Kenelläkään kokemuksia miten Ryzen toimii tuon muistin kanssa? (G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16)
Mietin että ostaisin tulevaa Ryzen 2000-sarjaa varten, mutta eihän noiden ja emolevyjen muistituesta ole vielä mitään tietoa julki.
Ilmeisesti noiden muistikampojen kanssa on täysin arvontaa, että tulevatko Samsungin vai Hynixin tehtaalta.
Se ei ole parasta muistia, eli ei ole Samsungin b-die. Ei ole arvontaa sen kanssa, jos on tiukat speksit , niin paras on Samsungia. 3200MHzCL14 on aina Samsung b-die.
Itsellä on 3000MHz Hynix, joka toimi alussa Ryzenin kanssa 2666MHz. Asrockilla (AB350M Pro4) sain sen toimimaan 2933MHz, mutta en testannut pitkään (tyyliin yön yli vakaustestejä). Nyt toimii 2800MHz ja latenssitkin on säädetty.
Valistuneena arvauksena noi kulkee ainakin 2933MHz ja uudessa Ryzenissä on muistituki parannettu, niin voi kulkea myös 3200MHz. Itsellä on parasta onnea muistituen kanssa Asrockin emolevyillä ja Asus on huono, mutta tämä on huono testisetti, kun minulla on ne kaksi emolevyä nyt käytössä
--
Pistin noita tilaukseen jo valvojaisissa, mutta esim. joulun välipäivinä olisi saanut Gigantista 150€ suunnilleen yhtä nopeaa Kingstonia, niin tämä lähinnä ärsyttää. Myös Ryzen 3 ja Asus B350 plus odottaa hyllyssä, eli voin helposti testata Ryzenin kanssa toimivuuden, mutta nyt joutuu sanomaan, että kukaan ei maksa minulle siitä, niin voi tapahtua pääsiäisenä, mutta ei saa rahojaan takaisin, jos ei tapahdu. Jos tapahtuu juhannuksena, niin olin vaan laiska ja reklamaatio ei ole mahdollinen.