissä. Lämmöt liikkuivat 55-61 asteen välillä. Voi olla, että tuo prosu tuosta liikenisi myyntiin, koska sinänsä tarvetta mulla ei tuolle koneelle ole. Näyttiksen ja muistien takia lähinnä tuli se ostettua.

Olisiko sulla muuten PSU:ta jolla voisi vähän ristiintestata? Kiva olisi tietysti ennen kauppoja saada varmuus siitä, että prosessori itse on ok.

Moi!

Jäi minulta ylimääräiseksi XFX:n 450W PSU, saatvilla jos kiinnostaa.Vaihdossa voin antaa myös toimivan i5-6600:n, joka käynee samoihin emolevyihin.

Oma projektini on päivittää tähän vanhaan emoon prossua. Käytännön suorituskykyeroa 6600 ja 7700K välillä on Userbenchmarkin mukaan noin 25%.

Passmarkissa erot näyttäisivät olevan single-corella 2315 -> 2704 ja multicorella 6301 -> 9626. Jonkinlaista hyötyä vaihdosta varmaan olisi, jos vaan saadaan varmuus että prosessori on ok.

Koska ei ole vastausta kuulunut maanantain puolenpäivän jälkeen, niin teen nyt sitten oletuksen, että asia ei ilmeisesti enää ole ajankohtainen. Voit toki prosessoria kysyä vielä myöhemminkin, mutta en nyt pysty sitten enää takaamaan, että on saatavilla.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 827
Jäsenet
80 770
Uusin jäsen
Tessa74

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom