Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Muuten tullut tässä huomattua, että nuo SKF:n pyöränlaakerit on nyt ihan just mustalla listalla itsellä, laatu tullut alas kovaa.

Toinen VKBA 3575 pyöränlaakerisarjoista on aivan entinen 12kk / 10000km jälkeen ja toinen on jo väljä 6kk ja 5000km kohdalla. Toisaalta firma, jossa on tehtaat Kiinassa (30000 työntekijää) ja Intiassa (10000 työntekijää) ja loppukokoonpano Espanjassa, niin taitaa olla laadunvalvonta tipahtanut. No, paketeissakin lukee "Quality parts made or purchased by SKF"..

Ja laatumerkki piti olla..
Mulla meni melkein 4 vuotta sitten ensin yksi etulaakeri ja päätin että vaihdetaan molemmat etuakselilta. 2tkm myöhemmin alkoi takaa kuulua rahina ja jollotus erään pitkän hiekkatieajon jälkeen, joten vaihdoin myös taakse molemmat (enää ei viitsinyt yhtä jättää vaihtamatta). Kaikki uudet laakerit on SKF:ä ja ei ole ongelmia ollut nyt n. 80tkm myöhemmin. Etulaakerit oli kiireen takia motonetistä, mutta takalaakerit tuli säästötavoitteen takia netistä. Palautin nuo netin kautta tilatut, sillä ne oli paketoinniltaa hieman erilaiset (Motonetin versiot oli suljetussa pussissa, netin kautta tulleet kääritty siniseen kääreeseen). Pahvilaatikot oli kyllä identtiset. En jäänyt sen enempää tutkimaan, kun hain motonetista uudet. SKF:n leimoilla olivat nuo.
Mitään intressiä ei ole puolustella kyseistä firmaa, kunhan annan tilastotasoitusta neljän laakerin koeajolla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
On myös yksi väärennetyimmistä laakeri merkistä. Mitä kautta hankit?
Toinen on Sparetosta ostettu, toinen taisi tulla Amazon.de kautta ja oli eri paketissa (SNR), missä aikaisemminkin täällä keskustellut. Tuo mikä alkoi suuresti rahista oli Sparetolta.

Väärennyksiä kanssa ajattelin, mutta Sparetolta ei oikeastaan ole niitä tullut, leimatkin oli identtiset, etc.

On ne SKF:t aikaisemmin kestäneet ihan hyvin, katsoo nyt mitä tehdään kun laitetaan kolmas SKF kiinni vasemmalle ja FAGin laakeri oikealle, molemmat Motonetistä ostettu..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Toinen on Sparetosta ostettu, toinen taisi tulla Amazon.de kautta ja oli eri paketissa (SNR), missä aikaisemminkin täällä keskustellut. Tuo mikä alkoi suuresti rahista oli Sparetolta.

Väärennyksiä kanssa ajattelin, mutta Sparetolta ei oikeastaan ole niitä tullut, leimatkin oli identtiset, etc.

On ne SKF:t aikaisemmin kestäneet ihan hyvin, katsoo nyt mitä tehdään kun laitetaan kolmas SKF kiinni vasemmalle ja FAGin laakeri oikealle, molemmat Motonetistä ostettu..
Counterfeit SKF Bearings | Consumer Alert


Teollisuushärveleistä tuttu ongelma ollut nuo väärennetyt SKF:t. Osa väärennöksistä on ollut niin hyviä ettei SKF ole niitä pystynyt varmasti vääräksi tai aidoksi sanomaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Noita laakereita saattaa mennä myös jostain mystisestö syystä mihin ei löydy mitään selitystä.

Omassa ex- corollassa oli ihan normi tarvikelaakeri, kesti n. 6kk/reilu 10tkm ajoa kunnes alkoi ulisemaan.. sain Motonetista takuuseen uuden laakerin joka oli myös tarvike mutta HighLevelin laatikosta löytyi sisältä Toyotan alkuperäislaakeri joka oli Toyotan laatikossa. Aattelin että nyt kestää varmasti.. sama tulos, 6kk/reilu 10tkm ajoa ja laakeri väljä. Kolmannenkin laakerin sain takuuseen vaikka oli selvää että jossain muualla on syy. Asennukset teki kaikissa tapauksissa eri korjaamot. Kaikki pieniä mutta ammattitaitoisia monimerkkikorjaamoita missä ei mitkään amisharjoittelijat häärää. Joka kerta sama lausunto.. Autossa ei mitään näkyvää syytä miksi kuskinpuolen etulaakereita kuluu.

Kolmannen vaihdon jälkeen lähti auto aika nopeasti kiertoon.. :D

Motonetille kyllä pisteet asian ammattitaitoisesta hoitamisesta, sinne suuntaan ei ole mitään valittamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Laakereiden pikahajoamisissa itse lähtisin katsomaan ennemin asentajan kuin valmistajan suuntaan virheitä hakiessa. Asennettaessa yksikin lyönti väärälle koolille herkästi unohtuu ja sitten todetaan, että SKF tai Schaeffler tekee nykyään pelkkää "kiinanpaskaa".

Itse ostin ja asensin juuri Gatesin jakohihnasarjan, jonka pitäisi käsittääkseni olla laatumerkki ja ihan mielenkiinnosta tutkiskelin rullien laakereiden valmistajia. Kiristimessä oli C&U- ja ohjainrullassa BH-merkkinen laakeri. Ensimmäinen on näköjään kiinan suurimpia laakerivalmistajia, jonka kapasiteetti on yli 300 miljoonaa yksikköä vuodessa. Eikä tuo "Zhejiang BH Bearing Co., Ltd." myöskään ole mikään pikkupulju, jos tuotantoa on 150 miljoonaa laakeria vuodessa. Mikäli kumpikaan tekisi laakereita, joiden todellinen L10h-elinikä olisi vaikkapa kymmenesosa "merkkivalmistajista", voisi kuvitella, että tuollaisia tuotantomääriä ei olisi ikinä saavutettu.

Sinne koneen päähän kumpikin rulla kiinalaakereineen sujahti, katsotaan mielenkiinnolla kestävätkö 120 tkm (muu auto tuskin kestää :vihellys:). Toisaalta eihän tuo 120 tkm ole kuin 3000 käyttötuntia, olettaen esimerkiksi 40 km/h keskinopeuden.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
94
Kiristinrullien laakerien kesto on muustakin, kuin merkistä kiinni. Kun 100tkm jälkeen kampeaa varovasti sen laakerin tiivisteen pois, niin todella kuivina ovat lähes kaikki laakerit olleet oli merkki mikä vaan. Liekö noissa uutenakaan paljon mitään rasvaa ollut, vaikka ovatkin olevinaan kestovoideltuja. Jatkoaikaahan noille saa melkeinpä paaliin asti ihan vaan sillä, että viitsii edes joskus lisäillä laakerirasvaa, etteivät pääse täysin kuivana pyörimään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Kiristinrullien laakerien kesto on muustakin, kuin merkistä kiinni. Kun 100tkm jälkeen kampeaa varovasti sen laakerin tiivisteen pois, niin todella kuivina ovat lähes kaikki laakerit olleet oli merkki mikä vaan. Liekö noissa uutenakaan paljon mitään rasvaa ollut, vaikka ovatkin olevinaan kestovoideltuja. Jatkoaikaahan noille saa melkeinpä paaliin asti ihan vaan sillä, että viitsii edes joskus lisäillä laakerirasvaa, etteivät pääse täysin kuivana pyörimään.
Rasvan määrä tommosessa laakerissa on aika kriittinen, liikaakaan ei kestä olla. Sillä sopivalla määrällä rasvaa on vain rajallinen elinikä :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
94
Rasvan määrä tommosessa laakerissa on aika kriittinen, liikaakaan ei kestä olla. Sillä sopivalla määrällä rasvaa on vain rajallinen elinikä :)
En kyllä ole huomannut mitään ongelmia, vaikka olisi vähän reilumminkin täyttänyt rasvalla. Vielä ei ole tiivisteet pullahtaneet. Ylimääräiset hikoilevat tiivisteen välistä ekan parin sadan kilometrin aikana. Oikeastihan laakerit tulisi puhdistaa ja rasvata uudelleen, mutta itse olen tyytynyt vaan laittamaan lisää entisten perään. Ei se niin justiinsa ole. Olennaisempaa on siellä on jotain rasvaa ja että laakerien kuntoa tarkkaillaan, eikä vain ajaa posoteta tekemättä mitään. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
En kyllä ole huomannut mitään ongelmia, vaikka olisi vähän reilumminkin täyttänyt rasvalla. Vielä ei ole tiivisteet pullahtaneet. Ylimääräiset hikoilevat tiivisteen välistä ekan parin sadan kilometrin aikana. Oikeastihan laakerit tulisi puhdistaa ja rasvata uudelleen, mutta itse olen tyytynyt vaan laittamaan lisää entisten perään. Ei se niin justiinsa ole. Olennaisempaa on siellä on jotain rasvaa ja että laakerien kuntoa tarkkaillaan, eikä vain ajaa posoteta tekemättä mitään. :)
Ylikuumenevat ja tiivisteet menee pilalle lämmön takia. Tuttu juttu teollisuushärveleistä missä laakerit pakataan rasvalla asentaessa. Suurnopeuslaakereissa on ihan gramman kymmenyksen tarkkuudella ilmoitettu sallittu rasvamäärä :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
94
Ylikuumenevat ja tiivisteet menee pilalle lämmön takia. Tuttu juttu teollisuushärveleistä missä laakerit pakataan rasvalla asentaessa. Suurnopeuslaakereissa on ihan gramman kymmenyksen tarkkuudella ilmoitettu sallittu rasvamäärä :)
Sen uskon. Noihinhan kumminkin puristetaan rasvaa? Siinä saattaa helposti mennä liikaa.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 408
Polmo -merkkiset äänenvaimentimet? Uhka vai mahdollisuus :D
Oletan että saat halvalla? Itse uskalsin ottaa riskin, kun halvalla sain. Amatöörinä vaikea sanoa laadusta mitään, mutta yhteensopiva alkuperäisosan kanssa ja ulkoisesti siistin näköinen. Pönttö ollut vasta muutaman viikon kiinni.

Hintahan oli edullinen (Volvo V70 mk 2): vähän päälle 70€ sisältäen postit Virosta, kun Suomessa halvimmat n. 200€ ja Virossakin muut merkit reilusti päälle satkun. Ostin siis iparts.fi-kaupasta.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Pistin Corollaan febin levyt ja piti laittaa myös febin palat mutta starkkia tuli kun autodocista tilasin. Kyllä yllätys oli melkoinen kun avasin laatikon niin kaikkien parjaamat starkin palat olivat uritetut ja reunat viistetyt ei röpelö reunaa missään toisin kuin motonetin halppiksissa. Ihan laadukkaan oloiset olivat ja febin levyt olivat myös hyvät. Kyseessä siis takajarrut. Samalla tuli myös febin nafta suodatin ja veljen autoon starkin levyt ja palat etupäähän jotka myöskin laadukkaan oloiset olivat.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
55
Onnistuin löytämään amazonista yellowstuff jarrupalat edullisesti, minkälaiset levyt nuille sopisi kaveriksi ettei heti ois kierossa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Donit -merkkinen paperinen öljypohjantiiviste ei ollut tiivis. Alle 1000km sisällä niin kovettunut että rälläkällä joutui jämät poistamaan. Hikoili ympäriinsä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Täytyy olla liikaa aikaa sekä kiinnostusta kokeilemaan kepillä jäätä näiden nevöhöörd -merkkien kanssa.
Ei voi käsittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Täytyy olla liikaa aikaa sekä kiinnostusta kokeilemaan kepillä jäätä näiden nevöhöörd -merkkien kanssa.
Ei voi käsittää.
Joskus joutuu laittamaan sen mitä paikallisesta varaosaliikkeestä saa tassuun, voi olla mitä sattuu.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
Erityisesti kun maan johtava Motonet ei ilmoita kuin "Tarvike/OEM/HD" - vaihtoehdot ilman merkkejä, niin auto palasina ja käteen saat tiskiltä varaosia laatuvalmistajalta nimeltä:



"Niin eikun hyvillä mielin testamaan, onhan niillä takuu!"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Sehän johtuu toki siitä että tukkurilla samalle osalle on useita eri valmistajia, se sama tarvikepalikka voi olla ihan mitä sattuu :)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Joskus joutuu laittamaan sen mitä paikallisesta varaosaliikkeestä saa tassuun, voi olla mitä sattuu.
Tollasta tilannetta ei henk.koht. ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen.
Mutta eipä se multa ole pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Tollasta tilannetta ei henk.koht. ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen.
Mutta eipä se multa ole pois.
Helppoahan tuo on: teet remppaa, osa x hajoaa irroitettaessa vaikkei sitä ollut tarkoitus vaihtaa, ei muuta kuin varaosatiskille koska auto pitää olla kasassa saman illan aikana.

Olempa joutunut tämän takia kerran laittamaan ex audiin topran merkkisen raidetangon päänkin...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Nyt sen voi vahvistaa, kun jo toisen kerran tämä merkki yllätti negatiivisesti.

FEBI BILSTEININ tarvikeosat = PASKAA. (tai korkeintaan OK-tasoa).

Kuvassa oikealle 99% varmuudella OEM-osa.

Kävin hakemassa mätänetistä "normaalin" puslan. Siellä olisi ollut vaihtoehtona vahvistettu, mutta en sitä ottanut kun sit olisi joutunu molemminpuolin uusimaan. Noh palikat irti autosta, ja näköjään auton orkkis on se "vahvistettu", joten nyt joutuisin laittamaan molemmin puolin nuo löysät lerppanat.

Tuo Febi Bilstein on _todella_ löysä, tukivarsi liikkuu kuin lusikka puurossa, kun taas vanha orkkis on ihan tiukka.

Ostin puslan, joka oli alkuperäsen näkönen, se oli merkkiä Sasic.

NK merkkiset tukivarret vaikutti asiallisilta, ei eroa alkuperäisiin.




 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Minulla on Corollassa Febi Bilsteinin jarrulevyt ja diesel suodatin ne vaikuttavat hyviltä. Muuta kokemusta ei vielä ole on ollut mielessä ostaa muutakin Febiä mutta jos on yhtä huonoa kuin TeknoR:llä niin saattaa jäädä ostamatta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Oletan että saat halvalla? Itse uskalsin ottaa riskin, kun halvalla sain. Amatöörinä vaikea sanoa laadusta mitään, mutta yhteensopiva alkuperäisosan kanssa ja ulkoisesti siistin näköinen. Pönttö ollut vasta muutaman viikon kiinni.

Hintahan oli edullinen (Volvo V70 mk 2): vähän päälle 70€ sisältäen postit Virosta, kun Suomessa halvimmat n. 200€ ja Virossakin muut merkit reilusti päälle satkun. Ostin siis iparts.fi-kaupasta.
Polmo merkkinen takapönttö kaikkine mutkaputkineen istui todella hyvin paikoilleen, eli voin suositella. Parasta oli hinta. 28 euroa :D



Ja NK -merkkiset tukivarret on myös OK, en näe mitään eroa orkkiksiin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 352
Itse olen todennut Febin hyväksi:
-Moottorintukikumit
-Vaihdelaatikontukikumi
-Iskunvaimentimien yläpäänkumit
-Kallistuksen vakaajan kumit

Myös JP Groupilla ollut hyviä jarrupaloja.

Topranin termostaateista on kokemusta n. 15 asennusta, kaikki ok.

TYCin etu- sekä sivuvilkut olleet ok, kuin myös Depo.

Thermotec lämppärin puhallin/moottori oli ok.

Meyle HD kardaanin kuminivelet olleet ok.

LPR seisontajarruvaijerit sekä kytkimen työ- sekä pääsylinterit olivat ok

Ridex ja Starkki varmaan voi lisätä listaan "välttäkää" :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Kellään kokemusta facet -merkin osista? Ainakin sähköpuolen osia ja antureita löytyy kyseiseltä merkiltä fixuksen hyllystä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Jotain facet -merkkisiä antureita muistan asentaneeni, mutta ei kyllä tietoa laadusta.

Koivusella (fixus) on käsittääkseni agendana pitää vaan suht järkevää laatua valikoimassa, koska niitä osia käytetään korjaamoilla jotka ovat fixus-myymälöiden kyljessä. Ei ole järkeä pitää osia joita joutuu laittamaan takuuseen tosi herkästi (kun palautuspaikka on korjaamon seinän takana)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Polmon äänenvaimentimen osalta täytyy perua kehut. Uusi Polmon putki 40mm ulkoa, vanha putki 38mm ulkoa. Muhvi liian väljä ja suoralla holkilla ei mene yhteen koska eri paksuus.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 906
SNR pyöränlaakeri on kestänyt ainakin hyvin edessä sen 25tkm, FAE moottorin lämpötila-anturissa ei ongelmia. Boschin kampiakselin asentotunnistin toiminut eli ongelmia.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
150
KOLBENSCHMIDT kokemuksia?
Ei kokemusta, mutta mitä itse juuri googlailin niin saman firman tavaramerkkekä mm. pierburg, ja emoyhtiö valmistaa myös jotain tankkeja, joten uskoisi olevan ihan ok tavaraa. :O

Gatesit termarit kyllä armotonta p*skaa.. paketissa joku motorad termostaatti, joka ei edes sopinut autoon, koska kotelo fyysisiltä mitoilta suurempi kuin orkkis ja otti sitten sylinterika teen kiinni. Viilaa kun näytti niin sai justjust paikallee.

Stc germanyn (nettisivuilla hyvät ilmaiset vertailunumerotaulukot osille) suodattimia ostanu useasti ei valittamista, osa mannol öljyfirmaa. Suodattimia myös ollu vaico ja wix, ehjiä ollut pois ottaessa.

Ruville myös laadukasta ollut, sekä usean osan myös vaicolta, ei valittamista. Kummatkin siis hyviä.

2 tavaraa tullut stark merkillä, öljynsuodatin, joka ei edes sopinut autoon, koska toinen tiiviste uupui(ei siis edes heidän mielestään kuulu olla). Tukivarsi myös tuli starkkina ja väljyyttä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Eli suurinta roskaa maailmassa.

Snr laakerit ollut laatua, mutta onhan se alkuperäisvalmistajakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Pistin Corollaan febin levyt ja piti laittaa myös febin palat mutta starkkia tuli kun autodocista tilasin. Kyllä yllätys oli melkoinen kun avasin laatikon niin kaikkien parjaamat starkin palat olivat uritetut ja reunat viistetyt ei röpelö reunaa missään toisin kuin motonetin halppiksissa. Ihan laadukkaan oloiset olivat ja febin levyt olivat myös hyvät. Kyseessä siis takajarrut. Samalla tuli myös febin nafta suodatin ja veljen autoon starkin levyt ja palat etupäähän jotka myöskin laadukkaan oloiset olivat.
Motonetillä ongelmana taitaa olla se että ostavat kaikilta mahdollisilta Suomessa toimivilta tukkureilta. Viimeiset jarruosat mitkä olen sieltä ostanut ovat olleet Vectorin valmistamia ja laadussa hakkaavat ainakin Abs:än, K27:an yms tuotteet mennen tullen.

En sitten tiedä minkä varaosakonsernin tuote toi Vector on, jotain huhuja kuullut mutta en mitään varmaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 352
Motonetillä ongelmana taitaa olla se että ostavat kaikilta mahdollisilta Suomessa toimivilta tukkureilta. Viimeiset jarruosat mitkä olen sieltä ostanut ovat olleet Vectorin valmistamia ja laadussa hakkaavat ainakin Abs:än, K27:an yms tuotteet mennen tullen.

En sitten tiedä minkä varaosakonsernin tuote toi Vector on, jotain huhuja kuullut mutta en mitään varmaa.
Koivuselta ne osat tulee Motonetille.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Motonetillä ongelmana taitaa olla se että ostavat kaikilta mahdollisilta Suomessa toimivilta tukkureilta. Viimeiset jarruosat mitkä olen sieltä ostanut ovat olleet Vectorin valmistamia ja laadussa hakkaavat ainakin Abs:än, K27:an yms tuotteet mennen tullen.

En sitten tiedä minkä varaosakonsernin tuote toi Vector on, jotain huhuja kuullut mutta en mitään varmaa.
Olen itse tullut siihen tulokseen että motonetisä ei kannata ostaa muuta kuin alkuperäislaatuisia osia.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Olen itse tullut siihen tulokseen että motonetisä ei kannata ostaa muuta kuin alkuperäislaatuisia osia.
perusuodattimet (paitsi öljynsuodatin jonka ostan oe-laatuisena, mielummin Mannin valmistamana), jarruosat, iskarit yms. ostan itse tarvikkeina Motonetistä, ihan tyytyväinen oon ollut. Pari takuujuttua tullut noissa vastaan ja ihan ok ne on hoidettu. Nivelet (pallonivelet, tukivarret, raidetangot) taas oe-laatuisena, yleensä meyle-hd:na jos saa. Meylen osista oon kerran joutunut turvautumaan takuuseen, 2v vanha pallonivel takaveto Vitossa, kilometrejä 90tkm ja melko kovassa työkäytössä.. meni yskimättä takuuseen.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
perusuodattimet (paitsi öljynsuodatin jonka ostan oe-laatuisena, mielummin Mannin valmistamana), jarruosat, iskarit yms. ostan itse tarvikkeina Motonetistä, ihan tyytyväinen oon ollut. Pari takuujuttua tullut noissa vastaan ja ihan ok ne on hoidettu. Nivelet (pallonivelet, tukivarret, raidetangot) taas oe-laatuisena, yleensä meyle-hd:na jos saa. Meylen osista oon kerran joutunut turvautumaan takuuseen, 2v vanha pallonivel takaveto Vitossa, kilometrejä 90tkm ja melko kovassa työkäytössä.. meni yskimättä takuuseen.
Minä kanssa suodattimet ostan OEMina motonetistä. Tarvikeiskarit ostin Almeraan olivat vuodessa sököt veljelle raidetangonpäät olivat uutena väljät katsastuksessa. Tarvikejarrukengät kitkapinnat lensivät melkein heti pois. Siinä vähän ensimakua minun kokemuksista motonetin tarvikeosista. On sieltä hyviäkin tarvikeosia tullut mutta jää noi huonot vaan paremmin mieleen
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Onnistuin löytämään amazonista yellowstuff jarrupalat edullisesti, minkälaiset levyt nuille sopisi kaveriksi ettei heti ois kierossa?
Riippuu käyttötarkoituksesta..katu ajoon, en kyllä lähtisi Yelloweilla. Greeneillä kylläkin..uritetut levyt kaveriksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Onko muita kuin Gates ja Conti jakohihnasarjat missä tulee se tarra [jonka voi lyödä moottorin kylkeen] mukana?

EDIT: INA on ainakin yksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
Onko muita kuin Gates ja Conti jakohihnasarjat missä tulee se tarra [jonka voi lyödä moottorin kylkeen] mukana?

EDIT: INA on ainakin yksi
Kannattaa puhdistaa hyvin se paikka mihin tuon liimaa, kun ei meinaa muuten pysyä. Oiskohan ruvillen setissä tullut myös tuo tarra.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Kannattaa puhdistaa hyvin se paikka mihin tuon liimaa, kun ei meinaa muuten pysyä. Oiskohan ruvillen setissä tullut myös tuo tarra.
Minulla kävi tämä gatesin tarralla eli puhdistin vähän sinnepäin ja nyt tarra repsottaa miten sattuu. Onneksi merkitsin myös huoltokirjaan vaihtopäivän ja kilometrit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Käytännön kokemusta Dolzin vesipumpuista? Sellaisen laitoin tulemaan. Ihan tuntematon merkki itselle.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Brembon Audi S8 jäähdytetyt 280mm takajarrulevyt on viimeistelyltä paskaa. Muutaman viikon jälkeen kaikki ei-kuluvat pinnat aivan ruosteessa. ATE:lta taas 345mm etujarrylevyt on täysin hyvät, vaikka edessä yleensä kurapaska ja muu lentää paljon kovempaa.

Eli Brembot olisi pitänyt itse maalata, jotta ei vetäisi heti ruosteeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
265
Brembon Audi S8 jäähdytetyt 280mm takajarrulevyt on viimeistelyltä paskaa. Muutaman viikon jälkeen kaikki ei-kuluvat pinnat aivan ruosteessa.
Ei kai jarrulevyjä ulkonäön mukaan arvostella? Sen tarkoitushan on pysäyttää auto tehokkaasti ja turvallisesti.

Käytännön kokemusta Dolzin vesipumpuista? Sellaisen laitoin tulemaan. Ihan tuntematon merkki itselle.
Ei huonoja muistikuvia. Väittäisin että menee sinne hinta/laatusuhteeltaan hyviin.

Nuo Gatesin tarrat on ihan hirveää kuraa. Vaikka saisit liimapinnan kestämään hihnan vaihtovälin, ei ihan mikä tahansa kynä pysy sitä aikaa tarrassa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ei kai jarrulevyjä ulkonäön mukaan arvostella? Sen tarkoitushan on pysäyttää auto tehokkaasti ja turvallisesti.
No nyt arvostellaan. Tuskin teknisesti Brembon ja ATE:n levyissä on eroa. Jälkimmäistä ostan itselleni jatkossa, jos valinnan varaa on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 522
Viestejä
4 202 349
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom