Hyvät ajovalopolttimot autoon?

Morjesta porukoille! Netin syövereistä olen löytänyt mieleenkintoista tietoa. 25w xenonit jos laittaa tavalliseen auton umpioon, niin eu säädösten mukaan ei tarvitse olla automaattiset korkeustaso säädöt, ja ei tarvitse olla ajovallopesimiä autossa? Varmuuden vuoksi vois käydä katsastusmieheltä käydä kysäsemässä asian laitaa xD
Puuttuu enää xenon hyväksyntä umpiosta. Valotehoa pitää olla alle 2000lm niin sillon ei tarvi automaattista korkeussäätöä ja pesureita
 
Alle 2000 lumenin tosiaan saa painaa menemään xenonilla ilman pesureita ja korkeussäätöä.
H7 puskee tosin jo noin 1500 lumenia...
 
Harmi vaan, ei mulle ole sattunut olemaan semmoisia umpioita:/ Mites liikenteessä jos on kiinni led/hid (tietenkin asiallisesti asennettuna ja suunnattuna) välittääkö poliisit ollenkaan?
 
Harmi vaan, ei mulle ole sattunut olemaan semmoisia umpioita:/ Mites liikenteessä jos on kiinni led/hid (tietenkin asiallisesti asennettuna ja suunnattuna) välittääkö poliisit ollenkaan?
Heijastin umpiolla voi tulla nuhteita kun valo hajoaa joka suuntaan, mutta linssiumpiolla en ole koskaan kuullut kelleen edes mainitun asiasta.
 
Harmi vaan, ei mulle ole sattunut olemaan semmoisia umpioita:/ Mites liikenteessä jos on kiinni led/hid (tietenkin asiallisesti asennettuna ja suunnattuna) välittääkö poliisit ollenkaan?
Nykyään liikennepoliiseja ei riitä joka paikkaan eikä niitä loppuja kiinnosta pätkääkään koska liikenteessä näkee jatkuvasti enemmissä määrin kaikenlaisia säätäjiä, varsinkin mitä vanhemmista autoista kyse. Ajetaan ilman valoja, sumareilla, valot suunnattu taivaaseen, ei osata käyttää kaukovaloja tai vilkkuja. Tuskinpa siitä koskaan tulee mitään seuraamuksia kunhan muistaa ruuvata irti katsastukseen.
Itse laitoin linssi-H7:aan uudet 150% racingvision-polttomot. Eivät ole katu-uskottavat mutta näillä näkee kuitenkin kohtalaisen hyvin.
 
Tulipahan hankittua useamman vuoden tauon jälkeen näitä > 100 % lamppuja. 5 vuotta sitten kokeilin jotain teholamppuja ( osram tai philips ), ja kesto oli alle 3 kuukautta. Täälläkin kehuttiin keston parantuneen joten tilasin saksan amazonista Osram Nightbreaker Unlimitedit pitkiin sekä lyhyisiin ( HB3 + HB4 ). Hinta yht. 45,39 €. Valmistusmaa yllätti, ovat molemmat Made in USA merkinnöillä.

Nyt odottelen enää sitä aurinkoista asennuspäivää.
 
5 vuotta sitten kokeilin jotain teholamppuja ( osram tai philips ), ja kesto oli alle 3 kuukautta. Täälläkin kehuttiin keston parantuneen
Oma kokemus näistä +1xx lampuista on 6kk vaihtoväli.

Nykyään liikennepoliiseja ei riitä joka paikkaan eikä niitä loppuja kiinnosta pätkääkään koska liikenteessä näkee jatkuvasti enemmissä määrin kaikenlaisia säätäjiä, varsinkin mitä vanhemmista autoista kyse. Ajetaan ilman valoja, sumareilla, valot suunnattu taivaaseen, ei osata käyttää kaukovaloja tai vilkkuja.
Totta. Paljon näkee myös uudenkarheita autoja perä täysin pimeänä, kun ei osata käyttää niitä valoja.
 
Reilu vuoden vanha i20 käyttää H7 polttimoita.
En tiedä onko valoumpion suunnittelussa säästelty vai johtuuko huono valaistus polttimosta.
Jos haluaa, että lähi/ajovalot keilaisi vähän pidemmälle ja kirkaammin niin onko vaihtoehtoina vaihtaa vanhat polttimot esim.philipsin racingvisioon tai xtremevisioon?
 
Reilu vuoden vanha i20 käyttää H7 polttimoita.
En tiedä onko valoumpion suunnittelussa säästelty vai johtuuko huono valaistus polttimosta.
Jos haluaa, että lähi/ajovalot keilaisi vähän pidemmälle ja kirkaammin niin onko vaihtoehtoina vaihtaa vanhat polttimot esim.philipsin racingvisioon tai xtremevisioon?
Polttimoille ei varmaankaan ole vuoden aikana tolkuttomasti käyttötunteja kertynyt, kun päivävalotkin on pakolliset. Toisaalta tuskin autovalmistaja sinne on parhaita mahdollisia polttimoita tehtaalla laittanut. Eli pistä mainitsemasi polttimot, niin saat vähän lisää valoa. Älä kuitenkaan odota mitään WAU-efektiä, niin et pety.

Itsellä kokemusta xtremevisioneista parin-kolmen polttimoparin osalta ja onhan ne vähän tavallista kirkkaampia.
 
12.9.2016 olin kirjoitellut Muroon näin Philipsin X-TremeVisioneista:
Hype upposi myös tänne siinä määrin, että kävin ostamassa parin näitä testiin. Sen verran on tuikuilla hintaa, että toivottavasti ovat kehujensa arvoisia.
1v 1kk kesti toinen polttimo ja toinen 2 viikkoa enemmän. Kilometrejä varmaan noin 15000km. Valoteho oli ihan ok, ei siinä mitään, mutta kestävyyttä ei ole yhtään sen enempää kuin tavallisilla 5€ peruspolttimoilla vaikka mitä mainostavatkin. Ei ikinä enää näitä ennen kuin hinta vähintään puolittuu. Ostin tilalle Motonetista Philipsin +30% tavalliset polttimot hintaan 6,90€/kpl.
 
No jokaisessa superhyperlazerbeam +9000% lampussa kerrotaan, että käyttötunteja on vähemmän kuin perusmallissa. Ja spekseissä ei ole kuin kuin käyttötunneilla eroa. Valitse siinä sitte kumpiko on parempi.
Ero tulee siitä "+-10%" kohdasta. Ainakin kärjistetysti Ultra Lifet 1500lm-10%=1350lm ja Night Breakerit 1500lm+10%=1650lm.
 
Ero tulee siitä "+-10%" kohdasta. Ainakin kärjistetysti Ultra Lifet 1500lm-10%=1350lm ja Night Breakerit 1500lm+10%=1650lm.
Paitsi että niillä +150% ei ole mitään tekemistä todellisten lumeneiden kanssa. Ei ainakaan laskukaavalla 1500lm+10%.
Jos ne menisi yli 1500lm niin ne olisi laittomat. Niissä vain oikeasti mennään hyvin lähelle 1500lm kun taas normaaleissa halpiksissa jäädään tuosta sallitusta aika paljonkin. Long life sitten erikseen, hyvä jos niistä irtoaisi edes 1000lm.
 
12.9.2016 olin kirjoitellut Muroon näin Philipsin X-TremeVisioneista:

1v 1kk kesti toinen polttimo ja toinen 2 viikkoa enemmän. Kilometrejä varmaan noin 15000km. Valoteho oli ihan ok, ei siinä mitään, mutta kestävyyttä ei ole yhtään sen enempää kuin tavallisilla 5€ peruspolttimoilla vaikka mitä mainostavatkin. Ei ikinä enää näitä ennen kuin hinta vähintään puolittuu. Ostin tilalle Motonetista Philipsin +30% tavalliset polttimot hintaan 6,90€/kpl.
Vähän samaa itsellä. Parit polttimot ja 6kk ajassa rikki. Vaihdoin:
H7-polttimopari +50% 12V/55W | Motonet Oy (2kpl 15€) ja sanoisin että kirkkaammat kuin normaalit, mutta ainakin tuntuu kestävän pidempään kuin nuo hypersuperultamahtavat+10000% polttimot. Ei ehkä ihan niin puhdasta valkoista, mutta kelpaa minulle.
 
Paitsi että niillä +150% ei ole mitään tekemistä todellisten lumeneiden kanssa. Ei ainakaan laskukaavalla 1500lm+10%.
Jos ne menisi yli 1500lm niin ne olisi laittomat. Niissä vain oikeasti mennään hyvin lähelle 1500lm kun taas normaaleissa halpiksissa jäädään tuosta sallitusta aika paljonkin. Long life sitten erikseen, hyvä jos niistä irtoaisi edes 1000lm.
No eihan se +150% tms. olekaan lumeneita vaan luxeja valokeilan kirkkaimmassa kohdassa. Eikä ne laittomat ole vaikka meneekin yli 1500lm, saavat olla sen +-10% eli 1350-1650lm.
 
Saksan amazonissa on juuri nyt philips racing vision +150% polttimoita reilusti alennettuun hintaan:
H4 pari 13,54€ https://www.amazon.de/Philips-12342RVS2-RacingVision-Scheinwerferlampe-Doppelset/dp/B01LYNVQBC/
H7 pari 18,71€ https://www.amazon.de/Philips-12972RVS2-RacingVision-Scheinwerferlampe-Doppelset/dp/B01LWPJF1J/
Add-on iteminä mukaan white vision W5W parkit 3,55€ https://www.amazon.de/Philips-12961NBVB2-WhiteVision-Xenon-Effekt-Doppelblister/dp/B00MZQUU70/

E91 bemariin tilasin kaksi paria h7 ja lisäksi nuo parkkipolttimot, 40,97€ posteineen koko setti. Ei ollenkaan hullumpi hinta kun esim. motonetissä samat tuotteet maksavat 79,70€
 
^Lähti kanssa noi polttimot tilaukseen. Saapi nähdä mitä sieltä tulee..
 
^Lähti kanssa noi polttimot tilaukseen. Saapi nähdä mitä sieltä tulee..

Amazonin tuntien ei tarvitse pelätä yhtään, vaikka feikkikamaa tulisi niin rahat saa varmasti pois ja mahdollisesti lahjakorttia päälle.
Todella hyvin on pari tapausta hoitunut kun ei ole ihan luvattua tavaraa tullut.
 
Tarjous polttimoista on ihan mielenkiintoinen, mutta semisti epäilyttää missä kunnossa polttimot on saapuessaan, kun iParcel tms. on ensin potkinut kuljetulaatikoita kuukauden ympäri Eurooppaa... :eek:

No kai ne sen kestää, pitää varmaan tilata itekkin ku halvalla saa. :geek:
 
Tarjous polttimoista on ihan mielenkiintoinen, mutta semisti epäilyttää missä kunnossa polttimot on saapuessaan, kun iParcel tms. on ensin potkinut kuljetulaatikoita kuukauden ympäri Eurooppaa... :eek:

No kai ne sen kestää, pitää varmaan tilata itekkin ku halvalla saa. :geek:
Meinaatko että ne toimitetaan sinne Motonetin ja vastaavien hyllyille jotenkin huomattavasti hienovaraisemmin?

Ei niitä ihan vahingossa ole pakattu sinne kauppojenkaan hyllyille sellaisissa tarpeettoman suurissa pakkauksissa.
 
Meinaan, mikään ei voi olla niin huono kuin iParcel. :rofl:

Joo pitää kai tilata, melkoisen houkutteleva hinta kuitenkin. :)
 
Joo kränzlen alustapesusuutin oli puoliksi pihalla laatikosta ja momenttiavain ilman mitään täytettä pahvilaatikossa. En ihmettelis vaikka polttimot tulis amazonin paketissa rikkinäisenä. Omat tuotteet eivät ole vielä tietääkseni saaneet iParacel käsittelyä. :D

 
Tilatessa tuolta amazonista kannattaa huomata, että yli 39€ tilaukset tulee postikuluitta. Jos siis kaikki tuotteet ovat "Eligible for FREE Shipping" ja näitten lamppujen osalta tuo näytti täyttyvän. Toisena huomiona osramin night breakkerit näyttivät olevan myös tarjouksessa.
 
Työkaluna tällä hetkellä Ford Transit vuosimallia 2010, ollut reippaan kaksi vuotta, noin 70 tkm vuodessa tulee ajua. Ollut käytössä noita Philipsin XtremeVision +130% -H4-lamppuja ja onhan noissa peruspolttimoa parempi valaisu hämärässä. Kesto ei mikään ihmeellinen, pari kertaa vuoteen saa olla vaihtamassa molempia. Kumminkin, kun sen verran aikaa tulee tien päällä työn puolesta vietettyä ja näin talvisin varsinkin huomattava osa pimeän aikaan valaisemattomilla osuuksilla, niin kyllä kaikki valoteho on kotiinpäin. Siviiliautossa (vm. -95 Mazda 323), joka muijan lyhyehkössä työmatkakäytössä ja satunnaisessa sukuloinnissa, on sitten käytetty sekä Nightbreakereita että XtremeVisioneita eikä mainittavaa eroa näiden välillä - kohtalaisen hyvin näkee molemmilla pimeässäkin. Nightbreakerit kestivät muistaakseni pidempään kuin XtremeVisionit. Yrittänyt bongailla aina Motonetin yms. tarjouksista noita XtremeVisioneita "varastoon" sitä varten kun taas palavat :) Viimeksi tarttui kaksi paria matkaan hintaan 19,90€/pari.
 
No eihan se +150% tms. olekaan lumeneita vaan luxeja valokeilan kirkkaimmassa kohdassa. Eikä ne laittomat ole vaikka meneekin yli 1500lm, saavat olla sen +-10% eli 1350-1650lm.
Mä kyllä muistelen lukeneeni jostain, että prosenttilukemat viittaisivat pikemminkin valokeilan siihen pinta-alaan, jolla saavutetaan tietty luximäärä. Jos katsoo autolehtien testejä, niin esim. alue, jolla saavutetaan 3 luxin valoteho, on rutkasti suurempi kuin se, jolla saavutetaan 5 luxin valoteho. Tämän takia pienelläkin parannuksella voidaan saavuttaa merkittävä lisäys siihen pinta-alaan, jolla päästään raja-arvolukeman yli.
 
Mä kyllä muistelen lukeneeni jostain, että prosenttilukemat viittaisivat pikemminkin valokeilan siihen pinta-alaan, jolla saavutetaan tietty luximäärä. Jos katsoo autolehtien testejä, niin esim. alue, jolla saavutetaan 3 luxin valoteho, on rutkasti suurempi kuin se, jolla saavutetaan 5 luxin valoteho. Tämän takia pienelläkin parannuksella voidaan saavuttaa merkittävä lisäys siihen pinta-alaan, jolla päästään raja-arvolukeman yli.
Ei nyt ihan niinkään:

Tiesitkö tämän ajovalopolttimoista? - en valitettavasti löytänyt nopeasti parempaa lähdettä.
- Prosenttiarvot tarkoittavat meidän tuotteissamme todellista FOM-lukua. Se on puolestaan kaikkien polttimovalmistajien yhteiseksi standardiksi muodostunut mittaustapa, jossa valoteho mitataan kolmesta pisteestä: 50 metriä auton edestä keskeltä omaa kaistaa, 50 metriä kaistan oikeasta reunasta sekä 75 metrin päästä auton edestä. Näiden mittauspisteiden luksiarvoista saadaan laskemalla FOM-luku, Tammi sanoo.
Tässä taisi olla vielä niin, että 75 metrin päässä olevaa pistettä painotetaan kertoimella 2 verrattuna lähempänä oleviin mittauspisteisiin.
 
Ja tänään ne saapui. Ihan oikean näköistä tavaraa sieltä tuli.

Onko hyvät, huomaako eroa ja vieläkö toimii?

Joskus ostin motonetista kalleimmat general electricin polttimot kun olivat TM testissä muka niin hyvät ja kestivät niin hyvin että piti testi lopettaa kun eivät hajonneet ollenkaan.
Taisivat mulla hajota nopeiten mitä mitkään polttimot :dead:

Olen nyt ajellut Lidlista ostetuilla polttimoilla, ihmeen usein nuokin tuntuvat palavan. Toki tulee sitä kilometrejakin vuodessa aika paljon. Pitääköhän alkaa merkkaamaan koska ne aina palaa, about kerran vuoteen saa vaihtaa kyllä.
 
Päädyin nettikehujen perusteella ostamaan Philipsin X-tremeVision 130% (H7) polttimot ja valoteho niissä on kieltämättä mainio.

Hinta vaan vähän tökkii ja kestävyyskin on vielä kysymysmerkki, mutta sen näkee sitten ajan kanssa kuinka hyvin hinta kohtaa laadun kestävyyden suhteen.
Mä laitoin autooni puolitoista vuotta sitten juuri tuollaiset. Viime viikolla simahti toinen. Ajokilometrejä vajaat 30000 tuossa ajassa.
 
Mä laitoin autooni puolitoista vuotta sitten juuri tuollaiset. Viime viikolla simahti toinen. Ajokilometrejä vajaat 30000 tuossa ajassa.
Täällä kämähtivät myös jokin aika sitten, kuten kirjoittelinkin. Kestivät aika tarkalleen vuoden ja kilometrejä kertyi noin 15 000. Valoteho oli ok, mutta en osta tuolla hinnalla enää uudestaan.
 
Tulipa kokeiltua pari paria Philipsin Racing Visioneita talven aikana. Valmistaja lupailee käyttöiäksi n. 200 tuntia, mutta polttimot paloivat ainoastaan 120-140 tuntia. Ei jatkoon edes Amazonin edullisimmalla hinnoilla.
 
Omasta philipsin parista pimeni kanssa toinen. Ehkä noin 10000km ehtivät olla paikoillaan.

Tilalle laitan vanhaa kunnon Ge megalight ultra 120% polttimoa. Näyttää olevan paras kompromissi kun mietitään hintaa, kestävävyyttä ja valoteho.
 
Omat nightbreaker unlimitedit kestänyt nyt 3 vuotta ja 50 000km. Ei valittamista. Varmasti riippuu auton 12V todellisesta jännitteestä noiden kesto. Tämä Toledo 1m2 katiskalla...
 
Löin Skodan keulalle pitkiin Osram Nightbreaker Unlimited H1:t ja ihan mukavasti näkee, enkä koe lisävaloja tarpeellisiksi omiin ajoihin. Juhannuksena klo 1 yöllä kaatosateessa mökille ajaessa olikin jo melkein säkkipimeää ja pääsi kokeilemaan noita hyvn.

Lyhyisiin (H7) pitäisi jotkut polttimot keksiä myös. Nyt on autoliikkeen asentamat jotkut halpispolttimot ja valokuvio kyllä kunnossa, mutta tuntuu, ettei polttimoista yksinkertaisesti irtoa tarpeeksi lumeneita. Philips Xtremevision ilmeisesti hieman Osrameita pitkäkestoisempi? Päiväajovalot löytyy kyllä, eli tuskin omilla ajoilla hirveästi eroa.

Umpioiden pinnan hioin Motonetista ostetulla Philipsin kiillotussarjalla ja hyvin lähti himmentymä toisesta umpiosta. Valotehoon luulisi jonkun verran vaikuttavan.
 
Löin Skodan keulalle pitkiin Osram Nightbreaker Unlimited H1:t ja ihan mukavasti näkee, enkä koe lisävaloja tarpeellisiksi omiin ajoihin. Juhannuksena klo 1 yöllä kaatosateessa mökille ajaessa olikin jo melkein säkkipimeää ja pääsi kokeilemaan noita hyvn.

Lyhyisiin (H7) pitäisi jotkut polttimot keksiä myös. Nyt on autoliikkeen asentamat jotkut halpispolttimot ja valokuvio kyllä kunnossa, mutta tuntuu, ettei polttimoista yksinkertaisesti irtoa tarpeeksi lumeneita. Philips Xtremevision ilmeisesti hieman Osrameita pitkäkestoisempi? Päiväajovalot löytyy kyllä, eli tuskin omilla ajoilla hirveästi eroa.

Umpioiden pinnan hioin Motonetista ostetulla Philipsin kiillotussarjalla ja hyvin lähti himmentymä toisesta umpiosta. Valotehoon luulisi jonkun verran vaikuttavan.

Näihin olin ihan tyytyväinen bemmissä
Bosch Gigalight +120 H7-polttimo 12 V | Motonet Oy
Ei ainakaan sen vuoden aikana palanut mutta auto lähti myyntiin niin vaikee sanoo kuin pitkään kesti sen jälkeen
 
Kannattaa kyllä ostaa lyhkäisiin nämä extra long kestävät ja pitkiin sitten näitä +1**% polttimot, jos vaan on käytössä pitkille ja lyhkäsille omat polttimot.
 
Kannattaa kyllä ostaa lyhkäisiin nämä extra long kestävät ja pitkiin sitten näitä +1**% polttimot, jos vaan on käytössä pitkille ja lyhkäsille omat polttimot.
Riippuu varmaan käyttötarpeesta. Itse asun kaupunkialueella ja harvoin käytän pitkiä valoja, mutta lyhyisiin toivon mahdollisimman hyvää valotehoa huonon hämäränäön takia.
 
Jos auto on vielä sellaista sukupolvea tai tekniikaltaan sellaista missä ei ole can-väylää niin "ilmaista" tehoa saat valoihin kun päivität virtajohdot oikeasti kunnon paksuihin, vedät virransyötön mahd.lyhyillä johdoilla (joissain autoissa virta lampuille kiertää kytkimen/viiksen kautta) eli käytännössä pari ylimääräistä relettä ja ohjaus vanhoilla johdoilla.

Tämä on aikanaan suomessakin testattu missä 5 vuotiaaseen autoon saatiin paremmat valot ,verrokkina oli uusi täsmälleen samanlainen auto(vw golf) pelkästään johdot ja releet ja virran syötön uusimalla.

ero oli melkein 15% vanhassa autossa parempi täysin uuteen verrattuna tuon jälkeen,aivan siis vakiopolttimilla.

Samasta aiheesta löytyy netistä vaikka kuinka paljon tietoa.

Omaan pakuun (2000-luvun alun transporter) tuon aikanaan tein ja vähän stydimmät leiskat nokalle ja perus-lisäpitkät pystyi tuon jälkeen nakkaamaan vittuun nokalta, sen verran huima ero.

Transussa vielä h4/ h7 ainoastaan tasonsäätö extrana.
 
Riippuu varmaan käyttötarpeesta. Itse asun kaupunkialueella ja harvoin käytän pitkiä valoja, mutta lyhyisiin toivon mahdollisimman hyvää valotehoa huonon hämäränäön takia.
Sen takia noita short life lamppuja ei lyhkäisissä kannata pitää, koska niitä joutuu kokoajan vaihtelee kun nehän ovat eniten päällä. Mutta pitkät eivät ole ajotunneista kuin korkeintaan puolet ajasta päällä.
 
Vasemmalla 3 viikkoa vanha Bosch Eco ja oikealla uusi Bosch Gigalight +120% H7. Aika selvä ero kirkkaudessa ja luulisi tulevan kantamaa hyvin lisää. Ihan pimeällä en päässyt vielä testaamaan.

R5R91l5.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Otas toi kuva muutaman kuukauden välein et kuinka nopeati toi huippuvalo romahtaa. Philipseil meni valoteho äkkiä kuten koko polttimien ikäkin jäi kolmeen kuukauteen viimeks. Joten vähän maltillisemmat prosentit tällä kertaa.
Nyt on molemmissa umpioissa tehokas polttimo, eli halpaa vertailupolttimoa ei ole. Päiväajovalot kyllä löytyy ja niiden avulla luulisi kestävän ainakin ensi syksyn ja talven.
 
Jos auto on vielä sellaista sukupolvea tai tekniikaltaan sellaista missä ei ole can-väylää niin "ilmaista" tehoa saat valoihin kun päivität virtajohdot oikeasti kunnon paksuihin, vedät virransyötön mahd.lyhyillä johdoilla (joissain autoissa virta lampuille kiertää kytkimen/viiksen kautta) eli käytännössä pari ylimääräistä relettä ja ohjaus vanhoilla johdoilla.
Hyvänä esimerkkinä allekirjoittaneen muinainen Fjord Fiasko mk1. Toista volttia tuli lisää kun entiset johdot jätin releen ohjaukseen ja kunnon johdotus suoraan akulta (+ sulakkeet tietenkin, joku tähän nyt olis tarttunu kuitenki). Kyseisessä kököttimessä juurikin kiertää ohuet nirunarut valokytkimen kautta (ja sekin on hassu elikkä 3. viiksi).
 
Polttimoiden, johdotuksen ja umpion kivihiotun pinnan lisäksi valotehoa voi hukkua palaneisiin heijastinpintoihin. Kun tuohon mk4 Mondeoon vaihdoin niin tuntui ettei tehdas-xenoneissa ollut puhtia senkään vertaa mitä entisen 3BG Passatin H7:ssa. Vaihdoin polttimot (D1S) uusiin Nightbreakereihin, valoa tuli hivenen lisää mutta vieläkin tuntui kovin himmeältä. Lopulta sitten seuraavana talvena vaihdoin uudet projektorit (Retrofitlab) umpioihin ja maisema alkoi kirkastumaan. Vanhoja tutkiessa näkee kuinka projektorin heijastinpinta on samea ja paikoin koko hopeointi palanut ruskehtavaksi - eipä ihme ettei valoa tullut tiellekään.

Kuvassa toisen puolen valo uudella projektorilla ja toinen vanhalla, vaikea päätellä kumpi on kumpi...
 
Polttimoiden, johdotuksen ja umpion kivihiotun pinnan lisäksi valotehoa voi hukkua palaneisiin heijastinpintoihin. Kun tuohon mk4 Mondeoon vaihdoin niin tuntui ettei tehdas-xenoneissa ollut puhtia senkään vertaa mitä entisen 3BG Passatin H7:ssa. Vaihdoin polttimot (D1S) uusiin Nightbreakereihin, valoa tuli hivenen lisää mutta vieläkin tuntui kovin himmeältä. Lopulta sitten seuraavana talvena vaihdoin uudet projektorit (Retrofitlab) umpioihin ja maisema alkoi kirkastumaan. Vanhoja tutkiessa näkee kuinka projektorin heijastinpinta on samea ja paikoin koko hopeointi palanut ruskehtavaksi - eipä ihme ettei valoa tullut tiellekään.

Kuvassa toisen puolen valo uudella projektorilla ja toinen vanhalla, vaikea päätellä kumpi on kumpi...
Mielenkiintoista! Oliko millainen homma tuo projektorien vaihto?

Itsellä vähän samat fiilikset, kun vaihdoin nykyiseen autoon. Nykyisessä on tehtaan d2s:t ja vanhassa vanhassa h7:t. Vaihdoin xenonit uusiin nightbrakereihin, valoa tuli vähän lisää, mutta edelleenkään valoa ei ole erityisesti enemmän kuin edellisen auton halogeeneissa..
 
Mielenkiintoista! Oliko millainen homma tuo projektorien vaihto?

Tuohon mk4 Mondeoon homma oli suht simppeli, Retrofitlabin kautta sai valmiin sarjan, tosin uusien projektoreiden kiinnityspisteitä joutui hieman muokkaamaan mutta se on tehtävissä Dremelillä tms käsityökalulla. Koko umpiohan lähtee Mondeossa irti 5 minuutissa joten homma on tehtävissä sisätiloissa. Kaikkine muokkauksineen sanoisin että tunnin homma per umpio. Valokuvio on hieman kapeampi kuin alkuperäisissä, mutta toisaalta tielle tulee vastaavasti enemmän valoa.

Paketti tuli Hollannista muutamassa päivässä, hintaa rahteineen kertyi n. 170€. Ja jos haluaa niin alkuperäiset projektorit voi kunnos(tut)taa, vaihto takaisin on aikalailla plug'nplay.
 
Tuohon mk4 Mondeoon homma oli suht simppeli, Retrofitlabin kautta sai valmiin sarjan, tosin uusien projektoreiden kiinnityspisteitä joutui hieman muokkaamaan mutta se on tehtävissä Dremelillä tms käsityökalulla. Koko umpiohan lähtee Mondeossa irti 5 minuutissa joten homma on tehtävissä sisätiloissa. Kaikkine muokkauksineen sanoisin että tunnin homma per umpio. Valokuvio on hieman kapeampi kuin alkuperäisissä, mutta toisaalta tielle tulee vastaavasti enemmän valoa.

Paketti tuli Hollannista muutamassa päivässä, hintaa rahteineen kertyi n. 170€. Ja jos haluaa niin alkuperäiset projektorit voi kunnos(tut)taa, vaihto takaisin on aikalailla plug'nplay.
Katsoin tuon Mondeon videonkin. Mondeoon näyttää olevan helpompi homma, kun omaan kikottimeen taas pitää repiä umpion linssi irti ja liimata operaation lopussa uusien tiivisteiden kanssa kiinni. Täytyy vähän miettiä, josko tuon suorittaisi tässä pimenevien syysiltojen kynnyksellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 733
Viestejä
4 564 154
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom