- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 696
Omaan kakkosautoon maksoi viime tilauksessa Mann Filterin öljynsuodatin 5,3€, ei mielestäni enää kauheasti säästä ottaa joku halpamerkki, tuokin sellainen osa ettei sitä suodatustehoa yms juuri päältäpäin näe.
Vaggilaisten alkuperäissuodattimissa (öljy/ilma) on ollut Mann:in logoja painettuna. Normaalisti on erittäin harvinaista että alkuperäisosassa on oikean valmistajan nimi mainittu. Mann:iin on tullut muutenkin luotettua viime vuodet. Välillä käyttänyt Wix:in filttereitä eikä niissäkään haukkumista ole. En tiedä mikä on laatuero mutta ovat nykyään samaa konsernia.Omaan kakkosautoon maksoi viime tilauksessa Mann Filterin öljynsuodatin 5,3€, ei mielestäni enää kauheasti säästä ottaa joku halpamerkki, tuokin sellainen osa ettei sitä suodatustehoa yms juuri päältäpäin näe.
En nyt sanoisi, että olisi mitenkään harvinaista että OEM-osissa on varaosan valmistajan logo.Vaggilaisten alkuperäissuodattimissa (öljy/ilma) on ollut Mann:in logoja painettuna. Normaalisti on erittäin harvinaista että alkuperäisosassa on oikean valmistajan nimi mainittu. Mann:iin on tullut muutenkin luotettua viime vuodet. Välillä käyttänyt Wix:in filttereitä eikä niissäkään haukkumista ole. En tiedä mikä on laatuero mutta ovat nykyään samaa konsernia.
Mulla kanssa Alvadilta tulleet, en muista merkkiä, pohjapanssarit. Sanotaanko että ei nekään menneet aivan suoraan paikalleenAlvadilta sää näitä halpoja sisälokasuojoja, esim tämä maksoi 23,14€
Pikkasen työstöä vaan vaatii nuo reiät (välijäähdyttimen ilma kulkee noista).
Tilasin samalla toiseen autoon taakse vastaavat, 10,13€ /kpl
Äkkiseltään kokeiltuna ihan ok, pienellä viilauksella. Mitään kiinnitystarpeita eikä edes reikiä ei niissä ollut.
Harvemmin ne takajarrut mitään ääntää, kun suurinosa jarrutehosta menee eteen. Sen ääntelynkin saa pois putsaamalla jarrut kunnolla ja voitelemalla oikeista paikoista. Sen jälkeen, kun asbesti poistui jarrupaloista niin ääntely alkoi.Laitatin tänään octavia 1.6fsi vm 2006, febin takajarrulevyt (pinnoitettu) ja palat. Osat maksoi yhteensä n. 45e.
Onko muilla kokemuksia näistä? Ainakaan eivät äännä, toisin kuin eteen vaihdetut twr levyt ja boshin palat..
Mulla kyllä rahisi takajarrut, mistä syystä vaihdoin ne. Pitänee huollattaa etujarrut ja voidella.Harvemmin ne takajarrut mitään ääntää, kun suurinosa jarrutehosta menee eteen. Sen ääntelynkin saa pois putsaamalla jarrut kunnolla ja voitelemalla oikeista paikoista. Sen jälkeen, kun asbesti poistui jarrupaloista niin ääntely alkoi.
Joo kyllä ne loppuun kuluneina varmasti rupeaa ääntelemään.Mulla kyllä rahisi takajarrut, mistä syystä vaihdoin ne. Pitänee huollattaa etujarrut ja voidella.
FK valmistaa käytännössä madallusiskareita ja coilovereita, eli ei kai tuo ole mistään säädettävän / madalletun alustan setistä otettu yksittäinen iskari? Näyttäisi vähän siltä, kun säädöt on olemassa. Yleensä tarvitsevat omanlaisensa jousen & jousilautasen tuohon päälle, erityisesti jos säädettävä on.Mitäs raati sanoo tämmösistä iskareista.
Mukana ei tullut minkäänlaisia jousilautasia. Googlettelin vähän ja tutkin asiaa niin auton alkuperäiset jousilautaset ovat irralliset, eli teoriassa niitä pystyisi käyttämään MUTTA niissä oleva reikä on pienempi kuin näiden iskarien varren halkaisija. Mukana tuli irrallinen holkki, jonka päälle ilmeisesti jousilautasen pitäisi tulla.
Mulla on kuitenkin autossa tarvike iskarit paikoillaan, ja niissä jousilautaset on ympäriinsä hitsattu, eli niitä ei voi käyttää näihin....
Näyttääkö tuo jousilautasen tuenta mielestänne riittävän turvalliselta?
Samana syyskuuna laitettu tuohon em. autoon Vectorin palat eteen ja taakse. Täytyypä kans tarkastaa kunto.
Rengaspaineetkin yllättävän paljon voi vaikuttaa tuohon testiin. Sekä hyvässä että huonossa.Joskus viime syyskuun tienoilla TA-Technixin "Sport"-iskunvaimentimet 45€/kpl tuli asennettua E46 (M47, Facelift, farkku) perän alkuperäisten M-Sport-iskareiden tilalle, sillä katsastus töppäsi vasemmalle taakse iskarin arvoihin. Iskarien vaihto ei kuitenkaan tilannetta juurikaan parantanut, huonoja arvoja tuli edelleen samasta nurkasta. Ajossa ei mielestäni ollut kuitenkaan mitään moitittavaa ennen tai jälkeen iskarien vaihdon, ja katsastaja myönsikin iskaritestien välillä näin oireilevan. Voisin ehkä persdynon perusteella sanoa että aavistuksen jäykemmät nämä TA-Technix. Tarkoitettu tuotekuvauksen mukaan madalletuille autoille, ja tällaiseksi kiireessä mielsin vakiona olleen kevyen M-Sport-madalluksen. Yläpäihin laitoin Meyle HD-sarjaa, hyvin pelannut ja istu paikalleen. Pohjaanlyöntikumit ja suojamuovit oli Motonetista, en muista merkkejä tms. Timmisti istuivat paikalleen ja siellä näyttävät edelleen olevan.
Samana syyskuuna laitettu tuohon em. autoon Vectorin palat eteen ja taakse. Täytyypä kans tarkastaa kunto.
Paineet tsekkailtiin, olivat ok. Niitä aluksi epäiltiinkin.Rengaspaineetkin yllättävän paljon voi vaikuttaa tuohon testiin. Sekä hyvässä että huonossa.
Viestistäsi viisastuneena maksoin uusista umpioista pikkuisen lisää saadakseni VAGilaiseen aidot Hellat. Alkuperäiset olivat myös Hellat.Tyc ajovaloumpion ostin vag kulkineeseen, kun ajattelin että eikait se ihan käyttökelvoton voi olla. Laatu on ihan kuraa ja mm pitkiä ei saa säädettyä lähellekään oikeaa korkeutta.
No tästä lähtien sitten käytetty alkuperäinen.
Täältä raporttia sen verran, että usean vuoden kokemuksella B5-sarjan Passatissa (ja todennäköisesti myös saman ikäluokan Audi A4:ssa ja Skoda Superbissa, jotka jakavat paljon tekniikkaa keskenään) etupään ripustuksen pallonivelet on sen verran alimitoitettuja jo tehtaalta, että edes OEM-osat eivät tunnu kestävän, mutta Meyle HD -osat ovat kestäneet. Niistä saattaa tulla tosin maantien jyrinä hieman OEM-osia paremmin läpi eli todennäköisesti vaimennuksesta on hieman tingitty kestävyyden parantamiseksi.Mitkä varaosamerkit ovat paskaa ja mitkä huonoja?
Meyle (jarruosat, hyvä | iskarin yläpäänlaakeri, huono | lukkopesä, sopimaton | avaimet, OK | alustan nivelosat, OK | puslat, sopimaton) HD-sarjan osat todennäköisesti kelvollisia.
Mulla on tollanen Polmon takapönttö ollut nyt 2,5v kiinni, sopi heittämällä paikalleen ja tosiaan vielä täysin ehjä. Hinta oli 70 e tienoilla, kun tunnetumpia merkkejä myytiin reilusti päälle 100 e hinnalla, oikeat merkkipöntöt lähempänä 200 e. Sen verran helppo tuo takapönttö vaihtaa, että eipä siinä paljon häviäkään.Olisikohan täällä kellään hyviä kokemuksia noista halvoista Polmon pakoputkista? Muutama huono kokemus näytti löytyvän, mutta todella halpa hinta houkuttelisi koittamaan onnea.
Itsellä huonoja kokemuksia. Takavaimentimen laippakiinnitys oli väärän kokonen ja vaimennin oli orkkista pienempi, huomattavasti huonompi vaimennusteho verrattuna orkkikseen. Halpahan se toki oli.Mulla on tollanen Polmon takapönttö ollut nyt 2,5v kiinni, sopi heittämällä paikalleen ja tosiaan vielä täysin ehjä. Hinta oli 70 e tienoilla, kun tunnetumpia merkkejä myytiin reilusti päälle 100 e hinnalla, lähempänä 200 e. Sen verran helppo tuo takapönttö vaihtaa, että eipä siinä paljon häviäkään.
Mulla autona V70 mk2, orggispönttö oli hieman paksumpi ja kieltämättä "laadukkaamman" oloinen, mutta vaimennustehossa en eroa havainnut ainakaan huonompaan suuntaan, tosin orggis oli jo sylkenyt sisuskaluja pihalle, eli luultavasti uusi orggis olisi ollut vähintään yhtä hyvä, todennäköisesti parempi. Kiinnityspisteet olivat just eikä melkein.Itsellä huonoja kokemuksia. Takavaimentimen laippakiinnitys oli väärän kokonen ja vaimennin oli orkkista pienempi, huomattavasti huonompi vaimennusteho verrattuna orkkikseen. Halpahan se toki oli.
AeromotorsAjattelin tilata Trodolta 4x levyt + palat, iridium tulpat , seisontajarrut ja niiden tarvike sarjan.
Autodocilta saisi saman paketin 25€ halvemmalla. Onko sen arvoinen vai saako tania ? Trodolta ottanu nyt 2x osia ja no problemo.
Onko jotain vastaavia paikkoja, hyvää, katsella varaosia, lähinnä sellainen mistä saa mitä on tilannut eikä vaihdella halvempiin ? Toyotaan osia siis katselen.
Vähemmän yllättäen aika usein varaosan paketissa ollut kyrillistä kirjainta päällä, vaikka Boschia olisikin. Eipä se kai siitä sen huonompaa välttämättä tee.Hienosti toimi Aeromotorssin palvelu ja lähetys nopeus. Perjantai iltapäivästä tilasin, illalla lisäilin rungonnumerot 2 autosta, VL yli ei tapahtunut mtn ja maanantaina otettiin yhteyttä väärästä osasta, joka vaihdettiin ja hyvitettiin PayPaliin erotus. Paketti lähti maanantaina ja keskivikkona ruokatunti aikaan paketti oli minulla. Aivan mahtavaa. Hinnasta säästi suomeen 100-150e, vaikka otin kaikki osat Boschina.
Meinaan vaan että itselle sieltä on tullut osia mitkä on ihan selvästi tarkoitettu venäjän markkinoille.Okei. Mitä tällä lähinnä haet ? Mielenkiinnosta kysyn.
Kuvan paketeista toinen Suomesta varaosaliikkeestä ja toinen Aeromotorssilta.
Okei , hyvä tietää, kiitos. Kuvissa pienempi ltk ihan suomesta, koivuselta. Hyvin samanlaisia ltk oli, kaikki aeromotorssin ja trodon kamat.Meinaan vaan että itselle sieltä on tullut osia mitkä on ihan selvästi tarkoitettu venäjän markkinoille.
Ei se tosiaan siitä välttämättä huonompaa tee... Valitettavasti ei ole nyt kuvaa heittää.
Kyllä sieltä "normaaliakin" kamaa tulee, mutta aina välillä osuu noita sekaan.
Miksi aina ostat sitä halvinta kuraa?Polmo keskivaimennin oli muhvipäästä liian lyhyt ei muuta kuin lähempää moottoria orkkisputki poikki ja sen verran hollille sitä muhvia että hitsasin Polmon kiinteesti alkuperäseen putkeen.
Aina säätöä, halpoja kyllä ovat. Mutta hitsauskone on hyvä olla....
Miten niin? En osta aina halvinta.Miksi aina ostat sitä halvinta kuraa?
Muuten vain itketty täällä 18-sivun verran.Miten niin? En osta aina halvinta.
Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5vSäästää "pitkässä juoksussa"? Jos nyt tossakaan ei lopulta kauaa mennyt, niin ehkä se oli erotuksen arvoinen säästö?
Huonojahan nuo ovat jos ei kauemmin kestä,omassa Kiassa tulee täyteen 14 v ja 170 tkm.Vaimon Skodassa 13 v ja 310 tkm alkuperäisillä putkilla.Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5v
Ja vaikka ajelee päivittäin, niin saattaa silti ruostua nopeasti. Silloin jos on vaan pappalla kauppakassina ja pienet kierrokset aina, niin varmasti aivan laho.Pakoputken kesto riippuu kyllä niin käyttötavoistakin. Jos auto seisoo pitkiä aikoja niin putki ruostuu sisältäpäin puhki. Niinkuin mulla just kävi. Autolla ei o parin vuoden aikana ajettu juuri mitään. Yhtäkkiä vaan putkessa oli reikiä siellä sun täällä (keskellä vaimentimen pohjaa muun muassa). Jos ajetaa päivittäin niin se pääsee kuivumaan hyvin.
Ja mikäli se pakoputkia tehnyt firma on sama, kuin joka on tehnyt alunperinkin sitä putkea Peugeottiin niin sehän on hyvä diili kaikille osapuolille. Auton omistaja saa hyvin paikoilleen sopivan putken jne.Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5v