Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
384
Siis hetkinen, saako näitä nyt jo kaupasta (Gigantti) hakemalla 199€ hintaan? Käsitin, että toi kampanja alkaa vasta KE kaupassa sekä netissä. :hmm:
Hintavahti ilmoitti alennuksesta, tuotesivulla luki vain "hintapommi" ja tarjouksessa sunnuntaihin asti. Vähän ajan päästä korjattiin että on vain voimassa keskiviikkona. Sain kumminkin varattua tuotteen myymälään ja tekstarilla tuli noudettavissa vahvistus.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Hain tänään myös tuon AOC CU34G2X näytön. Borderless tilassa todella silmiinpistävää vilkkumista Overwatchissa, katoaa jossain 75 brightness kohdalla sillä tavalla etten enää näe. Fullscreen tilassa ei välky edes 100 brightnessilla sillä tavalla että näkisin sen.

Edit: RTX 2070
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 373
G-sync ei toimi HDMI:n kautta kuin LG:n 2019/2020 vuosimallin OLED:eissa.
DisplayPort on tosin muutoinkin suositeltavampi vaihtoehto PC käytössä.
E: Juu eihän se G-sync toiminutkaan, mutta Freesync toimii. Pahoittelut.
Kyllähän tuon kai pitäisi HDMI:n kautta toimia aika monessa näytössä. https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors
Tuon Samsunginkin manuaalissa lukee sivulla 30, että tukee Freesyncia Displayportin ja HDMI 2 -portin kautta.


144hz toimi siis hdmi:lla, mutta g-sync asetuksia ei ilmestynyt nvidian asetuksiin.
E: Eipäs muuten tosiaan toimikkaan Nvidian korteilla
Pitäisi toimia ainakin dokumenttien perusteella. Niin ihmeellistä kuin onkin, niin joidenkin näyttöjen mukana ei tule tarpeeksi hyvää HDMI-kaapelia, jotta voisi ottaa kaikki näytön ominaisuudet käyttöön. Sama ongelma oli oman Acerini kanssa. HDMI 2.0 kaapelin vaatii ja jos se siitä on kiinni, niin järkevämpää toki ostaa suoraan Displayport-kaapeli.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Matalaprofiilinen pelinäppäimistö 70 euron alennuksessa Verkkokauppa.comissa.

Tuote: Corsair K70 RGB Mk. 2 Low Profile pelinäppäimistö Cherry MX Red LP (low profile) kytkimillä
Hinta:
99,90€ (-41% / 70€)
Linkki:
Minulla aina sydän särkyy näiden mielenkiintoisien low profile-näppäimistöjen kanssa kun ensin näyttää hyvältä mutta kun vähän kaivelee niin käy ilmi että kaikissa on pelkät punaiset kytkimet saatavilla. Sama ongelma kuin Cooler Masterilla.

Ei voi olla niin paljon hankalampaa tehdä tactileja low profile-kytkimiä. Olisin ostanut toiseksi näppikseksi jos olisi tactilea saatavilla.

Noh, jos se Keychron K1 v4 lakkaisi kohta jumittamasta Belgiassa... siinä on onneksi low profile Gateron brownit.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Tuote: ASUS ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi)
Hinta: 379€ + veroero
Kauppa: Amazon.de
Linkki: https://www.amazon.de/-/en/Crosshair-VIII-Gaming-Motherboard-Compatible/dp/B07TQWC5MT/


Emon virransyöttä on X570 malliston parhaimmistoa Gigabyten Aorus Extremen ja MSI:n MEG Godliken kanssa.
Mihin joku tuota tarvii, kun x570 Tomahawk lähtee alta 220 € eli yli 150 € halvemmalla, ja Tomahawkissa on myös erittäin järeä virransyöttö.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Tuote: ASUS ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi)
Hinta: 379€ + veroero
Kauppa: Amazon.de
Linkki: https://www.amazon.de/-/en/Crosshair-VIII-Gaming-Motherboard-Compatible/dp/B07TQWC5MT/


Emon virransyöttä on X570 malliston parhaimmistoa Gigabyten Aorus Extremen ja MSI:n MEG Godliken kanssa.
Tästä listasta unohtui
MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI
mitä saa 229,90€ hintaan Jimm's:ltä missä myös erittäin hyvä virransyöttö ja hinta on "hieman" kilpailukykyisempi. Toki tuo tuli huomattavasti myöhemmin myyntiin kuin suurin osa kilpailijoistaan mutta ansaitsee minusta maininnan todella hyvän hinta/laatusuhteensa ansiosta. Lisäksi yksi X570 malliston parhaista virransyötöistä samaa luokkaa tai jopa parempi kuin mainittu MEG Godlike.


Edit: testejä tuossa 7min kohdalla, lämpöeroa CHVIII heroon 1-2 astetta.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 106
Hyviä pointteja nuokin. Jos jotain Crosshairin hyväksi voi vielä sanoa on, että Tomahawkissa on ärsyttävästi Realtekin verkkopiiri, Intelin sijasta. Toki 100€:n hintaero on melko posketon perustelu mutta kuitenkin. Onneksi on vaihtoehtoja mistä valita. :)

(Jatketaan keskustelua aihetta X570-emoja käsittelevässä ketjussa, niin tästä ei synny tarpeetonta offtopiccia.)
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 089
Tässsä Gigabytessä vissiin sama paneeli kuin AOC:ssa. Tuli itse laitettua tämä AOC tilaukseen melko voittamaton tuo 350€ hinta 1440p +100Hz ultra widelle.
Joo laitoin itsekin AOC:n tilaukseen, puoliksi ihan testimielessä kun ei ole ultrawideä - eikä sen puoleen curvediakaan - ollut koskaan aiemmin käytössä. Gigantti kun on kyseessä niin palautus tunnetusti vaivatonta tarvittaessa...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
ELMB päällä? Vanhempi DP? HDMI?

Mä en DisplayPortin (1.4) kautta (2080) saanut mitään ongelmia esiin. ELMB pois päältä toki, jotta VRRn sai pidettyä käytössä. Hämärää menoa nää ongelmat. ...toisaalta käytän aina exclusive full screeniä.
G-Sync ei skulaa hdmin kautta ollenkaan. Low latency mode päällä ja overdrive medium, muuten ihan pakasta vedetyillä asetuksilla.
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
351
Minulla aina sydän särkyy näiden mielenkiintoisien low profile-näppäimistöjen kanssa kun ensin näyttää hyvältä mutta kun vähän kaivelee niin käy ilmi että kaikissa on pelkät punaiset kytkimet saatavilla. Sama ongelma kuin Cooler Masterilla.

Ei voi olla niin paljon hankalampaa tehdä tactileja low profile-kytkimiä. Olisin ostanut toiseksi näppikseksi jos olisi tactilea saatavilla.

Noh, jos se Keychron K1 v4 lakkaisi kohta jumittamasta Belgiassa... siinä on onneksi low profile Gateron brownit.
Mikäs tuossa vikana tai huonoa? Itse ensimmäistä "oikeaa" näppäimistöä ostamassa ja tuon meinasin tilata.. low profile pitää olla kun on muutakin käyttöä kun pelaamista
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 729
Minulla aina sydän särkyy näiden mielenkiintoisien low profile-näppäimistöjen kanssa kun ensin näyttää hyvältä mutta kun vähän kaivelee niin käy ilmi että kaikissa on pelkät punaiset kytkimet saatavilla. Sama ongelma kuin Cooler Masterilla.

Ei voi olla niin paljon hankalampaa tehdä tactileja low profile-kytkimiä. Olisin ostanut toiseksi näppikseksi jos olisi tactilea saatavilla.

Noh, jos se Keychron K1 v4 lakkaisi kohta jumittamasta Belgiassa... siinä on onneksi low profile Gateron brownit.
Logitechin G915 TKL Wireless Tactileilla? Ihan kiva käyttää pelatessa ja kirjotellakin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 709
Tuote: Samsung Odyssey C27JG56 27" kaareva pelinäyttö
Hinta: 199€
Kauppa: Gigantti
Voimassa: Ke 23.9 klo10
Linkki: Samsung Odyssey C27JG56 27&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt
Edit.2 "TARJOUS ALK. KE 23.9. KLO 10. Nettierä 75kpl, myymälät 325kpl"

Tän just huomasin gigantin sivulla ja siis tuota myydään huomenna 200 eurolla, 27 tuumaa, 144 Hz ja 1440p, VA ja plaa plaa plaa. Lähes samaa ilmeisesti myös myydään Verkkokaupassa juuri nyt samaan hintaan, Verkkokaupan mallista taitaa vain puuttua freesync, muuten näyttää samoilta spekseiltä.

Mutta siis, onko tuo kuinka hyvä tarjous? Mä olen ostamassa 3070:aa.(kop kop saatavuuden ja tän suhteen, toki, en haluaisi odottaa big navia mutta jos ei ensimmäisessä erässä noita saa, niin väkisinhän ainakin julkaisu tulee katsottua) Mulla on tällä hetkellä 4k 60 Hz näyttö. Ostin tuon vuosi sitten ja mulla ei yleensä ole varaa harrastaa ehjän raudan aktiivista vaihtamista kuten monilla muilla. Mutta mietin että jos kuitenkin tuollainen 144 Hz näyttö olisi parempi kun kaikki noita hertsejä kehuu ja fanittaa, kevyemmissä peleissä tuo voisi jaksaa hyvin 1440p lähelle tuota 144 ja vaativimmissa peleissä voisi valita joko alemmat asetukset tai HD reson. Mulla ei edelleenkään ole mitään saumaa miettiä 4k näyttöä yli 60 Hz nopeudella. Mitä olen havainnut tätä 4k näyttöä voi surutta ajaa myös HD ja 1440p tarkkuudella, pikselin on niin pieniä että mitään skaalautumisvirheitä ei ole tai näy. 1440p näyttö luultavasti myös nopeammissa peleissä voisi näyttää OK HD resolla jos 3070:sta loppuisi puhti?

Mutta mietittää että tuleekohan vielä enemmän ja parempia tarjouksia joskus black fridayna. Kun ehkä NVidia on antanut hieman ennakkotietoa paneelivalmistajille että voisi olla hyvä idea alkaa tuottaa enemmän nopeampi 1440p ja 4k näyttöjä, että niillä voi kohta olla enemmän kysyntää.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Mutta mietittää että tuleekohan vielä enemmän ja parempia tarjouksia joskus black fridayna.
Jos siedät kaarevuutta, palautuksia kuolleiden pikselien takia, uuden wesa mountin ostoa niin 200€ aika edullinen 144hz 1440p combosta.
Odottaminenkin varmaan sopii.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 022
@Vee , @juupeliskuupelis , ei se nyt aivan hifistelystä ole kiinni, kun toisille kyseinen näppis voi olla lähes käyttökelvoton. Kaveri hommasi juuri tuollaisen, eikä pelaamisesta meinannut tulla mitään jatkuvien vahinkopainallusten takia. Sen jälkeen lainasin sen minulle, jos vaikka sopisi omaan käyttööni, mutta totesin saman, napit vaan painuu vahingossa pohjaan jatkuvasti. Lopulta kuitenkin sopi kaverin pikkuveljelle, joten ihan kaikilla ei sen kanssa kuitenkaan ongelmia ole. Kaveri oli aikaisemmin käyttänyt vain normaaleja kumikupu näppäimiä ja minulla ollut cherryn ruskeat ja romer-g, eli taktisilla napeilla varustettuja näppiksiä.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Mikäs tuossa vikana tai huonoa? Itse ensimmäistä "oikeaa" näppäimistöä ostamassa ja tuon meinasin tilata.. low profile pitää olla kun on muutakin käyttöä kun pelaamista
En minä sitä huonoksi sanonut. Ongelma on enemmänkin siinä etten ikinä pääse vetämään johtopäätöstä koska jo ostovaiheessa käy ilmi ettei se sovi minulle. Pidän siis low profilesta ja Corsairin näppäimistöistä yleensäkin, mutta tarjolla on ainoastaan punaiset kytkimet jotka ovat lineaariset ja joista en pidä.

Oletan että jos olet ostamassa ensimmäistä "oikeaa" näppäimistöä, et tiedä kytkimistä paljoakaan eli annan lyhyen oppimäärän.

Mekaanisissa näppäimissä on kolme erilaista kytkintyyppiä - linear, tactile ja clicky. Näistä on vielä muita variaatioita mutta lähtökohta on se että punainen on "linear", eli se painallus on tasainen alusta loppuun eikä anna palutetta. "Tactile" eli esimerkiksi ruskea taasen on "epätasainen", ja vaatii vähän enemmän voimaa tietyissä kohdissa painallusta, joka sitten helpottaa tunnistamista että missä kohtaa näppäin on menossa. Etu on se että se antaa huomattavasti enemmän palautetta, eli tunnet paremmin kun näppäin rekisteröityy. Kolmas tavallinen on sininen eli "clicky" joka on yleensä hyvin samanlainen kuin tactile/ruskea mutta siihen on vielä lisätty pieni osa joka tekee click-äänen painaessa. Osalle se selkeä äänipalaute antaa vielä boostin kirjoitukseen, mutta clickyjen ongelma on se että ne ovat äänekkäitä eli et halua käyttää niitä esim. toimistossa.

Se että tarjolla on vain yksi kytkintyyppi on sama kuin että pitäisi kenkäkauppaa joka myy yksinomaan pitkävartisia kenkiä. Varmasti osa asiakkaista löytää edelleen mieleisensä kengät mutta monella asiakkaalla jää ostamatta koska tykkäävät lyhytvartisista. Ja tämä ei edes ole kovin hyvä esimerkki koska kenkäkauppa ja näppäimistö eivät ole sama asia mutta pointti on se että ihmiset pitävät erilaisista kytkimistä. Makuasioista on turha riidellä ja siksi olisi järkevää että näppäimistöstä olisi tarjolla edes nuo kolme tavallisinta mainitsemaani(red/brown/blue) vaihtoehtoa, ja yleensä näin myös on. Ei kuitenkaan tällä kertaa, ja koska itse tykkään "tactilesta", tuo jää osaltani hyllyyn.

Nämä ovat makuasioita mutta lähtökohtaisesti jos etsit näppäimistöä muuhunkin kuin pelikäyttöön ja esimerkiksi kirjoitat paljon, tactile on parempi vaihtoehto ja ihmiset yleisesti ottaen kirjoittavat tarkemmin tactileilla ja niitä pidetään parempana. Niillä voi myös pelata hyvin vaikka teknisesti punaiset kytkimet ovat nopeammat mutta moni jopa ihan ammattilainen pelaa ruskeilla ja se "nopeus" jonka menetät on millisekuntien murto-osissa.

Jos saat mahdollisuuden testata eri kytkimiä jossain kaupassa, käy ihmeessä kokeilemassa ja katso mikä tuntuu parhaalle. Mutta yleiskäyttöön ja ihmisille joilla ei ole paljoa kokemusta mekaanisista näpääimistöistä, suosittelen kuitenkin ilman muuta tactile-kytkimiä.

Tuo Logitech G915 minkä @Mika__ mainitsi on saatavilla tactileilla. Syy miksen itse ostanut sitä on se että se maksaa tyyliin 230€, ja päädyin itse tilaamaan Keychron K1 v4:n joka toivottavasti tulee lähipäivinä.

Osalle ihmisistä se on "ihan sama" millainen kytkin on ja osa on hyvin valikoivia ja tietävät tasan mitä haluavat. Eli en missään nimessä sano että tuo Corsairin low profile-näppäimistö huono olisi, mutta sen tiedän että minulle se ei sovi. :)

Edit: "Lyhyt" oppimäärä...
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
C27JG56 27" kaareva pelinäyttö, toimiiko tässä Freesync, jos ostan tulevaisuudessa Nvidian näyttiksen?
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
173
Taisi gigantti myydä jo vahingossa jonain toisena päivänä nuo näytöt, ei varmasti mennyt minuutissa.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
28
Itelle ainakin tilausvahvistus tuli näytölle, mutta aika sekunnilleen ehin ostaa. Saas nähä minkälainen vehe on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Näyttää noita näyttöjä vielä olevan kivijaloissa, joten sieltä vaan hakemaan, jos pystyy. Melkein voisi hakea itsellekin, mutta tuo kaarevuus ärsyttää liikaa. :)
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
No ei saanut edes eka sekunneilla, mutta toisaalta tuossa mittailin niin oman jalustansa kanssa itselle aivan liian matala , eli jalusta vielä olis tuohon pitänyt ..ei harmita.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
64
Jep, ei mitään mahdollisuutta saada tuota Gigantin näyttöä. Ajallaan oli ostoskorissa, mutta loppuunmyyty jo klo 10. Jos joku luopuu omasta Hml, niin lunastan ja noudan samaan hintaan.
 
Liittynyt
17.03.2018
Viestejä
30
Vinkkinä tulevaisuuteen kivijalkakauppojen asiakkaille: älä suotta jonota, puske tiesi jonon läpi suoraan oven eteen ja ryömi läpi kun kalterit on alle metrin auki.

Nimim. neljäs oven edessä mutta 12. joka sai vuoronumeron asiakaspalvelutiskille (josta näytöt piti erikseen pyytää) jolle myytiin jo eioota. Kiitos Gigantti ja asiakkaat!
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Näyttää noita näyttöjä vielä olevan kivijaloissa, joten sieltä vaan hakemaan, jos pystyy. Melkein voisi hakea itsellekin, mutta tuo kaarevuus ärsyttää liikaa. :)
Ei ollu tästä taikaa. Ite jonottelin jollai numerolla 27, ku 4 kohalla loppu jo näytöt. Ja tämä "Megastoressa".
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
55
Mulla ainakin oli ostettavissa vasta 3 yli. Silloin sain lisättyä ostoskoriin ja maksettua.
Mulla kanssa. Aattelin että kun se on mulla korissa niin nyt ei ole kiire vaan kaikessa rauhassa täyttelin tilaustietoja niin just kun olin painamassa varmistuspainiketta, oli loppuunmyyty. Taidan jäädä odottelemaan black fridayta.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Mulla kanssa. Aattelin että kun se on mulla korissa niin nyt ei ole kiire vaan kaikessa rauhassa täyttelin tilaustietoja niin just kun olin painamassa varmistuspainiketta, oli loppuunmyyty. Taidan jäädä odottelemaan black fridayta.
Samapa se mullakin oli, olin valitsemassa kotiinkuljetusta niin myyty mukamas kaikki.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 089
Onko muilla lähtenyt Gigantilta AOC CU34G2X postiin? Nythän siellä näkyy että tulee varastoon 17.11. Itse siis tilasin tuon toissapäivänä mutta vasta illalla, eikä ole tullut kuin tilausvahvistus, ähh...
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
En minä sitä huonoksi sanonut. Ongelma on enemmänkin siinä etten ikinä pääse vetämään johtopäätöstä koska jo ostovaiheessa käy ilmi ettei se sovi minulle. Pidän siis low profilesta ja Corsairin näppäimistöistä yleensäkin, mutta tarjolla on ainoastaan punaiset kytkimet jotka ovat lineaariset ja joista en pidä.

Oletan että jos olet ostamassa ensimmäistä "oikeaa" näppäimistöä, et tiedä kytkimistä paljoakaan eli annan lyhyen oppimäärän.

Mekaanisissa näppäimissä on kolme erilaista kytkintyyppiä - linear, tactile ja clicky. Näistä on vielä muita variaatioita mutta lähtökohta on se että punainen on "linear", eli se painallus on tasainen alusta loppuun eikä anna palutetta. "Tactile" eli esimerkiksi ruskea taasen on "epätasainen", ja vaatii vähän enemmän voimaa tietyissä kohdissa painallusta, joka sitten helpottaa tunnistamista että missä kohtaa näppäin on menossa. Etu on se että se antaa huomattavasti enemmän palautetta, eli tunnet paremmin kun näppäin rekisteröityy. Kolmas tavallinen on sininen eli "clicky" joka on yleensä hyvin samanlainen kuin tactile/ruskea mutta siihen on vielä lisätty pieni osa joka tekee click-äänen painaessa. Osalle se selkeä äänipalaute antaa vielä boostin kirjoitukseen, mutta clickyjen ongelma on se että ne ovat äänekkäitä eli et halua käyttää niitä esim. toimistossa.

Se että tarjolla on vain yksi kytkintyyppi on sama kuin että pitäisi kenkäkauppaa joka myy yksinomaan pitkävartisia kenkiä. Varmasti osa asiakkaista löytää edelleen mieleisensä kengät mutta monella asiakkaalla jää ostamatta koska tykkäävät lyhytvartisista. Ja tämä ei edes ole kovin hyvä esimerkki koska kenkäkauppa ja näppäimistö eivät ole sama asia mutta pointti on se että ihmiset pitävät erilaisista kytkimistä. Makuasioista on turha riidellä ja siksi olisi järkevää että näppäimistöstä olisi tarjolla edes nuo kolme tavallisinta mainitsemaani(red/brown/blue) vaihtoehtoa, ja yleensä näin myös on. Ei kuitenkaan tällä kertaa, ja koska itse tykkään "tactilesta", tuo jää osaltani hyllyyn.

Nämä ovat makuasioita mutta lähtökohtaisesti jos etsit näppäimistöä muuhunkin kuin pelikäyttöön ja esimerkiksi kirjoitat paljon, tactile on parempi vaihtoehto ja ihmiset yleisesti ottaen kirjoittavat tarkemmin tactileilla ja niitä pidetään parempana. Niillä voi myös pelata hyvin vaikka teknisesti punaiset kytkimet ovat nopeammat mutta moni jopa ihan ammattilainen pelaa ruskeilla ja se "nopeus" jonka menetät on millisekuntien murto-osissa.

Jos saat mahdollisuuden testata eri kytkimiä jossain kaupassa, käy ihmeessä kokeilemassa ja katso mikä tuntuu parhaalle. Mutta yleiskäyttöön ja ihmisille joilla ei ole paljoa kokemusta mekaanisista näpääimistöistä, suosittelen kuitenkin ilman muuta tactile-kytkimiä.

Tuo Logitech G915 minkä @Mika__ mainitsi on saatavilla tactileilla. Syy miksen itse ostanut sitä on se että se maksaa tyyliin 230€, ja päädyin itse tilaamaan Keychron K1 v4:n joka toivottavasti tulee lähipäivinä.

Osalle ihmisistä se on "ihan sama" millainen kytkin on ja osa on hyvin valikoivia ja tietävät tasan mitä haluavat. Eli en missään nimessä sano että tuo Corsairin low profile-näppäimistö huono olisi, mutta sen tiedän että minulle se ei sovi. :)

Edit: "Lyhyt" oppimäärä...
Kattava vastaus :) Makuasioitahan nämä tosiaan on.

Itsellä on tämä Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile RAPIDFIRE, mekaaninen pelinäppäimistö, musta, nordic - 179,90€ ja olen tykännyt siitä niin kirjoittamisessa kuin pelaamisessa. Eli vielä vähän herkempi kuin tuo pelkkä low profile - ei tarvitse miettiä tuleeko painallus vai ei, kun se tulee käytännössä aina kun vähän painaa ;)

Valitettavasti noita on todella harvoin tarjouksessa. Päädyin omani tilaamaan loppujen lopuksi amazonista saksalaisella painatuksella. Ei tosin hirveästi haittaa, kun on napit jo selkäytimessä muutenkin ja samat napit kuitenkin on layoutissa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Onko muilla lähtenyt Gigantilta AOC CU34G2X postiin? Nythän siellä näkyy että tulee varastoon 17.11. Itse siis tilasin tuon toissapäivänä mutta vasta illalla, eikä ole tullut kuin tilausvahvistus, ähh...
Laitoin myös tilaukseen ja on tosiaan pitkä odotus. Jos menee noin kauan niin tässähän saa kytätä Black Friday- tarjouksesta mahdollisesti paremman vaihtoehdon ja palauttaa tuon :hmm:
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Onko muilla lähtenyt Gigantilta AOC CU34G2X postiin? Nythän siellä näkyy että tulee varastoon 17.11. Itse siis tilasin tuon toissapäivänä mutta vasta illalla, eikä ole tullut kuin tilausvahvistus, ähh...
22.9. yöllä kahden aikoihin tilasin ja tuli heti tilausvahvistus. Siinä lukee että saapuu varastoon 1.10.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Vinkkinä tulevaisuuteen kivijalkakauppojen asiakkaille: älä suotta jonota, puske tiesi jonon läpi suoraan oven eteen ja ryömi läpi kun kalterit on alle metrin auki.

Nimim. neljäs oven edessä mutta 12. joka sai vuoronumeron asiakaspalvelutiskille (josta näytöt piti erikseen pyytää) jolle myytiin jo eioota. Kiitos Gigantti ja asiakkaat!
Kannattaa rohkeasti ruveta yskimään ja mainostaa kovaan ääneen että koronatestin tulosten pitäisi saapua tänään. Toimii joka kerta ja saa ainakin 10 sekunnin etumatkan.
 
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
64
Onko muilla lähtenyt Gigantilta AOC CU34G2X postiin? Nythän siellä näkyy että tulee varastoon 17.11. Itse siis tilasin tuon toissapäivänä mutta vasta illalla, eikä ole tullut kuin tilausvahvistus, ähh...
Itse tilasin kesällä tarjouksessa olleen AOC näytön ja näkyi että varastossa. Tilausvahvistuksessa luki kuitenkin yli kuukauden toimitusaika. Peruin sitten tilauksen, kuulemma joku virhe, yllättäen.

Kävin silloin sitten kivijalasta ostamassa tuon nyt tarjouksessa olleen Samsungin, kun sain siihen neuvoteltua alennuksen. Siihen olen ollut ihan tyytyväinen, mitä nyt jalan sai vaihtaa heti ensi töikseen.

Edit. Hauskinta tässä oli se, että sain joka tapauksessa saapumisilmoituksen sekä laskun tuosta AOC näytöstä, sen tiimoilta pariinkin otteeseen ollut yhteydessä Giganttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Ei ollu tästä taikaa. Ite jonottelin jollai numerolla 27, ku 4 kohalla loppu jo näytöt. Ja tämä "Megastoressa".
Et tainnut olla ainoa tyytymätön asiakas. :redface: Gigantin nettisaldot heittää välillä volttia., eivätkä ole kovin luotettavia. Onneksi ei tullut vaivauduttua tuon takia (sitäpaitsi kaarevat näytöt on koettu jo muutenkin kuvaputken muodossa :-D ).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Onhan tuo ihan ok tuolla hinnalla. Sillä kyllä avaa ja kasaa melkein minkä tahansa pikkulaitteen ja tuossa on noita vaihtopäitä vähän joka lähtöön. Pinsetit eivät ole kovinkaan erikoiset ja antistaattinen ranneke nyt on muutenkin yhtä tyhjän kanssa, mutta muuten kyllä monipuolinen ja kätevä setti.

iFixitillä on normihinnoissa brändilisää, mutta tuolla hinnalla ihan ok. Minulla on sama paketti ostettuna Amazon.de:stä samalla hinnalla (tällä hetkellä sielläkin ovh 69€).
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
602
Tuo Logitech G915 minkä @Mika__ mainitsi on saatavilla tactileilla. Syy miksen itse ostanut sitä on se että se maksaa tyyliin 230€, ja päädyin itse tilaamaan Keychron K1 v4:n joka toivottavasti tulee lähipäivinä.
Osalle ihmisistä se on "ihan sama" millainen kytkin on ja osa on hyvin valikoivia ja tietävät tasan mitä haluavat. Eli en missään nimessä sano että tuo Corsairin low profile-näppäimistö huono olisi, mutta sen tiedän että minulle se ei sovi. :)
Ostitko mistä tuon Keychronin? Juuri muutama päivä sitten itse etsin matalanprofiilin näppäimistöä tuolta "Matalaprofiiliset mekaaniset näppäimistöt" osiossa, mutta ei tuntunut löytyvän. Mitä itse koitin tuota K1 v4 etsiä googlesta niin en löytänyt kun valmistajan sivuilta tuon ja sekin oli ANSI-layoutilla.
Itsellä on tämä Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile RAPIDFIRE, mekaaninen pelinäppäimistö, musta, nordic - 179,90€ ja olen tykännyt siitä niin kirjoittamisessa kuin pelaamisessa. Eli vielä vähän herkempi kuin tuo pelkkä low profile - ei tarvitse miettiä tuleeko painallus vai ei, kun se tulee käytännössä aina kun vähän painaa ;)
Tuo K70 mk2 low profile olisi kiinnostava näppäimistö, jos sen saisi TKL muodossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Mikä tuossa Gigantin näytössä oli niin ihmeellistä, että jengi on lähtenyt jonottamaan sitä? Eihän siinä ole edes säätyvää jalustaa tai USB-hubia. Tuokin on normihinnalla vain 90€ kalliimpi ja löytyy molemmat: AOC Q27G2U 27&quote; pelinäyttö - Näytöt
Ei kai tuon hintaluokan laitteissa nyt tarvii mitään erityisen ihmeellistä olla. Toi linkkaamasi on kuitenkin sen melkein 50% kalliimpi, ja siinä on ominaisuuksia mistä suuri osa ei välitä. Kyllä sillä jo jonot saa aikaiseksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07Q3BCVK3/ Häviääköhän tällainen kuinka paljon laadussa?
Youtubessa on videoita missä noita halpissarjoja on vertailtu, tässä yksi. Osa halpispakettien työkaluista voi olla jopa parempia kuin iFixitillä, mutta yleisesti ottaen nuo iFixitin vaihtokärkisarjat ovat kyllä hyviä ja niillä taitaa olla myös aika kattava takuu. "Huonot välineet tappavat hyvän harrastuksen", joten en lähtisi säästämään paria kymppiä noissa, mutta se riippuu tietenkin ihan käyttötarpeesta. Varmaan noilla halpiksilla hoitaa perusjutut siinä missä kalliimmillakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07Q3BCVK3/ Häviääköhän tällainen kuinka paljon laadussa?
Hyvin pärjää halvemmallakin setillä. Piti ihan kaivaa ostohistoriasta, niin 2012 maksanut omasta sarjasta £6,40 ja edelleen aktiivisessa käytössä.
Välillä tulee paljonkin korjailtua elektroniikkaa, niin tuli myös helpotettua omaa oloa sähköisellä sarjalla, joka ei Aliexpressistä paljoa kustanna esim.:
Edit: Kattavampi sarja US $38.66 42% OFF|Wowstick 1F Pro Mini Electric Screwdriver Rechargeable Cordless Power Screw Driver Kit with LED Light Lithium Battery Operated|screwdriver electric|mini screwdriverxbox screwdriver - AliExpress
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 282
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom