- Liittynyt
- 08.04.2017
- Viestejä
- 292
Audilla 4,5v ikää ja originaali sulat pyyhkii vieläkin ilman ongelmia. Taitaa olla Boschin valmistamat.
Sen takia en ole vaihtanut kun aikaisemmin on ollut vaikea löytää hyviä tarvikesulkia.Juu on mullakin tallissa 91 vuoden saab missä on kaikki alkuperäistä mutta ei tuolla olekaan kuin 32tkm ajettu.
Takuulla huomaisit itsekin eron jos vaihtaisit nyt uudet laatusulat.
Ihan sama kun vanhemmissa autoissa sitä kulunutta tuulilasia ei huomaa ennenkuin on uusi asennettu.
Yleisesti ottaen ne hyvät sulat on halvin henkivakuutus vaikka monet toisin väittää.
Jos sulla on nyt audissa rungottomat sulat niin audin oem sulat on valeot.Sen takia en ole vaihtanut kun aikaisemmin on ollut vaikea löytää hyviä tarvikesulkia.
Joskus ooppeliin ostin tarvike boschit, championit, biltemat, kunnes piti kävellä marmorille ostamaan kalliit sulat eikä nekään vuotta kauempaa kestäneet.
Hyvä tietää. Jostain olin saanut sen mielikuvan, että ne oli boschit.Jos sulla on nyt audissa rungottomat sulat niin audin oem sulat on valeot.
Tuli sellainen vielä mieleen tästä värkistä, että ohjeiden mukaan sitä ei suositella käytettäväksi kuin korkeintaan kahdesti per sulka. Ensimmäinen veto sillä ykkösuralla ja jälkimmäinen toisella. En tiedä mikä ero niissä on, mutta näin näytti ohjeistuksessa lukevan.Pistin samantien tilaukseen, kun hintaa vain 13€ posteineen. Muistelinkin nähneeni "joskus" ja "jossain" tuon, muttei niin mitään muistikuvaa missä ja minkä niminen laitos se oli.
Juuh siinä oli hyvät ohjeet auf Deutsch. Sekin riittää et pääsee talven suolahelvetissä yhdellä parilla ettei joudu ostamaan enempää. Täällä päin kun asuu "landella" tuota suolaa viljellään sellaiset tonnimäärät et oikein heikkoa tekee.Tuli sellainen vielä mieleen tästä värkistä, että ohjeiden mukaan sitä ei suositella käytettäväksi kuin korkeintaan kahdesti per sulka. Ensimmäinen veto sillä ykkösuralla ja jälkimmäinen toisella. En tiedä mikä ero niissä on, mutta näin näytti ohjeistuksessa lukevan.
Tosin eipä sitä sulkaa voi ihan pelkällä maalaisjärjelläkään loputtomiin leikellä, mutta ajattelin vain mainita jos joku kuvittelee, että tällä voi tehdä sulista kutakuinkin ikuiset.
Mulla oli uudet Valeot äänekkäät ja pari päivää temppuilin eri lasolien kanssa ja jynssäsin tuulilasia. Sitten vaihdoin ne Motonetissa Denson pyyhkimiin ja taas on äänetöntä pyyhkimistä.Viimeisen vuoden ollut krooninen vinkumistauti sulissa About 2v sitten ostin Boschin rungottomat. Pyyhkivät hyvin ja äänettömästi. Vuosi sitten alkoivat vinkumaan mutta pyyhkivät edelleen hyvin. Loppukesästä ostin samanlaiset uudet mutta nämä vinkuivat heti pakasta vedettynä. Kestin pari kk ja ostin Championin rungottomat. Pyyhkivät hyvin mutta vinkuvat heti uutena Olen kokeillut erilaisia lasinpesunesteitä...Motonetin, Lasolia, jotain shellin valmistavaraa jne. Ei merkittäviä eroja. Vinkumisen saa pois vain jynssäämällä tuulilasin liuotinpesuaineella ja harjalla. Tämä auttaa ehkä päiväksi.
Tuulilasi on ehkä 5-6v vanha. Ei uusi muttei mikään kelvotonkaan. Pitääkin katsoa jousten tilannetta...vaikea tosin arvioida onko ne ok vai ei. Ehkä jostain vaihtojouset saisi hommattua.Mulla oli uudet Valeot äänekkäät ja pari päivää temppuilin eri lasolien kanssa ja jynssäsin tuulilasia. Sitten vaihdoin ne Motonetissa Denson pyyhkimiin ja taas on äänetöntä pyyhkimistä.
Jos Densot ei auta, niin ehkä tuulilasi on kulunut huonoksi tai sitten pyyhkijänvarren jouset hyytyneet.
Densojen hybridisulkien kaarevuus ja jousivoima sopii kuulemma parhaiten japseihin ja korealaisiin. Minkä maalaisessa eivät toimineet?Yleensä se vinkuminen johtuu kuitenkin siitä itse sulasta. Monet uudet sulat on vaan täyttä roskaa sen kumimateriaalin osalta.
Mulla on yhdet denson hybridisulat mitä käytin viikon verran ja eivät omassa autossani edes pyyhkineet tuulilasia kunnolla vaan osa lasista jäi pyyhkimättä.
Ennemmin vika on hiekkapuhalletussa tuulilasissa. Se jousi vaan tuli mahdollisena tekijänä mieleen, mutta käytännössä sellaista ei ole tullut vastaan. Yhdessä 27v vanhassa autossa pyyhkijänvarret irtosivat joskus akselista, jos pyyhki liian kuivaa lasia, eli varren kiinnitys oli kulunut väljäksi. Kai tollaset väljätkin voi aiheuttaa resonointia, eli vinkumista. Entäs tuulilasin kiinnitys, onko liimaus vaivihkaa irronnut jostain reunasta? Sattuiko sulla olemaan japsi/korealainen?Tuulilasi on ehkä 5-6v vanha. Ei uusi muttei mikään kelvotonkaan. Pitääkin katsoa jousten tilannetta...vaikea tosin arvioida onko ne ok vai ei. Ehkä jostain vaihtojouset saisi hommattua.
Toki kokeilematta aina paskaa, mutta esim. mun noi nivelettömät pyyhkijät maksaa vajaa 40€ pari. Toisekseen niistä tuli kuin uudet leikattuani ne kesällä. Mitään pyyhintäprobleemaa ei ole tässä ollut millään ajonopeudella, joten ihan varauksetta suosittelin koska olen tyytyväinen ostokseeni. Säästyy rahaa ja luontoa näin.vittu taas mitä laihialaisten touhuja.
Mutta siinähän leikkelette jos se 9€ sulka on liian kallis...
ps, se sulka pyyhkii sillä reunallaan ja pyyhkiessä se "kaatuu" alle, tota kun lyhentää niin vaikka leikkurilla leikkaat uudet reunat niin se sulan korkeus muuttuu ja siitä tulee jäykempi ja ei taatusti ole hyvä.ehkä motarinopeuksissa missä ilmanpaine painaa sulkaa tiukemmin lasiin mutta muuten ei.
Auto oli honda cr-v eli luulisi toimivan siinäkin, mutta moni muukin hondan omistaja valitti samaa asiaa etteivät pyyhkineet kunnolla ja olivat palauttaneet kauppaan takaisin, mutta itse tilasin ne autodocilta.Densojen hybridisulkien kaarevuus ja jousivoima sopii kuulemma parhaiten japseihin ja korealaisiin. Minkä maalaisessa eivät toimineet?
Japsimaasturi tuo on, lasi on melkoisen suora. Varmasti kiinni joka kulmasta. Pyyhkijän varsissa ei klappia, jäykkyyttä tms. Voipi olla että nämä rungottomat ei sitten sovellu suoralle lasille. Aikaisemmin oli jotkut championin perinteiset. Eivät kitisseet mutta raitaa alkoi tulemaan muutaman kuukauden jälkeen kun ajan aika paljon. Nämä rungottomat taas ei jätä raitaa ja tuntuvat kestävän mutta kitisevät Paljon päänvaivaa yksistä sulista sanon minä...Densojen hybridisulkien kaarevuus ja jousivoima sopii kuulemma parhaiten japseihin ja korealaisiin. Minkä maalaisessa eivät toimineet?
Ennemmin vika on hiekkapuhalletussa tuulilasissa. Se jousi vaan tuli mahdollisena tekijänä mieleen, mutta käytännössä sellaista ei ole tullut vastaan. Yhdessä 27v vanhassa autossa pyyhkijänvarret irtosivat joskus akselista, jos pyyhki liian kuivaa lasia, eli varren kiinnitys oli kulunut väljäksi. Kai tollaset väljätkin voi aiheuttaa resonointia, eli vinkumista. Entäs tuulilasin kiinnitys, onko liimaus vaivihkaa irronnut jostain reunasta? Sattuiko sulla olemaan japsi/korealainen?
-01 S40 Volvoon jouduin vaihtamaan pari vuotta sitten pyyhkijän varren kun oli jousi niin kuoleutunut varresta. Alkoi pyyhkimään heti kunnolla kun varren vaihdoin. Pelkkää jousta ei saanut marmorilta.Ennemmin vika on hiekkapuhalletussa tuulilasissa. Se jousi vaan tuli mahdollisena tekijänä mieleen, mutta käytännössä sellaista ei ole tullut vastaan.
Puhutko nyt Bilteman Aerodynamicseistä? Minun vanhemmassa Volvossa ne on toimineet tosi hyvin.Jaaha, vaimo veti sitten pyyhkijät päälle pakkasyön jälkeen ja Bilteman sulasta hajosi se muovikiinnike joka tulee pyyhkijän varteen kiinni.
Eikun uutta ostamaan, mutta nyt tulikin Biltemasta vissiin maanantaikappale, joka kerta kun sulka lähtee pyyhkimään kuuluu todella ärsyttävä "NAPS"-ääni, kun sulka vaihtaa suuntaa.
On tämä näköjään toisinaan vähän seikkailua näiden halpissulkien kanssa..
Ääh, nyt meni puurot ja vellit sekasin. Motonetiä tarkotin..Puhutko nyt Bilteman Aerodynamicseistä? Minun vanhemmassa Volvossa ne on toimineet tosi hyvin.
Minkälaiset kokemukset sinulle sulista jäi?Kiitos vinkistä, just alkanu reilu 2v vanhat boschit jätämään raitaa. Aika sairasta että omaan autoon motonetissä samat sulat 31€ ja tuolta posteineen 11€ eli en olisi saanut edes yhtä sulkaa motonetistä
Nissan Maximassa (A33) Densot toimineet ainakin toistaiseksi hyvin. Tosin aika vähän on tarvinnut käyttää. Denso/NWB tuulilasinpyyhin 65 cm | Motonet OyJos joku haluaa kokeilla denson sulkia niin täältä Vantaalta saa hakea ja halutessaan saa jonkun korvauksen antaa, mutta ei ole pakko, melkein 30e niistä ostaessa maksoin.
Olleet viikon käytössä ja eivät omassa autossani oikein hyvin toimineet vaan jättivät osan lasista pyyhkimättä kokonaan.
Autodoc väitti etteivät kyseiset sulat muka kävisi autooni vaikka ne mittojen perusteella on valittu juuri oikein ja heidän sivutkin sanovat sulkien sopivan autooni. Aiemmin ei ole näin huonosti pyyhkiviä sulkia vastaan tullut.
DENSO Pyyhkijänsulka Etu, oikea, Etu, vasen, Takana, 430mm — tuote: DUR-043L. Osta heti!
DENSO Pyyhkijänsulka Etu, oikea, Etu, vasen, Keskellä, 650mm — tuote: DUR-065L. Osta heti!
Linkistä selviää sulan tiedot.
Tekevät asiansa ainakin vielä ilman moittimista eli pyyhkii hyvin. Selvä ero materiaaleissa/rakenteessa kyllä noihin serbialaisiin, paljon halvemman oloista muovia yms. Mutta jos noi kestää niin eipä sillä sitte mitään väliä ole.Minkälaiset kokemukset sinulle sulista jäi?
Kiinastahan ne tulee ja hinta paljon halvempi niin varmasti jossain pakko olla jollain tavoin säästelty, mutta kunhan pyyhkii hyvin niin se varmasti tärkein asia.Tekevät asiansa ainakin vielä ilman moittimista eli pyyhkii hyvin. Selvä ero materiaaleissa/rakenteessa kyllä noihin serbialaisiin, paljon halvemman oloista muovia yms. Mutta jos noi kestää niin eipä sillä sitte mitään väliä ole.
Tuo Motonetin sulka pitäisi olla täysin sama, mutta itselläni ei vaan toimi ja moni muukin hondan omistaja samaa valitellut.Nissan Maximassa (A33) Densot toimineet ainakin toistaiseksi hyvin. Tosin aika vähän on tarvinnut käyttää. Denso/NWB tuulilasinpyyhin 65 cm | Motonet Oy
Asentui Bilteman pyyhkijät ongelmitta Avensikseen. Piti vain ottaa sellainen muoviosa irti kuskinpuolen pyyhkijänvarresta, että asettui sulka paikalleen. Muoviosassa oli ihan klipsit, että se oli tarkoitettu irroitettavaksi. Vänkärin puolella vastaava klipsiä ei ollut.
Mutta jos vaihdetut sulat osoittautuvat paskoiksi ja ovat jo kuukauden jälkeen vaihtokunnossa niitä ei saa edes takuuseen.. vaan pitää ostaa rahalla uudet. Tympeetä ajaa 11kk paskoilla sulillaHuolenpitosopparista, tullut vaihdatettua sulat kerran vuoteen, kun siihen kuuluvat.
noin 1,5 vuotta sitten ostin biltemasta tuollaset rungottomat,lyhyempi 400mm ja pitempi 600 tai 650mm.lyhyt on edelleen käytössä ja pyyhkii vielä välttävästi mutta se pitempi oli susi jo uutena.2cm ylä ja alareunasta ei pyyhkinyt mitään,yli 70km/h ajaessa alapää jätti pyyhkimättä sitä enemmän mitä lujempaa ajo,2 kk kuluttua se lasia vasten oleva kumi nyrjähti lappeelleen.Bilteman pyyhkijänsulat on aiemmin tullut testattua hintansa väärteiksi mutta mahtaako sopia Toyota Avensikseen 2013?
Ainakin Motonetin kuvassa noissa Boscheissa olisi F (Bayonet) kiinnike, jonka yhteensopivuus löytyy Bilteman pyyhkijöistä. Rekkarilla kun hakee Biltemasta, niin ei kuitenkaan löydä minkäänlaisia sulkia tuohon Avensikseen.
- Motonet Bosch: Bosch AeroTwin A538S tuulilasinpyyhkimet 65 + 40 cm | Motonet Oy
- Biltema Aerodynamic:
Kyllä ne olis kuka tahansa todennut että ko. pyyhkijöissä oli vikaa.. olis voinut Vehon edustajakin sen käydä totemassa n. minuutissa jos olisi asia kiinnostanut.. ihan normaalia että liian kauan varastossa olleet sulat (jossain toimitusketjun vaiheessa) tai valmistusvirhe kyseessä koska h..tin kalliit pyyhkijät ei mene kuukaudessa tohon kuntoon. Ihan normi varaosaputkassakin noita vaihdetaan muutaman kuukauden käytön jäljiltä takuuseen.Ja oli varmaan veholle kauhee menetys kun ei sitikkaa myynytkään kaverille joka vaatii ilmaiseksi sitä ja tätä koska "paskat omasta mielestä".
Edellisessä autossa oli tosiaan lyhyemmät pyyhkijät, niin voi olla, että nuo ei sitten toimi niin hyvin pidempinä. Minun Toyotaan pitäisi olla 400mm ja 650mm mutta hämmentävästi 650mm pituisella ei ole yhteensopivuutta Avensikselle. Kuitenkin 600mm pituiselle yhteensopivuus löytyy. Yhteensopivuudessa ei kuitenkaan ilmoiteta vuosimallia ja rekkarilla ei tosiaan löydä yhtäkään yhteensopivaa. En tiedä, pitäiskö tässä ostaa Boschit Kiinasta vai Kamokat tarjouksesta 22,86€ (posteineen)noin 1,5 vuotta sitten ostin biltemasta tuollaset rungottomat,lyhyempi 400mm ja pitempi 600 tai 650mm.lyhyt on edelleen käytössä ja pyyhkii vielä välttävästi mutta se pitempi oli susi jo uutena.2cm ylä ja alareunasta ei pyyhkinyt mitään,yli 70km/h ajaessa alapää jätti pyyhkimättä sitä enemmän mitä lujempaa ajo,2 kk kuluttua se lasia vasten oleva kumi nyrjähti lappeelleen.
oliko se sulka sitten sekunda vai minun auton aerodymaniikka väärä tai pyyhkimen varren jousi liian tiukka,en tiedä,mutta ne bilteman kalliimmat rungolliset on toiminut ongelmitta.
Itsellä on ollut monta Hondaa. Vaihdoin yleensä niihin vain sulankumit (alkuperäiset sulat), jotka maksaa vain muutaman euron (Jos nyt jo alkuperäiset vaihdettu pois, niin tämä tieto ei auta mitään).Olisikos täällä jollakin vinkkiä mitkä olisivat järkevät/toimivat sulat Honda CR-V:lle (2007-2012), sekä eteen että taakse? Ei muuten, mutta ei tarvitsisi sitten kantapään kautta kokeilla läpi kaikkia vaihtoehtoja.
Mikähän valmistaja tämän automallin alkuperäiset sulat toimittaa?
En ole itse asiassa vielä edes katsonut millaiset siellä on nyt, kun vasta vaihdoin kärryä.Itsellä on ollut monta Hondaa. Vaihdoin yleensä niihin vain sulankumit (alkuperäiset sulat), jotka maksaa vain muutaman euron (Jos nyt jo alkuperäiset vaihdettu pois, niin tämä tieto ei auta mitään).
En ole itse asiassa vielä edes katsonut millaiset siellä on nyt, kun vasta vaihdoin kärryä.
Kyllä saa, jos on alkuperäiset tallella. Itse sulkaa tarvitsee vaihtaa huomattavasti harvemmin (itsellä meni alkuperäinen vaihtokumi 3-4 vuotta, kun välillä sitä puhdisti).Ja siis meinaatko, että jos siellä on ne alkuperäiset paikoillaan, niin niihin saa ostettua erikseen pelkkiä kumeja?
Jos sulat eivät enää pyyhi kunnolla kuukauden jälkeen, ne ovat virheelliset. Siinä ei millään takuilla ole mitään merkitystä. Myyjällä on aina virhevastuu. Takuu on virhevastuun ylittävien tilanteiden varalta annettu vapaaehtoinen lisäetu.Näin kävi Veholla (tosin autona oli citruuna) joka ilmoitti kaverilleni ettei sulille sen suurempaa takuuta myönnetä. Rahalla saa kuulema uudet.. Jostain syystä kaverini osti seuraavan uuden auton muualta.
Melkein samoissa hinnoissa ovat siis kuin kokonaan uudet tarvikepyyhkijät, mutta jos nuo ovat jollakin tavalla tarvikesulkia paremmat, niin mikäs siinä.
Kyllä saa, jos on alkuperäiset tallella. Itse sulkaa tarvitsee vaihtaa huomattavasti harvemmin (itsellä meni alkuperäinen vaihtokumi 3-4 vuotta, kun välillä sitä puhdisti).
Lisäys, tuolta löytyy hyvin noita alkuperäisiä varaosia räjäytyskuvineen.
Esim. erään CR-V: n kumit eteen, osat 17 & 19:
Honda Car and Auto Parts | Honda CR-V | FRONT WINDSHIELD WIPER (LH) | Genuine Honda Parts | Honda Cars | Honda Motorcycles | Honda Power Products | Lings Honda Car Parts Selection
Noita saa toki myös suomestakin.
Eipä taida saada muualta.Saakos noita Suomesta jostakin muualta kuin Hondan virallisista varaosamyymälöistä?
Vehon mielestä asiakas ei ollut ostanut sulkia vaan sai ne ilmaiseksi (koska kuuluvat huolenpitosopimukseen kerran vuodessa). Kaverini ei viitsinyt tosta nostaa isompaa meteliä, oli käynyt hakemassa Motonetistä Valeot ja teki seuraavat autokaupat muualla. Suomesssa ei ihan ymmärretä asiakkaiden käyttäytymistä, Suomalainen asiakas ei välttämättä nosta isoa meteliä vaan äänestää jaloillaan ja vaihtaa liikettä.Jos sulat eivät enää pyyhi kunnolla kuukauden jälkeen, ne ovat virheelliset. Siinä ei millään takuilla ole mitään merkitystä. Myyjällä on aina virhevastuu. Takuu on virhevastuun ylittävien tilanteiden varalta annettu vapaaehtoinen lisäetu.
Densoja älä osta. Alkuperäiset mitsubat on parhaimmat keston kannalta, mutta densoja lukuunottamatta kaikkki muut sulat ovat toimineet ihan hyvin. Tällä hetkellä käytössä AliExpress ostetut boschin sulat ja hinta/laatusuhde erittäin hyvä.Olisikos täällä jollakin vinkkiä mitkä olisivat järkevät/toimivat sulat Honda CR-V:lle (2007-2012), sekä eteen että taakse? Ei muuten, mutta ei tarvitsisi sitten kantapään kautta kokeilla läpi kaikkia vaihtoehtoja.
Motonetin valikoimissa tarjolla ovat tällä hetkellä Bosch, Valeo, Champion ja Denso. Edellisten kommenttien perusteella ainakaan Densot eivät jostain syystä pelitä CR-V:ssä erityisen hyvin.
Mikähän valmistaja tämän automallin alkuperäiset sulat toimittaa?
Itsellä taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Viimevuosina Bosch sulat olleet yhdet paskimmista "merkkisulista"Densoja älä osta. Alkuperäiset mitsubat on parhaimmat keston kannalta, mutta densoja lukuunottamatta kaikkki muut sulat ovat toimineet ihan hyvin. Tällä hetkellä käytössä AliExpress ostetut boschin sulat ja hinta/laatusuhde erittäin hyvä.