Amazon warehouse workers strike to protest inhumane conditions
Tuskin on samanlaista työntekijän kyykytystä Gigantilla tai Powerilla.
Minusta tämä on vielä parempaa. Työntekijä on täydellisessä talutusnuorassa 24h että saa kuljetustehtäviä riittävästi.
Ja asiaa on protestoitu että paljon tulee yksittäisiä kuljetuksia kauas jolloin kulut suuret tuloihin nähden.
Amazon will pay employees $10,000 to quit and start their own package-delivery companies
Mutta onhan siellä paremmat palkat kuin suurimmassa osassa suomalaisista firmoista.
Amazon raises minimum wage to $15 for all US employees
Niillä taitaa olla urakkapalkka johon liittyy tietty miminitaso ja suuri osa liittyy liian suurin varastoihin joissa kävely ottaa liian suuren ajan työnteosta. Toki automaatiota tullu lisää, mutta se yksipuolistaa tehtäviä ja lisää työmäärää.
On tuo Amazon kyllä ihan huikea, jäänyt ainakin omalta osaltani kaikki Gigantin ja Powerin pelleilyt kakkoseksi. Toivottavasti Amazonilla jatkuu samanlainen meininki, ympäristön puolesta huolettaa kun paketit pitää tilata aina lentokoneella. Voisivat rantautua Suomeen, en tosin tiedä verotuksen osalta miten paljon hinnat kärsisi.
Suomen verot on jo Amazonin hinnoissa. Paketit tulee pääasiassa maakuljetuksina, kirjeet voi tulla toisinki.
Voisi amazonista kertoa samat asiat kuin muistakin yrityksistä, amazonin normaalihinnat on tasolla jolla ei koskaan myydä, jolloin alennusprosentit ei ole oikeita.
Hintoja muutetaan sentin tarkkuudella parikymmentä kertaa vuorokaudessa, siinä ei ole mitään järkeä. Vain vitutus kun on ostanut parituntia sitten 3€ kallimmalla ja vaihtoehto on palauttaa ja tilata uudelleen tai hyväksyä tappio.
Et voi yhtään tietää monta tuotetta on varastossa ja nopesti tuote loppunu kun yrität tilata.
Tuotteet tulee erittäin huonosti pakattuna, yksi ryttynen paperi tuotteen suojana paketissa.
Tuotteet tulee 90% ilman mitään seurantaa.
Tuotteet makaa 3-4 päivään ennen kuin niitä edes harkitaan lähetettäväksi.
Hinnat pääasiassa nousee to-ma, toki on poikkeustarjoushintojakin.
Amazonia on tutkittu että se myy usein tappiolla halutuimpia tuotteita ja kalliilla muita. Näin se näyttää halvalta.
Asiakaspalvelu on kyllä parasta mitä voi olla. Ne haluaa pitää jokaisen asiakkaan eikä koskaan syyllistä ostajaa. Siinä voi hämätä kun Amazon.co.uk asiakaspalvelusta voidaan vastata Amazon.de tehtyyn kysymykseen.