Onko tuo RDE-sivusto oikeasti hyvä luotettava, kun jostain syystä tuo aina näkyy hinta.fi jokaisen tuotteen kohdalla, mutta ikinä en mitään ole kuullu tuosta sivusta puhuttavan.
9600kf prossutki on palannut samoihin hintoihin ku julkasuhetkinä
Core i5-9600KF BX80684I59600KF prosessori - 214.92 €
Joskus aiemmin oli juttua että tuotteet tulevat/lähetetään jostain Latviasta tukkurilta, RDE on vain välikäsi.
Itse tilasin sieltä 32" pelinäytön noin 3kk sitten. Siinäkin oli "varastomäärä:Ota yhteyttä", no laitoin sitten mailia rde:n asiakaspalveluun ja he vastasivat että kyllä heiltä niitä löytyy. No pistin tilauksen sisään ja tuote tuli noin viikossa kotiovelle. Kun siinä näytössä ei ollut muuta postitusvaihtoehtoa kuin tuo kotiinkuljetus, mutta oli silti 50€ halvempi kuin silloinen verkkokaupan tarjous samasta näytöstä. Ja tosiaan lähetysmaa oli Latvia
Viikon sitä näyttöä testailin ja totesin että ei ole minulle sopiva. Laitoin RDE:lle mailia että haluan palauttaa näytön. Sieltä tuli päivässä palautus ohjeet ja printtasin palautuslomakkeen ja postin mies tuli neljän päivän päästä hakemaan sen kotoota.
Meni 5-6 päivää kun näyttö oli palautunut Latviaan ja he kertoivat laittaneensa klarnalle maksupalautuspyynnön. Ja kertoivat että joudun korvaamaan alkuperäisen postituskulut klarnalle. No odottelin pari päivää ja klarna ei ollut vieläkään saanut sitä ilmoitusta.
Olin sitten seuraavat kaksi päivää yhteydessä sekä klarnaan että rde:lle ja sitten lopulta klarna oli saanut sen maksupalautuspyynnön ja myöskin täysimääräisenä, eli en joutunut maksamaan postituskuluja kumpaakaan suuntaan.
Tuntui siltä että rde viivytteli tuon kanssa, tai he väittivät että ovat laittanaat sen pyynnön heti mutta klarnalla se ei vaan näkynyt ja klarnalta sanoivat että ne kyllä näkyy vuorokauden sisään, yleensä tunnissa parissa. Joten vähän kun sitten aloin painostamaan maileilla rde:tä niin ehkä he sitten tarkistivat sen asian ja tosiaan parin päivän päästä oli sitten klarnalle tullut ilmoitus ja rahat tulivat päivässä takaisin tililleni. En tiedä tilaanko tuolta enää mitään tämän tapauksen johdosta. Kaikki oli muuten ok mutta tää maksunpalautus vaati ihan liikaa omaa aikaa.
Edit. ot: Ja tämän tapauksen johdosta päätin että jos vielä näyttöä olen ostamassa niin se on paljon helpompi tehdä paikallisista liikkeistä kun niihin se palautuskin on niin helppoa, esim gigantti,power,verkkokauppa. Gigantista on mulla ollut yhteensä neljä näyttöä ollut testissä ja kaksi niistä oon pitänyt/ostanut. Verkkokaupasta oli yksi ja palautus viikon päästä liikkeeseen oli ongelmaton kuin myös noi giganttiin palautukset. Ja kaikki tämä 4kk sisään