Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä noita alle satkulla tulla saamaan, ainakaan heti. Oma i1 Display Pro maksoi vajaat 200€.Näyttöhän se töllökin on.
Rupes kiinnostamaan itseänikin tuo kalibrointilaite jos reilulla satkulla saa.
Varsinkin kun telkun päivityskin on to'do listalla.
DVDPlazalla näytti olevan keskustelua kalibroinnista.
Eipä noita alle satkulla tulla saamaan, ainakaan heti. Oma i1 Display Pro maksoi vajaat 200€.
Minun mielestä ei kannata. Halvin + HCFR kombo varmaan piisaa.Kannattaisiko tuosta elite-mallista maksaa se ~35€ enemmän kuin Prosta? Onko se eliten softa lisähinnan arvoinen?
Oliko niin että siihen pumppublokkiin sai tuulettimia kiinni? En tiedä mutta oletan että 2 johtoa per tuuletin.Corsair H110i tuulettimet tuppaa pitämään ääntä. Ja vikisevät välillä. Ajattelin vaihtaa Corsair ML 140 PRO RGB, mutta saakohan noita ledejä miten ohjattua kun kytkentä tulee tuohon Corsairin mokkulaan / elementtiin?
Gigantti vissiin myynyt loppuun
HyperX Predator DDR4 RAM 16 GB 149€
Tulee seuraava ilmoitus kun koittaa lisätä ostoskoriin
"Suurin sallittu tilausmäärä saavutettu"
Ja juuri kuin olisin ollut tilaamassa...
Itse huomasin saman, eikä todellakaan anna lisätä ostoskoriin. Liian hyvää ollakseen totta
Noo tuo Spyder 5 express saksan amazonissa 99e (ja ilmaset postit). i1D Pro on toki kovempi laite.
Minun mielestä ei kannata. Halvin + HCFR kombo varmaan piisaa.
Colormunkissa ja i1D Prossa on samat sensorit, mutta on noissa jotain eroja, esim. i1D on 5x nopeampi toiminnaltaan, täten myös tarkempiMutta mites Colormunki Display joka on ymmärtääkseni identtinen i1D Pron kanssa raudaltaan ja normihinnaltaankin vain 147€, liekö parempi ostos kuin kumpikaan Spyderi jos ei nyt ihan centtiä aleta venyttämään? Vai onko se ihan yks hailee mikä laite on kun HCFR on softana?
Ei taidan meidän VAT:lla saada alle satasella tuotakaan. Mutta mites Colormunki Display joka on ymmärtääkseni identtinen i1D Pron kanssa raudaltaan ja normihinnaltaankin vain 147€, liekö parempi ostos kuin kumpikaan Spyderi jos ei nyt ihan centtiä aleta venyttämään? Vai onko se ihan yks hailee mikä laite on kun HCFR on softana?
Ehkä voisi pikemminkin kirjoitella tuonne Tv:n hankinta ketjuun näistä..mutta kysäisin Gigantista kalibrointia.
199€ maksaa kalibrointi ainakin uuteen laiteeseen,samalla takuu nousee 5 vuoteen +puhelintuki vastaavan ajan.
Onko mielestänne asiallinen hinta?
Ehkä voisi pikemminkin kirjoitella tuonne Tv:n hankinta ketjuun näistä..mutt a kysäisin Gigantista kalibrointia.
199€ maksaa kalibrointi ainakin uuteen laiteeseen,samalla takuu nousee 5 vuoteen +puhelintuki vastaavan ajan.
Onko mielestänne asiallinen hinta?
Gigantin "kalibrointi" on kusetus jonka harkitsemisestakaan pitäisi joutua edunvalvontaan.
Se on nimenomaan sitä lisämyyntiä. Itse ostin kuukausi sitten sieltä Sonyn telkkarin. Myyjä kovasti yritti kaupata kalibrointia. Minä tuumasin että teen itte. Alkoi nauramaan ja sanoi ettet pysty No sitten se yritti myydä lisäturvaa, saunalahden liittymää. No en ottanut niitäkään. Sen jälkeen tokaisi mulle "että sinähän se asiakas olet" Onneksi en niin tosikko ollut. Ninim. Halusin vain telkkarin.Gigantin "kalibrointi" on kusetus jonka harkitsemisestakaan pitäisi joutua edunvalvontaan.
Tämä on kyllä osittain se syy miksen pidä kivijaloissa asioinnista. Aina tuputetaan jotain turhaa tai vähemmän hyödyllistä eikä välitetä mitä asiakas sanoo. Verkkokaupoista saa sen mitä tarvii eikä kukaan tuputa mitään.Se on nimenomaan sitä lisämyyntiä. Itse ostin kuukausi sitten sieltä Sonyn telkkarin. Myyjä kovasti yritti kaupata kalibrointia. Minä tuumasin että teen itte. Alkoi nauramaan ja sanoi ettet pysty No sitten se yritti myydä lisäturvaa, saunalahden liittymää. No en ottanut niitäkään. Sen jälkeen tokaisi mulle "että sinähän se asiakas olet" Onneksi en niin tosikko ollut. Ninim. Halusin vain telkkarin.
Kalibrointi on hyvä suorittaa siellä missä näyttöä käytetään että saadaan värilämpötilat ja ambientti valaistus suunnilleen katseluhetken arvoihin.
Siksipä kysyvä ei tieltä eksy.
Muistelen lukeneeni että joku on katsellut paikanpäällä kyseisen liikkeen säätötapahtumaa ja ihan asianmukaisesti suoritettuna
Oli varmaan siellä 'toisella' foorumilla.
Kalibrointi on hyvä suorittaa siellä missä näyttöä käytetään että saadaan värilämpötilat ja ambientti valaistus suunnilleen katseluhetken arvoihin.
Harvemmalla on kotona Gigantin myymälän kaltaista valaistua hallia jossa on kylmä valo...
Se on nimenomaan sitä lisämyyntiä. Itse ostin kuukausi sitten sieltä Sonyn telkkarin. Myyjä kovasti yritti kaupata kalibrointia. Minä tuumasin että teen itte. Alkoi nauramaan ja sanoi ettet pysty No sitten se yritti myydä lisäturvaa, saunalahden liittymää. No en ottanut niitäkään. Sen jälkeen tokaisi mulle "että sinähän se asiakas olet" Onneksi en niin tosikko ollut. Ninim. Halusin vain telkkarin.
Tämä on kyllä osittain se syy miksen pidä kivijaloissa asioinnista. Aina tuputetaan jotain turhaa tai vähemmän hyödyllistä eikä välitetä mitä asiakas sanoo. Verkkokaupoista saa sen mitä tarvii eikä kukaan tuputa mitään.
Vahvasti tämä. Onneksi nykyään saa netistä kaiken mitä ei oikeasti tarvitse paikan päällä käydä kokeilemassa / katsomassa. Joka kerta yritetään kaupata lisäksi mikrot, takuut ja lisäturvat. No eipä siinä, esim. Taitavat esim. Gigantissa saada myyjät bonuksia mitä kalliimpia laitteita saadaan tyrkytettyä kaikkine lisäpalveluineen
Esimerkiksi jos menet Honor 8 kännykkää ostamaan 249€:lla, alkaa myyjä tyrkyttämään 299€ hintaista Honor 6X luuria väittäen että se on uudempi (==3kk uudempi) ja parempi (==puolet paskempi tehoiltaan). Eli voitte miettiä että kummassa luurissa oli parempi kate.Provikkapalkalla yleensä ovat. Eli pitää myös ymmärtää, palkkansa eteen yrittävät myydä.
Kyllä niillä pohjapalkka on ja sen päälle provisiot. Pakko selventää, ettei ketään nyt ala ainakaan säälistä ostamaan turhuuksia.Provikkapalkalla yleensä ovat. Eli pitää myös ymmärtää, palkkansa eteen yrittävät myydä.
Provikkapalkalla yleensä ovat. Eli pitää myös ymmärtää, palkkansa eteen yrittävät myydä.
Nimenomaan-joten kannattaa miettiä paljonko ”palvelusta” maksaa...Eipä ne halvimmat laitteet ota huomioon mitään valaistuksia edes?
Ohjelmasta valitaan lämpötila ja laitetaan pyörimään.
Oho, täällähän on enemmän asiaa monitorien kalibroinnista kuin mitä kalibrointiketjussa on ikinä ollut.
Ite hommasin vuosi takaperin tuommoisen Spyder 5 Pro:n ja ihan tyytyväinen ollut. Tähän mennessä tosin käyttänyt vaan niiden omaa softaa, mutta pitäis varmaan ottaa testiin nuo HCFR tai CalMAN.
Kiitos tästä tiedosta.
En ollut tietoinen takuulaajennuksesta.
Takuulaajennus siis sisältyy saamaani tarjoukseen kalibroinnista..
Ihmettelinkin miten säätö voi takuuta parantaa.
Corsair 32GB(4x8GB) Dominator Platinum Series, DDR4 2666MHz, 1.2V memory kit, CL15 - 459,00€Onko kenellekkään muuten tullut mitään tietoa noista Gigantin Corsair Dominator Platinum DDR4 32 GB muisteista. Poistuivat sivuilta suht vikkelään ja itsellä keräilyssä.
En muista, joko tästä jo täällä joskus mainitsin, mutta samansuuntaista helppoheikkineininkiä oli Lielahden Gigantin myyjällä, joka pakkomöi asiaan perehtymättömälle isälleni jonkun turhanpäiväsen tietoturvapaketin puhelimen mukana. Oli eurojen kiilto silmissään väittänyt, että puhelimessa ei ole minkäänlaista takuuta ilman tuota 100+ euron tietoturvaa. Tuli siinä sitten vuosi sitten honorille neljäsosa lisää hintaa. Harmi, että en ollut mukana. Olisin tavoistani poiketen kyllä nostanut älämölönJonkun pitäisi äänittää ostelukokemus Gigantista. Harmi kun ei ollut itsellä nauhoitus päällä. En ole kokenut yhtä pitkää ja vaikeaa ostelutapahtumaa missään muualla. Ainakaan Verkkokaupassa ei ollut mitään ongelmaa ostaa tarjoustuotetta, jonka oli päättänyt etukäteen ostaa. En usko, että suoranainen valehtelu ja ostajan erehdyttäminen olisi ihan rehtiä puuhaa jos noita joku taho valvoo. Eiköhän ne "valmiiksi kalibroidut", avatut paketit ole enimmäkseen asiakaspalautuksia, ettei tarvi myydä alennuksella vaan saa lisättyä vielä 99e kalibrointimaksun avattuun tuotteeseen. Ensimmäinen ohjelmistopäivitys kestää kuulemma itse tehtynä vuorokauden (oikeasti meni 10min). Liikkeessä oli vierekkäin päin helvettiä säädetty "vakio" Oled-tv ja kalibroitu versio. Itse ei ole kuulemma mitään mahdollisuutta säätää videolla näkynyttä nurmikkoa yhtä tarkasti kuin ammattilaisen kalibroimassa mallissa.
Lisäksi olisi kannattanut ehdottomasti ostaa Gigantin 30e:n 2m-antenninjohto, koska normaalilla johdolla Oledissa näkyy paljon häiriöitä. Johto olisi kannattanut varalta hankkia, vaikken ole pitänyt antenninjohtoa seinässä kahteen vuoteen. Nyt omalla perusjohdolla kun testasin niin kyseisistä häiriöistä ei ollut tietoakaan. En myöskään pidä rehtinä toimintana suositella viikkotarjoustuotetta hakevalle ihmiselle hintalaadultaan selkeästi paskempaa ostosta. Myös puolen vuoden aktiivirahasopimus olisi myyjän mielestä ollut minulle paljon parempi ratkaisu kuin kerralla maksaminen. 4K vaatii kuulemma vähintään 100-megasen netin ja jos sellaista ei ole niin kannattaa tehdä myös uusi nettisopimus ja ostaa ehdottomasti reititin (meni ohi millaista nettisysteemiä tarkalleen tarjosi).
Jokaisesta ihmisestä ei olisi Gigantin suosittelumyyjäksi. Itse en ainakaan pystyisi kirkkain silmin valehtelemaan jokaiselle asiakkaalle. Ei koske siis lähellekkään kaikkia myyjiä, mutta liikaa tuolla näkee noita rottia. Provikkapalkka ei tee huijaamisesta millään tavalla hyväksyttävämpää.
En muista, joko tästä jo täällä joskus mainitsin, mutta samansuuntaista helppoheikkineininkiä oli Lielahden Gigantin myyjällä, joka pakkomöi asiaan perehtymättömälle isälleni jonkun turhanpäiväsen tietoturvapaketin puhelimen mukana. Oli eurojen kiilto silmissään väittänyt, että puhelimessa ei ole minkäänlaista takuuta ilman tuota 100+ euron tietoturvaa. Tuli siinä sitten vuosi sitten honorille neljäsosa lisää hintaa. Harmi, että en ollut mukana. Olisin tavoistani poiketen kyllä nostanut älämölön
Mikä tähän oli syynä?Omalla kohdalla Gigantin myyjä ei suostunut myymään tarjous telkkaria äidilleni.
No mistäs täällä sitten keskustellaan kun luultavasti jokaiselle aiheelle on oma ketjunsa olemassa.Tuli muuten mieleen, et tuolla ois tälle keskustelulle tarkoitettu oma ketjunsa, missä voi Gigantista ynnä muista keskustella.
Noista tarjouksista, mitä tonne linkkiketjuun on laitettu, mut jos asia liittyy jo johki olemassaolevan kaupan topikkiin, ni jos asiasta pitkään vääntää, ni silloin on syytä siirtyä asialle tarkoitettuun omaan ketjuun.
Tarjouksiin liittyen: Onko kellään ensi viikon Gigantin tarjouslehteä ja onko siinä mitään tarjouksia? En malttaisi odottaa huomiseen ja pettyä vasta silloin.
Crucial MX300 1TB
Hinta: 255.29€ (Hinta.fi halvin sis. pk ~290€)
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: ?
Linkki: https://smile.amazon.de/gp/product/B01IAGSDUE