Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Pitäis pikkuhiljaa hankkia uudet kuulokkeet vanhojen Sonyjen tilalle (MDR-1000X). Kannataiskohan sitä pitäytyä samassa merkissä ja hankkia WH-1000XM3 vai voisko nämä kelvata? Käsittääkseni ovat aika tasavertaiset testeissä. Parempi vastamelu plussaa.

Sonyssä tummempi ääni, Bosessa kirkkaampi. Sonyssä vähän parempi vastamelu ja akkukesto. Molempien sointia voi kuitenkin Equlla korjata haluamaansa suuntaan.

Pitäis pikkuhiljaa hankkia uudet kuulokkeet vanhojen Sonyjen tilalle (MDR-1000X). Kannataiskohan sitä pitäytyä samassa merkissä ja hankkia WH-1000XM3 vai voisko nämä kelvata? Käsittääkseni ovat aika tasavertaiset testeissä. Parempi vastamelu plussaa.

Ei kai noissa mitään uutta ja mullistavaa ole tapahtunut? 1000X on vastameluominaisuuksiltaan erinomainen varsinkin lentokoneessa, ja vaikka olisit julkkarissa ostanut niin akku todennäköisesti kestää edelleen vaikka kaukolennon ajan kevyesti.

Kerrankin oikeasti tuote jota ei tarvi päivittää vuoden-parin välein, toki valmistajilla ja mainosmiehillä on asiasta erilaiset ajatukset.

Sonyssä tummempi ääni, Bosessa kirkkaampi. Sonyssä vähän parempi vastamelu ja akkukesto.

Sonyssa myös USB-C mikä mielestäni suuri plussa, jos puhelin on myös sellaisella. Käytännössä Boset taitavat olla parempia mukavuudessa (joskin Sony petrannut tässä huomattavasti kolmannessa mallissa) ja Bluetoothin liitettävyydessä, noissa taisi olla jokin mahdollisuus vaihtaa laitetta lennosta mitä Sonylla ei ole. Käytännössä muussa tasoissa tai Sony parempi.

Sonyssa myös USB-C mikä mielestäni suuri plussa, jos puhelin on myös sellaisella. Käytännössä Boset taitavat olla parempia mukavuudessa (joskin Sony petrannut tässä huomattavasti kolmannessa mallissa) ja Bluetoothin liitettävyydessä, noissa taisi olla jokin mahdollisuus vaihtaa laitetta lennosta mitä Sonylla ei ole. Käytännössä muussa tasoissa tai Sony parempi.
Lisäksi miinuksena WH-1000XM3:ssa -->

- Ei mahdollisuutta ladata samaan aikaan kuin käyttää (luurit sammuvat, kun tökkää piuhan kiinni)
- Verkkoneuvotteluita ajatellen hyvin vaatimaton mikrofoni
- Mikissä ei ole mute-ominaisuutta lainkaan

Tarkempaa keskustelua ja kokemuksia löytyy myös kuuloke-ketjun vanhemmista postauksista.

Ehdottomasti WH-1000XM3, hintaan 299e jossa tarjouksessa ne on melko usein.
Pitkä akkukesto, USB-C, mukavat yms. Vahva osta, ainakin vrt. QC35 II. Jo pelkästään USB-C:stä maksaa mielellään 50e extraa.
Itsellä ne ja olen tykännyt, ostaisin uudelleenkin.

ja Bluetoothin liitettävyydessä, noissa taisi olla jokin mahdollisuus vaihtaa laitetta lennosta mitä Sonylla ei ole.

Konttorilla mulla on Plantronicsin headset johon saa läppärin ja puhelimen yhtaikaa tasavertaisesti kiinni. Poppi/youtube soi siitä laitteesta jolla toiston ekana aloittaa ja puhelut molemmilla laitteilla yhdistyy automaattisesti. Tuota kun pääsee hyödyntämään käytännössä, niin sen puute on äkkiä aikamoinen dilemma :D Ehkä se löytyy Sonyn Mark4:stä tulevaisuudessa :p

Itsellä on Bosen QC35ii:t olleet muutaman kuukauden ja olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen. Miinuksena näissä ääni/kuva välillä telkkariin liitettynä menee desyncciin, korjautuu käynnistämällä luurit uudestaan.

Tärkeä huomio jos joku nämä osti/meinaa ostaa:
Älkää päivittäkö uusimpaan firmwareen v.4.5.2. Tässä versiossa useilla käyttäjillä itseni mukaanluettuna ongelmia ANC:n heikentymisen kanssa. FW:n downgrade mahdollista ainoastaan epävirallisin keinoin. Keskustelua reilu 100 sivua Bosen foorumeilla.

Suosittelen kyllä Sonyjä ennemmin kuin Boseja, työpaikalla kolmella on Sonyt ja neljällä boset, testailin niitä ja päädyin Sonyihin itse :)

Noita Sonyjä sai ainakin hetki sitten alle 280€ Amazon.de:stä asiakaspalautuksina.

Itse tykkään Sonyjen "mikistä" jonka voit laittaa päälle, jolloin kuulet esim autojen äänet mutta muu kohina jää pois esim lenkkeillessä.

Samoin töissä on kiva laittaa käsi kuulokkeen päälle jos joku tulee lotisemaan jotain.

hieman tyhmä kysymys, mutta voiko aktiivikaiuttimilla tehdä 5.1 surround järjestelmän jos äänilähteenä on joku smart tv tai tietokone, siis näille kahdelle järjestelmä?

hieman tyhmä kysymys, mutta voiko aktiivikaiuttimilla tehdä 5.1 surround järjestelmän jos äänilähteenä on joku smart tv tai tietokone, siis näille kahdelle järjestelmä?
Kysymys eikä vastaus kuulu tänne, mutta tietokoneelle voi, jos on monikanavaäänikortti. Telkkariin ei voi

Eli jonkun laiteen täytyy koodata ääni eri kanaville. Suoraan kytkettynä on mono järjesttelmä 5 kaiuttimilla.
Tietokoneella taitaa olla yksinkertaisin hoitaa monikanava äänikortilla.

Ebaysta löytyy hdmi tai spdif dolbydigital5.1 ja dts purkupurkkei, jotka antaa pihalle jokaisen kanavan analogisena. Äänenvoimakkuuden säätö tarvitaan vielä erikseen. Enemmät kyselyt muualle.

Tais olla Heseltä suunniteltu juttu, faboonkin tuli sattumalta ko purilaisen mainos juuri eilen. Ilmainen ja puoli valtakuntaa tavoittanut mainos iltsikassa ja satoja uusia appin käyttäjiä tuonut kampanja muutaman sadan (?) aterian (sisäänostohinta 1-2€ luokkaa, sillä sisäpiiriläisen mukaan katetta yleensä tuotteessa vähintään 70%) hinnalla! Hese tässä suurin voittaja on lopulta.

Viimeksi muokattu:
Onko nuo Corsair ML20 Premium tuulettimet hyvä ostos tuohon 10€ hintaan (19,90€ normaalisti)? Pitäisi saada hiljaisemmat tuulettimet todella vanhojen Bitfenixien tilalle jotka alkaa olla jo ehtoopuolella. Vaatimuksena hiljaisuus ja kohtuullinen jäähytysteho. 3kpl tarvii ja tuo 30€ kuullostaisi sopivalta summalta minkä voisi sijoittaa tähän vaiheeseen.

Onko nuo Corsair ML20 Premium tuulettimet hyvä ostos tuohon 10€ hintaan (19,90€ normaalisti)? Pitäisi saada hiljaisemmat tuulettimet todella vanhojen Bitfenixien tilalle jotka alkaa olla jo ehtoopuolella. Vaatimuksena hiljaisuus ja kohtuullinen jäähytysteho. 3kpl tarvii ja tuo 30€ kuullostaisi sopivalta summalta minkä voisi sijoittaa tähän vaiheeseen.

Kaksi 140mm versiota noista on pyöriny mun aiossa parisen vuotta, saa hiljaseksi tai pitämään ääntä. Ylimääräisiä rahinoita tai muutakaan ei ole omaan korvaan ainakaan osunu. Kympin hintaan kymppiostos mun mielestä.

Edit. Tuolla aiemmin oli, että nuo on tosiaan ne pro mallin propellit, erona taisi olla koko musta väritys ja vaimennuskumit nurkissa.

Gigantilla tarjouksessa audio pro addon sub 199 ku normisti 299. Hyvä homma menin sitten ostaan verkosta ni selvisi että vain musta on tarjouksessa, valkoinen ei.

Mulla kun on jo valkoiset audio pro t14 kauittimet ni en voi mustaa subia ostaa. En taas tiedä mikä logiikka tuossa gigantilla on vai onko ne tukkurilta saanu niin hyvän diilin noista mustista.

Gigantilla tarjouksessa audio pro addon sub 199 ku normisti 299. Hyvä homma menin sitten ostaan verkosta ni selvisi että vain musta on tarjouksessa, valkoinen ei.

Mulla kun on jo valkoiset audio pro t14 kauittimet ni en voi mustaa subia ostaa. En taas tiedä mikä logiikka tuossa gigantilla on vai onko ne tukkurilta saanu niin hyvän diilin noista mustista.

Mietin ihan samaa. Jos ois ollu valkoiset tarjouksessa niin tilaukseen ois menny. Jospa sille joku järkisyy on/oli, or not...

En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta, tuosta gigantin pny ssd asemasta, paljonko saatte kyseisellä asemalla luku ja kirjoitus nopeutta? Tullut ostettua tollanen pojan koneeseen ja ei kyllä toteudu lähellekkään nuo ilmoitetut 515/490 MB/s

Mietin ihan samaa. Jos ois ollu valkoiset tarjouksessa niin tilaukseen ois menny. Jospa sille joku järkisyy on/oli, or not...

Köyhän miehen decofix tyylinen teippaus? :vihellys:

^ veitsien merkki ja määrä sama, muuten eri tuote.

Edit: hidas. Hyvä tarjous tuo Kitchen Timen, harvoin nuo alta satkun lähtee mistään.

Twin Chef ei taida olla sama kuin Four Star, eli tarkkuutta vähän jatkossa :) Ei siis mitään tietoa näistä mullakaan, mutta nuo Amazonin veitset on kyllä halvan ja huonon näköiset, ja on tuota Four Stariakin tuolla Amazonissa myynnissä.
Prime daylla sai samat 4 tähden 8-osaisen setin 89,90, ja vielä 20€ alennuskupongilla jäi hinnaksi 69,99€ :cigar2: Hyvät ja kevyet veitset

...ja jos pienen SSD:n haluaa noudolla, euron tuota 120gt WD Greeniä halvemmalla lähtee 120gt PNY CS900 jota löytyy useammasta myymälästä:

Tuote: PNY CS900 120GB 2,5" SATA SSD
Hinta: 18,95€ (norm. 29,95€)
Kauppa: Gigantti
Linkki: PNY CS900 2,5&quote; SSD-muisti 120 GB - Kovalevyt, SSD ja verkkotallennus (NAS)it

Hain eilen yhden sukulaisen läppäriin HDDn korvikkeeksi.

Tämä osuikin sopivaan saumaan. Juuri ostin käytetyn busines HP Elitebook -läppärin mihin tuo sopii kuin kenkä jalkaan korvaamaan HDD.

Tuote:
Four Star Veitsisetti 3 osaa

Hinta:
67,9€, norm yli 200€
Kauppa: Kitchentime
Linkki: Four Star Veitsisetti 3 osaa

Puukkojen laadusta tai verkkokaupasta en osaa sanoa mitään, tuli vain hintaoppaassa vastaan.

Ei mene maksu läpi. Kahdella kortilla jo yrittänyt.

Tai jälkimmäinen näytti menneen läpi, mutta palauttaessa myyjän tilille meni tällaiseen urliin: https://cards-eu.klarna.com/kiitos-tilauksestasi?param=0

Ja "404 Not Found"

E: tuli sieltä lopulta tilausvahvistus. Hintaan oli lisätty toimituskulut 4,90 €, vaikka yli 49 € ostoissa niitä ei pitäisi tulla. Laitoin aspaan viestiä.

Viimeksi muokattu:
Kunhan muistaa vaan käyttää sovitinta jos pöytäkoneessa on 3,5" paikka, kaikki SATA SSD:t on 2,5" kokoisia
myös tämmöinen on oikein hyvä tuommoisen kiinnittämiseen

3m_sj3540.jpg

Jos siis ei 2.5" paikkaa oo kotelossa (esim FD R5:ssä ne on emon takana, kuvassa valkoiset)

2_209434-1000x1000.jpeg

Toki hyvin yleinen kiinnitys on myös "tunge se vaan johonki"

upload_2019-8-6_15-16-36.jpeg

Noihin gigantin tarjous magaleveihin: mulle napsahti sittenkin 8kpl virheellisen tuotekoodin mukaista ml 120 prota postissa eilen. Koskee siis lähinnä ensimmäisenä tilanneita.

Viimeksi muokattu:
Noihin gigantin tarjous magaleveihin: mulle napsahti sittenkin 5kpl virheellisen tuotekoodin mukaista ml 120 prota postissa eilen. Koskee siis lähinnä ensimmäisenä tilanneita.
Hyvä! Mulle tuli myös.
Tosin vain 2 kpl, kun ei mahdu useampaa koppaan..harmitti oikein tilatessaottaa vain 2 :D

myös tämmöinen on oikein hyvä tuommoisen kiinnittämiseen

3m_sj3540.jpg

Jos siis ei 2.5" paikkaa oo kotelossa (esim FD R5:ssä ne on emon takana, kuvassa valkoiset)

2_209434-1000x1000.jpeg

Toki hyvin yleinen kiinnitys on myös "tunge se vaan johonki"

upload_2019-8-6_15-16-36.jpeg
Itse olen käyttänyt jesaria ja tuota alinta kiinnitysmetodia pöytäkoneessa. Ei ne sieltä mihinkään liiku kun ei asuta maanjäristysalueella eikä kone kovin usein liikahtele :D

Itse olen käyttänyt jesaria ja tuota alinta kiinnitysmetodia pöytäkoneessa. Ei ne sieltä mihinkään liiku kun ei asuta maanjäristysalueella eikä kone kovin usein liikahtele :D

Joo, ja kiinnitys ylipäätään ei ole varsinaisesti pakollista, jos konetta ei siirtele. SSD:tä ei tarvitse niinkään suojata eikä pakottaa mihinkään tiettyyn asentoon (esim. vaakatasoon). Mutta etenkin tuollainen useamman euron levypaikka-adapteri/raide tuntuu minusta yliampuvalta ellei ole syystä tai toisesta tärkeää, miltä kopan sisältö näyttää.

Eikai sitä tarvitse muuta kuin porata minimissään kaksi reikää vaikka kotelon pohjaan ja siihen voi ruuvata SSD:n kiinni.

Noihin gigantin tarjous magaleveihin: mulle napsahti sittenkin 5kpl virheellisen tuotekoodin mukaista ml 120 prota postissa eilen. Koskee siis lähinnä ensimmäisenä tilanneita.

Giganttiko meni poistamaan koko tuotteen listoilta. :facepalm: Hain tänään 3kpl Pro tuulettimia. Olisi pitänyt tilata enemmän. :sori:

Tuote: De Buyer Milady kasarit (14cm ja 18cm halkaisijat)
Hinta: 14,95€
Kauppa: Gigantti
Voimassa: 12 tuntia
Linkki: De Buyer Milady kasari 342014 (14 cm) - Keittiövälineet ja De Buyer Milady kasari 342018 (18 cm) - Keittiövälineet

Hyvälaatuisia, paksupohjaisia kasareita ~80% alennuksella. Nämä ovat tarjouksessa silloin tällöin. Nouto gigantista ilman postikuluja!

Vähän liian pitkään tuli mietittyä mitä 14 tai 18 cm halkaisija, tai paksu pohja, tarkoittaa kalsareissa. :lol:

Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 427
Jäsenet
78 828
Uusin jäsen
Juho00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom