Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Eikös tuo tuote nyt kuitenkin ole -50e alennuksessa?

Pointti siis siinä, että tarjous tuli esille + siihen liittyy kysymys joka voi jotain muutakin askarruttaa.

Ottaen puhtaan offtopikin määrän huomioon, tuo nyt lienee sieltä miedoimmasta päästä vs. pähkäilyt kuka nyt saa mihinkin hintaan jonkun Elisan nettiyhteyden.

Lisäksi tarjoushinta vaikuttaa hyvinkin paljon siihen ostaako tuo vai jatkaa vain kk-veloituksella.
 
Mulla oli 250M kuitu 29,90, nyt päivitin 1000M samaan hintaan.

e: tarkennetaan vielä, että hinta "Voimassa toistaiseksi"
 
Nyt perus E27 lediä kohtuuhintaan

Hinta: 1€
Kauppa: Kärkkäinen
Voimassa: ?
Linkki: Osram Value E27 806lm ledvakiolamppu 2700K

Sama hinta myös Verkkokaupassa, jossa lisäksi edullisempia toimitusvaihtoehtoja.

Osram Value Classic -LED-lamppu, E27, 2700 K, 806lm 1,00

Jos tilaa jotain muutakin samalla niin Kärkkäiseltä saa yli 50€ tilaukset ilman toimituskuluja koodilla VERO (voimassa sunnuntaihin 8.9.2019 asti)
 
Tidalin 3kk testijakso tuli päätökseen. Sen verran hyvältä kuulosti noi masteroidut biisit automatkoilla että kiinnostaisi vielä jatkaa. 20e hinta kuitenkin aika suolainen.

Turkissa tuon paremman tilauksen hinta on 20 liiraa eli reilu 3 euroa. VPN tulille vaan ja sitä kautta tilausta tekemään. Ihan paypallin pistin maksutavaksi ja nyt näyttää 30 päivän ilmaista kokeilua ja sen jälkeen pitäisi veloitus mennä 20 liiraa / kk.

Family tilaus maksaa 30 liiraa jolla saa kai kuudelle käyttöön samalla tilauksella. Halvaksi tulee jos noin monelle käyttöä.
Omalta osaltani TIDALin kuuntelu loppui siihen kun tajusin että tuo "master-laatu" onkin oikeasti häviöllistä MQA-formaattia. MQA:ta on vielä kritisoitu siitä että se tekee ääneen turhia "parannuksia" ja siksi kuulostaa napakammalta ja "paremmalta". Ihmettelinkin alusta asti että jokainen biisi (jopa eri artisteilta) kuulosti kuin samalla tavalla miksatulta.

Tietysti jos omasta mielestä kuulostaa hyvältä, niin ei siinä mitään :)

MQA: A Review of controversies, concerns, and cautions
 
Omalta osaltani TIDALin kuuntelu loppui siihen kun tajusin että tuo "master-laatu" onkin oikeasti häviöllistä MQA-formaattia. MQA:ta on vielä kritisoitu siitä että se tekee ääneen turhia "parannuksia" ja siksi kuulostaa napakammalta ja "paremmalta". Ihmettelinkin alusta asti että jokainen biisi (jopa eri artisteilta) kuulosti kuin samalla tavalla miksatulta.

Tietysti jos omasta mielestä kuulostaa hyvältä, niin ei siinä mitään :)

MQA: A Review of controversies, concerns, and cautions
Onhan tuo parempi kuin Spotifyn paras laatu, eikä 3€/kk taida saada kikkailtua Spotifyä? Deezer taitaa yltää miltei samalle tasolle äänenlaadussa, mutta hinta siinäkin korkeampi?
 
Onhan tuo parempi kuin Spotifyn paras laatu, eikä 3€/kk taida saada kikkailtua Spotifyä? Deezer taitaa yltää miltei samalle tasolle äänenlaadussa, mutta hinta siinäkin korkeampi?

Deezerin saapi myös vpn avulla kikkailtua lähes samoihi hintoihin. Spotifynki saa ~3€, mutta siinä pitää tehdä filippiiniläinen paypal tili ekana ja siirtää rahaa sinne eli hieman enemmän vaivaa.

Itse menen tuolla Tidalin 1,6€ kk paketilla...
 
Tidalin 3kk testijakso tuli päätökseen. Sen verran hyvältä kuulosti noi masteroidut biisit automatkoilla että kiinnostaisi vielä jatkaa. 20e hinta kuitenkin aika suolainen.

Turkissa tuon paremman tilauksen hinta on 20 liiraa eli reilu 3 euroa. VPN tulille vaan ja sitä kautta tilausta tekemään. Ihan paypallin pistin maksutavaksi ja nyt näyttää 30 päivän ilmaista kokeilua ja sen jälkeen pitäisi veloitus mennä 20 liiraa / kk.

Family tilaus maksaa 30 liiraa jolla saa kai kuudelle käyttöön samalla tilauksella. Halvaksi tulee jos noin monelle käyttöä.

Tämä lähti testiin, vaikka joutuikin vähän vpn palveluiden kanssa vähän säätämään. Suosittelen PureVpn palvelua ainakin sen perusteella että hyvin sai hoidettua refundin myös sieltä kun eipä tuolle vpnlle muuten ole ollut tarvetta.
 
Vielä pieni OT tuosta Tidalista, älkää sitten ihmetelkö jos pankki laittaa kortin sulkuun "epämääräisten" liiramaksujen takia, noin kävi työkaverille pari kk sitten kun otti tuon 3€ Tidalin.:eek:
 
Vielä pieni OT tuosta Tidalista, älkää sitten ihmetelkö jos pankki laittaa kortin sulkuun "epämääräisten" liiramaksujen takia, noin kävi työkaverille pari kk sitten kun otti tuon 3€ Tidalin.:eek:

Voihan tuon paypallin kautta laittaa menemään euroina eli paypal tekee muutoksen. Jokusen kymmensenttisen tuo taitaa maksaa noin enemmän mutta jos haluaa varman päälle pelata.
 
Vielä pieni OT tuosta Tidalista, älkää sitten ihmetelkö jos pankki laittaa kortin sulkuun "epämääräisten" liiramaksujen takia, noin kävi työkaverille pari kk sitten kun otti tuon 3€ Tidalin.:eek:
Olisiko maksanut VPNlla, silloinhan maksu näyttää tapahtuvan ulkomailla niin suojaus voi pankissa hälyttää. Luulisi pankin kuitenki kysyvän ennen sulkua asiasta. Mutta jos samaan aikaan ollu Suomessa kirjautuneena voi automaatio sulkea kortin koska sama ihminen ei voi olla 2000km etäisyydellä samaan aikaan. Pankista kysymällä varmaan asia varmistuisi.
 
Täällä vielä odotellaan Corsair ML120 Premium 120mm tuulettimia.

Valitettavasti toimitustanne 4092-xxxxxx ei voida toimittaa sovittuna ajankohtana Torst. 05.09.
Uusi toimituspäivä on Torst. 12. Syyskuu.
Valitettavasti toimitustanne 4092-xxxxxx ei voida toimittaa sovittuna ajankohtana Torst. 12.09.
Uusi toimituspäivä on Torst. 19. Syyskuu.
Valitettavasti toimitustanne 4092-xxxxxx ei voida toimittaa sovittuna ajankohtana Torst. 19.09.
Uusi toimituspäivä on Torst. 26. Syyskuu.
Pistäkää postin sivulta "oma" toimituspaikka eli joku pakettiautomaatti/posti johon noi voi viedä kun ne ei pysty niitä omien sanojensa mukaan toimittamaan sulle(todellisuudessa käynyt edes lähellään sun kotioveas:srofl:).Jos esim amazonilta tulee emaili jossa se ilmoittaa että paketti tullut ja siinä on sen paikan postiosoite tyyliin xx ja 00xx0 on sen paikan postinumero niin se paketti todennäköisesti on siellä.Kannattanee pistää "oikeaan" postiin eli kaupan kassalle toi uudelleenohjaus koska voi olla että pakettiautomaatit on täynnä ja posti ei välttämättä ilmoita samana päivänä että sen paketin voi hakea.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan tuon paypallin kautta laittaa menemään euroina eli paypal tekee muutoksen. Jokusen kymmensenttisen tuo taitaa maksaa noin enemmän mutta jos haluaa varman päälle pelata.

Olisiko maksanut VPNlla, silloinhan maksu näyttää tapahtuvan ulkomailla niin suojaus voi pankissa hälyttää. Luulisi pankin kuitenki kysyvän ennen sulkua asiasta. Mutta jos samaan aikaan ollu Suomessa kirjautuneena voi automaatio sulkea kortin koska sama ihminen ei voi olla 2000km etäisyydellä samaan aikaan. Pankista kysymällä varmaan asia varmistuisi.
Tämä vain varoituksena.:joy: Itsellä ei ole ollut ongelmaa.:tup:
 
Tuote: Samsung SSD 860 EVO 500GB 2.5" SATA
Hinta: 71,16 € ( huomioitu tarjous "Save €10 at checkout.", huomioitu alv-korotus, ilmainen toimitus )
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: 5.9. - 12.9. tai kun tavaraa riittää
Linkki: www.amazon.de/Samsung-MZ-76E500B-EU-interne-schwarz/dp/B078WQT6S6

Amazon.de hintahistoria: Samsung MZ-76E500B/EU SSD 860 EVO 500 GB 2,5 Zoll Interne SATA SSD (bis zu 6 Gb/s) (B078WQT6S6)
hinta.fi-halvin 91,50 € toimitettuna Samsung MZ-76E500, hinta 87€

10 € ale koskee vain 500GB mallia. Sattui sopimaan omaan tarpeeseen täydellisesti.

Uijui! Amazonin hintahistoria, tuota ehtinyt joskus ihan simona. Kovasti kiitoksia linkistä Geetah! :happy:
 
toi camel camel camel sivusto on kyllä hyvä Amazon hintojen seuraamiseen. Itselläkin useampi hintahälytys väijymässä tarjouksia.
 
Uijui! Amazonin hintahistoria, tuota ehtinyt joskus ihan simona. Kovasti kiitoksia linkistä Geetah! :happy:
Keepan selainlaajennuksella nuo tiedot tulee ihan siihen tuotesivulle.

AZdHjcA.png
 
Ala-arvoista toimintaa gigantilta, olin 8 jonossa Oulun myymälässä. 42 minuuttia hieroivat 7 asiakasta, tooodella hitaasti ja sitten ilmoitettiin että valitettavasti kaikki tarjoustuotteet on myyty (Suomen laajuinen 200 erä mennyt). Käytännössä yksi asiakaspalvelija paikalla ja toinenkin saapui hätiin myöhemmin. Hidastelivat niin, että kaikki menivät. Miksi ruuhkajonoa ei purettu tehokkaammin. Olisiko voinut olla parempi myymäläkohtainen erä, jota olisi saanut hyllystä ilman tätä hieromista?
Tl. Dr. Valivali en saanut tarjousläppäriä ja paha mieli
 
Mites tuo massdropin 20$ alennus eka tilauksesta aktivoituu? Kirjautuessa tulee tuosta ilmotus mutta missään se ei näy..
 
Olisiko maksanut VPNlla, silloinhan maksu näyttää tapahtuvan ulkomailla niin suojaus voi pankissa hälyttää. Luulisi pankin kuitenki kysyvän ennen sulkua asiasta. Mutta jos samaan aikaan ollu Suomessa kirjautuneena voi automaatio sulkea kortin koska sama ihminen ei voi olla 2000km etäisyydellä samaan aikaan. Pankista kysymällä varmaan asia varmistuisi.
VPN:llä ei ole tässä mitään merkitystä. Ei se pankkiin tuleva maksu näytä "maksajan" paikannusta millään tavalla vaan sen mistä se maksupyyntö on tullu ja millä valuutalla.
 
Mites tuo massdropin 20$ alennus eka tilauksesta aktivoituu? Kirjautuessa tulee tuosta ilmotus mutta missään se ei näy..
Paina "buy" tuotteen ruudulla ja ostoskorin yhteydessä näkyy se alennus. Jollei siellä näy niin sitten rekisteröitymisestä on jo yli viikko? Koska se on vain 7 päivää voimassa. Itseltäni meni tuo 7 päivän limit ohi, mutta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun ne aktivoi sen takaisin :)
 
Paina "buy" tuotteen ruudulla ja ostoskorin yhteydessä näkyy se alennus. Jollei siellä näy niin sitten rekisteröitymisestä on jo yli viikko? Koska se on vain 7 päivää voimassa. Itseltäni meni tuo 7 päivän limit ohi, mutta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun ne aktivoi sen takaisin :)

Ahaa, kiitos tiedosta. Itellä menny rekisteröitymisestä 2 vuotta ja mitään en ole vielä tilannut. Tuossa vaan tuli ilmotus, että eka tilauksta tulisi alennus. Pitääpä aspasta kysästä.
 
Viimeksi muokattu:
Ala-arvoista toimintaa gigantilta, olin 8 jonossa Oulun myymälässä. 42 minuuttia hieroivat 7 asiakasta, tooodella hitaasti ja sitten ilmoitettiin että valitettavasti kaikki tarjoustuotteet on myyty (Suomen laajuinen 200 erä mennyt). Käytännössä yksi asiakaspalvelija paikalla ja toinenkin saapui hätiin myöhemmin. Hidastelivat niin, että kaikki menivät. Miksi ruuhkajonoa ei purettu tehokkaammin. Olisiko voinut olla parempi myymäläkohtainen erä, jota olisi saanut hyllystä ilman tätä hieromista?
Tl. Dr. Valivali en saanut tarjousläppäriä ja paha mieli
6 minuuttia per asiakas ei kyllä kuulosta kovin pahalta. Ja tosiaan läppäreitä oli x-määrä myymälässä (netistä varaus estetty), joten en nyt oikein keksi, miten jonon nopeampi purkaminen olisi tuonut myymälään lisää läppäreitä, jotta teillekin olisi riittänyt.
 
6 minuuttia per asiakas ei kyllä kuulosta kovin pahalta. Ja tosiaan läppäreitä oli x-määrä myymälässä (netistä varaus estetty), joten en nyt oikein keksi, miten jonon nopeampi purkaminen olisi tuonut myymälään lisää läppäreitä, jotta teillekin olisi riittänyt.
No ainakaan ei olisi rarvinnut jonottaa 40 minuuttia lisää sisällä.

Verkkiksestä tuli joskus useampi vuosi sitten työttömänä pari Oho-tarjousta trokattua, niin heillä sai muistaakseni ovien avautuessa jonon järjestyksessä käteen lapun, jolla tarjoustuotteen sai itselleen lunastaa - fiksu käytäntö.
 
No ainakaan ei olisi rarvinnut jonottaa 40 minuuttia lisää sisällä.

Verkkiksestä tuli joskus useampi vuosi sitten työttömänä pari Oho-tarjousta trokattua, niin heillä sai muistaakseni ovien avautuessa jonon järjestyksessä käteen lapun, jolla tarjoustuotteen sai itselleen lunastaa - fiksu käytäntö.
Eli olisi sanottu, että "meillä on näitä koneita seitsemän, teille ei riitä". Ja sitten joku niistä edellä olleista asiakkaista ei olisi ollut esimerkiksi edes kiinnostunut kyseisestä koneesta/jättänytkin sen ostamatta, olisi teille riittänytkin. En oikein näe, miten tuossa tilanteessa olisi voinut toimia, kun eivät myyjät päälle näe, mitä kukin on hakemassa.
 
Eli olisi sanottu, että "meillä on näitä koneita seitsemän, teille ei riitä". Ja sitten joku niistä edellä olleista asiakkaista ei olisi ollut esimerkiksi edes kiinnostunut kyseisestä koneesta/jättänytkin sen ostamatta, olisi teille riittänytkin. En oikein näe, miten tuossa tilanteessa olisi voinut toimia, kun eivät myyjät päälle näe, mitä kukin on hakemassa.
Verkkiksessä taidettiin ihan kysyä ovella oliko jonottamassa jotain tiettyä tarjoustuotetta ja sen mukaan annettiin kyseisen tuotteen lappu kouraan. Kun laput loppu - > tuote loppu ja lopuille sen osalta ei-oota.
 
Tuote: Sandisk Extreme PRO 128 GB Solid State USB 3.1 Flash Drive
Hinta: 36,14 € (hinnassa huomioitu 6.85 € voucheri) jonka saa, kun laittaa ruksin.
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: ei tietoa
Linkki: https://www.amazon.de/dp/B01MU8TZRV?language=en_GB

Tuolla hinnalla sain ostettua ja hintaan ei tullut enää Saksan ja Suomen välistä veroeroa.

Mulla tyrkyttää kympin postikuluja lisäksi, yli 29€ ja sold and dispatched by Amazon, eikös kustejen pitäisi olla ilmaiset? Tämä siis kännykän Amazon sovelluksella koitettaessa, onkohan siinä joku viba?
 
Mulla tyrkyttää kympin postikuluja lisäksi, yli 29€ ja sold and dispatched by Amazon, eikös kustejen pitäisi olla ilmaiset? Tämä siis kännykän Amazon sovelluksella koitettaessa, onkohan siinä joku viba?
Ilmaiset postikulut astuvat voimaan kun tilauksen arvo on vähintään 39€.
 
Jotenkin olen varmaan liian insinöörilähtöinen, mutta olisin toivonut, että ei olisi tarvinut hieroa kahdella asiakaspalvelijalla niin pitkää aikaa nelisen kymmenen muun ihmisen odottaessa, vaan olisi vaikka muita tyhjien paikkojen asiakaspalvelijoita voinut käyttää (JOS läppärin ostamiseen tarvii edes kummempaa hieromista vs ota läppäri hyllystä ja anna vaikka tarvittavat nimi/osoite kassalla jos niitä tarvii)
Powerissa oli HP 15-DA1022NO 15,6" KANNETTAVA TIETOKONE Käsittääkseni vastatarjous, viikkolehdessä mainos 549e hinnalla ja 399e hinnalla siis netissä. Liikkessä kysyessä/vaatiessani tilaamaan mainostetulla hinnalla (399e) myyjä sanoi, että erä on loppunut. Kun sanoin lakimiehiltä kysytyn oikeuden tilata mainostetulla hinnalla hän pyysi olemaan yhteydessä firman omiin lakimiehiin.
 
Ilmaiset postikulut astuvat voimaan kun tilauksen arvo on vähintään 39€.

Eiks se 29e oo niinkuin ennenkin?

Mulla tyrkyttää kympin postikuluja lisäksi, yli 29€ ja sold and dispatched by Amazon, eikös kustejen pitäisi olla ilmaiset? Tämä siis kännykän Amazon sovelluksella koitettaessa, onkohan siinä joku viba?

koneella ainakin mulla antais hyvin tohon 36e hintaan. Näyttävästi myös kännykällä sama hinta, sulla on nyt jossain bitti vinossa.

Items: EUR 44,80
Postage & Packing: EUR 9,49
Total: EUR 54,29
Promotion Applied: -EUR 18,15
Order Total: EUR 36,14
 
Eiks se 29e oo niinkuin ennenkin?



koneella ainakin mulla antais hyvin tohon 36e hintaan. Näyttävästi myös kännykällä sama hinta, sulla on nyt jossain bitti vinossa.

Items: EUR 44,80
Postage & Packing: EUR 9,49
Total: EUR 54,29
Promotion Applied: -EUR 18,15
Order Total: EUR 36,14
Ei vaan 39 euroa, mutta tässä se hinta on ilman alennusta yli 39, joten tulee ilmaiset postit
 
Eiks se 29e oo niinkuin ennenkin?



koneella ainakin mulla antais hyvin tohon 36e hintaan. Näyttävästi myös kännykällä sama hinta, sulla on nyt jossain bitti vinossa.

Items: EUR 44,80
Postage & Packing: EUR 9,49
Total: EUR 54,29
Promotion Applied: -EUR 18,15
Order Total: EUR 36,14
Ootko suomessa?
 
Minun tietääkseni se on aina ollut 39€.

Eikö sunkin tilauksen kohdalla Postage pitäisi olla 0€, eikä 9,49€? Nuo "Prmotionit" voivat sitten olla ihan mitä vaan.

Mulla on jokaisessa tilauksessa ollu postissa hinta ja sitten promotionin kohdalla se miinustettu pois.


edit... no nyt löysin 39e kohdan. Joo mun moka ja oon tainnut katella noiden parin muun maan kohtaa eikä oo tullu tilattua ikinä tossa rajalla meneviä.

edit2. Tosin nyt oli pakko kattoa vanhaa tilausta, on tuolla yks 37.99e maksanut ja se on tullut ilmasilla posteilla.
 
Joo ikävä kyllä. Omalla tilillä kirjautuneena ja toimitus kotiin valittuna.

Ja siis mikä toi ilmasen postin raja 39e on, mulla lukee kaikkialla 29e?
Why do some items say that Free Delivery is available on orders over 29 EUR, rather than 39 EUR?
For eligible orders shipped to Germany, Free Delivery is available over 29 EUR. While Free Delivery is available to other countries above 39 EUR, the amazon.de website displays Free Delivery messaging based on the domestic minimum order (within Germany).

How is VAT included in reaching the 39 EUR order threshold?
The minimum spend for Free Delivery is calculated based on the gross price of a product. If you choose a delivery address outside of Germany, the selected country's VAT rate will be used to calculate the gross price (all prices on amazon.de include German VAT). To find your country's VAT rate, visit our help page about VAT rates.
 
Joo, piti kikkailla ostoskorissa toisella tuotteella ja avot!

zon.PNG
 
Jotenkin olen varmaan liian insinöörilähtöinen, mutta olisin toivonut, että ei olisi tarvinut hieroa kahdella asiakaspalvelijalla niin pitkää aikaa nelisen kymmenen muun ihmisen odottaessa, vaan olisi vaikka muita tyhjien paikkojen asiakaspalvelijoita voinut käyttää (JOS läppärin ostamiseen tarvii edes kummempaa hieromista vs ota läppäri hyllystä ja anna vaikka tarvittavat nimi/osoite kassalla jos niitä tarvii)
Powerissa oli HP 15-DA1022NO 15,6" KANNETTAVA TIETOKONE Käsittääkseni vastatarjous, viikkolehdessä mainos 549e hinnalla ja 399e hinnalla siis netissä. Liikkessä kysyessä/vaatiessani tilaamaan mainostetulla hinnalla (399e) myyjä sanoi, että erä on loppunut. Kun sanoin lakimiehiltä kysytyn oikeuden tilata mainostetulla hinnalla hän pyysi olemaan yhteydessä firman omiin lakimiehiin.
Mitä tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? "No jos joku lakimies on sulle näin sanonut niin kyllähän me sit myydään tohon hintaan"? Sulla ei selkeestikään ole mitään kokemusta asiakaspalveluammatissa toimimisesta.
 
Liikkessä kysyessä/vaatiessani tilaamaan mainostetulla hinnalla (399e) myyjä sanoi, että erä on loppunut. Kun sanoin lakimiehiltä kysytyn oikeuden tilata mainostetulla hinnalla hän pyysi olemaan yhteydessä firman omiin lakimiehiin.
Lakimiehien vetäminen keskusteluun muutaman sadan euron tarjousläppärin vuoksi saa minut hyvin hyvin hämmentyneeksi. Ylipäätään vaatimalla pääsee yleensä kauheen huonosti mihinkään elämässä.
 
^ Jos erän kokoa ei oltu ilmoitettu, on asiakkaalla täysin oikeutettu olettamus saapua liikkeeseen ja odottaa saavansa tuote ilmoitettuun tarjoushintaan. Jos erä on loppu, asiakas voi sen samaan hintaan pyytää tilattavaksi.

Lakimiehen sijasta kannattaa siteerata kuluttaja-asiamiehen linjauksia. Mikäli myyjä on täysin pihalla, pyytää paikalle tämän esimiehen.

Markkinoinnin virhetilanteet
 
Mitä tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? "No jos joku lakimies on sulle näin sanonut niin kyllähän me sit myydään tohon hintaan"? Sulla ei selkeestikään ole mitään kokemusta asiakaspalveluammatissa toimimisesta.
Yllä Mika olikin vastannut hyvin. Olen asiakaspalveluammatissakin toiminut ja en alkanut vänkäämään asiasta enempää, aika vähän pystyy myyjä korporaation linjauksiin puuttumaan.
Lakimiehien vetäminen keskusteluun muutaman sadan euron tarjousläppärin vuoksi saa minut hyvin hyvin hämmentyneeksi. Ylipäätään vaatimalla pääsee yleensä kauheen huonosti mihinkään elämässä.
Kyseessä oli enemmän syteen tai saveen kokeilu, kokeilin mitä myyjä vastaisi, kun täälläkin ketjussa powerin kenkkuiluihin "ei oo" tarjouksiin on ohjeistettu vaatimaan näin.
 
Tottakai pitää vaatia, jos tietää että myyjäliike on väärässä tai yrittää kusettaa tms. Tietysti oma kantansa on hyvä osata perustella jollain muulla, kuin lakimiehellä. Sillä asenteella ei ainakaan pääse elämässä mihinkään että toteaa kaikkeen "no höh, harmi".

Eihän myyjillä ole muuten mitään motivaatiota noudattaa lakia.
 
^ Jos erän kokoa ei oltu ilmoitettu, on asiakkaalla täysin oikeutettu olettamus saapua liikkeeseen ja odottaa saavansa tuote ilmoitettuun tarjoushintaan. Jos erä on loppu, asiakas voi sen samaan hintaan pyytää tilattavaksi.

Kyllähän siinä ilmoitettiin varsin selvästi että rajoitettu erä.
 
Kuluttaja-asiamiehen linjauksiin ja ohjeisiin on minunkin mielestäni ihan asiallista vedota. Lakimiehien nojalla vaatiminen vaan aiheuttaa yleensä kenessä tahansa välittömän piikkien pystyyn nousemisen ja lopputulos jää joksikin muuksi kuin toivotuksi.
 
Kyllähän siinä ilmoitettiin varsin selvästi että rajoitettu erä.

Tällä ei oikeastaan ole merkitystä, Gigantti ja Verkkokauppa.com älyävät jo lainsäädännön ja kuluttajan oikeudet siinä määrin, että eräkoot ovat etukäteen esillä kappalemääräisesti. Power näillä kalastelupaskatarjouksillaan vain pyrkii saamaan porukkaa myymälään jossa sitten sanoo, että ei täällä mitään ole. Kalastelupaskatarjoukset ovat siis tilanteita missä G ja/tai V.com laittavat tarjouksen esille niin heidän 'tarjousrobottinsa' laittaa saman tarjouksen myös heille, oli tavaraa tai ei. Toivottavasti riittävän moni nostaa tästä toiminnasta äläkän tarpeeksi usein kun tulee sen kusettamaksi, että se loppuisi.
 
Kuluttaja-asiamiehen linjauksiin ja ohjeisiin on minunkin mielestäni ihan asiallista vedota. Lakimiehien nojalla vaatiminen vaan aiheuttaa yleensä kenessä tahansa välittömän piikkien pystyyn nousemisen ja lopputulos jää joksikin muuksi kuin toivotuksi.
Kyseinen asia tuli ikäänkuin sivulauseessa, en uhkaillut tai mitään, mutta ilmaisin konsultoineeni ja minulla pitäisi olla oikeus tilata kyseinen kannettava mainostetulla hinnalla. Ikään kuin kokeilu, mitä myyjä vastaisi, jos kuluttaja tietäisi oikeuksistaan. Olen näissä aika huono vielä niin en alkanut jankkaamaan tai esimiehiä pyytämään, vaan tyydyin ottamaan outlet tuotteen.

Edit. Eiköhän tämän asian käsittely riitä tähän tarjouskeskusteluun. Mika hyvin ymmärsi ja tiivisti asian. Jonkun verran jo aikaisemminkin samoja asioita puhuttu täällä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 331
Viestejä
4 882 008
Jäsenet
78 810
Uusin jäsen
Martes

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom