Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Mitäpä oikeesti luulette kun ottaa tuolta umpimähkään kadulta jonkun randompapan tai mummon, tietääkö se mitään mistään prosessoreista tai GB:stä tai tietokoneen suorituskykyyn liittyvästä. En kutsuisi sitä typeryydeksi.

Käykääpä muuten joskus kuuntelemassa, kun ikäihmisille myydään kännyköitä näissä isoissa digimarketeissa.
 
Mitäpä oikeesti luulette kun ottaa tuolta umpimähkään kadulta jonkun randompapan tai mummon, tietääkö se mitään mistään prosessoreista tai GB:stä tai tietokoneen suorituskykyyn liittyvästä. En kutsuisi sitä typeryydeksi.

Käykääpä muuten joskus kuuntelemassa, kun ikäihmisille myydään kännyköitä näissä isoissa digimarketeissa.

Ei se taida sullakaan olla noiden koneiden erot selvillä jos oikeasti luulet että HP Elitebook on "sama" kone kuin tuo sittarin 200e läpyskä.. :think:
 
Mitäpä oikeesti luulette kun ottaa tuolta umpimähkään kadulta jonkun randompapan tai mummon, tietääkö se mitään mistään prosessoreista tai GB:stä tai tietokoneen suorituskykyyn liittyvästä. En kutsuisi sitä typeryydeksi.

Käykääpä muuten joskus kuuntelemassa, kun ikäihmisille myydään kännyköitä näissä isoissa digimarketeissa.
No kyseessä on kuitenkin aivan täysin eri kone ja jopa malli on täysin eri.
 
Jaahas nyt antaa vaan virheilmoitusta koko PCstore sivusto. Joten hyvästit vaan rahoille jotka tuonne niitä tunki?

"Webshop by specified URL not found or temporarily closed."
 
IMG_20191121_091119.jpg mites kun näitä samoja hp koneita myydään cittarissa n. 200 eurolla? Minusta tuo hinta, millä itse tilasin netistä on hyvä tarjous. Itse tilasin kun mietin näiden väliltä..
:rofl::lol:

Tuollainen peruna ei ole mitenkään verrattavissa näihin hinta virheellisin

Mitäpä oikeesti luulette kun ottaa tuolta umpimähkään kadulta jonkun randompapan tai mummon, tietääkö se mitään mistään prosessoreista tai GB:stä tai tietokoneen suorituskykyyn liittyvästä. En kutsuisi sitä typeryydeksi.

Käykääpä muuten joskus kuuntelemassa, kun ikäihmisille myydään kännyköitä näissä isoissa digimarketeissa.
Jotenkin tänne rekisteröidyiltä odottaisin löytyvän sen verran tietämystä että tunnistaa tollasen perunan selvästi paremmasta tuotteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas nyt antaa vaan virheilmoitusta koko PCstore sivusto. Joten hyvästit vaan rahoille jotka tuonne niitä tunki?

"Webshop by specified URL not found or temporarily closed."
Jäbät tuli töihin ja pelästy mitä yöllä on tapahtunut: "Äkkiä kauppa kiinni!" :D
Kun ne vähän aikaa kokoaa itseään, kauppa taas auki ja tilaukset peruutukseen. Eipä siinä sen kummempaa.

Harmi, kun täytyy välillä töitä tehdä, tekisin mieluummin poppareita ja seuraisin jengin itkupotkuraivareita siitä, miten heidän kuuluisi saada nuo läppärit. :geek:
 
Ja mielestäsi siis "normaali kuluttaja" on yhtä kuin eläkeläinen, joka surffailee netissä "koittaen pysyä mukana kehityksessä" tai "stereotyyppisen epänörtti nainen"?
Melkein lähtisin väittämään, että ko. kuvaukset ovat marginaali ryhmiä (joihin viittasin mukamas hauskasti sanalla epänormaali) jos tarkastellaan kuluttajia kokonaisuutena.
En tiedä luitko yhtään mun viestin asiasisältöä. Muistutin värittyneeseen ääripäänäkemykseen toisen massiivisen pään olemassaolosta.
Jos myytävänä tuotteena on "halvin mahdollinen tietokone/läppäri", on kohderyhmä (=normaali kuluttaja) tällöin käytännössä koko väestö ehkä poislukien lapset. "Ei kukaan" -kommentit on tämmösessä tilanteessa aika edgyä. Jos vakavalla naamalla väität esim. eläkeläisten tai tekniikasta piittaamattomien naisten olevan marginaalia, niin kandee varmaan vilkaista vähän Suomen väestöjakaumaa. End of OT.
En tiedä onko tässä ketjussa ollut vielä, mutta Saksan Amazonissa on kohtuuhintasia partahöyliä ! Ite käyttämiä Mach3:sia halvempana ku missää ikinä! Tilaa sata, save bucks for years!
 
PC-STORE.FI sanoi:
Hinnoitteluvirhe HP:n kannettavissa
Hinnastoomme on eksynyt joidenkin HP:n kannettavien kohdalle valitettava hinnoitteluvirhe, joka on nyt korjattu oikeaksi. Valitettavasti emme voi toimittaa tilauksen tehneille koneita tilauksen hinnalla. Tulemme peruuttamaan nyt tehdyt tilaukset sekä palauttamaan rahat tilauksen tehneille. Pahoittelemme sattunutta vahinkoa.
 
En tiedä luitko yhtään mun viestin asiasisältöä. Muistutin värittyneeseen ääripäänäkemykseen toisen massiivisen pään olemassaolosta.
Jos myytävänä tuotteena on "halvin mahdollinen tietokone/läppäri", on kohderyhmä (=normaali kuluttaja) tällöin käytännössä koko väestö ehkä poislukien lapset. "Ei kukaan" -kommentit on tämmösessä tilanteessa aika edgyä. Jos vakavalla naamalla väität esim. eläkeläisten tai tekniikasta piittaamattomien naisten olevan marginaalia, niin kandee varmaan vilkaista vähän Suomen väestöjakaumaa. End of OT.
En tiedä onko tässä ketjussa ollut vielä, mutta Saksan Amazonissa on kohtuuhintasia partahöyliä ! Ite käyttämiä Mach3:sia halvempana ku missää ikinä! Tilaa sata, save bucks for years!

Itse suosinut shave it-brandiä, hinta-laatu erinomainen. Amazonin joku oma tuotesarja.

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B072HH18NL/ref=ppx_yo_mob_b_track_package_o4_img?ie=UTF8&psc=1
 
Sain itse saman tarjouksen sähköpostiin ja alareunassa lukee: "*Offer valid for new Plex Pass subscribers only, from November 20, 2019 6:00 AM PST until November 22, 2019 11:59 PM PST. Pricing may differ based on local currency."

Myös kun kävin katsomassa nettisivulta, niin itselleni ainakin antaa käyttää tuon koodin.
 
Uuden tilin tekemällä reddit-keskustelun mukaan tuo koodi toimis. Saakohan nykyisen kirjaston siirrettyä uudelle tilille niin, että sitä ei tarvi "rakentaa" uusiksi? Oma Plex server on erillisellä nassilla.

E: Tässä ohje Windowsiin, mutta tarviiko nassin päässä tehdä jotain vain menisikö vain näin?

Onko tuosta Plex:in maksullisesta versiosta merkittävää hyötyä ilmaiseen verrattuna?

Plex Pass Feature Overview | Plex Support

Kai tuo yleensä hankitaan offline syncin ja hardware transcodingin takia.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tässä ketjussa ollut vielä, mutta Saksan Amazonissa on kohtuuhintasia partahöyliä ! Ite käyttämiä Mach3:sia halvempana ku missää ikinä! Tilaa sata, save bucks for years!
Edullisia on. Itse toin viime keväänä jenkeistä 10 kpl 25 terän pakkauksia, a20 taalaa. Katsoivat vähän hitaasti walmartin kassalla:). Ei tarvitse hetkeen ostaa teriä.
 
Juu ei oo pc-storen läppäreitä tulossa. Äsken paytrail palautti rahat ja pc-storelta pahoittelu viesti hintavirheestä :itku:

Montakohan läppäriä tuolta tilattiin? Ei tuosta tietty varmaan ihan älytöntä summaa tule, 0,7€ per tilaaja palautuksineen + maksutavasta riippuen 2% provisio, ja säätämiseen käytetty työaika. Sit vielä päälle ihmiset, jotka väittää, että joku vanhus voisi teoriassa kuvitella olevansa ostamassa halvempaa dy-läppäriä, ja sen takia tuo oli ihan uskottava hinta.
 
Montakohan läppäriä tuolta tilattiin? Ei tuosta tietty varmaan ihan älytöntä summaa tule, 0,7€ per tilaaja palautuksineen + maksutavasta riippuen 2% provisio, ja säätämiseen käytetty työaika. Sit vielä päälle ihmiset, jotka väittää, että joku vanhus voisi teoriassa kuvitella olevansa ostamassa halvempaa dy-läppäriä, ja sen takia tuo oli ihan uskottava hinta.
Toisaalta melko halpaa huomiota liikkeelle. Monikohan meistäkään on aiemmin ollut edes tietoinen liikkeestä? En minä ainakaan. Selailin sivut läpi ja voi olla, että seuraavan kerran kun jotain tarvitsen saatan heiltä tilatakin.
 
Mielenkiinnolla odottelen Hobby Hallin reaktiota. Päiviä kestävä radiohiljaisuus + sen jälkeen kaikkien tilausten peruutus olisi kovin tylsä joskin todennäköinen vaihtoehto.

Sitten meneekin homma oikein kunnon perseilysirkukseksi jos alkaa osalle porukasta tipahtelemaan seurantakoodeja ja osalle peruutuksia, kriteerin x perusteella.
:sholiday:
 
Uuden tilin tekemällä reddit-keskustelun mukaan tuo koodi toimis. Saakohan nykyisen kirjaston siirrettyä uudelle tilille niin, että sitä ei tarvi "rakentaa" uusiksi? Oma Plex server on erillisellä nassilla.

E: Tässä ohje Windowsiin, mutta tarviiko nassin päässä tehdä jotain vain menisikö vain näin?



Plex Pass Feature Overview | Plex Support

Kai tuo yleensä hankitaan offline syncin ja hardware transcodingin takia.

Ei kai sitä tartte kuin kirjautua ulos ja uudella tunnuksella sisään?

Plex Passin myötä omat merkittävimmät edut oli mm.
-profiilit eri käyttäjille
-live tv virittimen ja tallennuksen (HD Homerun viime vuoden BF:stä)
-apit ilmaisia kaikkiin laitteisiin
sekä ylläolevat myös kaverin tunnarille, kun sen lisäsin plex homeen
 
Olen yksi näitä tarjousketjuja hiljaisesti seuraavia henkilöitä, joten tavanomaisesti tänne ei tule kommentoitua. Pyytäisin kuitenkin täällä viimeaikoina keskustelleita ihmisiä huomioimaan muutaman asian liittyen noihin hintavirheellisiin läppäreihin.

Toivoisin ettei täällä pyrittäisi perustelemaan omia hölmön tölmäyksiä argumenteilla, jotka ontuvat alusta alkaen syystä, että:
- Ensimmäisestä viestistä alkaen oli selvää, että "tarjouksen" ilmoittaja piti todennäköisenä hintavirhettä ja kaikki kokeilisivat tilausta omalla vastuulla, siten tämä ei ainakaan kenenkään täältä asian ilmi saanut voi perustella tosissaan, että uskoi hinnan olevan oikea
- Väitän, että tätä foorumia selaavat ihmiset ovat sen verran tekniikkaa harrastavia, että tunnistavat kyllä 200€ läppärin 1500€ läppäristä, en lähtisi täällä väittämään toisin
- Suosittelen huomioimaan, että virheellisten tilausten oikominen myyjän päässä tuottaa paljon työtä ja kuluja. Kuten edeltä joku mainitsikin, jopa paytrail veloittaa myyjältä kuluja, vaikka myynti ei toteutunutkaan
- En jaksa uskoa, että näitä turhia tilauksia voi perustella myöskään firman lisääntyneenä myyntinä näkyvyyden kautta, en ole pahemmin ainakaan täällä nähnyt henkilöitä, joilla ostopaikka on kaiken a ja o, kaikkia kiinnostaa vain halvin hinta, joten minkäänlainen ostouskollisuus tuskin pätee täällä --> tuskin esim. pc-store saa tämän myötä paljonkaan asiakasvirtaa, ainakaan ellei hinnat ole kilpailukykyisiä
- Jos joku haluaa noihin hintavirheisiin lähteä, niin toivoisin keskustelun niistä olevan kuitenkin minimissä, on mielestäni turhaa spekulointia meneekö tilaus läpi, miksi pitäisi mennä tai miten käy --> kaikki selviää kuitenkin aikanaan, eikä spekulointi sitä miksikään muuta, mutta tämä ketju täyttyy viesteistä missä pohditaan miten käy
- Voihan tällainen hintavirheiden opportunistinen hyödyntäminen olla jostakin hauskaa, tuskin kuitenkaan myyjästä, eritoten jos joutuu perustelemaan tyhmää esittäville, miksi ei halua omaan piikkiinsä myydä läppäreitä lähes lahjoituksena
 
Viimeksi muokattu:
- Jos joku haluaa noihin hintavirheisiin lähteä, niin toivoisin keskustelun niistä olevan kuitenkin minimissä, on mielestäni turhaa spekulointia meneekö tilaus läpi, miksi pitäisi mennä tai miten käy --> kaikki selviää kuitenkin aikanaan, eikä spekulointi sitä miksikään muuta, mutta tämä ketju täyttyy viesteistä missä pohditaan miten käy
Mitä sitten vaikka asiaa täällä pohditaankin? Sitä vartenhan tämä ketju on. Sitten kun tilanne muuttu riitatilanteeksi niin sitä varten on oma ketju.

Sen verran annan aiheelle inputtia että sillä ei pitäisi olla ostajan kannalta mitään merkitystä, että onko hinnoitteluvirhe tapahtunut tukkurilla vai myyjällä. Vastuu on aina myyjällä, mitäs käyttävät suoraan toisen osapuolen hintoja ilman tarkistuksia. Nyt kun virhe on kertautunut moniin kauppoihin ja jos ostaja on niiden perusteella tehnyt hintavertailua ja jos ostaja ei ole tietotekniikan tietäjä, ei tällä ollut mitään mahdollisuutta tietää että kyseessä oli hintavirhe. Toki valtaosa io-techin käyttäjistä tiesi mistä on kyse, mutta näin teoriassa. Siksi tämmöinen tukkurihintaperseily pitäisi saada jotenkin loppumaan.
 
Olen yksi näitä tarjousketjuja hiljaisesti seuraavia henkilöitä, joten tavanomaisesti tänne ei tule kommentoitua. Pyytäisin kuitenkin täällä viimeaikoina keskustelleita ihmisiä huomioimaan muutaman asian liittyen noihin hintavirheellisiin läppäreihin.

Toivoisin ettei täällä pyrittäisi perustelemaan omia hölmön tölmäyksiä argumenteilla, jotka ontuvat alusta alkaen syystä, että:
- Ensimmäisestä viestistä alkaen oli selvää, että "tarjouksen" ilmoittaja piti todennäköisenä hintavirhettä ja kaikki kokeilisivat tilausta omalla vastuulla, siten tämä ei ainakaan kenenkään täältä asian ilmi saanut voi perustella tosissaan, että uskoi hinnan olevan oikea
- Väitän, että tätä foorumia selaavat ihmiset ovat sen verran tekniikkaa harrastavia, että tunnistavat kyllä 200€ läppärin 1500€ läppäristä, en lähtisi täällä väittämään toisin
- Suosittelen huomioimaan, että virheellisten tilausten oikominen myyjän päässä tuottaa paljon työtä ja kuluja. Kuten edeltä joku mainitsikin, jopa paytrail veloittaa myyjältä kuluja, vaikka myynti ei toteutunutkaan
- En jaksa uskoa, että näitä turhia tilauksia voi perustella myöskään firman lisääntyneenä myyntinä näkyvyyden kautta, en ole pahemmin ainakaan täällä nähnyt henkilöitä, joilla ostopaikka on kaiken a ja o, kaikkia kiinnostaa vain halvin hinta, joten minkäänlainen ostouskollisuus tuskin pätee täällä --> tuskin esim. pc-store saa tämän myötä paljonkaan asiakasvirtaa, ainakaan ellei hinnat ole kilpailukykyisiä
- Jos joku haluaa noihin hintavirheisiin lähteä, niin toivoisin keskustelun niistä olevan kuitenkin minimissä, on mielestäni turhaa spekulointia meneekö tilaus läpi, miksi pitäisi mennä tai miten käy --> kaikki selviää kuitenkin aikanaan, eikä spekulointi sitä miksikään muuta, mutta tämä ketju täyttyy viesteistä missä pohditaan miten käy
- Voihan tällainen hintavirheiden opportunistinen hyödyntäminen olla jostakin hauskaa, tuskin kuitenkaan myyjästä
Sehän on kaiken liiketoiminnan perusta yleensä, että hinnat ovat jotakuinkin kilpailukykyisiä. Sen jälkeen kyse on tunnettuudesta, että volyymit nousevat. Mikäli ei ole kilpailukykyinen, silloin yrityksen kaatuminen on vain ajan kysymys.
 
Sen verran annan aiheelle inputtia että sillä ei pitäisi olla ostajan kannalta mitään merkitystä, että onko hinnoitteluvirhe tapahtunut tukkurilla vai myyjällä. Vastuu on aina myyjällä, mitäs käyttävät suoraan toisen osapuolen hintoja ilman tarkistuksia. Nyt kun virhe on kertautunut moniin kauppoihin ja jos ostaja on niiden perusteella tehnyt hintavertailua ja jos ostaja ei ole tietotekniikan tietäjä, ei tällä ollut mitään mahdollisuutta tietää että kyseessä oli hintavirhe. Toki valtaosa io-techin käyttäjistä tiesi mistä on kyse, mutta näin teoriassa. Siksi tämmöinen tukkurihintaperseily pitäisi saada jotenkin loppumaan.

Voi toki olla mahdollista, että joku on esim. Hobbyhallin sivuille vahingossa päätynyt ja sitä kautta ajatellut saavansa läppärin hyvästä tarjouksesta. Tosin sittenkin epäilisin hieman, että mikäli kyseessä olisi henkilö, jolla ei ole tietotekniikasta juurikaan ymmärrystä, miten hän tietää tosiasiallisesti, että nyt on kyseessä hyvä tarjous ja siihen kannattaa tarttua. Tuskin ainakaan tällaiset henkilöt rynnivät tilaamaan massoittain tuotetta. On myös sattuman kauppaa, että sattuisi juuri oikealla hetkellä selaamaan läppäreitä läpi ja törmäisi tuollaiseen hintavirheelliseen versioon ja vielä ajattelisi, että hinnan täytyy olla oikein tai että kyseessä on oikea tarjous.

Sehän on kaiken liiketoiminnan perusta yleensä, että hinnat ovat jotakuinkin kilpailukykyisiä. Sen jälkeen kyse on tunnettuudesta, että volyymit nousevat. Mikäli ei ole kilpailukykyinen, silloin yrityksen kaatuminen on vain ajan kysymys.
Kyllä ja en ole pc-storeen tarkemmin tutustunut, mutta ainakin tietotekniikassa katteet ovat hyvin ohuet ja kilpailua paljon, joten erottautuminen edukseen on varmasti hartiavoimien takana. Vaikea uskoa, että hintavirheet ainakaan auttavat asiaan, ellei nämä hintavirheisiin tarttuneet ihmiset oikeasti suhtaudu asiaan hyvin. Voi jopa käydä niin päin, että pettyneet tilaajat eivät hevilla tilauksia tee.

Asia tuli nyt ilmaistua ja palaan katsomoon.
 
Mitä sitten vaikka asiaa täällä pohditaankin? Sitä vartenhan tämä ketju on. Sitten kun tilanne muuttu riitatilanteeksi niin sitä varten on oma ketju.

Sen verran annan aiheelle inputtia että sillä ei pitäisi olla ostajan kannalta mitään merkitystä, että onko hinnoitteluvirhe tapahtunut tukkurilla vai myyjällä. Vastuu on aina myyjällä, mitäs käyttävät suoraan toisen osapuolen hintoja ilman tarkistuksia. Nyt kun virhe on kertautunut moniin kauppoihin ja jos ostaja on niiden perusteella tehnyt hintavertailua ja jos ostaja ei ole tietotekniikan tietäjä, ei tällä ollut mitään mahdollisuutta tietää että kyseessä oli hintavirhe. Toki valtaosa io-techin käyttäjistä tiesi mistä on kyse, mutta näin teoriassa. Siksi tämmöinen tukkurihintaperseily pitäisi saada jotenkin loppumaan.
Mene kolmen työntekijän puljussa hinnoittelemaan käsipelillä koko firman katalogi ja päivitä hinnat lähes päivittäin. Tämän jälkeen voikin olla, että sitä katetta pitää lisätä roimasti, jotta on jokin järki edes myydä niitä tuotteita.
 
Kyllä ja en ole pc-storeen tarkemmin tutustunut, mutta ainakin tietotekniikassa katteet ovat hyvin ohuet ja kilpailua paljon, joten erottautuminen edukseen on varmasti hartiavoimien takana. Vaikea uskoa, että hintavirheet ainakaan auttavat asiaan, ellei nämä hintavirheisiin tarttuneet ihmiset oikeasti suhtaudu asiaan hyvin. Voi jopa käydä niin päin, että pettyneet tilaajat eivät hevilla tilauksia tee.

Asia tuli nyt ilmaistua ja palaan katsomoon.
Itselleni ainakin ihan positiivinen yllätys, kuinka ripeästi ja asiallisesti perumishomman hoitivat, joten hintatason ollessa kilpailukykyinen, voisin tilata heiltä jatkossa. Monet kaupat vain luimistelevat aikansa ja toivovat tilanteen katoavan :beye:
 
Mene kolmen työntekijän puljussa hinnoittelemaan käsipelillä koko firman katalogi ja päivitä hinnat lähes päivittäin. Tämän jälkeen voikin olla, että sitä katetta pitää lisätä roimasti, jotta on jokin järki edes myydä niitä tuotteita.
Tyhmää se olisi käsipelin kaikki hinnat käydä läpi. Itse laittaisin ohjelmallisen tarkistuksen, että jos tuotteen hinta vaikka tippuu -25%, pitää hinta vasta sitten käsipelillä kuitata hyväksytyksi.
 
Itselleni ainakin ihan positiivinen yllätys, kuinka ripeästi ja asiallisesti perumishomman hoitivat, joten hintatason ollessa kilpailukykyinen, voisin tilata heiltä jatkossa. Monet kaupat vain luimistelevat aikansa ja toivovat tilanteen katoavan :beye:

Tilasitko itse alennusläppärin?
 
Mitä sitten vaikka asiaa täällä pohditaankin? Sitä vartenhan tämä ketju on. Sitten kun tilanne muuttu riitatilanteeksi niin sitä varten on oma ketju.

Kuvittelin olevani tarjousketjussa. En miellä tarjoukseksi sitä, että joku jossakin on tehnyt näppäinvirheen. Noille ilmiselville hintavirheille voi perustaa oman ketjun, jossa voi leikkiä uskovansa, että oli oli oli ihan varmasti oikea hinta.

Tyhmää se olisi käsipelin kaikki hinnat käydä läpi. Itse laittaisin ohjelmallisen tarkistuksen, että jos tuotteen hinta vaikka tippuu -25%, pitää hinta vasta sitten käsipelillä kuitata hyväksytyksi.

Ja jokainen noista selvitetään tukkurilta? Paljonko niitä on? Ja entä uudet tuotteet? Ja haittaako hetkellisesti väärin näkyvät sen yhden potentiaalisen sattumalta paikalle osuvan asiakkaan lisäksi muita kuin hintavirheen tunnistavia 'kokeilijoita'?
 
Tilasitko itse alennusläppärin?
Juu yks piti kokeilla. Tosin ois saattanut jäädä kokeilematta, jos heti oisin huomannut miten pieni pulju on kyseessä. Hobbaria kohtaan ei niinkään ole sympatioita.

@ojisama
Eihän niitä yleisesti tarvii tukkurilta selvitellä, mutta kokenut myyjä näkee heti, jos kyseessä on hinnanmuutos, jota on syytä epäillä. Sillä vältytään myös isommilta selvittelytöiltä, kun ei tule mahdollisesti satoja hintavirheen takia peruttavia tilauksia.
 
Ei kai sitä tartte kuin kirjautua ulos ja uudella tunnuksella sisään?

Onko tämä faktaa vai arvaus? Eli jos nassilla on plex-sovellus, jossa on libraryt ym. välimuistissa tai jossain muussa muodossa kovolla, niin uusi vaihdettu tunnus käyttää automaattisesti samoja libraryjä, kansioita ja muuta välimuistissa olevaa?
 
Ja jokainen noista selvitetään tukkurilta? Paljonko niitä on?
Järjestelmä toimii nyt niin, että on tukkurin hintakanta ja myyjän hintakanta. Hinnat päivitetään nyt suoraan myyjän kantaan tukkurin kannasta automaattisesti. Tähän päivitysajoon tulisi lisätä ehto, että mikäli myyjän kannassa oleva vanha hinta on esim. 25% korkeampi kuin tukkurilta tuleva uusi hinta, niin hinta ei päivittyisikään automaattisesti, vaan myyjän hinnoittelujärjestelmän käyttöliittymässä pitäisi hyväksyä tukkurilta tuleva uusi hinta. Uusien tuotteiden hinta pitäisi tällä tavoin kuitata myös joka kerta, tuskin vie montaa minuuttia päivässä. Äärimmäisen yksinkertainen ratkaisu ja säästäisi paljon vaivaa, aikaa, rahaa ja mielipahaa.
 
Järjestelmä toimii nyt niin, että on tukkurin hintakanta ja myyjän hintakanta. Hinnat päivitetään nyt suoraan myyjän kantaan tukkurin kannasta automaattisesti. Tähän päivitysajoon tulisi lisätä ehto, että mikäli myyjän kannassa oleva vanha hinta on esim. 25% korkeampi kuin tukkurilta tuleva uusi hinta, niin hinta ei päivittyisikään automaattisesti, vaan myyjän hinnoittelujärjestelmän käyttöliittymässä pitäisi hyväksyä tukkurilta tuleva uusi hinta. Uusien tuotteiden hinta pitäisi tällä tavoin kuitata myös joka kerta, tuskin vie montaa minuuttia päivässä. Äärimmäisen yksinkertainen ratkaisu ja säästäisi paljon vaivaa, aikaa, rahaa ja mielipahaa.

Läppärin kohdalla lukee Hobby Hallissa "Uusi", eli tosiaan saa kyllä hinnoittelija olla tarkkana, ettei mene vahingossa läpi väärä hinta, jolloin tulee paljon vaivaa, aikaa, rahanmenoa ja mielipahaa, kun joku muu tunnistaa hintavirheen ja levittää sanaa.

Onhan tuo tietysti vähän tasapainoilua tukkurihintaperseilyn ja petoksen välillä (joku heitti tänne joskus määritelmän), mutta kai sitä kauppiaiden täytyy käydä hintoja tarkemmim läpi, ettei kenellekkään tule paha mieli, kun selvällä hintavirheellä ei saanutkaan kauppiaan laskuun läppäriä. Se yksi teoreettinen vanhus varmaan ymmärtää ilman suurempaa mielipahaa, kun kauppias pahoittelee.
 
Hmm, itselle ei ole vilä tullut, mutta eiköhän se sieltä kohta ilmesty.
Tämä oli viitosen arvoinen show jne. :)
 
Amazonin tarjoukset puheenollen, onkos ihmiset tilailleet postin lakon aikana Amazonista? Tuleeko perille DHL/UPS mukana vai jäävätkö postille roikkumaan?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 427
Viestejä
4 885 351
Jäsenet
78 828
Uusin jäsen
Juho00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom