- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 841
Tuo on kumminkin aika keskivertosuorite omilla autoilla, mutta ensimmäisen kerran palat tulee tuon näköiseksi näin nopeasti. Melkein mureni käsiin.
Ylläoleva viisasteluni muuttuukin yleiseksi pohdinnaksi tällä lisätiedolla, että ei ollut jonkun vanhanrouvan auto.Tuo on kumminkin aika keskivertosuorite omilla autoilla, mutta ensimmäisen kerran palat tulee tuon näköiseksi näin nopeasti. Melkein mureni käsiin.
Valitsisin kyllä jotkut tunnetun merkin osat. Oliko tuo ainut mitä niillä oli tarjolla? Täysin tuntematon merkki itselleni ainakin tuo. Jos ei ole motonetista pakko niin tilaisin vaikka aeromotorsilta.Onko kenelläkään kokemusta Kavo part:n osista? Motonet tarjoaa Civiciin Kavon etuiskunvaimentimia, mahtavatko olla OEM-laatua kuten Kavo omilla sivuillaan asiaa mainostaa?
Lähinnä mielenkiinnosta noita harkitsin, koska kyseessä on itsellenikin aivan uusi ja outo valmistaja, eikä hinta ero OE vaihtoehtoon ole kuin 15€, Kavo 75€/kpl ja OE-vaihtoehto 90€/kpl , joten tuskin ovat kuitenkaan ihan halvinta kuraakaan tuolla hinnalla.Valitsisin kyllä jotkut tunnetun merkin osat. Oliko tuo ainut mitä niillä oli tarjolla? Täysin tuntematon merkki itselleni ainakin tuo. Jos ei ole motonetista pakko niin tilaisin vaikka aeromotorsilta.
Tämä anturi tuli Topranin paketissaVAG OEM, Luxemburg
Mittaus 1: 91-82c
Mittaus 2: 93-83c
Mittaus 3: 93-87c
Mittaus 4: 93-87c
Keskiarvo: 93-86c
Valmistajan lupaus: 95-84c
Arvosana: 5/5
Kommentti: Kaikin puolin hyvä!
Minkä vuoksi ne sitten hajoavat, jos eivät käytön ja ikääntymisen? Tärinä, lämpötilojen vaihtelu ja altistuminen ympäristön kemikaaleille/kosteudelle tappaa tuollaisen anturin ajan kanssa varmasti.Enpä usko että noissa ikääntyminen vaikuttaa mihinkään.
Ei noista mikään varsinaisesti rikki ollut, vaan halusin selvittää onko tarkkuuksissa eroa. Rikki tarkoittaa että ei toimi ollenkaan. Nimittäin oli yksi noista autossa kiinni ja tuntui lämmöt olevan liian korkealla jatkuvasti. Kyllähän tuosta nyt sen johtopäätöksen voin tehdä että nuo tarvikeanturit ovat epätarkkoja verrattuna OEM antureihin. Jos viidestä anturista kolme on oikeasti hyviä, ja ne sattuu olemaan eri merkkisinä OEM tavaraa, kun taas loput kaksi on halpistarvikkeita ja selvästi roskaa.Minkä vuoksi ne sitten hajoavat, jos eivät käytön ja ikääntymisen? Tärinä, lämpötilojen vaihtelu ja altistuminen ympäristön kemikaaleille/kosteudelle tappaa tuollaisen anturin ajan kanssa varmasti.
Mielenkiintoinen testi tuo on ja hyvä että sen teit. Sen vuoksi minä täällä kuitenkin huutelen kritiikkiä, ettei kukaan lähtisi tuon perusteella tekemään mitään johtopäätöksiä ketjun aiheeseen liittyen.
Juuri näin kun puhutaan vanhoista käytetyistä antureista niin ne ovat aina yksilöitä. Osalla voi olla takana vaikka 300tkm osalla taas 10tkm. OEM anturit on minun mielestäni aina se paras ratkaisu, tosin hinnan takia monesti laitetaan se tarvike. Omiin autoihini en mielellään laita mitään halpoja tarvike antureita, jos vain mahdollista. Joskus on pakko ottaa se mitä sattuu samaan kun auto on pakko saada nippuun.Tästä testistä voi päätellä vain sen, että tuosta testijoukosta oem-anturit ovat tällä hetkellä parhaita. Testisi ei kerro mitään antureiden tarkkuudesta uutena tai esimerkiksi 100tkm ajettuna.
Tällaisen mittauksen tulokset eivät palvele ketään anturivalinnoissa.
Yleisesti ottaen oem-anturit ovat todennäköisesti lähes aina parempia kuin tarvikeanturit, mutta tämä testi ei sitä millään tavalla todista.
Tilasin projektiautoon ABEn palat eteen ja taakse, kun oli ainoat mitä euroopasta sai ja piti saada nopeasti. Toimii hyvin, tuntuu ihan perus-NAO - jarrupaloilta, puree hyvin kylmänä ja kuumana, ei kitise, ei vingu, poljintuntuma ok mutta pölyn määrä on aivan älytön kuten NAO / puolimetallisissa yleensä on. Kestosta en vielä osaa sanoa mitään.kokemuksia ABE jarrulevyistä ja jarrupaloista?
Onko kenelläkään kokemusta Kavo part:n osista? Motonet tarjoaa Civiciin Kavon etuiskunvaimentimia, mahtavatko olla OEM-laatua kuten Kavo omilla sivuillaan asiaa mainostaa?
Nyt on kyseiset Kavon etuiskarit asennettu Hondaan, samalla tuli laitettua myös Kavon kallistuksenvakaajaat eteen.Lähinnä mielenkiinnosta noita harkitsin, koska kyseessä on itsellenikin aivan uusi ja outo valmistaja, eikä hinta ero OE vaihtoehtoon ole kuin 15€, Kavo 75€/kpl ja OE-vaihtoehto 90€/kpl , joten tuskin ovat kuitenkaan ihan halvinta kuraakaan tuolla hinnalla.
Eipä siinä sinänsä kyllä paljoa menettäisi, jos ostaisi ja testaisi. Saisipahan ainakin jonkinlaista tietoa kannattaako ostaa uudestaan.
Perus tarvikeosa. Ei mikään huippu mutta ei mikään sysipaskakaan. Ostaisin omaan varsinkin jos helpossa paikassa vaihtaa ja suomalainen myyjä jolloin ei tarvitse tapella takuista.Kokemuksia EPS -merkkisistä antureista?. Pitäs uusi imuilmanlämpötilatunnistin osaa.
Omaan autoon vaihdoin EPS:n kytkinpolkimenkatkaisimen ja on se ainakin puolivuotta jo toiminut.Kokemuksia EPS -merkkisistä antureista?. Pitäs uusi imuilmanlämpötilatunnistin osaa.
Aikalailla sejasama. Kunhan vaihdat oikein. Usein alustanosissa se uuden osan nopeasti hajoamisen syy on että kiristetään momenttiin renkaat ilmassa.Audi TT vm 2003, kannattaako alustan osiksi valita Lemförderiä vai SKF:ää? Olen vaihtamassa eteen alatukivarret, alapallonivelet, raidetangon päät sekä kallistuksenvakaajan tangot. SKF on näistä kahdesta hieman edullisempi, mutta ilmeisesti kuitenkin ihan laadukas merkki?
Ei, ei ja tuhat kertaa ei. Puolat ja lambda aina alkuperäislaatua ja hihnakin mielellään."Autodocin asiantuntijoiden suosittelema" ois ridexin osat omaan autoon: puolat, lambda, moniurahihna. Onko kellään kokemusta?
Ridex on saksalainen. "oe-equivalent" ois made in Italy...Ei, ei ja tuhat kertaa ei. Puolat ja lambda aina alkuperäislaatua ja hihnakin mielellään.
No senkus laitat, josset järjen ääntä halua kuunnella, mutta älä sitten ihmettele että seuraavalle leimalle viimeistään sen lambdan vaihdat uudestaanRidex on saksalainen. "oe-equivalent" ois made in Italy...
Kyllä mulla on tullu Ridexin osista semmonen tuntuma että ne menee samaan sarjaan Topranin ja muiden roskamerkkien kanssa.Ridex on saksalainen. "oe-equivalent" ois made in Italy...
Vectorin jarrupalat on ihan toimivat kun niillä ajaa, mulla on ihan samanlaiset kokemukset noista jos niillä ei ajeta. Kaverin harraste-pirssiin laitettiin vectorin palat, kun piti nopeasti saada uudet ja motonetissä ei muuta ollut saatavilla, 4vuoden päästä 8k ajettuina näytti itseasiassa vielä pahemmalta, niissä oli halkeamia vähän joka suuntaan.. Auto kesät pihalla ja talvet lämpimässä hallissa.
ja kannattimet oli putsattu ruosteista ensin? melkeen aina ne joutuu ainakin ensin harjalaikalla/viilalla hinkkaamaana kirkkaiksi että palat menee hyvin paikoilleen..Nyt peräkkäin kahteen golffiin Zimmermanin paloja laittaessa, molemmilla kerroilla olleet palat liian paksut ainakin uusien levyjen kanssa. Pitänyt pari milliä hioa pois.
Tämä on kyllä aina, en ole vielä yhteenkään saanut koskaan ilman satulan hiontaa laittaa suoraan paloja paikalleen.ja kannattimet oli putsattu ruosteista ensin? melkeen aina ne joutuu ainakin ensin harjalaikalla/viilalla hinkkaamaana kirkkaiksi että palat menee hyvin paikoilleen..
Sivuhuomiona, että toi Aisin muistaakseni ihan Toyotan omistama firma ja niiden palikoita on Toyotoissa jo tehtaalta asti.En nyt yhtäkkiä löytänyt aisinia listalta, mutta hyvin laadukas toyotan tarvikeosa.
Öljynsuodattimissa kannattaakin käyttää jotain no-name paskaa.Wix merkkisellä raitisilmasuodattimella täydellinen sopivuus paikoilleen, ABE merkkiset jarrupalat myös sujahtivat kuin veitsi voihin kannattimeen, EGT-merkkinen kunnostettu jarrusatula myöskin vaikuttaa toimivalta. Aika näyttää miten laadukkaita kaikenkaikkiaan ovat. Kamoka -merkkinen öljysuodatin tuli myös laitettua, näitä olen aiemminkin käyttänyt eikä moittimista.
Ei tuo mikään tuntematon merkki ole. Sinulle ehkä on...Öljynsuodattimissa kannattaakin käyttää jotain no-name paskaa.
Voi olla, mutta montako euroa tässä säästetään versus jokin tunnettu valmistaja? Itse en ainakaan tuollaista laittaisi edes peltoautoon.Ei tuo mikään tuntematon merkki ole. Sinulle ehkä on...
Aika paljon on Kamoka merkkiä tullut autoihin tungettua. Jos havaitaan huonoksi, sitten ei osteta sitä, mutta tämän hetken tiedoilla ihan kelpo tavaraa.
Sitähän varten näitä varaosamerkkejä vertaillaan, että löydetään hyviä merkkejä edullisesti. Itsellä on kokemuksia kamokasta vain pyyhkijänsulkien muodossa ja ne ovat olleet hyvät.Voi olla, mutta montako euroa tässä säästetään versus jokin tunnettu valmistaja? Itse en ainakaan tuollaista laittaisi edes peltoautoon.
Juuri näin. Laitoin Kamokan iskarit. Hyvin pelasi. Etusivulla on tuo lista kokemuksista.Sitähän varten näitä varaosamerkkejä vertaillaan, että löydetään hyviä merkkejä edullisesti. Itsellä on kokemuksia kamokasta vain pyyhkijänsulkien muodossa ja ne ovat olleet hyvät.