Jos on tarkoituksena käyttää konetta vakiokelloilla, itse valisisin suoraan nopeammat muistit. Muistien kellottaminen ja vakauden testaaminen voi olla melko työlästä.
Itse ottaisin mielummin esim nämät: https://www.amazon.de/-/en/Corsair-Vengeance-3600MHz-Performance-Optimized/dp/B082DH1FZR/
Kyseessä ovat varsin pätevät muistit nuorison pelikoneesiin. Mitään ennätyksiä noilla ei rikota, mutta hinta/laatu/nopeus-suhde on varsin hyvällä tasolla.
Muisteista kannattaa kyllä ostaa edellämainitut Crucialit, jos yhtään jaksaa säätää. Jos säätö ei kiinnosta, niin paremmat muistit jää hyllylle ja voi nuo Corsairit hankkia. Lisäksi Crucialit on enemmän yhteensopivampia ja toimivat vanhempien prosessoreiden kanssa.
Corsairien sisällä voi olla mitä vaan - oletettavasti kuitenkin menevät tuohon XMP-profiiliin. Mutta minulla on ollut io-tech -aikoina Corsairin 3000CL15-muistit, jotka ei menneet tuohon Ryzen 2700X:llä tai 1700:lla. (ehkä meni Intelillä, mutta se on asian vierestä)
--
Ja lisäksi Crucialien sisällä on aika varmasti Micronin e-dietä; noissa Corsaireissa voi olla niin, että ostat vuoden päästä "toisen parin samanlaisia" - ja niissä on ihan eri muistipiirit sisällä.
--
Lisäksi Corsaireja löytyy myös RGB:n kanssa.